• قسمت اول :

    بسیاری از بازاریابان، محتوای پروموشن را در حین انجام کار آغاز می کنند در حالی که باید خیلی زودتر شروع شود. به موازات تولید و قبل از شروع پروژه می باست بیشتر فرآیند پروموشن انجام شده باشد.

    در این جا چهارچوبی مطرح می شود که شما می توانید از آن برای محتواهای بعدی خود در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.


    برنامه ریزی :

    یک برنامه پروموشن خوب با مخاطب شناسی و توسعه پیام مورد نظر آغاز می شود.

    مخاطب شناسی :

    ما مخاطبین خود را بر اساس ارزشی که آن ها از محتوای ما دریافت می کنند بخش بندی می کنیم.برای مثال گروه هایی که به تازگی وارد بازاریابی اینترنتی شده اند  و به دنبال بالا بردن سطح مهارت های خود هستند.

    گروه دیگر مسئولان تیم های طرح توسعه هستند که می توانند راهنمایی ها و آموزش های ما را با دانش و تجربه خود ترکیب کنند.

    دسته سوم افراد تاثیرگذاری هستند که به دنبال درک و توسعه ی محتواهای ارزشمند و اشتراک آن ها با دنبال کنندگان خود هستند.
     این بخش پایه ی لیست تاثیر گذار و پیام شده است.

    پیام :

    قبل از این که ساخت محتوا را برای بازاریابی اینترنتی شروع کنید،شما باید برخی از زمان را صرف فکر کردن درباره ی آنچه برای ارتباط با مخاطبان لازم دارید کنید(توسعه دهندگان در این قسمت کمک های بسیاری به شما می کنند)

    به نفعی که مصرف کنندگان محتوا در هر بخش به شما می رسانند فکر کنید.از خودتان بپرسید چه چیزی مردم را به اشتراک محتوای شما تشویق می کند؟ هم چنین گاهی اوقات به این فکر کنید که به چه دلایلی ممکن است محتواهای شما به اشتراک گذاشته نشود؟ اگر شما عضوی از یک تیم تولید محتوا برای در راستای بازاریابی اینترنتی هستید این کار برای شما شبیه یک ورزش فکری است و جنبه فیزیکی ندارد. شما می توانید با ایجاد یک فایل که همه ی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند محتواها را مورد بررسی قرار دهید. در بازاریابی اینترنتی این مساله خیلی موثر و ارزشمند است. 

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنت

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/17

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به  ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب  و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار  گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    -- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    --از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

    اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    --خلاصه و مفید بنویسید

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    --ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
     برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

    --با یک سوال تمام کنید

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

    -- از زبان ساده استفاده کنید

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

     

  • بازاریابی اینترنتی و انواع آن

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/10

    امروزه بیش از هر زمان دیگری ما مرزهای دنیای واقعی را شکسته و به دنیای مجازی و آنلاین نفوذ کرده ایم. شاید بهتر باشد بگوییم که دنیای مجازی و آنلاین به زندگی ما نفوذ کرده... زیرا ما برای تهیه بنیادی ترین نیازهایمان که شامل غذا و لباس می شود به اینترنت رجوع می کنیم. از این جهت بازاریابی اینترنتی برای ما  شکل جدی تر و مهیج تری را به خود می گیرد. همه چیز از اولین آیفون شروع شد و بعد از آن هم تلفن های هوشمند دیگر آمدند با انواع ویجت ها و اپلیکشن ...

    گوگل روندی را ایجاد کرد که بتوانیم هر چیزی را پیدا کنیم و در نهایت اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های خدمات اینترنتی دسترسی مارا به اینترنت بیشتر کردند و ما در دنیای مجازی قرار گرفتیم.

    در نمایی کلی و جامع، بازاریابی اینترنتی یک روش بازاریابی است که در آن از مدیاهای آنلاین استفاده می شود . در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

     

    تبلیغات تصویری :
      در تبلیغات تصویری از بنرها و پوسترها و عکس های تبلیغاتی  در بستر اینترنت و سایت های پر بازدید استفاده می شود.

     

    ایمیل مارکتینگ :

    در این روش با کمک ایمیل های تبلیغاتی با مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد و بازاریابی اینترنتی را انجام  خواهید داد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های پر طرفدار و موثر تبلیغات است.

    در مورد ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.

    بازاریابی درون گرا:

    تبلیغات درون گرا یا (inbound marketing) روشی است که در آن با رایگان قرار دادن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات برند خودتان، مخاطبان را جذب می کنید.

    مارکتینگ موتورهای جست و جو (SEM)

    در این قسمت مخاطبانی که در موتور های جست و جو به دنبال رفع نیاز های خود هستند شما را پیدا می کنند. در این روش شما با پرداخت هزینه به موتور جست و جوی گل تعدادی عبارت را انتخاب می کنید و گوگل شما را در صف جست و جوها در مقام های بالاتر قرار داده و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کم می کند. در این روش شما می توانید زمان و مکان جست و جو ها را تعیین کنید و بازاریابی اینترنتی کنید.

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) :

    با سئو می توانید رتبه سایت خود را در گوگل از طریق عبارات و کلمات مربوط به کسب و کارتان بالا ببرید. تفاوت این روش با روش قبل در این است که در سئو شما خودتان رتبه سایت را افزایش می دهید ولی در روش قبل گوگل خیلی سریع برای شما این کار را می کند. شما در روش سئو هزینه ای بابت کلیک ها پرداخت نمی کنید اما رساندن وب سایت شما در رقابت کلمات کلیدی مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و احتیاج به نیروهای متخصص و فنی دارد.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی 

    بازاریابی شبکه های اجتماعی را شاید بتوان به نوعی متداول ترین روش این روزهای بازاریابی اینترنتی دانست. وجود گوشی های هوشمند و نقش پر رنگ آن ها در روزمرگی های مردم و ارتباط نا گسستنی با این وسایل شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک نهاد تبلیغاتی ارزشمند کرده است.

    بازاریابی زنجیره ای 

    در این روش شما به مبلغین آنلاین یا طراحان وبلاگ هزینه ای را پرداخت می کنید تا متناسب با نام برند شما مطالبی بنویسند.

     

  • 5 راز بازاریابی اینترنتی که قبل از تبلیغات باید بدانید

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/02/12

    بازاریابی اینترنتی شکل جدیدی از بازاریابی است. این روش رموز بسیار زیادی دارد.

    خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک هنوز فکر می کنند بازاریابی اینترنتی یک افسانه است.

    منظور از افسانه این است که بعضی مدیران به شدت درباره بازاریابی اینترنتی رویا پردازی های دور از واقعیت می کنند و بعضی دیگر آن را یک دروغ موهوم می پندارند.

    در اینجا با مساله مهمی رو برو هستیم : باید به صاحبان کسب و کارها حقایق بازاریابی اینترنتی را بفهمانیم و تفکرات اشتباه را از ذهن آن ها خارج کنیم.

    در اینجا 5 نمونه از این تفکرات رایج اشتباه را برای شما ذکر خواهیم کرد :

    1- بازاریابی اینترنتی فقط برای کسب و کارها بزرگ است :

    شاید سال ها پیش این وضعیت صادق بود اما امروزه این چنین نیست. تکنولوژی گسترش یافته، نرم افزارها ارزان تر شده اند و تقریبا همه افراد قبل از هر خرید یا استفاده از خدمات و محصولات از اینترنت استفاده می کنند. این درست که هرچه بودجه شما برای کمپین های تبلیغات اینترنتی بیشتر باشد، نتیجه بهتری می گیرید. فکر نکنید شما برای شروع یک تبلیغ نیاز به یک بودجه میلیونی خیلی سنگین دارید. حقیقت این است که خیلی از کمپین های بازاریابی اینترنتی با بودجه های کم، بسیار موفق آمیز بوده اند.

     

    2- نتایج فوری

    من به عنوان یک بازاریاب اینترنتی مایل بودم زندگی آسان تری داشته باشم اگر نتایج سریع تری می گرفتم. از زمانیکه شما شروع به راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینترنتی می کنید، تا زمانیکه نتایج آن را می بینید. تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی در زمان اثر گذاری آن هاست. زمان نتیجه بخشی بازاریابی اینترنتی، کوتاه تر است و نتایج آن قابل پیگیری است.

     

    3- ترافیک بیشتر، پول بیشتر

    گاهی اوقات من می شنوم که مردم می گویند؛ ترافیک بیشتر یک وبسایت موجب سرنخ های بیشتر و فروش بیشتر خواهد شد. در تئوری و روی کاغذ این قضیه درست است اما این هدف بازاریابی اینترنتی نیست. هدف بازاریابی اینترنتی این است که با استفاده از تکنولوژی های موجود، بهترین و هدفمند ترین سرنخ ها را به وبسایتتان بیاورید. ترافیک کم تر اما هدفمند تر ROI بیشتری از ترافیک بیشتر و بدون هدف دارد

     

    4- ایمیل مارکتینگ SPAM است

    زمانیکه از مشتری صحبت می کنیم، افراد از اینکه آمارها نشان داده است که ایمیل مارکتینگ، یک روش خوب برای بازاریابی اینترنتی است و ROI خیلی بالایی دارد شوکه می شوند. ایمیل مارکتینگ مثل همه استراتژی های بازاریابی، می تواند مورد استفاده یا سو استفاده قرار بگیرد. متاسفانه، بسیاری افراد از ایمیل مارکتینگ به وسیله ایمیل های اپسم سو استفاده می کنند و این باعث بد نامی ایمیل مارکتینگ شده است. اما در سمت اگر زمانیکه کمپین های تبلیغاتی برای برای ارسال به ارسال ایمیل هایی که محتوای مناسبی دارند استفاده می شوند، می تواند واقعا ارزشمند باشد و در واقع می تواند یک استراتژی قدرتمند بازاریابی اینترنتی باشد.

     

    5- ما نیاز به داشتن بسترهای اجتماعی داریم

    بازاریابی اینترنتی به دنبال پیدا کردن هدف خود در " جمعیت " است. احتمالا آمارهایی که برای در Linkedin استفاده می شود، در Pinterest در همان زمان قابل استفاده نخواهد بود. مساله ی خیلی مهمی است که بتوانیم بفهمیم کدامیک از بسترها برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما بهتر است. شما هم چنین نیاز به یک نفر برای مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید. زیرا این کار فرآیندی وقت گیر است. بهتر است که به طور کامل در 2 یا 3 شبکه اجتماعی حضور داشته باشید تا به صورت نصفه و نیمه در همه آن ها فعالیت کنید.

  • 10 قانون استفاده از شبکه ای اجتماعی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/01/22

    اعمال نفوذ و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به شما در بالا بردن تعداد مخاطبان و مشتریان شما کمک کند. اما شروع کردن آن بدون تجربه و بینش قبلی کار چالش برانگیزی است. حیاتی است که شما اصول بازاریابی شبکه های را بدانید و از این طرق بازاریابی اینترنتی ارزشمندی داشته باشید.

    1- قانون گوش کردن :

    موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، نیازمند گوش کردن بیشتر و حرف زدن کم تر است. خواندن محتواهای آنلاین مخاطبان و پیوستن به بحث های آن ها برای شناخت آن ها مهم است. فقط از این طریق می توانید محتوا و ایجاد و جرقه مکالماتی که ارزش افزوده به کار و زندگی مشتریان می بخشد را کنید 

    2- قانون تمرکز کردن : 

    در یک زمینه متخصص بودن بهتر از همه کاره بودن است. یک شبکه اجتماعی کاملا متمرکز و استراتژی بازاریابی محتوایی برای ساخت یک برند تجاری قوی بهتر از دادن اطلاع به همه مردم و در مورد همه چیز است.

    3- قانون کیفیت داشتن :

    کیفیت به کمیت اولویت داره. داشتن 1000 رابط آنلاین که محتوای شما را میخوانند و به اشتراک میگذارند و در موردش حرف میزنند بهتر از 10000 رابط آنلاین است که بعد از اولین ارتباط ناپدید می شوند.

    4- قانون صبر کردن :

    موفقیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید صبور باشید. برای رسیدن به هدف نهاییتان راه زیادی در پیش دارید.

    5- قانون ترکیب کردن :

    اگر شما محتوایی با کیفیت تولید کنید که برای کاربران شما کارساز باشد و مخاطبان شما بتوانند از آن تبعیت کنند، آن ها این محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، لینکدین، توییتر، بلاگ هایشان و ... به اشتراک خواهند گذاشت. این اشتراک گذاری و بحث در مورد محتواهای شما نقاط ورود جدیدی را برای شما در موتورهای جست و جو برای سافتن کلمات کلیدی شما باز می کند.

    این نقاط می تواند پتاسیل خیلی زیادی برای یافتن شما در بازاریابی اینترنتی محسوب شود.

    6- قانون نفوذ کردن :

    وقت بگذارید و شخصیت های محبوب و تاثیر گذاری که مخاطبین زیادی دارند و احتمال دارد به محصول یا خدمات شما علاقه داشته باشند را پیدا کنید. با این افراد در ارتباط باشید و سعی کنید رابطه سودمندی برقرار کنید. اگر محتوای ارزشمندی تولید کنید می توانید در صورت تمایل آن ها به آن ها داده و از آن ها بخواهید که محتوای شما را با مخاطبان و فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. در این صورت شما با یک حجم وسیع از مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد.

    7- قانون ارزش مندی :

    اگر شما تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم صرف تبلیغات محصول و خدمات کنید، مردم گوش دادن به شما را متوقف خواهند کرد چون این بازاریابی اینترنتی خوبی نیست... شما باید ارزش های افزوده را به فرآیندتان اضافه کنید. محتواهای شگفت انگیز تولید کنید روابط در حال توسعه با تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی را بیشتر کنید. فراموش نکنید این کار پس از مدتی مردم را به بازاریابان دهان به دهان(بازاریابان ویروسی) برای کسب و کار شما تبدیل می کند.

    8- قانون تشکر و قدردانی :

    شما نمی توانید این مطلب را نادیده بگیرید که هرکسی که شما را همراهی کرد چون فقط یک شخصیت آنلاین مجازی است نادیده بگیریم. روابط یکی از بخش های موفقیت در دنیای بازاریابی اینترنتی و کسب و کار است. پس همیشه از کسانی که شما را همراهی می کنند و میبینند تشکر کنید.

    9- قانون دسترسی :

    محتواهای خود را منتشر نکنید و ناپدید شوید. در دسترس مخاطبان خود باشید. این یعنی باید به طور مداوم ارائه محتوا کنید و در گفت و گوها شرکت کنید. فالوئرهای شما ثبات می خواهند و نمی توانند هفته ها و ماه ها منتظر شما بمانند.

    10- قانون عمل متقابل :

    شما نمی توانید دیگران را منتظر اشتراک گذاری مطالب خود بگذارید و بخواهید در مورد شما صحبت کنند مگر اینکه این رابطه متقابل باشد. پس قاعدتا مقداری از زمان شما صرف اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای موجود خواهد شد.

    منبع 

  • بازاریابی بصری محتوا به طور کلی به شکلی از بازاریابی گفته می شود که با استفاده از المان های دیداری مانند ویدیو، عکس، گیف، اینفوگرافی و ... به جذب مخاطب می پردازد. در این مقاله و مقاله بعدی آمارهای جالبی در مورد این شکل از بازاریابی به شما خواهیم داد که به کمک آن ها برنامه ریزی دقیق تری برای کمپین ها و شیوه های تبلیغاتی خود داشته باشید


    • 37 درصد بازاریابان می گویند، بازاریابی بصری مهم ترین محتوای تولیدی برای کسب و کارشان بوده است.
       
    •  74 درصد بازاریابان شبکه های اجتماعی از بازاریابی بصری در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند. بعد از آن بلاگ ها با 68 درصد و ویدیوها با 60 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
       
    • وقتی مردم اطلاعاتی را می شنوند، نهایتا فقط 10 درصد آن را تا 3 روز بعد به خاطر خواهند داشت. اگر این اطلاعات همراه با یک عکس مرتبط باشد، میزان به خاطر سپردن آن تا 65 درصد افزایش خواهد یافت.
       
    •  بازاریابان B2C فضای بیشتری را نسبت به بازاریابان B2B در حوزه بازاریابی بصری اشغال کرده اند.
       
    • 51 درصد بازاریابان B2B بر اساس استفاده از بازاریابی بصری در سال 2016 رده بندی شده اند.
       
    • در سال 2017 محتواهای ویدیویی، نماینده ی 74 درصد از ترافیک اینترنت بوده اند.
       
    • 76.5 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای کوچک در یک تحقیق از بازاریابی ویدیویی برای تاثیر مستقیم در کسب و کارشان استفاده کرده اند.
       
    • 34 درصد بازاریابان B2C می گویند، ویدیوهای از پیش تولید شده در سال 2017 برای بازاریابی محتوا بسیار حرکت موفقیت آمیزی خواهد بود.
       
    • 4 برابر مصرف کنندگانی که تمایل به خواندن یک بلاگ در مورد محصولی دارند، افراد تمایل دارند تا ویدیو تماشا کنند.
       
    • بیشتر از 60 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کارها بیان کرده اند که آن ها برنامه برای استفاده بیشتر از بازاریابی ویدیو در سال 2017 دارند.

        
    • 62 درصد بازاریابان B2B اذعان کرده اند که ویدیوها، موثر ترین محتوای بازاریابی در سال 2016 بوده اند.
       
    • استفاده از کلمه " ویدیو " در نوار عنوان ایمیل نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 19 درصد و نرخ کلیک خوردن را تا 65 درصد افزایش می دهد.
       
    • در سال 2016 بر اساس تحقیقات، 43 درصد از کاربران اظهار تمایل به دیدن بیشتر محتواهای ویدیویی کرده بودند.
       
    • در سال 2016، 14 درصد از بازاریابان از ویدیوهای زنده استفاده کرده اند
       
    • ویدیوهای زنده اینستاگرام 3 برابر بیشتر از بقیه ویدیوها تماشا شده اند.
       
    • 51 درصد ویدیوها توسط موبایل دیده شدند که نسبت به سال 2015 چیزی نزدیک به 15 درصد و نسبت به سال 2014 نزدیک به 203 درصد افزایش داشته است.
       
    • ویدیوهای زیر 5 دقیقه در گوشی های هوشمند بازدید بیشتری داشته اند.
       
    • ویدیو های 1 دقیقه ای اینستاگرام 78 درصد بیشتر از ویدیوهای دیگر نرم افزارهای مشابه دیده شده اند.
       
    • اشتراک ویدیو ها در تلگرام 35 درصد نسبت به سال 2015 افزایش داشته است.
       
    • 54 درصد بازاریابان اینترنتی برای معرفی ویدیویی محصولات و خدمات خود از کانال های تبلیغاتی تلگرام و 47 درصد آن ها از اینستاگرام استفاده کرده اند.
  • 4 نکته برای رقابت با فروشگاه های بزرگ در تعطیلات

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/18

    آیا می توانید باور کنید که 15 درصد کسب و کارهای متوسط، هیچ هزینه اضافی برای بازاریابی در تعطیلات صرف نمی کنند؟ اگر مجموع تلاش های بازاریابی آن ها را در نظر بگیرید، خواهید فهمید که چرا آ ن ها ترجیح می دهند کسب و کارشان به صورت معمول پیش ببرند. برای مبارزه با فروشگاه های بزرگ، شما بودجه زیادی جهت تبلیغات ندارید یا تعدادی از این نکته ها را تست کرده اید، فقط برای اینکه در بازی بمانید.

     

    محصولات رایگان :

    همیشه اولین چیزی که باعث بالا رفتن فروش شما می شود، ارائه محصولات رایگان است. زمانی که شما پیشنهاد یک معامله شیرین را به مشتریانتان می دهید، آن ها جلوی فروشگاه شما صف می بندند و دوستان خود را نیز خبر می کنند تا برای فروش به شما مراجعه کنند. اگر حدس می زنید که آن ها سایت شما را ترک می کنند و به سایت دیگری می روند که سیستم ارسال رایگان، عضویت راحت تر، خرید لذت بخش تر و .... دارد، درست حدس زده اید. در حوزه بازاریابی اینترنتی، در حال حاضر سیستم حمل و ارسال رایگان یک تعهد برای فروشگاه هاست. این کار اعتبار شما را بالا خواهد برد. همیشه به دنبال راه هایی باشید که مشتریان احساس کنند برای آن ها شرایط ویژه ای قائل شده اید.

     

    پاداش برای وفاداری :

    در طول مدت تعطیلات مردم مدام در حال خرید هستند. اگر شما به آن ها شانسی برای پیوستن به خودتان بدهید نتیجه ای که برای شما دارد، بسیار ارزشمند است. یک سیستم ثبت نام رایگان ساده که با پاداش همراه شده باشد، می تواند دلیلی برای بازگشت مجددا مشتریان برای خرید از شما شود و این کار سود شما را افزایش خواهد داد. مهم ترین عبارت در اینجا؛ " ثبت نام آسان " است. اگر شما از پیش از ثبت نام از مشتریان اطلاعات فراوانی بخواهید، باید بگویم که تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست داده اید. بهتر است که برای ثبت نام اطلاعات کوتاهی دریافت کنید و دز مراحل بعدی و بعد از خرید، اطلاعات جامع تر را درخواست کنید.

     

    تخفیف های درصدی :

    تخفیف گرفتن همیشه برای مشتریان لذت بخش است. نتیجه این کار همیشه فروش بیشتر است. ممکن در طول سال منتظر مشتریان بیشتری باشید. در روزهای نزدیک به تعطیلات می توانید از این فرصت استفاده کنید و با یک تخفیف جانانه مشتریان زیادی به سمت خودتان بکشید. شما می توانید سودتان در این ایام بر تعداد فروشتان متمرکز کنید. یعنی با کاهش قیمت ها، کیمت فروشتان را بیشتر کنید و سود بیشتری حاصل کنید. برای این کار استراتژی داشته باشید. گاهی لازم است تا برای فروش اجناس با حاشیه سود بالاتر، اجناس با حاشیه سود کم تر را قربانی کنید اما در نهایت چیزی که برای شما می ماند، به صرفه تر و چشم گیر تر است. جهت جذب مشتریان می توانید، برای کسانی که اولین بار است تا از شما خرید می کنند، تخفیف های جالب تری در نظر بگیرید. یادتان باشد در بازاریابی اینترنتی باید تخفیف ها را از روش های مختلف به مردم اطلاع بدهید. ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری و .... را هرگز فراموش نکنید.

     

    راه اندازی کمپین های تبلیغاتی :


    ایام تعطیلات بهترین زمان برای این است که با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی زیبا و خلاقانه مخاطبین زیادی را به سوی خوتان جذب کنید. کمپین ها جواب خود را پس داده اند و در صورتیکه به شکلی مناسب برنامه ریزی و اجرا شوند می توانند نقش به سزایی در جذب مخاطب داشته باشند.

    مشتریان همیشه برای کمپین ها آماده هستند. در صورتیکه کمپین ها را بتوانید با موضوعات فرهنگی و اجتماعی همراه کنید تاثیر این کمپین ها را دو چندان خواهید کرد. چه بهتر که حامی یک حرکت ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شوید و با راه اندازی یک جنبش غیر مستقیم مردم را به شناسایی رسالت کاری خودتان علاقه مند کنید. در حوزه بازاریابی اینترنتی کمپین ها بسیار ارزشمند هستند. با توجه به نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کمپین ها روند بهتری پیدا کرده اند و این شروعی برای بازارسازی و بازاریابی های مدرن است. فرصتی که باید بهترین استفاده را از آن کنیم تا بهترین نتیجه ها را بگیریم.

     

    بازاریابی اینترنتی شما در ایام تعطیلات چه شکلی به خود خواهد گرفت؟؟ چه برنامه ای برای آن دارید؟؟

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.