• مدل های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/03/18

    ‌امروزه ‌نباید ‌بازاریابی ‌را ‌به ‌مفهوم ‌قدیمی ‌آن ‌یعنی ‌فروش ‌- ‌معرفی ‌محصول ‌و ‌فروش ‌- ‌در ‌نظر ‌آورد، ‌بلکه ‌باید ‌به ‌مفهوم ‌نوین ‌آن ‌یعنی ‌برآوردن ‌نیازهای ‌مشتری، ‌توجه ‌کرد. ‌اگر ‌بازاریاب ‌بتواند ‌نیازهای ‌مشتری ‌را ‌درک ‌کند، ‌محصولاتی ‌را ‌تولید ‌و ‌به ‌بازار ‌مصرف ‌ارایه ‌نماید ‌که ‌از ‌بالاترین ‌ارزش ‌برخوردار ‌باشند ‌و ‌قیمت ‌گذاری، ‌توزیع، ‌ترویج ‌و ‌تبلیغ ‌را ‌به ‌روشی ‌کارساز ‌انجام ‌دهد، ‌به ‌طور ‌حتم ‌محصولات ‌به ‌راحتی ‌به ‌فروش ‌خواهند ‌رفت.

    در بازاریابی اینترنتی روش ها و مدل های مختلفی برای انجام تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است. که در این جا به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم

    1 - پست الكترونیك:

    استفاده از پست الكترونیك دارای تاریخچه طولانی تری است. تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  از طریق بنرها، خرده سایت ها و موتورهای جستجو تكنیك هایی هستند كه تنها در محیط وب عملی هستند اما پست الكترونیك زیرمجموعه فناوری های اینترنتی بوده و ســــال ها قبل از وب مورداستفاده قرار می گرفته است (البته باید متذكر شد كه بعداز اختراع وب، فرستادن پست الكترونیك از طریق آن نیـــز طراحی گردید).با این حال، به كارگیری پست الكترونیك برای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر و با افزایش تعداد كاربران اینترنت موردتوجه قرار گرفته است.

    2 - خرده سایت ها:

    خرده سایت ها عبارتند از پنجره های كوچكی (كوچك تر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) كه هنگام جستجوی فرد در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایش گر ظاهر شده و حاوی نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی هستنــد. این نوع از تبلیغات در بازاریابی اینترنتی به پنجره هـای جهنده نیز معروف هستند.

    در خرده سایت ها ممكن است از فناوری ها و تكنیك های پیشرفته رسانه ای استفاده گردد و یا ممكن است فقط دربردارنده متن باشند. از آنجا كه این نوع تبلیغات بدون اجازه و خواست كاربران ظاهر می گردند و ممكن است مورد انتقاد قرار گیرند. با این حال، به طور گسترده در بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرار می گیرند و نرخ كلیك كاربران بر روی آنهانیز معمولاً بالا است.

    3 - موتورهای جستجو:

    در موتورهای جستجو، بعد ازآن كه كاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم مخصوصی كه برای این كار تعبیه شده است را وارد می كند، لیستی از پایگاه های اینترنتی كه دربردارنده موضوع موردنظر كاربرهستند بـــرای او جمع آوری می شود.

    پایگاه های اینترنتی نظیر گوگل مثالی از موتورهای جستجو هستند. این موتورها معمولاً این امكان را به دارندگان پایگاه های اینترنتی می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آن ها اضافه كنند.

    - تعداد دیگری ازپایگاه ها مانند یاهو با استفاده از روش های دستی پایگاه های موجود در اینترنت رامورد بررسی قرار داده و بعداز ارزیابی، هریك را در دسته بندی های خاص در بانك اطلاعاتی  خود كه از قبل طراحی كرده اند، قرار می دهند. لذا هنگامی كه كاربر كلمه خاصی را درفرم جستجوی این پایگاه ها وارد می كند نتایجی كه برای او آورده می شود براساس بانك اطلاعاتی است كه این پایگاه آن را ایجاد كرده است و نه براساس جستجوی خودكار دراینترنت. این پایگاهها به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امكان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانك اطلاعاتی آنها اضافه كنند، البته با این تفاوت كه این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه كردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی كرده و درصورت تایید، آن را به بانك اطلاعاتی خود اضافه می كنند. لذا مدت زمانی كه طول می كشد تا مشخصات یك پایگاه به این موتورها اضافه شود ممكن است حتی تا چند ماه طول بكشد. یاهو هم چنین دارای یك بانك اطلاعاتی پیشرفته هست كه برای اضافه كردن پایگاه های اینترنتی به آن مبالغی را از صاحبان این پایگاه ها اخذ می كند.
    1. بهترین موضوعات را در ایمیل خود بهینه سازی کنید، به داده های ایمیل خود نگاه کنید، کدام ایمیل ها بیشتر باز شده اند و روی آن ها کلیک شده است؟موضاعات آن ها چه چیزی بوده است؟

    استفاده از این داده ها باعث می شود که موتور جستجو را بهینه سازی کنید و موضوعات برتر را اولویت بندی کنید و با استفاده از بهینه سازی موضوعات در ایمیل خود، بیش از پیش در  بازاریابی اینترنتی موفق باشید.


    2. موتورهای جستجو باعث بهینه سازی لندینگ پیج ها می شوند، لندینگ پیج ها را دور از دید قرار ندهید زیرا در  بازاریابی اینترنتی لندینگ پیج ها کلید موفقیت هستند.محتوای این صفحات را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و برای آن ها از URL های فوق العاده استفاده کنید.

    3. از لینک ها برای اشتراک گذاشتن در ایمیل خود بیشتر استفاده کنید، زیرا ساختار لینک ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت زیادی در بازاریابی اینترنتی دارند، ارسال محتوا در یک ایمیل به تنهایی کافی نیست بهتر است در ایمیل خود از لینک های اجتماعی استفاده کنید.

    4. از  PCCبرای ایجاد خطوط موضوعی خود استفاده کنید، همان طور که می دانید خطوط موضوعی ایمیلی که به مشتریان خود ارسال می کنید، در بازاریابی اینترنتی  بسار اهمیت دارند، به جای اینکه یک موضوع ساده را برای ایمیل خود انتخاب کنید بهتر است چندین موضوع را درPCC  قرار دهید با این کا ر شما پنج خطوط موضوعی برای ایمیل خود دارید که می توانید از میان آن ها بهترین موضوع را در ایمیل خود قرار دهید.

    منبع : http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/27426/7-Ways-to-Integrate-Search-Engine-and-Email-Marketing.aspx
  • ما در اینجا به شما سه روش ساده برای گرفتن نتیجه ی مطلوب ارائه می دهیم

    1. تشویق و ترویج تعامل با ارسال ایمیل

    ارسال چندین ایمیل ممکن است نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد، اما زمانی که شما یک کمپین ایمیل دارید و لیستی از هزاران ایمیل دردسترس شماست، می توانید با ارسال نکات مهم و ارزنده در مورد کسب و کار خود نتیجه ایی مطلوب در حد موتورهای جستجو نظیر گوگل را داشته باشید در واقع با ترویج تعامل با ارسال ایمیل می توانید در بازاریابی اینترنتی موفق تر شوید.

    2. استفاده از محتوای موثر در ایمیل خود

    با استفاده از یک محتوای عالی در ایمیل خود باعث می شوید که مشتریان شما تشویق به دنبال کردن ایمیل های ارسالی بعدی تان شوند.به این ترتیب مشتریان بالقوه ی بیشتری را هم در بازاریابی اینترنتی به دست خواهید آورد. همچنین از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در مورد مطالب شما اظهار کنند و شما را در ارائه ی بهتر محتوا یاری کنند.با دانستن نظرات و پیشنهادات مشتریان خود می توانید همانند موتورهای جستجو در روند کاری خود را بهینه کنید.

    3. محتوای خبرنامه ها را می توانید ذخیره کنید

    همان طور که می دانید نوشتن ایمیل بعضی اوقات زمان بر می باشد.اگر محتوای خبرنامه ی شما فوق العاده است بهتر است که در ایمیل های ارسالی بعدی تان دوباره استفاده شود.

    اگر متن خبرنامه ی شما طولانی است می توانید از آن در وبلاگ خود استفاده کنید و یا لینک مربوط به آن را در سایت های اجتماعی همانند فیس بوک و...  به اشتراک بگذارید و محتوای خبرنامه ی خود را ازطریق کانال های مربوط اطلاع رسانی کنید و همانند موتورهای جستجو عمل کنید و در بازاریابی اینترنتی موفق باشید.

    اگر متن خبرنامه ی شما کوتاه است می توانید با ارسال چندین خبرنامه با محتوای پربار در ایمیل ارسالی خود، وبلاگ و شبکه های اجتماعی باعث شوید که مشتریانتان به جای جستجو در چندین سایت، اطلاعات مورد نیاز خود را یک جا به دست بیاورند، به این ترتیب کیفیت کارتان در حد موتورهای جستجو خواهد شد و در بازاریابی اینترنتی موفق تر می شوید.

    منبع: http://searchengineland.com/3-simple-ways-email-can-drive-seo-results-200346

     

  • تاریخچه مختصری در مورد SEO

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/18

    از بیست سال پیش تا کنون موتورهای جستجو، افزایش سرعت الگوریتم خود را متوقف نکرده اند زیرا هدف آن ها پیشرفت و رضایت کاربران است.گوگل یکی از موتورهای جستجو می باشد که در یک بازه ی زمانی سطح کیفیت آن پایین آمد ولی درسال 2011 با استفاده از آپدیت پاندا، گوگل این مشکل را برطرف کرد و سرعت الگوریتم های آن بسیار افزایش یافت. موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردارند.

    در اینجا پنج نکته ی کلیدی برای SEO  را برای شما ارائه خواهیم داد

    - محتوای حقیقی و به روز، همیشه پرطرف دار هستند، زیرا اینگونه محتوا را مردم بیشتر به اشتراک می گذارند، پس همیشه محتوای حقیقی و یونیک را انتخاب کنید تا یک SEO  موفق ایجاد کنید.

    -استفاده از کلمات کلیدی برای جستجوی راحت تر مشتریان، این کلمات کلیدی از متن پاراگراف هایی که می نویسید مهم تر هستند

    - از عناوین کوتاه، جذاب و قابل فهم  استفاده کنید زیرا عنوانی گنگ و تکراری باعث می شود که برای مشتریان این ابهام را ایجاد کند که متن آن ها هم خسته کننده است.

    - کیفیت محتوا را بالا ببرید نه کمیت آن را، در بازاریابی اینترنتی بازاریابان با استفاده از بودجه خود حجم زیادی از محتوارا ایجاد میکنند که ممکن است کیفیت آن  کم باشد، در حالی که در بازاریابی اینترنتی حجم محتوا مهم نیست بلکه کیفیت محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است.    

    -از لینک های ورودی استفاده کنید، اگر میخواهید با موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی موفق باشید از لینک هایی که به منابع معتبر مربوط هستند استفاده کنید چرا که استفاده از این لینک ها باعث می شود که بتوانید محتوای موثر تری را به وجود بیاورید.

    منبع: http://contently.com/strategist/2014/04/09/7-keys-to-great-seo-for-content-marketers/

     

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.