• اصول راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/22

    راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی کار ساده ایست. اما اینکه این کمپین تا چه اندازه موفق باشد به میزان زیادی بستگی به شناخت شما از شرایط موجود و هوشمندی در طراحی مطلوب کمپین دارد. یک کمپین خوب، کمپینی است که مردم به حضور در آن مشتاق باشند. ایجاد این اشتیاق یک هنر است. هنری که عوامل زیادی در ساخت در موثر بودن آن ها سهم دارد. کسب و کارهایی که در مسیر توسعه هستند همیشه نیاز دارند تا از زوایای مختلف بررسی شوند. این بررسی ها می تواند دلیلی برای افزایش بهره وری و بهبود فرآیند فروش شما شوند.

    در این مقاله به بررسی چند عامل که در کمپین های کسب و کار ارزشمند هستند خواهیم پرداخت :

    برای شروع بهتر است همه چیز را از اول بررسی کنیم

    محصول و یا خدمت خود را بهتر بشناسیم. این کار به شما کمک می کند تا  با توجه به مسائل روز، یکبار دیگر به همه چیز درست نگاه کنیم. سپس به تعریف مشخص جدیدی خواهیم رسید که این تعریف جدید در تعیین اهداف شما ارزشمند است. اجازه بدهید یک مثال بزنیم :

    شما صاحب یک کسب و کار کوچک در زمینه لباس های مردانه است. همه ما میدانیم که هر ساله طراحان لباس، رنگ ها و طرح های جدیدی به بازار عرضه می کنند و ذایقه مصرف کنندگان دستخوش تغییرات زیادی می شود. بازنگری شما در مورد محصولاتتان باعث می شود تا بتوانید کمپین بازاریابی خود بر اساس نیازها و اطلاعات و شرایط روز تدوین کنید. باید برای اینکه مخاطبان تفاوت کار شما را درک کنند برنامه مشخصی داشته باشید. متفاوت بودن برای شما امر بسیار مهم و لازم الاجرایی است. در برگزاری یک کمپین بازاریابی خیلی مهم است که بتوانید در ورای فعالیت اجتماعی خود به مخاطب بفهمانید قرار است چه چیزی را تجربه کند. شناخت بازار بسیار مهم است. قسمت های مختلف را بررسی کنید و تشنه ترین قسمت ها را هدف قرار دهید. شناسایی ابعاد مختلف بازار به شما کمک می کند تا شرایط را بهتر بشناسید. شناخت جامعه هدف نیز به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. در همان مثال لباس، شما باید بدانید جامعه هدفتان چه قشری هستند. مسلما برنامه ریزی برای ارائه محصولات به افراد مسن با افراد جوان فرق دارد. جامعه هدف خود را با پارامترهایی از قبیل سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی از این قبیل دسته بندی کنید.

    حالا نوبت به تدوین یک استراتژی محتوای مناسب است. بهتر است با تیم روابط عمومی و تبلیغاتتان یک جلسه طوفان فکری داشته باشید و بفهمید که مخاطبین شما به چه چیز هایی علاقه دارند؟ بیتشر وقت خودشان در کجا می گذرانند؟ هم چنین یادتان باشد که باید برنامه داشته باشید تا برنامه ریزی کمپین هایتان مستمر باشد.

    بعد از انجام همه ی این کارها حالا باید به دنبال یک فضای انتشار بگردید. فضایی که بیشترین تاثیر و بازگشت را برای شما داشته باشد.
    این انتخاب، انتخاب مهمی است. شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی هستند. در حوزه بازاریابی اینترنتی می توان همیشه روی آن ها حساب کرد. مردم بیشتر زمان خود را شبکه های اجتماعی می گذارند و خیلی مساله مهمی است که بتوانیم برای آن ها در شبکه های اجتماعی محتوای مناسبی داشته باشیم. در طراحی کمپین های بازاریابی اینترنتی توجه به فضاهای انتشار خیلی خیلی مهم است.

    هدف اصلی جذب مخاطبین و تبدیل آن  ها به مشتری است و همه تلاش های شما باید معطوف به همین هسته مرکزی باشد. شما باید از طریق کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب، توجه مخاطب را به محصول و خدمات خود جذب کنید.

    تولید محتوا آمیزه ای از علم و هنر است

    و این بستر در کمپین های بازاریابی اینترنتی نقش جدی تری به خود می گیرد. باید بتوانیم از طریق این کمپین ها مردم را به سمت آشنایی با محصولاتمان بکشانیم. البته نباید فراموش کنیم که کیفیت اصلی ترین مساله در وفادار ماندن مشتریان است.

  • 6 استراتژی بازاریابی اینترنتی که هر کار آفرینی باید بداند :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/14

    اینترنت اساسا ساختار پروموشن کسب و کار ما را دگرگون می کند :

    ما به منابع و پتانسیل های زیادی دسترسی داریم پس چرا بسیاری از کار آفرینان این فرصت های ارزشمند را با غفلت کردن یا به تاخیر انداختن مقدم بر کارهای غیر ضروری می دانند؟

    راه های زیادی برای استراتژی بازاریابی اینترنتی که شما نیاز دارید وجود دارد

    معیار مورد نیاز :

      منظورم از اینکه شما نیاز به این استراتژی ها دارید چیست؟ مگر بازاریابی انتخابی نیست؟مگر نمی شود کسب و کاری بدون حضور در اینترنت راه اندازی کرد؟

    بر اساس اصول فنی، بله...

    اما شما پتانسیل های زیادی را بدون آن از دست خواهید داد.همه استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای ارائه به مخاطبان به دلایل زیر "ضروری" است :

    انتظار داشتن : مردم انتظار دارند شما همه استراتژی ها را داشته باشید و اگر آن ها را نداشته باشید ممکن است فکر کنند شرکت کم ارزش و کم هستید.

    دسترسی : هیچ کدام از استراتژی های بازاریابی اینترنتی، سخت و پیچیده نیست. ممکن است کمی پیچ و خم داشته باشد، اما همه آن ها استراتژی های قابل دسترسی هستند.

    قابلیت خرید : شما نمی خواهید پول زیادی برای این استراتژی ها خرج کنید. آن ها را آسان بگیرید و در استارت آپ ها از آن ها استفاده کنید.

    ارزش : این استراتژی ها همه دارای پتانسیل درآمد زایی و بازگشت سرمایه بالایی دارند. ایم بدان معناست که ارزشمندی آن در این است که اگر شما از آن ها غافل شوید پتانسیل بالایی را از دست می دهید.

    حساسیت زمانی : زمانی که شما در این استراتژی ها می گذرانید شما را قدرتمند تر می کندهرچه زودتر دست به کار شوید، پتانسیل های بزرگ تری را می توانید به دست آورید.در اینجا ترکیبی از این پارامترها وجود دارد که کار کردن در این قسمت ها را ضروری می کند.

    اینجا استراتژی هایی وجود دارد که من فرض می کنم "ضروری" هستند


    ساخت برند شخصی :

     کسب و کارهای شخصی می توانند یک کوه انرژی جنبشی را از کار آفرینانی که آن ها را رهبری کرده اند تولید کنند.برندینگ خودتان قبل از برندینگ شرکتتان به شما این فرصت را می دهد تا اهرم مطمئنی برای اعتماد سازی داشته باشید...در واقع تصویر شخصی شما برند شما را  بهبود می بخشد.هم چنین به شما قدرت بیشتری برای ملاقات ها و جلسات با دیگران می بخشد.

     
    بازاریابی محتوا :

     بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به شکل استراتژی شما، می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال شما می توانید از گزارشات، کتاب های الکترونیکی و مدل های دیگر جهت جذب برای دانلود، ثبت نام و مکالمه و یا استفاده از قسمت بلاگ سایت برای بالا رفتن ترافیک استفاده کنید. شما حتی می توانید از محتواها برای عیب یابی کمک بگیرید یا این موارد را باهم ترکیب کنید. بازاریابی محتوا به طرز شگفت آوری روان و تحریک کننده و مفید است و مشتریان شما انتظار دارند که برای آن ها این مزیت را در نظر بگیرید.

     
    بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    SEO فرآیند آشکار سازی بیشتر سایت شما در موتورهای جست و جوست. بنابر این شما باید ترافیک بیشتری از مردم در حال جست و جوی محصولات یا سرویس های شما که موجود هستند بر روی سایتتان بیاورید. بیشتر افزایش جایگاه ها در جست و جوهای اساسی از ساختار تکنیکال سایت شما و توسعه استراتژی محتواهای مستمر شما میاید. 

    بهینه سازی تبدیل ها :

    بسیاری از استراتژی های بازاریابی اینترنتی هدفش جذب مردم و آوردن آن ها بر روی سایت است. اما دسته ای که فقط یک بار به سایت شما سر میزنند چه؟؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند تا ارزش بیشتری از هر بازدید کننده به وسیله بزرگ کردن نرخ تبدیل هایتان بگیرید. گاهی اوقات این ابزارها شامل فرصت های تبدیل بیشتر و گاهی اوقات نگه داری و مراقبت از افراد قبلی است.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی : 

     بازاریابی شبکه های اجتماعی شاید ترفندی که شما را سریعا به هدفتان برساند نباشد. اما پتانسیل قابل توجهی در ساخت و ساز و پرورش مخاطبان رسانه های اجتماعی دارد. از طرفی دیگر محتواعا در شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی دارند و به همین دلیل به احتمال فراوان عامل شروع جذب مخاطبان خواهد بود. در شبکه های اجتماعی برند شما بیشتر شناخته می شود و این شهرت باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می شود.


    ایمیل مارکتینگ :

    ایمیل مارکتینگ تاثیر شگفت انگیزی در بازگشت سرمایه دارد زیرا قیمیت اجرایی آن به مراتب ناچیز است. شروع به انتخاب مشترکین از میان مشتریان خود کنید، فالوورهای شبکه های اجتماعی و دیگر فرصت های موجود مانند ارسال خبرنامه های ایمیلی می تواند به شما در افزایش ترافیک سایتتان، دسترسی آسان تر و ارتباط بیشتر با برندتان و هم چنین حفظ برند شما در بالاترین سطح ارتباط با مخاطبان کمک کند.

    احتمالا با توضیحات بالا باید متوجه

    یک نکته کلیدی شده باشید :

    همه این استراتژی ها باهم کار می کنند در حالیکه می توان آن ها را جداگانه پیگیری کرد

    اگر همه این مسیرها را درکنار هم دنبال کنید و تلاشتان را در اجرای همه استراتژی ها بیشتر کنید، احتمال بازگشت ها به سمت شما بیش از حد انتظار خواهد بود.

  • بهبود استراتژی بازاریابی موتورهای جست و جو

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/08

    در بازاریابی اینترنتی بازاریابی موتورهای جست و جو می تواند یک موضوع پیچیده و ترسناک باشد. فرصت های بی پایان برای تبلیغات و بازاریابی همواره در حال تغییر روند و فن آوری و راه حل بیش از حد پیچیده است.

    بنابر این آنچه شما در این مورد نیاز به توضیحات بلند در مورد چگونگی استفاده از تکنیک های مختلف ندارید. در عوض به دنبال مشاورانی باشید که شما را با توضیحاتی ساده و تکنیک های مبتنی بر نتایج واقعی هدایت و راهنمایی کنند. این دقیقا همان چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این یک لیست ساده از چهار چیز است که صاحبان کسب و کار می توانند در ایجاد و ارزیابی برای استراتژی های بازاریابی موتورهای جست و جوی خود استفاده کنند.

     

    1- تعیین هدف استراتژی بازاریابی اینترنتی :

    تعداد زیادی از مشاوران به شما خواهند گفت درباره چیزهایی که می خواهید وب سایت شما به آن دست پیدا کند تعیین هدف کنید. سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است :

    هدف وبسایت من چیست؟

     

    زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

    در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

    - برای فروش هر چیزی...

    - برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

    - برای آموزش به مخاطبین شما

    ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

     

    2- ساخت یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو :

    بازاریابی موتورهای جست و جو بسیار داغ است و تنها یک دلیل دارد. جواب می دهد. منجر به تولید سرنخ و فروش می شود. با صرف هزینه ای کم تر برای یافتن سرنخ ها و فروش از طریق مدیاهای سنتی تر مثل تلویزیون و ... است. مردم وقتی می خواهند چیزی را پیدا کنند، به موتورهای جست و جویی مثل گوگل و یاهو و ... می روند و به دنبال آن می گردند.

    - بازاریابی موتورهای جست و جو همه چیز را نشان می دهد زمانی که مردم به دنبال هر چیزی هستند... خرید، پیشنهادات یا هر چیز دیگری که روی وب سایت شماست. برای پیشرفت در این کار کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که آن را بیش از حد پیچیده می کند. برخی از این تکنیک ها های بازاریابی موتورهای جست و جو اخلاقی و قانونی است، در حالیکه برخی از آن ها اینطور نیستند. بهترین روش برای راه اندازی یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو بر دو جنبه تمرکز دارد :

    - بهینه سازی موتورهای جست و جو – نمایش در فضاهای رایگان نتایج موتورهای جست و جو

    - تبلغات کلیکی(پرداخت به ازای کلیک)- نمایش پرداخت در فضاهای حاصل از موتورهای جست و جو

    برای بهینه سازی موتورهای جست و جو، اولین بار متوجه خواهید شد، تنها یک راه برای قرار گیری در بالاترین رنک ها وجود ندارد. وب سایت خود را بر اساس استانداردهای وب و با تمرکز بر قابلیت دسترسی برای همه افراد

    3- عملکرد بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    هدف از بهینه سازی موتورهای جست و جو در بازاریابی اینترنتی ایجاد تغییرات برای وب سایت شما برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جست و جو است. با این حال هنوز هم بهینه سازی موتورهای جست و جو یک بخش گیج کننده است. از طرفی افرادی هستند که با روش های قلابی اعلام آمادگی می کنند تا با آخرین ترفندها شما را به رتبه اول گوگل برسانند.

    بهترین استراتژی منطقی و درست استفاده از سئو است :

    ایجاد استانداردهایی برای تمام صفحات وب سایتتان که باید رعایت شود. اگر این کار را انجام دهید و اجرا کنید. شما می توانید بعضی دیگر از جنبه های سئو را توسعه بدهید.

    در اینجا لیستی از استاندارهای سئو برای اجرا در سایت شما وجود دارد :

    - نوشتن عناوین توصیفی HTML که واقعا پیج شما را توصیف کند(255 کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن جملاتی کوتاه که فعالیت صفحه شما را شرح دهد(255کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن محتوا برای صفحه که تمرکز بر موضوع شما دارد.

    - قرار توصیف ALT برای همه تصاویری مفهوم تصویر را نشان می دهد و هرگز از تصاویر برای عکس ها استفاده نکنید.

    - ساخت تمام صفحات مطابق با استانداردهای وب که توسط کنسرسیوم(W3C) وضع شده است.

    فقط یک بار باید صفحات خود را بر اساس استانداردهای مذکور ایجاد کنید و سپس باید تکنیک های پیشرفته تر سئو را آغاز کنید. تکنیک هایی نظیر : کلمات کلیدی،ساختن لینک(گرفتن لینک بیشتر)، 301 تغییر مسیر،RSS اخبار روز، اخبار روز و پیگیری ها

    4- نفوذ تبلیغات کلیکی :

    تبلیغاتی کلیکی(پرداخت در ازای کلیک) به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری از طرف موتورهای جست و جو از طریق تبلیغات در نتایج جستجو روی سایت شما قرار بگیرد.

    شما به ازای هرکلیک روی تبلیغتان هزینه ای پرداخت می کنید. و کسانی به دنبال محتوای شما هستند از این طریق شما را پیدا خواهند کرد و به وبسایت شما می ایند.

    بنابر این تبلیغات کلیکی 3 جز دارد :

    - چیدمان کلمات کلیدی برای تبلیغ

    - تعیین پیشنهادات برای کلمات کلیدی هدف دار

    - نوشتن نسخه برای تبلیغاتی که وقتی مردم در حال جست و جو هستند نمایش داده می شود.

    ابزارهایی زیادی در بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند. اما بهترین راه یافتن کلمات کلیدی در هرماه است. شما باید روی این کار تمرکز کنید. برای مثال اگر کار شما نرم افزار ارتباط با مشتریان است

    باید بر روی کلماتی مثل نرم افزار CRM، مقالات CRM کار کنید

  • بازاریابی اینترنتی چیست؟

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/09/30

    بسته به اینکه چه کسی این سوال را می پرسد، اصطلاح بازاریابی اینترنتی می تواند نوع های مختلفی داشته باشد. زمانی بازاریابی اینترنتی تنها محدود به داشتن یک وب سایت و یا قرار دادن بنر در سایت های دیگر بود. از سوی دیگری شرکت هایی وجود دارند که به شما می گویند می توانید یک شبه از طریق بازاریابی اینترنتی پولدار شوید.

    امروزه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین در حال تحولی نوین و گسترده تر شدن است و می توان آن را به عنوان یک وسیله فروش تلقی کرد. حتی اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین، نسبتا آنلاین یا کاملا آفلاین باشد. تصمیم گیری برای استفاده از بازاریابی اینترنتی، بخشی از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی یک شرکت است که مانند یک قانون بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور ارزشمند مهم می باشد. برای بعضی از کسب و کارهای آنلاین این تنها شکلی از بازاریابی عملی است.

    اساسا، بازاریابی اینترنتی منجر به کارهای زیر می شود :

    برقراری ارتباط با پیام شرکت :

    پیامی درباره شرکت، محصولات و یا خدمات آنلاینش

    تحقیقات :

    درباره ماهیت (جمعیت شناسی، علاقه مندی ها و نیازهای) موجود و پتانسیل مشتریان فروش کالا و خدمات و فضا بر روی اینترنت

    اجزای بازاریابی اینترنتی :

    اجزای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین شامل موارد زیر می شود :

    راه اندازی یک وب سایت :

     شامل متن، تصاویر و عناصر احتمالا المان های صوتی و تصویری که برای انتقال پیام و اطلاع به مشتریان موجود و بالقوه در جهت محصولات و خدمات استفاده می شوند. وب سایت ممکن است توانایی گرفتن سرنخ ها از پتانسیل مشتریان را داشته باشد، شاید هم داشته باشد. ممکن است فروش مستقیم محصول و یا ارائه خدمات به صورت آنلاین را نداشته باشند. وب سایت ها مانند مجلات، روزنامه ها و یا کاتالوگ ها دروازه هویت سازی و معرفی کشب و کار شما هستند.

    بازاریابی موتور جستجو (SEM) :

    بازاریابی وب سایت ها از طریق موتورهای جست و جو و با ارتقا رتبه بندی از طریق بهینه سازی(SEO)، خرید و پرداخت به ازای هر کلیک(PPC)، تبلیغات یا خرید برای گنجاندن در لیست(PFI)  در دایرکتوری وب سایت که شبیه لیست زرد هستند.

    بازاریابی ایمیلی(Email Marketing):

    یکی از روش های توزیع اطلاعات در مورد خدمات یا محصول شماست که از طریق آن می توانید فیدبک آن را بررسی کنید. آدرس ایمیل مشتریان ممکن است انتخاب یا خریداری شده باشد. روش های مختلفی ممکن است استفاده شود. مانند توزیع ارسال منظم خبرنامه و یا ایمیل گروهی از پیشنهادات شرکتتان...ایمیل مارکتینگ به نوعی معادل آنلاین بازاریابی مستقیم است.

    تبلیغات بنری :

    قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت برای کسب درآمد که معادل آنلاین تبلیغات سنتی در مجلات و روزنامه یا مجله است.

    بازاریابی بلاگ :

    این مدل بازاریابی برای ارسال نظر، ابراز عقیده یا ساخت اطلاعیه در انجمن های گفت و گو و یا ارسال URL در وبلاگ های مرتبط می باشد. این مدل بازاریابی بیشتر مبتنی بر نوشتن مقالات مربوط به کسب و کار شما و انتشار آن ها در سایت و سراسر اینترنت است.

    شبکه های اجتماعی :

    این شبکه ها را دست کم نگیرید. در ارتقا فضای کاری شما و تبلیغات شما به شدت موثر و مفید هستند. لینکدین، توییتر، فیسبوک و ... می توانند در بازاریابی و تبلیغات شما بسیار موثر باشند.

  • 4- ابزارهایتان را بشناسید( بودجه تان را بررسی کنید) :

    سه چیز برای شناسایی ابزار شما مهم است :

    بودجه شما، کانال بازاریابی اینترنتی شما، تیم شما. این موارد و منابع مشخص می کند که شما برای دوره بعدی قبل از تصمیم گیری به چه چیزی نیاز دارید.

    به فرض مثال در حال حاضر زمان مناسب برای ایجاد یک بررسی در کانال های بازاریابی شماست و وقت آن است که تصمیم بگیرید آیا باید بخش هایی از کار بازاریابی را به بیرون بسپارید یا نه؟

    یا نیاز به استخدام فرد جدیدی دارید یا نه؟ یا هردو...

    چگونه این ابزارها را شناسایی کنیم :

    بودجه : 

    تعریف بودجه بازاریابی اینترنتی 

    بررسی تاریخچه داده ها و اتفاقات قبلی

    تصمیم گیری برای اینکه در چه جاهایی هزینه صرف شود

    اختصاص بخش خاصی از بودجه برای هر کانال بازاریابی که می خواهید جهت ارتقای سطح پرداخت کنید.

    تیم شما : 

    به تیم فعلی نگاه کنید و ببینید به دنبال چه چیزی هستید و چگونه می توانید به آن دست پیدا کنید. دقت کنید که حتما واقع بینانه باشد

    موقعیت هایی که لازم است برای آن ها کسی را استخدام کنید بشناسید

    درباره اینکه فعالیت های بازاریابی اینترنتی خود را در شرکت انجام دهید یا بیرون شرکت تصمیم گیری کنید.

    - کانال های تبلیغاتی شما : 

    بررسی کنید که کدام کانال های بازاریابی برای شما مفید تر خواهد بود.

    همه چیزهایی که از یک کانال بازاریابی می خواهید را به وضوح بیان کنید.

    KPI کانال های بازاریابی اینترنتی خود را بررسی کنید

    5- برنامه ریزی کنید :

    اگرچه شما نمی توانید از همه چیز به دقت مواظبت کنید و نمی توانید همه چیز را دقیقا پیش بینی کنید و بفهمید مشتریان دقیقا رفتار خواهند کرد. بنابر این باید به طور مداوم بر عملکرد استراتژی خود نظارت کنند و عناصر را در صورت لزوم تغییر دهید

     

    تقویم محتوایی بازاریابی اینترنتی بسازید :

    سعی کنید یک جدول زمانی ایجاد کنید که بتوانید آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه ویرایش دهید.

    برجسته ترین کمپین کلیدی شما باید ایجاد و ترویج یک برنامه در طول سال و اختصاص یک بازه زمانی برای هر کدام باشد.

    اسناد کانال های بازاریابی برای موفقیت در هر کمپینی مورد نیاز است.

    استراتژی های خود را مرور کنید و تغییرات را بشناسید :

    - یک برنامه اندازه گیری و مانیتورینگ طراحی کنید(حتما با KPI متناسب باشد)

    - موفقیت المان های فردی و جداگانه استراتژی های خود را بررسی کنید.

    - اگر بعضی استراتژی ها کار نمی کند آن ها را تغییر دهید و تلاش کنید دلیل عدم کارایی آن ها را بفهمید.

    - بررسی های قبلی خود را بازبینی کنید. اشخاص، بودجه و ... چیزهای جدید را نیز امتحان کنید.

    - KPI واضحی را برای سرمایه گذاری جدیدتان تنظیم کنید.

  •  بر اساس مطالعات "مدیریت بازاریابی اینترنتی" که توسط Smart Insight صورت گرفته،46درصد از برندها تعریف درستی از استراتژی بازاریابی اینترنتی ندارند و 16 درصد از آن ها استراتژی دارند ولی با فعالیت های بازاریابی آن ها متناسب و یک پارچه نیست.

    در اینجا یک نکته وجود دارد :

    اگر شما برنامه ای ندارید، چگونه می توانید انتظار رشد و نو آوری برای اندازه گیری نتایج و درس گرفتن از اشتباهات خود داشته باشید؟

    دیگر کافی است

     لازم نیست درباره سال آینده و ماه آینده نگران باشید. شروع به ساختن یک برنامه قدرتمند کنید. ما چند قدم بسیار مهم که شما را در تصمیم گیری درباره تلاش های بازاریابی اینترتی  و ساخت یک برنامه قدرتمند یاری می کند را به شما خواهیم آموخت

    1- بفهمید که چه چیزی می خواهید :
    (هدف گذاری) 

      

    - تعریف کلی ماموریت کسب و کار شما : هدف اول این است که بازاریابی اینترنتی خود را  به بزرگ ترین برنامه تبدیل کنید

    - به این سوال پاسخ دهید : چه هدفی از تلاش های بازاریابی اینترنتی خود انتظار دارید.(برای مثال آیا می خواهید در سال آینده تعداد مشتریانتان دو برابر شود؟)این هدف شماست!!!!

    - تنظیم و اندازه گیری سنجش کلیدی عملکرد : اطلاعات خاص را با سنجش کلیدی عملکرد، بررسی کنید و آن ها را طبقه بندی کنید.اطلاعات KPI خود را واقع بینانه تجزیه و تحلیل کنید. بازاریابی اینترنتی این اطمینان را به شما برای بهبود نتایج خواهد داد و به شما در جهت تنظیم صحیح انتظارات کمک خواهد کرد. قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنید برای یافتن KPI ها کنید معیار های مهم مدیر عامل را بشناسید.

    2- گذشته را بررسی کنید
    ( از اشتباهات آن درس بگیرید )

    شما نباید برنامه ریزی را با چشمان بسته شروع کنید. بررسی موفقیت ها و شکست های استراتژی های بازاریابی شما در گذشته  می تواند به شما در تدوین بهترین KPI برای کسب و کارتان کمک کند. بنا براین شما باید قدم اول و دوم را همزمان بردارید.یک بازه زمانی برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید. به فرض مثال تصمیم بگیرید یک سال گذشته کسب و کارتان را بررسی کنید.

    چگونه بررسی کنیم : بازه زمانی که می خواهید بررسی ها را انجام دهید و هم چنین تنظیم تقویم گوگل آنالیکتیک را حتما مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا دیدگاه بهتری به کسب و کارتان داشته باشید.

    سعی کنید در گزارشات گوگل به بررسی مقایسه پیشرفت خود استفاده کنید. بررسی استراتژی های مهم رقبا بسیار مهم است.

    در فواصل منظم از خوتان این سوال را بپرسید : آیا چیز دیگری هست که قبلا به تجزیه و تحلیل آن فکر نکرده ام. به فرض مثال آیا باید مطالب و یا عکس های مختلف را در ارسال ها امتحان می کردم؟

    3- بدانید در حال صحبت کردن با چه کسی هستید؟(به زبان آن ها حرف بزنید)

    اجازه ندهید برنامه ریزی های شما بدون در نظر گرفتن مردمی که تلاش می کنید تا به آن ها دست پیدا کنید صورت بگیرد. شما قبلا مخاطبان خود را شناسایی کرده اید(البته امیدواریم این کار را کرده باشید)...اما گاهی اوقات همین مخاطبان اولین چیزی هستند که بازاریابان دیجیتال در تنظیم KPI، تنظیم بودجه و انتخاب کانال تبلیغاتی فراموش می کنند.نباید این بار این اشتباه را انجام دهید. شما باید مخاطب را در قلب استراتژی خود قرار دهید و برای رفع نیازهای آنان و برآورده کردن عمیق خواسته هایشان بکوشید.

    حتما می پرسید چگونه؟
    از طریق محتواهای تاثیر گذار و افراد خوش فکر

    پرورش شخصیت های مفید :

    - با اطلاعات پایه و یادداشت هایی که از مشتریان نظر خود به دست آورده اید شروع کنید....اطلاعاتی مثل سن، جنسیت و منطقه...

    - سپس کمی دقیق تر شوید و مشکلاتی که می توانید درحل کردن آن ها به آن ها کمک کنید را هدف قرار دهید.

    - در احساسات آن ها، اهدافشان، ترس و آرمان هایشان و اسنادی که می توان آن ها را تیک زد کنکاش کنید
    ( در مورد نیازهای آگاه و ناخود آگاه آنها فکر کنید)

    - شما می توانید در عمق گزارشات مخاطبان از آنالیزهای گوگل شیرجه بزنید و ویژگی های کلیدی شخصیتی آن ها مثل سن و جنس و شغل و ... را شناسایی کنید.

    - هنگام بررسی زمان خوبی است برای شناخت افرادی که می خواهید آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. این کار هدف خوبی برای تحت تاثیر قرار بهتر و بیشتر افراد است.

    در قسمت بعدی در مورد برنامه ریزی و شناخت ابزارها در بازاریابی اینترنتی صحبت خواهیم کرد

  • 5 نکته برای ارتقا اعتبار کسب و کار آنلاین شما :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/09/09

    جست و جوهای مختلف در طول این سال ها نشان می دهد که درصد مصرف کنندگانی که به صورت آنلاین درباره محصولات و خدمات قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند جست و جو می

    کنند، بیشتر شده و در حال افزایش است. این درصد به طور قابل ملاحظه ای بالاست. بین از 80 درصد تا 94 درصد از فروشندگان. کسب و کارها نمی توانند حضورشان در اینترنت را نادیده بگیرند و باید سریعا برای نتیحه گیری بهتر وارد جست و جوی گوگل شوند.

    دقت کنید چه کسانی در اینترنت به دنبال کسب و کار شما هستند. بهینه سازی حضور شما در اینترنت با داشتن یک وبسایت شروع می شود...وب سایتی که اطلاعات کافی در رابطه با محصول یا خدمات شما بدهد و فراموش نکنید شامل اطلاعات تماس شما نیز باشد.

    در طول مدتی که مشغول آن هستید، ممکن است تصمیم به ساخت ریسپانوسیو موبایل هم داشته باشید.

    پس به این نکات توجه کنید  :

    بررسی کامنت های مردم در صفحات اجتماعی :

    علاوه بر شبکه های اجتماعی، پلت فرم های آنلاین زیادی وجود دارد که مردم رضایت و عدم رضایت خود را نسبت به برندی اعلام می کنند. بعضی از این سایت ها ترافیک بسیار بالایی دارند، که می توانند بهترین تاثیر روی مخاطبان بگذارند.

    مطمئن باشید افراد آگاه جامعه در مورد چیزهایی که میبینند صحبت می کنند.

    شما می توانید از 5 پلت فورم رایج برای گرفتن کامنت ها و فیدبک های موجود شروع کنید

    شما همیشه باید هنگام پاسخ دادن از بحث و جدل خودداری کنید و به جای آن به دنبال راه هایی بگردید که اگر مشتریان شما نیاز به کمک داشتند بتوانند از پیشنهادات شما استفاده کنند.

    هم چنین می توانید از پلت فورم ها برای ارتباط با مخاطبان و تشکر از آن ها برای عکس العمل های مثبت استفاده کرد.

    2- نمایش نگرانی واقعی :

    در مسیر ارتباط آنلاین با مشتریانتان، به آن ها نشان بدهید که واقعا نگران کمک کردن به آن ها هستید. این کار به بازاریابی اینترنتی شما می افزاید. بیشتر مردم زمانی تشویق به ارتباط با کسب وکار شما می شوند که احساس کنند شما مواظب آن ها هستید.

    هم چنین این امر دلیلی برای وفاداری بیشتر مشتریان برند شما خواهد شد. اگر احساس امنیت از طرف شما کنند ارتباطشان با برند شما افزایش میابد و احتمالا از شما دوباره و سه باره و ...خرید خواهند کرد و هر زمان که نیاز داشته باشند و یا بخواهند از شما خرید خواهند کرد.

    3- تبدیل شدن به صنعت حرفه ای :

    خودتان و کسب و کار خودتان را همچون یک منبع قابل اعتماد در صنعت تاسیس کنید.

    چشم اندازها و تخصص های خود را روی وبلاگتان به اشتراک بگذارید و با وبلاگ های دیگر ارتباط برقرار کنید و در رابطه با کسب و کار و پست هایتان باهم صحبت کنید. مردم می خواهند شما را بشناسند و با کسب و کار شما بهتر آشنا شوند، اینگونه تشویق می شوند به کسب و کار و برند شما اعتماد کنند.

    4- پوشش خبری :

    در بازاریابی اینترنتی داشتن یک منبع قابل اعتماد که چیزهای خوبی درباره کسب و کار شما بگوید، بازار شما را برای استفاده و خرید محصولاتتان راحت تر می کند. ارتباطاتات رسانه ای خود را به منظور دست یابی به دست آوردهای بزرگ تر در آینده ایجاد کنید. خواهید دید که بعد از بیرون آمدن این اخبار آنلاین چقدر در کارتان جلو خواهید افتاد.

    5- اشتراک محصولات – محتوای ارزشمند

    ارسال یک ویدیو، مقاله یا عکس که بتواند الهام بخش باشد و به مشتریان شما کمک کند. بدون شک، خیلی ها می خواهند تا محتواهای مورد علاقه خود را روی شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند و این مساله کمک به گشترش کسب و کار شما خواهد کرد. علاوه بر قرار دادن برندتان در معرض دید دیگران، مردم نیز در برند شما و احساس حاصل از محتوای آن شریک خواهند شد. اگر محتوای شما الهام بخش آن ها باشد، آن ها به برند شما احساس مثبت و خوبی پیدا خواهند کرد

    اعتبار بخشی به بازاریابی اینترنتی تلاشی است زمان بر که نیاز به تخصصی خاص دارد. مطمئن باشید که به مشاوره تبلیغات اینترنتی و نیروهای متخصص بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیاز دارید. شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی می توانند برای شما تولید محتوا کنند و سایت ها و شبکه های اجتماعیتان را تحت نظر قرار دهند و حتی برای شما ارتباطات رسانه ای جهت برندسازی بیشتر در نظر بگیرند. از این فرصت ها استفاده کنید

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.