• 15 ابزار بازاریابی گوگل که باید استفاده کنید

    حمید محمود زاده

    تاریخ انتشار: 1396/05/21

    کمترکسی است که نام گوگل را نشینده باشید. موتور جستجویی که 1.17 میلیارد نفر برای پیدا کردن اطلاعات مختلف در وب از خدمات آن استفاده می‌کنند.

    اما گوگل تنها یک موتور جستجوی ساده نیست و بسیار فراتر از آن است.

    در حقیقت گوگل علاوه بر موتور جستجو ابزارهای متعدد ارزشمند دیگری ارائه می‌دهد که اگر بازاریاب باشید کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

    از این رو تصمیم گرفتیم برخی از ضروری‌ترین ابزارهای بازاریابی گوگل را معرفی کنیم تا اطمینان حاصل نمایید که کسب و کار شما از تمام امکانات ارائه شده توسط گوگل نهایت بهره‌برداری را می‌کند.

    15 ابزار مفید گوگل برای بازاریاب‌ها

    1- Google My Business

    به دنبال تبلیغ رایگان محصولات یا خدمات در گوگل هستید؟ شوخی نمی‌کنیم، واقعیت دارد.

    تنها کاری که باید انجام دهید ثبت محصول یا خدمت خود در Google My Business است (که قبلا با نام Google Places شناخته می‌شد)، و کسب و کار شما در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد (و همچنین در سرویس Google Maps) برای جستجوهای محلی مثل نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید. نگاهی به آن بیندازید؛ تمام کسب و کارهای مشخص شده در کادر قرمز رنگ نتایج محلی Google My Business برای عبارات Mexican, resraurant, boston هستند. خبر خوب این که بر خلاف Google AdWords (که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد)، هیچ کدام از این کسب و کارها برای جایگاه خود در این نتایج محلی هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

    اگر تا به حال کسب و کارتان را در Google My Business ثبت نکرده‌اید بهترین است همین حالا این کار را انجام دهید و برای این منظور می‌توانید از دستورالعمل‌های این صفحه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که زمانی که گوگل شما را برای ثبت کسب و کار راهنمایی می‌کند به طور خودکار یک صفحه گوگل پلاس (Google+) برای کسب و کار شما هم ایجاد خواهد شد که ما را به دومین ابزار بازاریابی گوگل هدایت می‌کند...

    2) Google+ Business Pages 

    برخی معتقدند با توقف فعالیت سرویس Google Authorship و حذف دکمه‌های Google +1 از نتایج جستجو، اگر دارای کسب و کار محلی نداشته باشید، ایجاد صفحه‌ی تجاری گوگل پلاس و حفظ فعالیت مستمر در آن اهمیت چندانی ندارد. به این معنی که با توجه به امپراطوری عظیم گوگل ما معتقدیم بهتر است که تمام کسب و کارها جانب احتیاط را در نظر گرفته و اقدام به ایجاد صفحه‌ای در سرویس گوگل پلاس نمایند، حتی در صورتی که آن را به صورت مرتب به‌روز رسانی نکنید. برای ایجاد یک صفحه در این سرویس اینجا کلیک کنید.

    اما اگر کسب و کار محلی دارید راه‌اندازی و به‌روزرسانی یک صفحه‌ی گوگل پلاس در کنار اضافه کردن کسب و کار به سرویس Google My Business  (مورد اول) کار بسیار به جایی بوده و حتی اهمیت گوگل پلاس برای شما را دو چندان بیشتر می‌کند. با توجه به این که با اضافه شدن کسب و کارتان در Google My Business یک لینک به صفحه‌ی گوگل پلاس‌ هم اضافه خواهد شد، بهتر است وقت کافی گذاشته و صفحه را به بهترین نحو ممکن پر بار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بهینه‌سازی صفحه‌ی گوگل پلاس می‌توانید این کتاب الکترونیکی رایگان را مطالعه کنید.

    در آخر این که اگر مخاطبان شما گوگل پلاس فعال هستند اضافه کردن دکمه‌ی به اشتراک گذاری 1+ به وب‌سایت شما کار هوشمندانه‌ای است، خصوصا تعبیه کردن آن در ابتدا و انتهای مقالات بخش وبلاگ وب‌سایت. گوگل از سیگنال‌های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی (رنکینگ) استفاده می‌کند از این رو تسهیل به اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌ی گوگل پلاس برای مخاطبان، به ارتقای رتبه‌ی محتواهای شما در جستجوها کمک شایانی خواهد کرد. برای اطلاع از چگونگی ایجاد دکمه‌های 1+ گوگل اینجا کلیک کنید.

    3) Google Webmaster Tools 

    دوست دارید نظر گوگل درباره‌ی وضعیت سلامتی وب‌سایت خودتان را بدانید؟ برای این منظور کافی است یک حساب کاربری در Google Webmaster Tools بسازید. ابزارهای وب‌مستر گوگل مشکلاتی که باعث عدم پیدا شدن وب‌سایت شما در نتایج می‌شوند را پیدا کرده و به شما اطلاع داده و ضمنا توانایی تجزیه و تحلیل ترافیک آن را هم داشته و به این ترتیب می‌توان درک دقیقی از نحوه‌ی دسترسی و پیدا شدن توسط بازدیدکنندگان به دست آورد.

    برای اطلاع ازشیوه‌ی یاری ابزارهای وب‌مستر گوگل برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها این ویدئو را مشاهده کنید.

    4) Google AdWords

    اگر مایل‌اید نتایج تلاش‌هایتان برای کسب رتبه‌ای بالاتر در نتایج را سریع‌تر ببینید سرمایه‌گذاری در سرویس Google AdWords، یعنی سرویس پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) گوگل، منطقی به نظر می‌رسد. اگر هنوز از این سرویس استفاده نکرده‌اید عملکرد آن به این شکل است: ابتدا شما اقدام به ایجاد تبلیغاتی می‌کنید که کلیدواژه‌های خاص مرتبط با کسب و کارتان را هدف قرار خواهند داد و بعد از این تبلیغات شما در قسمت بالا یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل (زمانی که مردم به دنبال این کلیدواژه‌ها جستجو می‌کنند) نمایش داده خواهند شد (اسکرین شات پایین را مشاهده کنید). هزینه‌ی تبلیغات شما بستگی به رقابتی بودن کلمه‌ی کلیدی دارد اما تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که بینندگان عملا روی تبلیغات شما کلیک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی چگونگی انجام موثر تبلیغات به ازای هر کلیک اینجا کلیک کنید.

    به خاطر داشته باشید که AdWordها سریعا تبدیل به یک ابزار بازاریابی گران‌قیمت شده ولی برخلاف جستجوها، این خدمت گوگل عملکرد مثبت خود را سریعا نشان داده و در مقایسه با خدمات رایگان درج آگهی، مزایای متعددی دارد. اگر تبلیغات به ازای هر کلیک را هوشمندانه به کار بگیرید کمک شایانی به شما در زمینه‌ی برنامه‌ریزی در تعریف استراتژی ظاهر شدن بهتر در نتایح جستجو خواهد کرد. با تست ترکیبات مختلف کلمات کلیدی با استفاده از PPC، می‌توانید سریعا متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی ترافیک با کیفیت‌تری به وب‌سایت شما هدایت خواهند کرد. با استفاده از این دانش می‌توانید تلاش‌هایتان در زمینه‌ی بهینه‌سازی موتور جستجو و محتواسازی را بهتر متمرکز کنید.

    5) Google AdWords Keyword Planner

    اگر به دنبال بهبود سئوی ارگانیک وب‌سایت هستید ابتدا و قبل از هر کاری بهتر است درباره‌ی کلیدواژه‌ها تحقیق کنید. بررسی کلیدواژه‌ها به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی که در هنگام ساخت محتوا برای وبلاگ یا وب‌سایت باید هدف قرار دهید را پیدا کرده و به این ترتیب تلاش‌هایتان در زمینه‌ی سئو و ایجاد محتوا متمرکز شده و نام شما د ر جستجوهای مرتبط نمایش داده شود.

    ابزار Google AdWords Keyword Planner اگر چه ابزاری است که هدف اصلی آن کمک به کاربر در زمینه‌ی برنامه‌ریزی کمپین‌های AdWords است اما در زمینه‌ی جستجو برای ایده‌های کلمات کلیدی جدید و همچنین یاری در زمینه‌ی تحقیقات کلمات کلیدی ارگانیک هم دست شما را خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از Keyword Planner نیازمند یک حساب کاربری AdWords هستید اما هیچ اجباری برای ایجاد آگهی وجود ندارد.

     

     

     

    6) Google Trends

    علاوه بر AdWords Keyword Planner، سرویس Google Trends هم می‌تواند ابزاری عالی برای کمک به کاربران در زمینه‌ی انتخاب کلیدواژه‌های هوشمندانه‌تری باشد. این سرویس امکان ارزیابی محبوبیت اصطلاحات خاص، مقایسه آنها با سایر ترکیبات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل محبوبیت آنها در طی زمان یا در مناطق و زبان‌های مختلف و نمایش کلیدواژه‌های مرتبط را فراهم کرده و نهایتا موجب اتخاذ تصمیمات بهتر در انتخاب کلیدواژه‌های جدید خواهد شد.

    در انتخاب دو ترکیب از کلمات کلیدی برای تیتر جدیدترین مطلب وبلاگ‌تان تردید دارید؟ کافی است یک مقایسه‌ی سریع در Google Trends انجام داده تا ببینید کدام یک از آنها بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شوند (تصویر پایین):

    از Google Trends می‌توان برای تشخیص موضوعات، اخبار و محتواهای محبوب استفاده و نهایتا اقدام به تشخیص فرصت‌های جدید برای مطرح کردن و انتشار محتواها نمود.

    7) سرویس‌های Docs، Sheets، Slides و Forms شرکت گوگل

    آیا در قالب یک تیم با سایر بازاریاب‌ها به صورت مشترک روی یک پروژه کار می‌کنید؟ گوگل ابزارهای بی‌نظیر برای انجام پروژه‌های مشترک دارد که می‌توان آنها را به جای نرم‌افزارهای معمولی دسکتاپ استفاده کرد:

    Google Docs برای ایجاد و ویرایش اسناد Word.

    Google Sheets برای صفحات گسترده‌ی اکسل.

    Google Slides برای ساخت ارائه‌های پاورپوینت.

    Google Forms برای ساخت انواع فرم‌های نظرسنجی/گزارش و ... برای دریافت ساده‌ی بازخورد از کاربران.

    از این ابزارها می‌توان برای به اشتراک‌گذاری و همکاری مشترک روی تجزیه و تحلیل‌های داده‌های بازاریابی، کتاب‌های الکترونیکی یا پیش‌نویس پست‌های وبلاگ، بازاریابی یا ساخت ارائه‌های SlideShare و نظرسنجی‌ها استفاده کرد. در این سرویس‌ها پروژه‌ها به صورت خودکار ذخیره شده و از هر ابزاری می‌توان به آنها دسترسی داشت. برای دسترسی راحت‌تر و امکانات بیشتر می‌توان اقدام به دانلود اپلیکیشن مخصوص هر سرویس کرد.

    8) Google Drive

    Drive سرویس ذخیره‌سازی آنلاین و رایگان گوگل است که به کاربران 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان برای فایل‌هایی مثل تصاویر، اسناد، طراحی‌ها، ویدئوها و ... را می‌دهد. قصد دارید یک تصویر حجیم یا یک فایل پاورپوینت برای سایر افراد تیم ارسال کنید؟ گوگل درایو امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها یا پوشه‌ها را با سایرین فراهم کرده و از این طریق انجام کارهای مشترک را ساده‌تر کرده و دردسر ارسال ضمیمه‌های حجیم ایمیل را از بین می‌برد.

    9) Google Alerts 

    Google Alerts به شما اجازه می‌دهد مطالب منتشر شده در وب را به منظور اطلاع از کلیدواژه‌ها یا عبارت‌هایی خاص زیر نظر بگیرید. بعد از راه‌اندازی، هر گاه این عبارات در فضای آنلاین ذکر شوند شما اعلان ایمیل دریافت خواهید یا از طریق RSS مطلع خواهید شد. برای مثال، می‌توان این سرویس را طوری تنظیم کرد که هر گاه کسی نام شرکت، محصولات، مدیران اجرایی یا رقیبان شما را ذکر کرد، با خبر شوید. این ابزار روابط عمومی شیوه‌ای بسیار عالی برای اطلاع از خوشنامی کسب و کارتان در فضای آنلاین بوده و ضمنا راهی عالی برای پاسخگویی به اظهارنظرهای آنلاین به برند شما در سریع‌ترین زمان ممکن است.

    10) Google News

    Newsjacking یا خبرربایی فرآیندی است که در آن اقدام به داغ کردن یک موضوع خبری کرده و به این ترتیب فروش محصول یا موفقیت بازاریابی را بیشتر کنید؛ این فرآیند شیوه‌ای عالی برای بهره‌برداری از اخباری است که در لحظه توجه همه را به خود جلب کرده‌اند. اگر دوست دارید از مزایای خبرربایی در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید از Google News برای جستجو و شناسایی اخبار مرتبط با صنعت که پتانسیل خوبی برای خبرربایی دارند استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی خبرربایی و نحوه‌ی یکپارچه‌سازی آن با استراتژی محتوا اینجا کلیک کنید.

    11) Google Voice

    در عصری که مردم برای گشت و گذار در اینترنت از تلفن‌ها استفاده می‌کنند به کارگیری امکانات وب برای مدیریت تلفن‌ها کاملا طبیعی است. استفاده از Google Voice تنها در امریکا میسر بوده و این سرویس دارای امکاناتی نظیر مدیریت چندین خط تلفن، ایجاد پیام‌های صوتی شخصی شده بسته به اشخاص تماس گیرنده و تسهیل رونویسی (تبدیل به متن) پیام‌های صوتی است که کار مدیریت خطوط تلفن را بیش از پیش آسان کرده است.

    برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های متعدد Google Voice می‌توانید مستندات تیم پشتیبانی گوگل را در اینجا مطالعه کرده یا این ویدئو را تماشا کنید.

    12) Google Calendar 

    برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق و موثر منظم بودن اصلی‌ترین کلید است خصوصا اگر چندین کار به شما محول شده باشد. برای ساماندهی فعالیت‌های روزانه، تنظیم قرار ملاقات‌ها و جلسات و همچنین به اشتراک‌گذاری برنامه‌ی کاری‌تان با سایرین می‌توانید از تقویم گوگل استفاده کنید. اگر در کسب و کارتان از Google Apps for Work استفاده کنید بهره‌وری باز هم افزایش پیدا کرده و همکاران‌تان به صورت خودکار می‌توانند از تقویم گوگل برای رزرو اتاق‌های کنفرانس استفاده کرده و حتی از وضعیت حضور یا غیبت همکاران در جلسات هم دقیقا مطلع باشند.

    اما زمانی که صحبت از بازاریابی می‌شود تقویم گوگل می‌تواند ابزاری بی‌نظیر برای تنظیم یک تقویم ویرایشی به منظور سازماندهی وبلاگ و سایر محتواهای بازاریابی خواهد بود که می‌توان آن را با مشارکت کنندگان تولید محتوا (چه همکاران داخلی و چه همکاران برون سازمانی) به اشتراک گذاشت. برای آشنایی با نحوه‌ی راه‌اندازی تقویم ویرایشی در تقویم گوگل اینجا کلیک کنید.

     

    13) Google Analytics

    چه تعداد از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما جدید هستند و چه تعداد وفاداران قدیمی؟ کاربران چه مدت زمانی را در وب‌سایت شما صرف می‌کنند؟ آیا ضریب بازگشت وب‌سایت شما بالاست؟ سرویس رایگان تجزیه و تحلیل وب‌سایت شرکت گوگل یعنی Google Analytics پاسخ تمام این سوالات مهم را به شما می‌دهد. این سرویس درک هوشمندانه‌تری از ترافیک وب‌سایت به شما داده و در زمینه‌ی اطلاع از چگونگی پیدا کردن وب‌سایت توسط کاربران و همچنین نحوه‌ی گشت و گذار در آن هم اطلاعات بسیار دقیقی در اختیارتان قرار خواهد داد.

    البته دقت داشته باشید که تجزیه و تحلیل وب‌سایت قطعا نمی‌تواند جایگزینی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی باشد. شما همچنان به نرم‌افزارهای یکپارچه‌ی تجزیه و تحلیل بازاریابی به منظور ارزیابی استراتژی کلی بازاریابی و زیر نظر گرفتن مشتریان به منظور تبدیل آنها به مشتری و فروش هر چه بیشتر محصولات (معیارهای ارزیابی بازاریاب‌ها) احتیاج خواهید داشت.

    14) Google Feedburner

    علاقه مندید که همگان به راحتی به شما دسترسی داشته باشند؟ پس باید به بازدیدکنندگان اجازه دهید امکان اشتراک محتوای وب‌سایت (خصوصا مطالب وبلاگ) را از طریق خوراک‌ها (Feed) داشته باشند. با راه‌اندازی یک حساب Google Feedburner بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توان مشترک محتوای شما شده و از طریق مرورگرها، نرم‌افزارهای فیدخوان یا ایمیل، به روزرسانی‌های محتوا را به طور مرتب دریافت کنند. و با توجه به این که تعداد مشترکان نقش بسیار مهمی در رشد و تاثیرگذاری یک وبلاگ تجاری دارد، فراهم کردن امکان مشترک محتوا شدن را به هیچ عنوان نباید از قلم انداخت.

    15) یوتیوب

    بله، درست خواندید! یوتیوب از سال 2006 یکی از محصولات گوگل بوده و با توجه به این حقیقت که بیش از یک میلیارد کاربر این سرویس روزانه صدها میلیون ساعت ویدئو تماشا می‌کنند و در نتیجه شاهد میلیاردها نمایش ویدئو در طول روز هستیم، بازاریاب‌های ویدئو نباید از این سرویس قدرتمند چشم‌پوشی کنند.

    بنابراین اگر هنوز اقدام به ساخت یک کانال ویدئویی در یوتیوب برای کسب و کارتان نکرده‌اید بهتر است همین الان دست به کار شوید.

    برای بهره‌برداری بیشتر از ویدئوهای بازاریابی که در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید می‌توانید این مطلب را مطالعه کرده و نحوه‌ی یادداشت نویسی روی ویدئوها را هم یاد بگیرید. با این کار می‌توان دکمه‌های قابل کلیکی روی ویدئوها قرار داد و از این طریق ترافیک بیشتری به وب‌سایت خودتان هدایت نمایید.

    شما برای بازاریابی از چه ابزارهای و خدمات گوگل استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

     

     

  • مدل های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی

    مژگان اسماعیلی

    تاریخ انتشار: 1396/05/10

    ‌امروزه ‌نباید ‌بازاریابی ‌را ‌به ‌مفهوم ‌قدیمی ‌آن ‌یعنی ‌فروش ‌- ‌معرفی ‌محصول ‌و ‌فروش ‌- ‌در ‌نظر ‌آورد، ‌بلکه ‌باید ‌به ‌مفهوم ‌نوین ‌آن ‌یعنی ‌برآوردن ‌نیازهای ‌مشتری، ‌توجه ‌کرد. ‌اگر ‌بازاریاب ‌بتواند ‌نیازهای ‌مشتری ‌را ‌درک ‌کند، ‌محصولاتی ‌را ‌تولید ‌و ‌به ‌بازار ‌مصرف ‌ارایه ‌نماید ‌که ‌از ‌بالاترین ‌ارزش ‌برخوردار ‌باشند ‌و ‌قیمت ‌گذاری، ‌توزیع، ‌ترویج ‌و ‌تبلیغ ‌را ‌به ‌روشی ‌کارساز ‌انجام ‌دهد، ‌به ‌طور ‌حتم ‌محصولات ‌به ‌راحتی ‌به ‌فروش ‌خواهند ‌رفت.

    در بازاریابی اینترنتی روش ها و مدل های مختلفی برای انجام تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است. که در این جا به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم

    1 - پست الكترونیك:

    استفاده از پست الكترونیك دارای تاریخچه طولانی تری است. تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  از طریق بنرها، خرده سایت ها و موتورهای جستجو تكنیك هایی هستند كه تنها در محیط وب عملی هستند اما پست الكترونیك زیرمجموعه فناوری های اینترنتی بوده و ســــال ها قبل از وب مورداستفاده قرار می گرفته است (البته باید متذكر شد كه بعداز اختراع وب، فرستادن پست الكترونیك از طریق آن نیـــز طراحی گردید).با این حال، به كارگیری پست الكترونیك برای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر و با افزایش تعداد كاربران اینترنت موردتوجه قرار گرفته است.

    2 - خرده سایت ها:

    خرده سایت ها عبارتند از پنجره های كوچكی (كوچك تر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) كه هنگام جستجوی فرد در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایش گر ظاهر شده و حاوی نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی هستنــد. این نوع از تبلیغات در بازاریابی اینترنتی به پنجره هـای جهنده نیز معروف هستند.

    در خرده سایت ها ممكن است از فناوری ها و تكنیك های پیشرفته رسانه ای استفاده گردد و یا ممكن است فقط دربردارنده متن باشند. از آنجا كه این نوع تبلیغات بدون اجازه و خواست كاربران ظاهر می گردند و ممكن است مورد انتقاد قرار گیرند. با این حال، به طور گسترده در بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرار می گیرند و نرخ كلیك كاربران بر روی آن هانیز معمولاً بالا است.

    3 - موتورهای جستجو:

    در موتورهای جستجو، بعد ازآن كه كاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم مخصوصی كه برای این كار تعبیه شده است را وارد می كند، لیستی از پایگاه های اینترنتی كه دربردارنده موضوع موردنظر كاربرهستند بـــرای او جمع آوری می شود.

    پایگاه های اینترنتی نظیر گوگل مثالی از موتورهای جستجو هستند. این موتورها معمولاً این امكان را به دارندگان پایگاه های اینترنتی می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آن ها اضافه كنند.

    - تعداد دیگری ازپایگاه ها مانند یاهو با استفاده از روش های دستی پایگاه های موجود در اینترنت رامورد بررسی قرار داده و بعداز ارزیابی، هریك را در دسته بندی های خاص در بانك اطلاعاتی  خود كه از قبل طراحی كرده اند، قرار می دهند. لذا هنگامی كه كاربر كلمه خاصی را درفرم جستجوی این پایگاه ها وارد می كند نتایجی كه برای او آورده می شود براساس بانك اطلاعاتی است كه این پایگاه آن را ایجاد كرده است و نه براساس جستجوی خودكار دراینترنت. این پایگاهها به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امكان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آنها اضافه كنند، البته با این تفاوت كه این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه كردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی كرده و درصورت تایید، آن را به بانك اطلاعاتی خود اضافه می كنند. لذا مدت زمانی كه طول می كشد تا مشخصات یك پایگاه به این موتورها اضافه شود ممكن است حتی تا چند ماه طول بكشد. یاهو هم چنین دارای یك بانك اطلاعاتی پیشرفته هست كه برای اضافه كردن پایگاه های اینترنتی به آن مبالغی را از صاحبان این پایگاه ها اخذ می كند.

  • این جا نکاتی وجود دارد که صاحبان کسب و کار می توانند از آن ها در زمینه بازاریابی اینترنتی استفاده کنند تا مصرف کنندگان راحت تر بتوانند آن ها را پیدا کنند.

    1-متن های قالب تبلیغاتی را بشناسید :

    همه تبلیغات متنی شرایط برابری ندارند. بینگ، یاهو، گوگل و ...در بازاریابی اینترنتی هر کدام شرایط جست و جوی خود را دارند. پس باید روش تبلیغات در هر کدام را قبل از اجرای هر کمپین تبلیغاتی شناسایی کنیم.

    2-بهینه سازی URL در موتورهای جست و جو : 

    تبلیغات متنی از ویژگی های یک URL مناسب است. مطمئن شوید محصول یا خدماتی که شما در حال پروموت آن هستید، با الزامات منتشر کنندگان در تضاد نباشد.

    3-شامل کلمات کلیدی هدفمند در تبلیغات باشد : 

    استفاده از کلمات کلیدی نزدیک به هم در عنوان و هم چنین متن تبلیغ کمک می کند تا شما بهتر دیده شوید. در بازاریابی اینترنتی این نکته اهمیت بسیاری دارد.

    4-طراحی یک call to action قدرتمند : 

    در بازاریابی اینترنتی از طریق این دکمه و آماده سازی محتواهای رایگان می توانید مشترکینی که پیام های تبلیغاتی شما را میبینند به بازدید از سایت خود ترغیب کنید.

    5-استفاده از شماره پیگیری تماس :

    برای پیگیری و سنجش تاثیر تبلیغات خود شماره تماسی را در نظر بگیرید تا بتوانید نتایج حاصل از تبلیغات را به صورت دقیق بررسی کنند.

    6-عنوان ها شامل نام کسب و کار شما نباشد :

    عناوین فضای محدودی برای پذیرش کاراکتر دارند، بنابراین آن را با قرار دادن نام کسب و کارتان هدر ندهید. در بازاریابی اینترنتی شما می توانید نام کسب و کار خود را در URL بهینه سازی شده قرار دهید و در عنوان از محتواهای جذاب تر و مهم تر استفاده کنید.

    7-از نام تجاری استفاده نکنید :

    این کار ممنوع است. شما فقط می توانید نام تجاری را که به تبلیغات شما مربوط است را به کار ببرید.

    8-از اختصارات استفاده نکنید :

    هیچ کس معنی "مپتم" که مخفف "ما پنجره تعمیر می کنیم" را نمیفهمد. راه های زیادی وجود دارد که شما به جای کلمات اختصاری از آن ها استفاده کنید و در دنیای بازاریابی اینترنتی این راه ها را فقط شما می توانید کشف کنید.

    9-وب سایت خود را با گوشی های هوشمند آشتی دهید :

    در یک تحقیق محلی که در زمینه بازاریابی اینترنتی در سال 2016 مشخص شد که 80 درصد جست و جوهای محلی از طریق موبایل ها بوده و کسانی که وب سایتشان با تلفن های همراه منطبق نیست شانس زیادی را در عرصه رقابت از دست می دهند.

     

  • قسمت دوم :

    همانطور که در قسمت قبلی مطرح شد، مخاطب شناسی و پیام، دو اصل مهم و آغازین در تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی هستند.

    هنگامی که مخاطب و پیام را در چنگ خود دارید اعتماد به نفس کافی جهت تولید محتوای خلاقانه را خواهید داشت.

    در این قسمت کمی جلوتر می رویم و در جدول زمان بندی، به دو هفته قبل از اجرایی کردن پروژه خود میرسیم.

    2 هفته قبل از اجرا :

    همان طور که در حال توسعه محتواهای خود هستید، شما باید لیستی از افراد و وبسایت هایی که می خواهید محتوای خود را با آن ها به اشتراک بگذارید تهیه کنید.در بازاریابی اینترنتی قبل از هر چیزی مخاطبین خود را پیدا کنید. آن ها پایه و اساس کار شما هستند. برای هر بخش لیستی از افراد و شرکت های تاثیر گذار را در نظر بگیرید. از این پس این لیست را لیست طلایی می نامیم.

    توجه داشته باشید که هنگام بازاریابی اینترنتی از چه وسیله ای جهت دسترسی به لیست طلایی می خواهید استفاده کنید ؟؟ ایمیل، شبکه های اجتماعی یا ...؟؟

    -اندازه لیست :

    باید ببینید به تنهایی شروع کردن بهتر است یا داشتن ارتباطات اولیه؟

    برای اینکه بدانید چگونه لیست طلایی را بزرگ تر کنید، باید در مورد هر چیزی که شامل و یا دلیل سهیم کردن اهداف شما می شود فکر کنید.

    بازاریاب های خوب در بازاریابی اینترنتی معمولا با لیست های طولانی از افراد تاثیر گذار شروع می کنند و بعد  از مدتی لیست را به مرتبط ترین افراد با کسب و کارشان که در چشم انداز توسعه هستند محدود می کنند. درست است که این کار زمان بر است اما فرآیند ارزشمندی است. اگر می خواهید کار از این طریق پیش برود، لیست اولیه شما باید 5 برابر لیست ایده آل نهایی تان باشد.

    -درگیر ساختن قبل از اجرا :

    قدم بعدی چیست؟ لیست طلایی را بردارید و هدفتان این باشد که لا اقل یک بار هر شخص یا وبسایتی که درون لیست طلایی قرار دارد را قبل از انتشار محتواها درگیر کنید.

    برای افراد لیست طلایی جهت آگاه سازی می توانید یک پست در شبکه های اجتماعی آپلود کنید و آن ها را منشن کنید با این کار لااقل در رادار آن ها دیده خواهید شد.

    اگر مایل هستید با افرادی از لیست طلاییتان بیشتر ارتباط داشته باشید پس بیشتر درگیرشان کنید و بیشتر توجه آن ها را جلب کنید. مانیتورینگ و بررسی آن ها را از طریق شبکه های اجتماعی روش خوبی است.کامنت گذاشتن روی پست های آن ها و اشتراک مطالبشان نیز فرصت خوبی برای شماست. اگر زمان کافی و مهارت ارتباط برقرار کردن داشتید، می توانید این فرصت را ایجاد کنید و در دنیای واقعی به دیدار آن ها بروید و با آن ها در جلسات و رویداد ها شرکت کنید.

  • قسمت اول :

    بسیاری از بازاریابان، محتوای پروموشن را در حین انجام کار آغاز می کنند در حالی که باید خیلی زودتر شروع شود. به موازات تولید و قبل از شروع پروژه می باست بیشتر فرآیند پروموشن انجام شده باشد.

    در این جا چهارچوبی مطرح می شود که شما می توانید از آن برای محتواهای بعدی خود در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.


    برنامه ریزی :

    یک برنامه پروموشن خوب با مخاطب شناسی و توسعه پیام مورد نظر آغاز می شود.

    مخاطب شناسی :

    ما مخاطبین خود را بر اساس ارزشی که آن ها از محتوای ما دریافت می کنند بخش بندی می کنیم.برای مثال گروه هایی که به تازگی وارد بازاریابی اینترنتی شده اند  و به دنبال بالا بردن سطح مهارت های خود هستند.

    گروه دیگر مسئولان تیم های طرح توسعه هستند که می توانند راهنمایی ها و آموزش های ما را با دانش و تجربه خود ترکیب کنند.

    دسته سوم افراد تاثیرگذاری هستند که به دنبال درک و توسعه ی محتواهای ارزشمند و اشتراک آن ها با دنبال کنندگان خود هستند.
     این بخش پایه ی لیست تاثیر گذار و پیام شده است.

    پیام :

    قبل از این که ساخت محتوا را برای بازاریابی اینترنتی شروع کنید،شما باید برخی از زمان را صرف فکر کردن درباره ی آنچه برای ارتباط با مخاطبان لازم دارید کنید(توسعه دهندگان در این قسمت کمک های بسیاری به شما می کنند)

    به نفعی که مصرف کنندگان محتوا در هر بخش به شما می رسانند فکر کنید.از خودتان بپرسید چه چیزی مردم را به اشتراک محتوای شما تشویق می کند؟ هم چنین گاهی اوقات به این فکر کنید که به چه دلایلی ممکن است محتواهای شما به اشتراک گذاشته نشود؟ اگر شما عضوی از یک تیم تولید محتوا برای در راستای بازاریابی اینترنتی هستید این کار برای شما شبیه یک ورزش فکری است و جنبه فیزیکی ندارد. شما می توانید با ایجاد یک فایل که همه ی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند محتواها را مورد بررسی قرار دهید. در بازاریابی اینترنتی این مساله خیلی موثر و ارزشمند است. 

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنت

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/17

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به  ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب  و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار  گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    -- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    --از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

    اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    --خلاصه و مفید بنویسید

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    --ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
     برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

    --با یک سوال تمام کنید

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

    -- از زبان ساده استفاده کنید

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

     

  • بازاریابی اینترنتی و انواع آن

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/10

    امروزه بیش از هر زمان دیگری ما مرزهای دنیای واقعی را شکسته و به دنیای مجازی و آنلاین نفوذ کرده ایم. شاید بهتر باشد بگوییم که دنیای مجازی و آنلاین به زندگی ما نفوذ کرده... زیرا ما برای تهیه بنیادی ترین نیازهایمان که شامل غذا و لباس می شود به اینترنت رجوع می کنیم. از این جهت بازاریابی اینترنتی برای ما  شکل جدی تر و مهیج تری را به خود می گیرد. همه چیز از اولین آیفون شروع شد و بعد از آن هم تلفن های هوشمند دیگر آمدند با انواع ویجت ها و اپلیکشن ...

    گوگل روندی را ایجاد کرد که بتوانیم هر چیزی را پیدا کنیم و در نهایت اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های خدمات اینترنتی دسترسی مارا به اینترنت بیشتر کردند و ما در دنیای مجازی قرار گرفتیم.

    در نمایی کلی و جامع، بازاریابی اینترنتی یک روش بازاریابی است که در آن از مدیاهای آنلاین استفاده می شود . در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

     

    تبلیغات تصویری :
      در تبلیغات تصویری از بنرها و پوسترها و عکس های تبلیغاتی  در بستر اینترنت و سایت های پر بازدید استفاده می شود.

     

    ایمیل مارکتینگ :

    در این روش با کمک ایمیل های تبلیغاتی با مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد و بازاریابی اینترنتی را انجام  خواهید داد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های پر طرفدار و موثر تبلیغات است.

    در مورد ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.

    بازاریابی درون گرا:

    تبلیغات درون گرا یا (inbound marketing) روشی است که در آن با رایگان قرار دادن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات برند خودتان، مخاطبان را جذب می کنید.

    مارکتینگ موتورهای جست و جو (SEM)

    در این قسمت مخاطبانی که در موتور های جست و جو به دنبال رفع نیاز های خود هستند شما را پیدا می کنند. در این روش شما با پرداخت هزینه به موتور جست و جوی گل تعدادی عبارت را انتخاب می کنید و گوگل شما را در صف جست و جوها در مقام های بالاتر قرار داده و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کم می کند. در این روش شما می توانید زمان و مکان جست و جو ها را تعیین کنید و بازاریابی اینترنتی کنید.

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) :

    با سئو می توانید رتبه سایت خود را در گوگل از طریق عبارات و کلمات مربوط به کسب و کارتان بالا ببرید. تفاوت این روش با روش قبل در این است که در سئو شما خودتان رتبه سایت را افزایش می دهید ولی در روش قبل گوگل خیلی سریع برای شما این کار را می کند. شما در روش سئو هزینه ای بابت کلیک ها پرداخت نمی کنید اما رساندن وب سایت شما در رقابت کلمات کلیدی مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و احتیاج به نیروهای متخصص و فنی دارد.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی 

    بازاریابی شبکه های اجتماعی را شاید بتوان به نوعی متداول ترین روش این روزهای بازاریابی اینترنتی دانست. وجود گوشی های هوشمند و نقش پر رنگ آن ها در روزمرگی های مردم و ارتباط نا گسستنی با این وسایل شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک نهاد تبلیغاتی ارزشمند کرده است.

    بازاریابی زنجیره ای 

    در این روش شما به مبلغین آنلاین یا طراحان وبلاگ هزینه ای را پرداخت می کنید تا متناسب با نام برند شما مطالبی بنویسند.

     

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.