• قسمت اول :

    بسیاری از بازاریابان، محتوای پروموشن را در حین انجام کار آغاز می کنند در حالی که باید خیلی زودتر شروع شود. به موازات تولید و قبل از شروع پروژه می باست بیشتر فرآیند پروموشن انجام شده باشد.

    در این جا چهارچوبی مطرح می شود که شما می توانید از آن برای محتواهای بعدی خود در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.


    برنامه ریزی :

    یک برنامه پروموشن خوب با مخاطب شناسی و توسعه پیام مورد نظر آغاز می شود.

    مخاطب شناسی :

    ما مخاطبین خود را بر اساس ارزشی که آن ها از محتوای ما دریافت می کنند بخش بندی می کنیم.برای مثال گروه هایی که به تازگی وارد بازاریابی اینترنتی شده اند  و به دنبال بالا بردن سطح مهارت های خود هستند.

    گروه دیگر مسئولان تیم های طرح توسعه هستند که می توانند راهنمایی ها و آموزش های ما را با دانش و تجربه خود ترکیب کنند.

    دسته سوم افراد تاثیرگذاری هستند که به دنبال درک و توسعه ی محتواهای ارزشمند و اشتراک آن ها با دنبال کنندگان خود هستند.
     این بخش پایه ی لیست تاثیر گذار و پیام شده است.

    پیام :

    قبل از این که ساخت محتوا را برای بازاریابی اینترنتی شروع کنید،شما باید برخی از زمان را صرف فکر کردن درباره ی آنچه برای ارتباط با مخاطبان لازم دارید کنید(توسعه دهندگان در این قسمت کمک های بسیاری به شما می کنند)

    به نفعی که مصرف کنندگان محتوا در هر بخش به شما می رسانند فکر کنید.از خودتان بپرسید چه چیزی مردم را به اشتراک محتوای شما تشویق می کند؟ هم چنین گاهی اوقات به این فکر کنید که به چه دلایلی ممکن است محتواهای شما به اشتراک گذاشته نشود؟ اگر شما عضوی از یک تیم تولید محتوا برای در راستای بازاریابی اینترنتی هستید این کار برای شما شبیه یک ورزش فکری است و جنبه فیزیکی ندارد. شما می توانید با ایجاد یک فایل که همه ی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند محتواها را مورد بررسی قرار دهید. در بازاریابی اینترنتی این مساله خیلی موثر و ارزشمند است. 

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنت

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/17

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به  ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب  و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار  گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    -- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    --از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

    اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    --خلاصه و مفید بنویسید

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    --ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
     برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

    --با یک سوال تمام کنید

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

    -- از زبان ساده استفاده کنید

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

     

  • بازاریابی اینترنتی و انواع آن

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/10

    امروزه بیش از هر زمان دیگری ما مرزهای دنیای واقعی را شکسته و به دنیای مجازی و آنلاین نفوذ کرده ایم. شاید بهتر باشد بگوییم که دنیای مجازی و آنلاین به زندگی ما نفوذ کرده... زیرا ما برای تهیه بنیادی ترین نیازهایمان که شامل غذا و لباس می شود به اینترنت رجوع می کنیم. از این جهت بازاریابی اینترنتی برای ما  شکل جدی تر و مهیج تری را به خود می گیرد. همه چیز از اولین آیفون شروع شد و بعد از آن هم تلفن های هوشمند دیگر آمدند با انواع ویجت ها و اپلیکشن ...

    گوگل روندی را ایجاد کرد که بتوانیم هر چیزی را پیدا کنیم و در نهایت اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های خدمات اینترنتی دسترسی مارا به اینترنت بیشتر کردند و ما در دنیای مجازی قرار گرفتیم.

    در نمایی کلی و جامع، بازاریابی اینترنتی یک روش بازاریابی است که در آن از مدیاهای آنلاین استفاده می شود . در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

     

    تبلیغات تصویری :
      در تبلیغات تصویری از بنرها و پوسترها و عکس های تبلیغاتی  در بستر اینترنت و سایت های پر بازدید استفاده می شود.

     

    ایمیل مارکتینگ :

    در این روش با کمک ایمیل های تبلیغاتی با مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد و بازاریابی اینترنتی را انجام  خواهید داد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های پر طرفدار و موثر تبلیغات است.

    در مورد ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.

    بازاریابی درون گرا:

    تبلیغات درون گرا یا (inbound marketing) روشی است که در آن با رایگان قرار دادن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات برند خودتان، مخاطبان را جذب می کنید.

    مارکتینگ موتورهای جست و جو (SEM)

    در این قسمت مخاطبانی که در موتور های جست و جو به دنبال رفع نیاز های خود هستند شما را پیدا می کنند. در این روش شما با پرداخت هزینه به موتور جست و جوی گل تعدادی عبارت را انتخاب می کنید و گوگل شما را در صف جست و جوها در مقام های بالاتر قرار داده و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کم می کند. در این روش شما می توانید زمان و مکان جست و جو ها را تعیین کنید و بازاریابی اینترنتی کنید.

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) :

    با سئو می توانید رتبه سایت خود را در گوگل از طریق عبارات و کلمات مربوط به کسب و کارتان بالا ببرید. تفاوت این روش با روش قبل در این است که در سئو شما خودتان رتبه سایت را افزایش می دهید ولی در روش قبل گوگل خیلی سریع برای شما این کار را می کند. شما در روش سئو هزینه ای بابت کلیک ها پرداخت نمی کنید اما رساندن وب سایت شما در رقابت کلمات کلیدی مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و احتیاج به نیروهای متخصص و فنی دارد.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی 

    بازاریابی شبکه های اجتماعی را شاید بتوان به نوعی متداول ترین روش این روزهای بازاریابی اینترنتی دانست. وجود گوشی های هوشمند و نقش پر رنگ آن ها در روزمرگی های مردم و ارتباط نا گسستنی با این وسایل شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک نهاد تبلیغاتی ارزشمند کرده است.

    بازاریابی زنجیره ای 

    در این روش شما به مبلغین آنلاین یا طراحان وبلاگ هزینه ای را پرداخت می کنید تا متناسب با نام برند شما مطالبی بنویسند.

     

  • 5 راز بازاریابی اینترنتی که قبل از تبلیغات باید بدانید

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/02/12

    بازاریابی اینترنتی شکل جدیدی از بازاریابی است. این روش رموز بسیار زیادی دارد.

    خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک هنوز فکر می کنند بازاریابی اینترنتی یک افسانه است.

    منظور از افسانه این است که بعضی مدیران به شدت درباره بازاریابی اینترنتی رویا پردازی های دور از واقعیت می کنند و بعضی دیگر آن را یک دروغ موهوم می پندارند.

    در اینجا با مساله مهمی رو برو هستیم : باید به صاحبان کسب و کارها حقایق بازاریابی اینترنتی را بفهمانیم و تفکرات اشتباه را از ذهن آن ها خارج کنیم.

    در اینجا 5 نمونه از این تفکرات رایج اشتباه را برای شما ذکر خواهیم کرد :

    1- بازاریابی اینترنتی فقط برای کسب و کارها بزرگ است :

    شاید سال ها پیش این وضعیت صادق بود اما امروزه این چنین نیست. تکنولوژی گسترش یافته، نرم افزارها ارزان تر شده اند و تقریبا همه افراد قبل از هر خرید یا استفاده از خدمات و محصولات از اینترنت استفاده می کنند. این درست که هرچه بودجه شما برای کمپین های تبلیغات اینترنتی بیشتر باشد، نتیجه بهتری می گیرید. فکر نکنید شما برای شروع یک تبلیغ نیاز به یک بودجه میلیونی خیلی سنگین دارید. حقیقت این است که خیلی از کمپین های بازاریابی اینترنتی با بودجه های کم، بسیار موفق آمیز بوده اند.

     

    2- نتایج فوری

    من به عنوان یک بازاریاب اینترنتی مایل بودم زندگی آسان تری داشته باشم اگر نتایج سریع تری می گرفتم. از زمانیکه شما شروع به راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینترنتی می کنید، تا زمانیکه نتایج آن را می بینید. تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی در زمان اثر گذاری آن هاست. زمان نتیجه بخشی بازاریابی اینترنتی، کوتاه تر است و نتایج آن قابل پیگیری است.

     

    3- ترافیک بیشتر، پول بیشتر

    گاهی اوقات من می شنوم که مردم می گویند؛ ترافیک بیشتر یک وبسایت موجب سرنخ های بیشتر و فروش بیشتر خواهد شد. در تئوری و روی کاغذ این قضیه درست است اما این هدف بازاریابی اینترنتی نیست. هدف بازاریابی اینترنتی این است که با استفاده از تکنولوژی های موجود، بهترین و هدفمند ترین سرنخ ها را به وبسایتتان بیاورید. ترافیک کم تر اما هدفمند تر ROI بیشتری از ترافیک بیشتر و بدون هدف دارد

     

    4- ایمیل مارکتینگ SPAM است

    زمانیکه از مشتری صحبت می کنیم، افراد از اینکه آمارها نشان داده است که ایمیل مارکتینگ، یک روش خوب برای بازاریابی اینترنتی است و ROI خیلی بالایی دارد شوکه می شوند. ایمیل مارکتینگ مثل همه استراتژی های بازاریابی، می تواند مورد استفاده یا سو استفاده قرار بگیرد. متاسفانه، بسیاری افراد از ایمیل مارکتینگ به وسیله ایمیل های اپسم سو استفاده می کنند و این باعث بد نامی ایمیل مارکتینگ شده است. اما در سمت اگر زمانیکه کمپین های تبلیغاتی برای برای ارسال به ارسال ایمیل هایی که محتوای مناسبی دارند استفاده می شوند، می تواند واقعا ارزشمند باشد و در واقع می تواند یک استراتژی قدرتمند بازاریابی اینترنتی باشد.

     

    5- ما نیاز به داشتن بسترهای اجتماعی داریم

    بازاریابی اینترنتی به دنبال پیدا کردن هدف خود در " جمعیت " است. احتمالا آمارهایی که برای در Linkedin استفاده می شود، در Pinterest در همان زمان قابل استفاده نخواهد بود. مساله ی خیلی مهمی است که بتوانیم بفهمیم کدامیک از بسترها برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما بهتر است. شما هم چنین نیاز به یک نفر برای مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید. زیرا این کار فرآیندی وقت گیر است. بهتر است که به طور کامل در 2 یا 3 شبکه اجتماعی حضور داشته باشید تا به صورت نصفه و نیمه در همه آن ها فعالیت کنید.

  • بازاریابی بصری محتوا به طور کلی به شکلی از بازاریابی گفته می شود که با استفاده از المان های دیداری مانند ویدیو، عکس، گیف، اینفوگرافی و ... به جذب مخاطب می پردازد. در این مقاله و مقاله بعدی آمارهای جالبی در مورد این شکل از بازاریابی به شما خواهیم داد که به کمک آن ها برنامه ریزی دقیق تری برای کمپین ها و شیوه های تبلیغاتی خود داشته باشید


    • 37 درصد بازاریابان می گویند، بازاریابی بصری مهم ترین محتوای تولیدی برای کسب و کارشان بوده است.
       
    •  74 درصد بازاریابان شبکه های اجتماعی از بازاریابی بصری در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند. بعد از آن بلاگ ها با 68 درصد و ویدیوها با 60 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
       
    • وقتی مردم اطلاعاتی را می شنوند، نهایتا فقط 10 درصد آن را تا 3 روز بعد به خاطر خواهند داشت. اگر این اطلاعات همراه با یک عکس مرتبط باشد، میزان به خاطر سپردن آن تا 65 درصد افزایش خواهد یافت.
       
    •  بازاریابان B2C فضای بیشتری را نسبت به بازاریابان B2B در حوزه بازاریابی بصری اشغال کرده اند.
       
    • 51 درصد بازاریابان B2B بر اساس استفاده از بازاریابی بصری در سال 2016 رده بندی شده اند.
       
    • در سال 2017 محتواهای ویدیویی، نماینده ی 74 درصد از ترافیک اینترنت بوده اند.
       
    • 76.5 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای کوچک در یک تحقیق از بازاریابی ویدیویی برای تاثیر مستقیم در کسب و کارشان استفاده کرده اند.
       
    • 34 درصد بازاریابان B2C می گویند، ویدیوهای از پیش تولید شده در سال 2017 برای بازاریابی محتوا بسیار حرکت موفقیت آمیزی خواهد بود.
       
    • 4 برابر مصرف کنندگانی که تمایل به خواندن یک بلاگ در مورد محصولی دارند، افراد تمایل دارند تا ویدیو تماشا کنند.
       
    • بیشتر از 60 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کارها بیان کرده اند که آن ها برنامه برای استفاده بیشتر از بازاریابی ویدیو در سال 2017 دارند.

        
    • 62 درصد بازاریابان B2B اذعان کرده اند که ویدیوها، موثر ترین محتوای بازاریابی در سال 2016 بوده اند.
       
    • استفاده از کلمه " ویدیو " در نوار عنوان ایمیل نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 19 درصد و نرخ کلیک خوردن را تا 65 درصد افزایش می دهد.
       
    • در سال 2016 بر اساس تحقیقات، 43 درصد از کاربران اظهار تمایل به دیدن بیشتر محتواهای ویدیویی کرده بودند.
       
    • در سال 2016، 14 درصد از بازاریابان از ویدیوهای زنده استفاده کرده اند
       
    • ویدیوهای زنده اینستاگرام 3 برابر بیشتر از بقیه ویدیوها تماشا شده اند.
       
    • 51 درصد ویدیوها توسط موبایل دیده شدند که نسبت به سال 2015 چیزی نزدیک به 15 درصد و نسبت به سال 2014 نزدیک به 203 درصد افزایش داشته است.
       
    • ویدیوهای زیر 5 دقیقه در گوشی های هوشمند بازدید بیشتری داشته اند.
       
    • ویدیو های 1 دقیقه ای اینستاگرام 78 درصد بیشتر از ویدیوهای دیگر نرم افزارهای مشابه دیده شده اند.
       
    • اشتراک ویدیو ها در تلگرام 35 درصد نسبت به سال 2015 افزایش داشته است.
       
    • 54 درصد بازاریابان اینترنتی برای معرفی ویدیویی محصولات و خدمات خود از کانال های تبلیغاتی تلگرام و 47 درصد آن ها از اینستاگرام استفاده کرده اند.
  • 4 نکته برای رقابت با فروشگاه های بزرگ در تعطیلات

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/18

    آیا می توانید باور کنید که 15 درصد کسب و کارهای متوسط، هیچ هزینه اضافی برای بازاریابی در تعطیلات صرف نمی کنند؟ اگر مجموع تلاش های بازاریابی آن ها را در نظر بگیرید، خواهید فهمید که چرا آ ن ها ترجیح می دهند کسب و کارشان به صورت معمول پیش ببرند. برای مبارزه با فروشگاه های بزرگ، شما بودجه زیادی جهت تبلیغات ندارید یا تعدادی از این نکته ها را تست کرده اید، فقط برای اینکه در بازی بمانید.

     

    محصولات رایگان :

    همیشه اولین چیزی که باعث بالا رفتن فروش شما می شود، ارائه محصولات رایگان است. زمانی که شما پیشنهاد یک معامله شیرین را به مشتریانتان می دهید، آن ها جلوی فروشگاه شما صف می بندند و دوستان خود را نیز خبر می کنند تا برای فروش به شما مراجعه کنند. اگر حدس می زنید که آن ها سایت شما را ترک می کنند و به سایت دیگری می روند که سیستم ارسال رایگان، عضویت راحت تر، خرید لذت بخش تر و .... دارد، درست حدس زده اید. در حوزه بازاریابی اینترنتی، در حال حاضر سیستم حمل و ارسال رایگان یک تعهد برای فروشگاه هاست. این کار اعتبار شما را بالا خواهد برد. همیشه به دنبال راه هایی باشید که مشتریان احساس کنند برای آن ها شرایط ویژه ای قائل شده اید.

     

    پاداش برای وفاداری :

    در طول مدت تعطیلات مردم مدام در حال خرید هستند. اگر شما به آن ها شانسی برای پیوستن به خودتان بدهید نتیجه ای که برای شما دارد، بسیار ارزشمند است. یک سیستم ثبت نام رایگان ساده که با پاداش همراه شده باشد، می تواند دلیلی برای بازگشت مجددا مشتریان برای خرید از شما شود و این کار سود شما را افزایش خواهد داد. مهم ترین عبارت در اینجا؛ " ثبت نام آسان " است. اگر شما از پیش از ثبت نام از مشتریان اطلاعات فراوانی بخواهید، باید بگویم که تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست داده اید. بهتر است که برای ثبت نام اطلاعات کوتاهی دریافت کنید و دز مراحل بعدی و بعد از خرید، اطلاعات جامع تر را درخواست کنید.

     

    تخفیف های درصدی :

    تخفیف گرفتن همیشه برای مشتریان لذت بخش است. نتیجه این کار همیشه فروش بیشتر است. ممکن در طول سال منتظر مشتریان بیشتری باشید. در روزهای نزدیک به تعطیلات می توانید از این فرصت استفاده کنید و با یک تخفیف جانانه مشتریان زیادی به سمت خودتان بکشید. شما می توانید سودتان در این ایام بر تعداد فروشتان متمرکز کنید. یعنی با کاهش قیمت ها، کیمت فروشتان را بیشتر کنید و سود بیشتری حاصل کنید. برای این کار استراتژی داشته باشید. گاهی لازم است تا برای فروش اجناس با حاشیه سود بالاتر، اجناس با حاشیه سود کم تر را قربانی کنید اما در نهایت چیزی که برای شما می ماند، به صرفه تر و چشم گیر تر است. جهت جذب مشتریان می توانید، برای کسانی که اولین بار است تا از شما خرید می کنند، تخفیف های جالب تری در نظر بگیرید. یادتان باشد در بازاریابی اینترنتی باید تخفیف ها را از روش های مختلف به مردم اطلاع بدهید. ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری و .... را هرگز فراموش نکنید.

     

    راه اندازی کمپین های تبلیغاتی :


    ایام تعطیلات بهترین زمان برای این است که با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی زیبا و خلاقانه مخاطبین زیادی را به سوی خوتان جذب کنید. کمپین ها جواب خود را پس داده اند و در صورتیکه به شکلی مناسب برنامه ریزی و اجرا شوند می توانند نقش به سزایی در جذب مخاطب داشته باشند.

    مشتریان همیشه برای کمپین ها آماده هستند. در صورتیکه کمپین ها را بتوانید با موضوعات فرهنگی و اجتماعی همراه کنید تاثیر این کمپین ها را دو چندان خواهید کرد. چه بهتر که حامی یک حرکت ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شوید و با راه اندازی یک جنبش غیر مستقیم مردم را به شناسایی رسالت کاری خودتان علاقه مند کنید. در حوزه بازاریابی اینترنتی کمپین ها بسیار ارزشمند هستند. با توجه به نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کمپین ها روند بهتری پیدا کرده اند و این شروعی برای بازارسازی و بازاریابی های مدرن است. فرصتی که باید بهترین استفاده را از آن کنیم تا بهترین نتیجه ها را بگیریم.

     

    بازاریابی اینترنتی شما در ایام تعطیلات چه شکلی به خود خواهد گرفت؟؟ چه برنامه ای برای آن دارید؟؟

  • ایده برای بازاریابی اینترنتی در روزهای مانده به نوروز

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/10

    در این اینفوگرافی 10 ایده بازاریابی اینترنتی در ایام مانده تعطیلات را برای شما بیان کرده ایم. امیدواریم با بهره گیری از این 10 متد بتوانید فروش خوبی در ایام تعطیلات داشته باشید
     
     
     
  • چرا بازاریابی محتوا؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/18

    شاید به جای اینکه به دنبال فهم معنای بازاریابی محتوا باشیم، بهتر باشد بفهمیم چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار مفید است. اما پیش از آن به چهار مرحله خرید اشاره می‌کنیم:
     آگاهی:  قبل از اینکه مشتری آگاهی داشته باشد، به «نیاز» خود پی می‌برد اما نمی‌داند برای رفع نیاز خود، چه راه‌حل‌هايي وجود دارد.
      تحقیق:  پس از آگاهی نسبت به وجود راه‌حل‌های احتمالی، مشتری برای اشراف به راه‌حل‌های موجود، تحقیق می‌کند. به عنوان مثال قبل از خرید خودرو، مشتری تحقیق می‌کند که چه مدل‌هایی در بازار وجود دارد و کدام یک، نیاز وی را برطرف می‌کند.
    بررسی جوانب: در این مرحله مشتری محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کند تا مطمئن شود کدام یک، محصولات خود را با قیمت و کیفیتی مناسب ارائه می‌دهند.
     خرید: و سرانجام مشتری با اطلاعات کافی و اطمینان خاطر، تصمیم خود را برای خرید می‌گیرد.در بازاریابی و تبلیغات سنتی، تمرکز روی مراحل 3 و 4 است. اما آنچه در بازاریابی محتوا اهمیت ویژه دارد مراحل 1 و 2 است؛ جایی که بازاریاب، آگاهی مشتریان را نسبت به راه‌حل‌ها بالا می‌برد و اطلاعات لازم و مفیدی را که قبلا مشتری در نظر نگرفته بود در اختیار وی قرار می‌دهد.
    در یکی از شرکت‌ها، طی سال گذشته حجم بازاریابی محتوا بیش از 1000 درصد رشد داشته است و در این مسیر مشتریان احتمالی، محتوا و ارزش‌های حاکم بر سازمان را درک و حتی گاهی اوقات نیز آمادگی خود را برای همکاری با سازمان اعلام کرده‌اند. در این شرایط دیگر نیازی به روش‌های فروش تحت فشار نیست، فقط کافی است روی جزئیات کار شود، به توافق رسید و کار را شروع کرد. در این صورت، حتی پیش از اینکه مشتریان را بشناسیم، اعتماد حاصل شده، اعتمادی که برای حصول آن در روش‌های سنتی بازاریابی، نیاز به یک دوره فروش محصولات است.
    اگر بازاریابی محتوا به درستی اجرا شود بازده سرمایه غیرقابل باوری خواهیم داشت. این در حالی است که نیازی به صرف هزینه یا زمان زیادی نیست. با بررسی موفقیت‌های یک شرکت که از طریق بازاریابی محتوا به دست آمده است، مشخص شد که 95 درصد از این موفقیت، تنها حاصل مقالاتی است که در این مسیر به مشتریان ارائه شده است و به یاد داشته باشید که هزینه نوشتن این مقالات، فقط صرف 20 ساعت زمان است.
    علاوه‌بر آنچه در بالا گفته شد، بازاریابی محتوا، با پشتیبانی که از کانال‌های دیجیتال بازاریابی به عمل می‌آورد، فواید دیگری نیز دارد، زیرا می‌تواند آنچه را که در بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌شود پربارتر، راه رسیدن به صفحه اینترنتی از طریق موتور‌های جست‌وجوگر را هموارتر و همچنین صفحه اینترنتی شما را نیز جذاب‌تر و مفیدتر کند.

     چگونه باید آغاز کرد؟


    شرکت‌های زیادی، خدمات اینترنتی مانند بازاریابی محتوا، SEO (فرآیند قابل رویت بودن نام سایت یا صفحه اینترنتی از طریق موتورهای جست‌وجوگر) یا روابط عمومی را ارائه می‌دهند. اگر شما به قدری مشغول هستید که نمی‌توانید این امور را خودتان انجام دهید، شاید بهترین گزینه، قرارداد با این شرکت‌ها باشد. اما اگر علاقه‌مند هستید که با موضوع درگیر شوید، آسان‌ترین راه ایجاد وبلاگ است. شاید در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما با گذر زمان، مهارت شما در این کار بیشتر خواهد شد. با پیروی از بازاریابان موفق و بررسی سایت اینترنتی آنان، یاد خواهید گرفت که چگونه مخاطبان را تشویق به خواندن وبلاگ خود کرده و آنها را جزو مشتریان كنید.

     اولین راز در بازاریابی محتوا:


    راز مهم این است: محتوای شما برای مخاطب باید دارای ارزش باشد. هر چند که در مورد این موضوع صحبت شده، با این حال، جای تعجب است وقتی برخی از شرکت‌هایی که بازاریابی محتوا را انجام می‌دهند، به آن توجهی ندارند. هنگامی که تبلیغات، ارزش کمتری را ارائه می‌کنند، به راحتی نادیده گرفته و حذف می‌شوند. اما اگر محتوای ارائه شده دارای ارزش باشد، مخاطب را وادار به خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به محتوا می‌کند. اگر نمی‌دانید چطور محتوا را ارزشمند کنید، از مشتریان خود بپرسید چه نوع محتوایی برای آنان مفید است، چه زمانی که کالای شما را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند و چه هنگامی که کالا یا خدمات شما را نمی‌شناختند و در جست‌وجوی آن بودند. مطمئن باشید این مسیر یکی از بهترین روش‌ها است.

     چگونه دانش خود را افزایش دهیم؟


    با مطالعه کتاب، مقالات و وب‌سایت‌ها نه‌تنها دانسته‌های خود را تکمیل می‌کنید بلکه می‌توانید میزان دانش خود را افزایش دهید. با مطالعه منظم و پیوسته، مدت زیادی طول نمی‌کشد تا با مفاهیم و اصول بازاریابی آشنا شده و حتی می‌توانید خود را به عنوان یک خبره در این زمینه معرفی كنيد. 
    هنوز سازمان‌ها به‌طور کامل با بازاریابی محتوا آشنایی ندارند و آن را اجرا نکرده‌اند. بنابراین به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، برگ برنده در دستان شما است. 

    منبع: Forbes
  • افسانه بازاریابی محتوا:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/09

     

    احتمالاً تاکنون تصور شما بر این بوده است که فعالیت هایتان در جهت ارائه محتوای قوی به بازار بسیار موفقیت آمیز بوده اند. با توجه به تحقیقات CIM که در سال 2014 صورت گرفتند، 32% از بازاریابان محتوا نیز چنین تصوری را نسبت به فعالیت های خود دارند. اما به این مطلب فکر کنید که تا چه حد با نتایج بهتری روبرو خواهند شد اگر یک قدم به عقب بردارند و از خود بپرسند: در سال گذشته چه مطالبی را آموختیم که باعث می شود استراتژی ما در زمینه  بازاریابی محتوا حتی از گذشته نیز بهتر و تأثیرگذارتر باشد؟
    "تغییرات ساختاری بر اساس آنچه که در گذشته رخ داده است به وجود می آیند، و اینگونه نیست که برای ایجاد چنین تغییرات مهم و سرنوشت سازی بتوان از صفر شروع کرد."خلق کردن و یا حفظ یک فرهنگ نوآورانه  و خلاقانه به منظور اجرای برنامه بازاریابی محتوای شما نیازمند یک روش استراتژیک و فعالانه است، که در مغایرت مستقیم با روش واکنشی می باشد. زیرا در این صورت تغییرات مخرب باعث ایجاد  فعالیت های واکنشی شده اند. واقعیت این است که در صنعتی مانند صنعت بازاریابی که دائماً در حال تغییر و رشد است اگر ساکت و بی حرکت باقی بمانید ممکن است حتی بدون اینکه متوجه شوید از سایرین عقب بمانید و از دور خارج شوید.
    از دیگر مزایای ایجاد تغییرات ساختاری، بنیادین و هدفمند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا، این مطلب است که هر گونه تغییر موفقیت آمیز، هرچقدر که کوچک باشد، پتانسیل حرکت به سمت فرصت هایی را دارد که منجر به ایجاد تغییرات مثبتی می گردد که حتی ممکن است مفیدتر و مثمر ثمر تر نیز باشند.
    با توجه به این روحیه نوآورانه و خلاقانه ای که در میان مردم وجود دارد، ما قصد داشتیم برخی از دیدگاه های جدید و انقلابی برخی از وبلاگ نویسان CIM، مربیان آموزش فعالیت های ان لاین و سخنگویان بازاریابی محتوای جهانی  را به اشتراک بگذاریم. در واقع آنچه که باید درباره اش به ما توضیح بدهند، این است: آنچه که پیش از این شخصاً درباره بازاریابی محتوا به آن اعتقاد داشته اید، اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده اید که عقیده صحیحی نمی باشد، چیست و چه چیزی باعث تغییر عقیده شما شده است؟

    برخورداری از کارمندان کاردان و کارآمد کافی نیست:

    پیش از این تصور می کردم در این زمینه همه چیز درباره تربیت و آموزش کارمندان کارآمد است. اما این مطلب صحیح نیست. در این زمینه همه چیز درباره تربیت و آموزش کارمندان کاردانی است که علاوه بر منحصر به فرد بودن، از مهارت های بازاریابی فوق العاده ای نیز برخوردار باشند. فقط این مطلب که بهتر است همواره از حمایت های یک وبلاگ نویس محبوب و پرطرفدار برخوردار باشید، بدین معنا نیست که همه تلاش خود را صرف یافتن یک بلاگر حامی کنید. شما همچنان باید سعی کنید که منحصر به فرد باشید و از افکار متعلق به خودتان استفاده کنید. هنگامی که به طرز فعالانه ای محتوای خود را وارد بازار می کنید می توانید امیدوار باشید که مورد توجه قرار خواهید گرفت و از همه مهم تر اینکه مخاطبان همواره شما را به یاد خواهند داشت.

    پادشاه را از تخت به زیر بکشید و او را وادار کنید برای شما کار کند: 
    محتوا یک پادشاه نیست، بلکه یک محصول است. و به همان گونه ای که با محصولات فیزیکی برخورد می کنید و آنها را تولید می کنید و به فروش می رسانید، باید با محتوا نیز همان برخورد را داشته باشید و آن را تولید کنید و با استفاده از روش های ماهرانه بازاریابی به فروش برسانید.

    اجازه ندهید محتوا تبدیل به یک کالای قابل خرید و فروش شود:
    من پیش از این اعتقاد داشتم که هرچقدر مقدار بیشتری از محتوا توسط تعداد بیشتری از افراد دیده و مطالعه شود، باعث موفقیت می گردد. اما متوجه شدم که این عقیده نادرست است. در واقع آنچه که درست است درست برعکس این مطلب می باشد. مبارزه با ارائه بیش از حد اطلاعات بسیار مهم است. در عوض اینکه سعی کنید محتوای شما نیز تبدیل به بخشی از محتویات بی شمار موجود در بازار شود، تمرکز خود را به این مطلب اختصاص بدهید که به مخاطبانی با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنید که از اطلاعات مداوم و مستمر شما به عنوان بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند.
    در گذشته بازاریابان محتوا مجبور بودند چند بار در روز اطلاعات خود را به روز کنند و اطلاعات جدیدی را منتشر سازند. اما امروزه این گونه نیست. در صورتی که مقاله ای برای انتشار آماده نباشد، بهترین کاری که یک بازاریاب محتوای باهوش می تواند انجام دهد این است که مقاله را تا وقتی که خالی از هرگونه اشتباهی شود و 100% آماده انتشار شود، منتشر نکند.

    انسجام و یکپارچگی متن مهم تر از کمیت آن می باشد:
    پیش از این عقیده ام بر این بود که حداقل سه بار درهفته به خلق مطالب جدید بپردازید. اما امروزه عقیده دارم که انسجام و یکپارچگی متن مهم تر از کمیت آن است.
     
    SEO؟ نه خیلی زیاد :
    در حال حاضر نسبت به گذشته اهمیت کمتری برای SEO قائل هستم. گوگل به وعده های خود عمل می کند و به محتوای با کیفیت و اصیل پاداش می دهد و من متوجه شده ام که حتی کسب و کارهای کوچک در رتبه بندی های موتورهای جست و جو از رتبه خوبی برخوردار هستند زیرا به صورت مداوم در حال خلق مطالب با کیفیت و فوق العاده ای می باشند.

    خریداران در حین فرایند خرید از این شاخه به ان شاخه می پرند:
    دیدگاه سنتی مراحل خرید و فرآیند خرید امروزه تا حدودی نامربوط و ازمد افتاده به نظر می رسد. با این وجود هر روز به تعداد بازاریابان اینترنتی که بیش از حد به این موضوع توجه می کنند، افزوده می شود. تشخیص و درک بافت های موقعیتی شبکه ها مهم تر از تمرکز بر فرآیند خرید می باشد، فرآیندی که در مراحل خطی و یا در مراحل منظم و مرتب رخ نمی دهد. ایجاد محتوا با توجه به مراحل منظم و مرتب شما را از دسترس خارج می سازد.
    در اینجا گاهی همه چیز درباره محصول است و محصول است که حرف اول را می زند.
    من زمانی یکی از طرفداران پر و پاقرص این نظریه بودم که بازاریابی محتوا هرگز نباید درباره محصولات تولیدی باشد.
    اما در حال حاضر می گویم تبلیغ درباره محصولات و ارائه اطلاعات مفید درباره آنها نقش مهمی را در کل استراتژی بازاریابی محتوا ایفا می کند. در حال حاضر همچنین بهتر متوجه این مطلب می شوم که چگونه محتوای مبتنی بر محصول و تبلیغات به مخاطبان در زمینه تصمیم گیری کمک می کند. وقتی که با یک مشتری احتمالی درباره بازاریابی محتوا بحث می کنم سعی می کنم تفاوت بین مطالب مفید و آکادمیک را که به منظور درگیر کردن ذهن مخاطب و افزایش میزان اعتبار و آگاهی فراهم می شود و مطالب مبتنی بر محصولات تبلیغات را برای او توضیح دهم.

    نحوه ارائه روش تولید خود را کنترل کنید:
    به نظر من محتوای خوب باید به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد و اصلاح شود و همچنین مطالبی که به صورت حرفه ای تولید شوند می توانند خطرناک باشند. گاهی مردم فقط نیاز به پست های ساده یک وبلاگ یا یک فیلم ویدیویی در اینستاگرام دارند. هنگامی که به ارزش تولید همانند منشوری نگاه می کنیم که از طریق آن می توان به میزان ارزش آن پی برد، به طرز ناراحت کننده ای به کسب و کار تبلیغاتی نزدیک می شویم که سعی داریم از آن فرار کنیم.

    میزان پذیرش خود از سوی جامعه را افزایش دهید:
    پیش از این تصور می کردم که توییتر شبکه احمقانه ای است. فکر می کردم شرکت من فقط یک نقطه کوچک در میان یک شبکه اجتماعی بزرگتر است.
    من در طول چند سال گذشته اهمیت شبکه اجتماعی را دست کم می گرفتم، اما در حال حاضر چنین تصوراتی ندارم. در حال حاضر هرگز منفی گرایی نمی کنم و سعی می کنم درباره هر گونه پدیده جدید قضاوت نادرستی نداشته باشم تا زمانی که با استفاده از شواهد خلاف آن بر من ثابت شود. من موارد جدید را با سرعت بیشتری مورد امتحان قرار می دهم. به همین دلیل است که شبکه کوچکی در توییتر و شبکه بزرگتری در گوگل پلاس دارم.

    مطالب برجسته نیز نیاز به حمایت کافی دارند:
    پیش از این اعتقاد داشتم که "در صورتی که متن دلخواه خود را بسازید، موفقیت در انتظار شما است." اما این مطلب واقعیت ندارد. برخورداری از محتوای فوق العاده به این معنا نیست که الزاماً بازدیدکنندگان بی شماری را جذب خواهید کرد. در بازاریابی محتوا هیچ چیز زجرآور تر از این نیست که ساعت ها یا حتی روزها را صرف تهیه مطلب ارزشمندی کنید، تا فقط آن را روانه بازار کنید. شما باید از مهارت های بازاریابی به منظور روانه آن به بازار استفاده کنید و از ارائه آن به بازار نهایت سود را ببرید.

     

    منبع:   http://contentmarketinginstitute.com

  • 5 قدم تا یک بازاریابی اینترنتی با محتوای موفق

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/11/20

    در حال حاظر محتواهای موفق بسیار گران بها می باشند. به عبارت دیگر محتوا به عنوان یک سرمایه گذاری که بازگشت سرمایه مثبتی خواهد داشت محسوب می شود. آیا شما سرمایه گذاری سنگینی در زمینه بازاریابی اینترنتی داشته اید و بازگشتی ندیده اید ؟ آیا شما و تیمتان با نقشه های متعدد برای بازاریابی اینترنتی رو بروئید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید ؟

    نگران نباشید. در اینجا 5 قدم تا بازاریابی اینترنتی با محتوای موفق ر ا به شما توضیح خواهیم داد :

    1-     با فکر و برنامه ریزی شروع کنید :

    مطالعات در زمینه بازاریابی نشان می دهد که بازاریابان B2B که استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را بر مبنای محتوای موفق گذاشته اند بر روند بازگشت سرمایه تاثیر مثبت داشته است.

    محتوایی که برای بازاریابی اینترنتی یا ایمیل مارکتینگ خود انتخاب می کنید باید برخی استاندارد های زیر را داشته باشد :

    • مرتبط با موضوعی که برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کرده اید باشد
    • شامل تجربیات و دانسته های شما باشد
    • دارای طرحی با نفوذ به صنعت و تخصص
    • از لحاظ حجم و تعداد متناسب با موضوع باشد و منابع استخراجی آن معتبر باشند.

     

    2-     در مورد اینکه سازمان شما چگونه می تواند در مورد دیدگاه مشتریان تجربه کسب کند فکر کنید .برای پیش ینی محتوای بعدی بهتر باید به فکر مشتریان نفوذ کنید

    3-     در بین شرکای خود اافرادی که استعداد بیشتری در تولید محتوا دارند را پیدا کنید.

    4-     همیشه محتوا ها را با استراتژی بازاریابی اینترنتی خود هم تراز کنید. محتوای شما لازم است با همه ابعاد بازاریابی آنلاین هم تراز باشد.

    5-     نحوه اندازه گیری و معیار های اندازه گیری میزان موفقیت در بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. این موضوع مهمی است. مدیران تنمایلی ندارد در جایی سرمایه گذاری کنند که بازگشت سرمایه آن ها به صورت واضح و روشن اندازه گیری نمی شود.

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.