• قسمت اول :

    بسیاری از بازاریابان، محتوای پروموشن را در حین انجام کار آغاز می کنند در حالی که باید خیلی زودتر شروع شود. به موازات تولید و قبل از شروع پروژه می باست بیشتر فرآیند پروموشن انجام شده باشد.

    در این جا چهارچوبی مطرح می شود که شما می توانید از آن برای محتواهای بعدی خود در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.


    برنامه ریزی :

    یک برنامه پروموشن خوب با مخاطب شناسی و توسعه پیام مورد نظر آغاز می شود.

    مخاطب شناسی :

    ما مخاطبین خود را بر اساس ارزشی که آن ها از محتوای ما دریافت می کنند بخش بندی می کنیم.برای مثال گروه هایی که به تازگی وارد بازاریابی اینترنتی شده اند  و به دنبال بالا بردن سطح مهارت های خود هستند.

    گروه دیگر مسئولان تیم های طرح توسعه هستند که می توانند راهنمایی ها و آموزش های ما را با دانش و تجربه خود ترکیب کنند.

    دسته سوم افراد تاثیرگذاری هستند که به دنبال درک و توسعه ی محتواهای ارزشمند و اشتراک آن ها با دنبال کنندگان خود هستند.
     این بخش پایه ی لیست تاثیر گذار و پیام شده است.

    پیام :

    قبل از این که ساخت محتوا را برای بازاریابی اینترنتی شروع کنید،شما باید برخی از زمان را صرف فکر کردن درباره ی آنچه برای ارتباط با مخاطبان لازم دارید کنید(توسعه دهندگان در این قسمت کمک های بسیاری به شما می کنند)

    به نفعی که مصرف کنندگان محتوا در هر بخش به شما می رسانند فکر کنید.از خودتان بپرسید چه چیزی مردم را به اشتراک محتوای شما تشویق می کند؟ هم چنین گاهی اوقات به این فکر کنید که به چه دلایلی ممکن است محتواهای شما به اشتراک گذاشته نشود؟ اگر شما عضوی از یک تیم تولید محتوا برای در راستای بازاریابی اینترنتی هستید این کار برای شما شبیه یک ورزش فکری است و جنبه فیزیکی ندارد. شما می توانید با ایجاد یک فایل که همه ی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند محتواها را مورد بررسی قرار دهید. در بازاریابی اینترنتی این مساله خیلی موثر و ارزشمند است. 

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنت

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/17

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به  ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب  و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار  گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    -- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    --از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

    اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    --خلاصه و مفید بنویسید

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    --ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
     برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

    --با یک سوال تمام کنید

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

    -- از زبان ساده استفاده کنید

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

     

  • بازاریابی اینترنتی و انواع آن

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/03/10

    امروزه بیش از هر زمان دیگری ما مرزهای دنیای واقعی را شکسته و به دنیای مجازی و آنلاین نفوذ کرده ایم. شاید بهتر باشد بگوییم که دنیای مجازی و آنلاین به زندگی ما نفوذ کرده... زیرا ما برای تهیه بنیادی ترین نیازهایمان که شامل غذا و لباس می شود به اینترنت رجوع می کنیم. از این جهت بازاریابی اینترنتی برای ما  شکل جدی تر و مهیج تری را به خود می گیرد. همه چیز از اولین آیفون شروع شد و بعد از آن هم تلفن های هوشمند دیگر آمدند با انواع ویجت ها و اپلیکشن ...

    گوگل روندی را ایجاد کرد که بتوانیم هر چیزی را پیدا کنیم و در نهایت اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های خدمات اینترنتی دسترسی مارا به اینترنت بیشتر کردند و ما در دنیای مجازی قرار گرفتیم.

    در نمایی کلی و جامع، بازاریابی اینترنتی یک روش بازاریابی است که در آن از مدیاهای آنلاین استفاده می شود . در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

     

    تبلیغات تصویری :
      در تبلیغات تصویری از بنرها و پوسترها و عکس های تبلیغاتی  در بستر اینترنت و سایت های پر بازدید استفاده می شود.

     

    ایمیل مارکتینگ :

    در این روش با کمک ایمیل های تبلیغاتی با مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد و بازاریابی اینترنتی را انجام  خواهید داد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های پر طرفدار و موثر تبلیغات است.

    در مورد ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.

    بازاریابی درون گرا:

    تبلیغات درون گرا یا (inbound marketing) روشی است که در آن با رایگان قرار دادن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات برند خودتان، مخاطبان را جذب می کنید.

    مارکتینگ موتورهای جست و جو (SEM)

    در این قسمت مخاطبانی که در موتور های جست و جو به دنبال رفع نیاز های خود هستند شما را پیدا می کنند. در این روش شما با پرداخت هزینه به موتور جست و جوی گل تعدادی عبارت را انتخاب می کنید و گوگل شما را در صف جست و جوها در مقام های بالاتر قرار داده و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کم می کند. در این روش شما می توانید زمان و مکان جست و جو ها را تعیین کنید و بازاریابی اینترنتی کنید.

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) :

    با سئو می توانید رتبه سایت خود را در گوگل از طریق عبارات و کلمات مربوط به کسب و کارتان بالا ببرید. تفاوت این روش با روش قبل در این است که در سئو شما خودتان رتبه سایت را افزایش می دهید ولی در روش قبل گوگل خیلی سریع برای شما این کار را می کند. شما در روش سئو هزینه ای بابت کلیک ها پرداخت نمی کنید اما رساندن وب سایت شما در رقابت کلمات کلیدی مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و احتیاج به نیروهای متخصص و فنی دارد.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی 

    بازاریابی شبکه های اجتماعی را شاید بتوان به نوعی متداول ترین روش این روزهای بازاریابی اینترنتی دانست. وجود گوشی های هوشمند و نقش پر رنگ آن ها در روزمرگی های مردم و ارتباط نا گسستنی با این وسایل شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک نهاد تبلیغاتی ارزشمند کرده است.

    بازاریابی زنجیره ای 

    در این روش شما به مبلغین آنلاین یا طراحان وبلاگ هزینه ای را پرداخت می کنید تا متناسب با نام برند شما مطالبی بنویسند.

     

  • بازاریابی بصری محتوا به طور کلی به شکلی از بازاریابی گفته می شود که با استفاده از المان های دیداری مانند ویدیو، عکس، گیف، اینفوگرافی و ... به جذب مخاطب می پردازد. در این مقاله و مقاله بعدی آمارهای جالبی در مورد این شکل از بازاریابی به شما خواهیم داد که به کمک آن ها برنامه ریزی دقیق تری برای کمپین ها و شیوه های تبلیغاتی خود داشته باشید


    • 37 درصد بازاریابان می گویند، بازاریابی بصری مهم ترین محتوای تولیدی برای کسب و کارشان بوده است.
       
    •  74 درصد بازاریابان شبکه های اجتماعی از بازاریابی بصری در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند. بعد از آن بلاگ ها با 68 درصد و ویدیوها با 60 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
       
    • وقتی مردم اطلاعاتی را می شنوند، نهایتا فقط 10 درصد آن را تا 3 روز بعد به خاطر خواهند داشت. اگر این اطلاعات همراه با یک عکس مرتبط باشد، میزان به خاطر سپردن آن تا 65 درصد افزایش خواهد یافت.
       
    •  بازاریابان B2C فضای بیشتری را نسبت به بازاریابان B2B در حوزه بازاریابی بصری اشغال کرده اند.
       
    • 51 درصد بازاریابان B2B بر اساس استفاده از بازاریابی بصری در سال 2016 رده بندی شده اند.
       
    • در سال 2017 محتواهای ویدیویی، نماینده ی 74 درصد از ترافیک اینترنت بوده اند.
       
    • 76.5 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای کوچک در یک تحقیق از بازاریابی ویدیویی برای تاثیر مستقیم در کسب و کارشان استفاده کرده اند.
       
    • 34 درصد بازاریابان B2C می گویند، ویدیوهای از پیش تولید شده در سال 2017 برای بازاریابی محتوا بسیار حرکت موفقیت آمیزی خواهد بود.
       
    • 4 برابر مصرف کنندگانی که تمایل به خواندن یک بلاگ در مورد محصولی دارند، افراد تمایل دارند تا ویدیو تماشا کنند.
       
    • بیشتر از 60 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کارها بیان کرده اند که آن ها برنامه برای استفاده بیشتر از بازاریابی ویدیو در سال 2017 دارند.

        
    • 62 درصد بازاریابان B2B اذعان کرده اند که ویدیوها، موثر ترین محتوای بازاریابی در سال 2016 بوده اند.
       
    • استفاده از کلمه " ویدیو " در نوار عنوان ایمیل نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 19 درصد و نرخ کلیک خوردن را تا 65 درصد افزایش می دهد.
       
    • در سال 2016 بر اساس تحقیقات، 43 درصد از کاربران اظهار تمایل به دیدن بیشتر محتواهای ویدیویی کرده بودند.
       
    • در سال 2016، 14 درصد از بازاریابان از ویدیوهای زنده استفاده کرده اند
       
    • ویدیوهای زنده اینستاگرام 3 برابر بیشتر از بقیه ویدیوها تماشا شده اند.
       
    • 51 درصد ویدیوها توسط موبایل دیده شدند که نسبت به سال 2015 چیزی نزدیک به 15 درصد و نسبت به سال 2014 نزدیک به 203 درصد افزایش داشته است.
       
    • ویدیوهای زیر 5 دقیقه در گوشی های هوشمند بازدید بیشتری داشته اند.
       
    • ویدیو های 1 دقیقه ای اینستاگرام 78 درصد بیشتر از ویدیوهای دیگر نرم افزارهای مشابه دیده شده اند.
       
    • اشتراک ویدیو ها در تلگرام 35 درصد نسبت به سال 2015 افزایش داشته است.
       
    • 54 درصد بازاریابان اینترنتی برای معرفی ویدیویی محصولات و خدمات خود از کانال های تبلیغاتی تلگرام و 47 درصد آن ها از اینستاگرام استفاده کرده اند.
  • 4 نکته برای رقابت با فروشگاه های بزرگ در تعطیلات

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/18

    آیا می توانید باور کنید که 15 درصد کسب و کارهای متوسط، هیچ هزینه اضافی برای بازاریابی در تعطیلات صرف نمی کنند؟ اگر مجموع تلاش های بازاریابی آن ها را در نظر بگیرید، خواهید فهمید که چرا آ ن ها ترجیح می دهند کسب و کارشان به صورت معمول پیش ببرند. برای مبارزه با فروشگاه های بزرگ، شما بودجه زیادی جهت تبلیغات ندارید یا تعدادی از این نکته ها را تست کرده اید، فقط برای اینکه در بازی بمانید.

     

    محصولات رایگان :

    همیشه اولین چیزی که باعث بالا رفتن فروش شما می شود، ارائه محصولات رایگان است. زمانی که شما پیشنهاد یک معامله شیرین را به مشتریانتان می دهید، آن ها جلوی فروشگاه شما صف می بندند و دوستان خود را نیز خبر می کنند تا برای فروش به شما مراجعه کنند. اگر حدس می زنید که آن ها سایت شما را ترک می کنند و به سایت دیگری می روند که سیستم ارسال رایگان، عضویت راحت تر، خرید لذت بخش تر و .... دارد، درست حدس زده اید. در حوزه بازاریابی اینترنتی، در حال حاضر سیستم حمل و ارسال رایگان یک تعهد برای فروشگاه هاست. این کار اعتبار شما را بالا خواهد برد. همیشه به دنبال راه هایی باشید که مشتریان احساس کنند برای آن ها شرایط ویژه ای قائل شده اید.

     

    پاداش برای وفاداری :

    در طول مدت تعطیلات مردم مدام در حال خرید هستند. اگر شما به آن ها شانسی برای پیوستن به خودتان بدهید نتیجه ای که برای شما دارد، بسیار ارزشمند است. یک سیستم ثبت نام رایگان ساده که با پاداش همراه شده باشد، می تواند دلیلی برای بازگشت مجددا مشتریان برای خرید از شما شود و این کار سود شما را افزایش خواهد داد. مهم ترین عبارت در اینجا؛ " ثبت نام آسان " است. اگر شما از پیش از ثبت نام از مشتریان اطلاعات فراوانی بخواهید، باید بگویم که تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست داده اید. بهتر است که برای ثبت نام اطلاعات کوتاهی دریافت کنید و دز مراحل بعدی و بعد از خرید، اطلاعات جامع تر را درخواست کنید.

     

    تخفیف های درصدی :

    تخفیف گرفتن همیشه برای مشتریان لذت بخش است. نتیجه این کار همیشه فروش بیشتر است. ممکن در طول سال منتظر مشتریان بیشتری باشید. در روزهای نزدیک به تعطیلات می توانید از این فرصت استفاده کنید و با یک تخفیف جانانه مشتریان زیادی به سمت خودتان بکشید. شما می توانید سودتان در این ایام بر تعداد فروشتان متمرکز کنید. یعنی با کاهش قیمت ها، کیمت فروشتان را بیشتر کنید و سود بیشتری حاصل کنید. برای این کار استراتژی داشته باشید. گاهی لازم است تا برای فروش اجناس با حاشیه سود بالاتر، اجناس با حاشیه سود کم تر را قربانی کنید اما در نهایت چیزی که برای شما می ماند، به صرفه تر و چشم گیر تر است. جهت جذب مشتریان می توانید، برای کسانی که اولین بار است تا از شما خرید می کنند، تخفیف های جالب تری در نظر بگیرید. یادتان باشد در بازاریابی اینترنتی باید تخفیف ها را از روش های مختلف به مردم اطلاع بدهید. ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری و .... را هرگز فراموش نکنید.

     

    راه اندازی کمپین های تبلیغاتی :


    ایام تعطیلات بهترین زمان برای این است که با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی زیبا و خلاقانه مخاطبین زیادی را به سوی خوتان جذب کنید. کمپین ها جواب خود را پس داده اند و در صورتیکه به شکلی مناسب برنامه ریزی و اجرا شوند می توانند نقش به سزایی در جذب مخاطب داشته باشند.

    مشتریان همیشه برای کمپین ها آماده هستند. در صورتیکه کمپین ها را بتوانید با موضوعات فرهنگی و اجتماعی همراه کنید تاثیر این کمپین ها را دو چندان خواهید کرد. چه بهتر که حامی یک حرکت ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شوید و با راه اندازی یک جنبش غیر مستقیم مردم را به شناسایی رسالت کاری خودتان علاقه مند کنید. در حوزه بازاریابی اینترنتی کمپین ها بسیار ارزشمند هستند. با توجه به نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کمپین ها روند بهتری پیدا کرده اند و این شروعی برای بازارسازی و بازاریابی های مدرن است. فرصتی که باید بهترین استفاده را از آن کنیم تا بهترین نتیجه ها را بگیریم.

     

    بازاریابی اینترنتی شما در ایام تعطیلات چه شکلی به خود خواهد گرفت؟؟ چه برنامه ای برای آن دارید؟؟

  • ایده برای بازاریابی اینترنتی در روزهای مانده به نوروز

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/10

    در این اینفوگرافی 10 ایده بازاریابی اینترنتی در ایام مانده تعطیلات را برای شما بیان کرده ایم. امیدواریم با بهره گیری از این 10 متد بتوانید فروش خوبی در ایام تعطیلات داشته باشید
     
     
     
  • مدل های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/03/18

    ‌امروزه ‌نباید ‌بازاریابی ‌را ‌به ‌مفهوم ‌قدیمی ‌آن ‌یعنی ‌فروش ‌- ‌معرفی ‌محصول ‌و ‌فروش ‌- ‌در ‌نظر ‌آورد، ‌بلکه ‌باید ‌به ‌مفهوم ‌نوین ‌آن ‌یعنی ‌برآوردن ‌نیازهای ‌مشتری، ‌توجه ‌کرد. ‌اگر ‌بازاریاب ‌بتواند ‌نیازهای ‌مشتری ‌را ‌درک ‌کند، ‌محصولاتی ‌را ‌تولید ‌و ‌به ‌بازار ‌مصرف ‌ارایه ‌نماید ‌که ‌از ‌بالاترین ‌ارزش ‌برخوردار ‌باشند ‌و ‌قیمت ‌گذاری، ‌توزیع، ‌ترویج ‌و ‌تبلیغ ‌را ‌به ‌روشی ‌کارساز ‌انجام ‌دهد، ‌به ‌طور ‌حتم ‌محصولات ‌به ‌راحتی ‌به ‌فروش ‌خواهند ‌رفت.

    در بازاریابی اینترنتی روش ها و مدل های مختلفی برای انجام تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است. که در این جا به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم

    1 - پست الكترونیك:

    استفاده از پست الكترونیك دارای تاریخچه طولانی تری است. تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  از طریق بنرها، خرده سایت ها و موتورهای جستجو تكنیك هایی هستند كه تنها در محیط وب عملی هستند اما پست الكترونیك زیرمجموعه فناوری های اینترنتی بوده و ســــال ها قبل از وب مورداستفاده قرار می گرفته است (البته باید متذكر شد كه بعداز اختراع وب، فرستادن پست الكترونیك از طریق آن نیـــز طراحی گردید).با این حال، به كارگیری پست الكترونیك برای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر و با افزایش تعداد كاربران اینترنت موردتوجه قرار گرفته است.

    2 - خرده سایت ها:

    خرده سایت ها عبارتند از پنجره های كوچكی (كوچك تر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) كه هنگام جستجوی فرد در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایش گر ظاهر شده و حاوی نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی هستنــد. این نوع از تبلیغات در بازاریابی اینترنتی به پنجره هـای جهنده نیز معروف هستند.

    در خرده سایت ها ممكن است از فناوری ها و تكنیك های پیشرفته رسانه ای استفاده گردد و یا ممكن است فقط دربردارنده متن باشند. از آنجا كه این نوع تبلیغات بدون اجازه و خواست كاربران ظاهر می گردند و ممكن است مورد انتقاد قرار گیرند. با این حال، به طور گسترده در بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرار می گیرند و نرخ كلیك كاربران بر روی آنهانیز معمولاً بالا است.

    3 - موتورهای جستجو:

    در موتورهای جستجو، بعد ازآن كه كاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم مخصوصی كه برای این كار تعبیه شده است را وارد می كند، لیستی از پایگاه های اینترنتی كه دربردارنده موضوع موردنظر كاربرهستند بـــرای او جمع آوری می شود.

    پایگاه های اینترنتی نظیر گوگل مثالی از موتورهای جستجو هستند. این موتورها معمولاً این امكان را به دارندگان پایگاه های اینترنتی می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آن ها اضافه كنند.

    - تعداد دیگری ازپایگاه ها مانند یاهو با استفاده از روش های دستی پایگاه های موجود در اینترنت رامورد بررسی قرار داده و بعداز ارزیابی، هریك را در دسته بندی های خاص در بانك اطلاعاتی  خود كه از قبل طراحی كرده اند، قرار می دهند. لذا هنگامی كه كاربر كلمه خاصی را درفرم جستجوی این پایگاه ها وارد می كند نتایجی كه برای او آورده می شود براساس بانك اطلاعاتی است كه این پایگاه آن را ایجاد كرده است و نه براساس جستجوی خودكار دراینترنت. این پایگاهها به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امكان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آنها اضافه كنند، البته با این تفاوت كه این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه كردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی كرده و درصورت تایید، آن را به بانك اطلاعاتی خود اضافه می كنند. لذا مدت زمانی كه طول می كشد تا مشخصات یك پایگاه به این موتورها اضافه شود ممكن است حتی تا چند ماه طول بكشد. یاهو هم چنین دارای یك بانك اطلاعاتی پیشرفته هست كه برای اضافه كردن پایگاه های اینترنتی به آن مبالغی را از صاحبان این پایگاه ها اخذ می كند.
    1. بهترین موضوعات را در ایمیل خود بهینه سازی کنید، به داده های ایمیل خود نگاه کنید، کدام ایمیل ها بیشتر باز شده اند و روی آن ها کلیک شده است؟موضاعات آن ها چه چیزی بوده است؟

    استفاده از این داده ها باعث می شود که موتور جستجو را بهینه سازی کنید و موضوعات برتر را اولویت بندی کنید و با استفاده از بهینه سازی موضوعات در ایمیل خود، بیش از پیش در  بازاریابی اینترنتی موفق باشید.


    2. موتورهای جستجو باعث بهینه سازی لندینگ پیج ها می شوند، لندینگ پیج ها را دور از دید قرار ندهید زیرا در  بازاریابی اینترنتی لندینگ پیج ها کلید موفقیت هستند.محتوای این صفحات را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و برای آن ها از URL های فوق العاده استفاده کنید.

    3. از لینک ها برای اشتراک گذاشتن در ایمیل خود بیشتر استفاده کنید، زیرا ساختار لینک ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت زیادی در بازاریابی اینترنتی دارند، ارسال محتوا در یک ایمیل به تنهایی کافی نیست بهتر است در ایمیل خود از لینک های اجتماعی استفاده کنید.

    4. از  PCCبرای ایجاد خطوط موضوعی خود استفاده کنید، همان طور که می دانید خطوط موضوعی ایمیلی که به مشتریان خود ارسال می کنید، در بازاریابی اینترنتی  بسار اهمیت دارند، به جای اینکه یک موضوع ساده را برای ایمیل خود انتخاب کنید بهتر است چندین موضوع را درPCC  قرار دهید با این کا ر شما پنج خطوط موضوعی برای ایمیل خود دارید که می توانید از میان آن ها بهترین موضوع را در ایمیل خود قرار دهید.

    منبع : http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/27426/7-Ways-to-Integrate-Search-Engine-and-Email-Marketing.aspx
  • ما در اینجا به شما سه روش ساده برای گرفتن نتیجه ی مطلوب ارائه می دهیم

    1. تشویق و ترویج تعامل با ارسال ایمیل

    ارسال چندین ایمیل ممکن است نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد، اما زمانی که شما یک کمپین ایمیل دارید و لیستی از هزاران ایمیل دردسترس شماست، می توانید با ارسال نکات مهم و ارزنده در مورد کسب و کار خود نتیجه ایی مطلوب در حد موتورهای جستجو نظیر گوگل را داشته باشید در واقع با ترویج تعامل با ارسال ایمیل می توانید در بازاریابی اینترنتی موفق تر شوید.

    2. استفاده از محتوای موثر در ایمیل خود

    با استفاده از یک محتوای عالی در ایمیل خود باعث می شوید که مشتریان شما تشویق به دنبال کردن ایمیل های ارسالی بعدی تان شوند.به این ترتیب مشتریان بالقوه ی بیشتری را هم در بازاریابی اینترنتی به دست خواهید آورد. همچنین از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در مورد مطالب شما اظهار کنند و شما را در ارائه ی بهتر محتوا یاری کنند.با دانستن نظرات و پیشنهادات مشتریان خود می توانید همانند موتورهای جستجو در روند کاری خود را بهینه کنید.

    3. محتوای خبرنامه ها را می توانید ذخیره کنید

    همان طور که می دانید نوشتن ایمیل بعضی اوقات زمان بر می باشد.اگر محتوای خبرنامه ی شما فوق العاده است بهتر است که در ایمیل های ارسالی بعدی تان دوباره استفاده شود.

    اگر متن خبرنامه ی شما طولانی است می توانید از آن در وبلاگ خود استفاده کنید و یا لینک مربوط به آن را در سایت های اجتماعی همانند فیس بوک و...  به اشتراک بگذارید و محتوای خبرنامه ی خود را ازطریق کانال های مربوط اطلاع رسانی کنید و همانند موتورهای جستجو عمل کنید و در بازاریابی اینترنتی موفق باشید.

    اگر متن خبرنامه ی شما کوتاه است می توانید با ارسال چندین خبرنامه با محتوای پربار در ایمیل ارسالی خود، وبلاگ و شبکه های اجتماعی باعث شوید که مشتریانتان به جای جستجو در چندین سایت، اطلاعات مورد نیاز خود را یک جا به دست بیاورند، به این ترتیب کیفیت کارتان در حد موتورهای جستجو خواهد شد و در بازاریابی اینترنتی موفق تر می شوید.

    منبع: http://searchengineland.com/3-simple-ways-email-can-drive-seo-results-200346

     

  • تاریخچه مختصری در مورد SEO

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/18

    از بیست سال پیش تا کنون موتورهای جستجو، افزایش سرعت الگوریتم خود را متوقف نکرده اند زیرا هدف آن ها پیشرفت و رضایت کاربران است.گوگل یکی از موتورهای جستجو می باشد که در یک بازه ی زمانی سطح کیفیت آن پایین آمد ولی درسال 2011 با استفاده از آپدیت پاندا، گوگل این مشکل را برطرف کرد و سرعت الگوریتم های آن بسیار افزایش یافت. موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردارند.

    در اینجا پنج نکته ی کلیدی برای SEO  را برای شما ارائه خواهیم داد

    - محتوای حقیقی و به روز، همیشه پرطرف دار هستند، زیرا اینگونه محتوا را مردم بیشتر به اشتراک می گذارند، پس همیشه محتوای حقیقی و یونیک را انتخاب کنید تا یک SEO  موفق ایجاد کنید.

    -استفاده از کلمات کلیدی برای جستجوی راحت تر مشتریان، این کلمات کلیدی از متن پاراگراف هایی که می نویسید مهم تر هستند

    - از عناوین کوتاه، جذاب و قابل فهم  استفاده کنید زیرا عنوانی گنگ و تکراری باعث می شود که برای مشتریان این ابهام را ایجاد کند که متن آن ها هم خسته کننده است.

    - کیفیت محتوا را بالا ببرید نه کمیت آن را، در بازاریابی اینترنتی بازاریابان با استفاده از بودجه خود حجم زیادی از محتوارا ایجاد میکنند که ممکن است کیفیت آن  کم باشد، در حالی که در بازاریابی اینترنتی حجم محتوا مهم نیست بلکه کیفیت محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است.    

    -از لینک های ورودی استفاده کنید، اگر میخواهید با موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی موفق باشید از لینک هایی که به منابع معتبر مربوط هستند استفاده کنید چرا که استفاده از این لینک ها باعث می شود که بتوانید محتوای موثر تری را به وجود بیاورید.

    منبع: http://contently.com/strategist/2014/04/09/7-keys-to-great-seo-for-content-marketers/

     

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.