• ایده برای بازاریابی اینترنتی در روزهای مانده به نوروز

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/10

    در این اینفوگرافی 10 ایده بازاریابی اینترنتی در ایام مانده تعطیلات را برای شما بیان کرده ایم. امیدواریم با بهره گیری از این 10 متد بتوانید فروش خوبی در ایام تعطیلات داشته باشید
     
     
     
  • ایمیل‌مارکتینگ در سال 2020 :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/12/01

     

     

    در حوزه بازاریابی اینترنتی استفاده از ایمیل مارکتینگ برای کسب‌ و کارهای کوچک بیش تر از یک دهه است که رونق گرفته و همین مساله ارزش ارسال ایمیل تبلیغاتی را تا حد زیادی بالا برده است... باید در مورد گذشته بدانیم تا بتوانیم زمان حال را درک کنیم و باید زمان حال را دریابیم تا بتوانیم آینده را پیش‌بینی کنیم. بازاریابی اینترنتی روز به روز در دنیا در حال توسعه می باشد. توسعه ای فراتر از حد انتظار...رویدادهای جالب و هیجان انگیزی در ایمیل وجود دارد مثل ایمیل های طراحی شده زیبا، تعاملات، ویدئوها.

    به نظر شما آینده‌ی ایمیل‌مارکتینگ در سال 2020 چه خواهد شد؟

    در 2020، ایمیل‌مارکتینگ رشد خود را حفظ خواهد کرد، اما دیگر زمان ارسال ایمیل‌ گروهی نخواهد بود. ایمیل‌مارکتینگ با بهره‌مندی از هوش مصنوعی
    (AL: Artificial Intelligence)  ایمیل‌های هدفمندی تحویل خواهد داد؛ که بازاریابی اتوماتیک و نرم‌افزار CRM برای کسب‌و‌کارهای کوچک به آن نیاز دارند. هوش مصنوعی‌، آن‌چنان ایمیلی می‌سازد که دریافت‌کنندگان آن متوجه نمی‌شوند که آنها از یک نهاد غیرانسانی ارسال شده‌اند. کسب‌و‌کارهای کوچک به‌خودی خود قادر به رقابت در فضای بازاریابی اینترنتی نخواهند بود. هر کسب‌ و‌ کاری باید بتواند در نرم‌افزارهای اتوماسیون خود رقابت کنند. راه اندازی و اجرای اتوماسیون تنها چند دقیقه وقت خواهد گرفت. یکپارچگی مدیریت ارتباط با مشتری در تمرکز شخصی سازی، گزارش قدرتمند و خرید‌ و‌ فروش، بهتر عمل خواهد کرد. ارائه‌دهندگان ایمیل با یک الگوریتم قوی از صندوق‌های ورودی کاربران محافظت می‌کنند؛ چراکه اگر ایمیل‌ تبلیغاتی باشد، کنترل ایمیل سخت‌تر است (که ایمیل‌ها فقط وارد صندوق ورودی شوند). در‌حال حاضر نگه‌داشتن این ویژگی مشکل است و به یک چالش تبدیل شده‌است. بنابراین در سال 2020، حفظ امنیت ایمیل و به‌روز رسانی آن، به یکی از نگرانی‌های بازاریابان تبدیل خواهد شد. بازگشت سرمایه (ROI: Return of Investment) در ایمیل بالاتر خواهد رفت، نه پایین! در حال حاضر بازگشت سرمایه‌ی بازاریابی ایمیلی بالاست. ایمیل دارای یک متوسط  ROI  ، به‌میزان 38 دلار برای هر یک دلار مصرف است. با هوش مصنوعی بهتر، شخصی‌سازی ایمیل ها پیچیده‌تر و مشکل‌تر خواهد شد و استفاده از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP:Internet Service Provider) آسان‌‌تر خواهد شد. هزینه کسب‌و‌کارها کاهش خواهد یافت و نرخ تغییر در متوسط ایمیل‌ها افزایش خواهد یافت. بنابراین با کاهش ایمیل‌های ارسالی، انتظار می‌رود که سود حاصل از ایمیل‌مارکتینگ بالا رود. در سال 2020، کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند از ابزارهای پیچیده‌ی ایمیل‌مارکتینگ استفاده کنند؛ بدون اینکه کاملا متوجه شوند این ابزارها چگونه کار می‌کند. نهایتا در سال 2020، هر ایمیل به اندازه ی هر مشتری مهم خواهد شد. و این بدین معناست که ارسال یک ایمیل به چه میزان می تواند ارزشمند باشد. بازاریابی اینترنتی رابطه تنگاتنگی با ایمیل مارکتینگ دارد. با شناخت قوانین ارسال ایمیل و دانستن آینده آن می توان از این ابزار پر فایده در جهت منافع بازاریابیتان بهره فراوان ببرید.

     

     

  • اجازه بدهید کسب و کار شما رشد کند...

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/23

    این روزها، همه افراد جامعه، در هر نقش و هر صنفی این موضوع را فهمیده اند که برای باقی ماندن در کورس رقابت، تبلیغات، بازاریابی و فروش باید با اینترنت و بسترهای موجودش خود را تطبیق دهند. در واقع بهتر است بگوییم بدون استفاده از بازاریابی اینترنتی، کسب و کار شما یک کسب و کار مرده به حساب میاید. امروزه دیگر کم تر کسی می تواند ارزش و اهمیت این فرآیند را منکر شود. حضور شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به سطح زیادی از خدمات و اطلاعات بسیاری از شرکت ها را به فکر ورود به بازاریابی اینرنتی در بسترهای مختلف انداخته است.

    دیگر کم تر کسی را می توان پیدا کرد که یک اکانت اینستاگرام یا تلگرام نداشته باشد و یا از فیسبوک استفاده نکند. اگر در خاطرتان باشد، سال ها پیش برای یافتن آدرس مطب یک دکتر، یک فروشگاه و یا هر چیز دیگری باید زحمت زیادی می کشیدیم. همه چیز به میزان زیادی دهان به دهان بود. آخرین راه چاره هم تماس با مخابرات و 118... یادتان هست؟

    حالا با یک جست و جوی کوچک در موتورهای جست و جو می توانید به هر اطلاعاتی درباره هر چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. از انواع آدرس ها تا محصولات و خدمات و حتی اطلاع از نظرات دیگران در تالارهای گفت و گو. دنیا به سرعت در حال حرکت است و برنده کسی است که بتواند با این دگرگونی با سرعت بیشتری همسو شود و هم چنین بتواند بتواند آینده را پیش بینی کند و یا از آن مهم تر آن را مطابق میل خود بسازد...

    حالا دیگر کم تر کسی را می توان یافت که بنرهای غول آسای بالای پل ها و روی دیوار ها و درون پیاده روها، توجهش را آنچنان جلب کند، چرا که احتمالا سرش درون گوشی تلفن همراه هوشمندش است. منکر تاثیر غیر مستقیم این مدل از تبلیغات نیستم اما چیزی که برای من به عنوان یک مخاطب که رفته رفته و در طول این سال ها تبدیل به یک مخاطب هوشمند شده است، مهم است تعامل و ارتباط نزدیک با محصول و خدمتی است که مرا هدف قرار داده است. همه این صحبت ها در مورد کسب و کارهای کوچک عینیت بیشتری پیدا می کند. کسب و کارهای کوچک به دنبال دیده شدن هستند، هزینه های زیادی برای تبلیغات و روابط عمومی در حد کلان ندارند و هم چنین بیشتر از هر چیزی به دنبال آگهی بخشی و تحریک کنندگی هستند. بهتر نیست به جای تکیه بر پارادایم های قدیمی، از روش های مرسوم استفاده کنیم؟ بهتر نیست ذائقه های بومی خود را بشناسیم؟ بهتر نیست بررسی کنیم و ببینیم در فرهنگ ما چه چیزهای ارزشمندی برای دیده شدن وجود دارد؟ چرا از یک کمپین ایمیلی خوب در جهت ایمیل مارکتینگ استفاده نکنیم؟ همه ابزارهای موجود را در نظر بگیریم و رویداد جذاب طراحی کنیم. شاید چنین کمپین هایی بار اول و دوم، توقعات شما برآورده نسازد، اما استمرار آن می تواند سبب پیشرفتی بزرگ در کسب و کار شما شود.

    کسب و کارتان را رونق ببخشید...بازاریابی اینترنتی می تواند بسیاری از نیازهای شما را در عرصه تبلیغات و بازاریابی مرتفع کند. 

  • 21 راه برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/11

    کسب و کارهای آنلاین هر روز در حال پیشرفت هستند. از همین رو بازاریابی اینترنتی به عنصر مهمی تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید در این فرآیند موفق باشید باید نکاتی را بدانید. توجه به این نکته ها باعث می شود تا بتوانید کسب و کار بهتری داشته باشید. در این مقاله 21 روش مهم را برای شما توضیح خواهیم داد :

    1- یک بلاگ بسازید و به طور منظم در آن محتوای با کیفیت قرار دهید :

    کاملا مشخص است که مهم ترین راهی که شما می توانید بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را انجام دهید، ساخت یک وبلاگ و به اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت است. از این طریق شما می توانید بازدیدکنندگان را به سایت خودتان بیاورید.

     

    2- محتواهای خود را در اندازه درست و مشخص عرضه کنید :
    محتواهای با کیفیت پیدا کنید و همه مقادیر موجود در آن را چک کنید؛ کلمات کلیدی و روشن را تعریف کنید، از اینکه محتواهای شما کپی شده نباشد اطمینان حاصل کنید و ....

     

    3- با دیگر گروه ها در لینکدین ارتباط برقرار کنید :

    گروه های لینکدین، جای بسیار خوبی برای یافتن همکاران و رقبای دیگر است. از این طریق می توانید تحلیل ها و بررسی ها و ارتباطات خوبی برقرار کنید.

     

    4- از تبلیغات فیسبوک و صفحات فرود هدفمند و استراتژیک استفاده کنید :

    تبلیغات فیسبوک اگرچه رایگان نیستند، اما فرصت بسیار بزرگی برای یافتن دموگرافیک کسب و کار شما هستند. از آن ها استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را رونق ببخشید

    5- از افراد با نفوذ در شبکه های اجتماعی استفاده کنید :

    با افزایش قدرت شبکه های اجتماعی شما می توانید فورا به تعداد زیادی از افراد در هر جای دنیا و با هر ویژگی دست پیدا کنید. از این فرصت ارزشمند باید نهایت استفاده را در راه رسیدن به اهدافتان بکنید.

     

    6- ویدیوهای آموزشی مفید در یوتیوب قرار دهید :
    یوتیوب معمولا منبع بسیار بزرگ و ارزشمندی برای بازاریابی کسب و کار شما محسوب می شود. از یوتیوب برای آگاه سازی دیگران از برندتان و نوع فعالیتتان استفاده کنید.

     

    7- روابط خود را با مشتریانتان از طریق ایمیل مارکتینگ توسعه دهید :

    ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهایی است صاحبان کسب و کار برای دسترسی به مشتریان جدید و حفظ ارتباط بهتر، از آن استفاده می کنند. ایمیل مارکتینگ می تواند روند بازاریابی اینترنتی شما را سرعت ببخشد و از طریق تعامل فرد به فرد، تاثیر بهتری روی کار شما بگذارد.

     

    8- از Angies list یا TripAdvisor استفاده کنید :

    سایت هایی مثل Angies و TripAdvisor برای معرفی کسب و کارهای شما به مخاطبین شما، تریبونی خوبی هستند. این سایت ها  منابع بی نظیری برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی هستند و به شما این فرصت را می دهند تا بتوانید اطلاعات خود را به مخاطبین بدهند.

     

    9- اعتماد مصرف کنندگان را مانند سایت های Yelp و Trust Pilot جلب کنید :

    اعتماد مخاطبین بزرگ ترین سرمایه شماست. مردم تمایلی ندارند با کسب و کارهایی که  دانش و کارایی کافی را ندارند، کار کنند. سایت هایی مثل سایت های مذکور، به مخاطبین کمک می کنند تا بهترین انتخاب ها را در کسب و کارشان داشته باشند. آن ها با دادن اطلاعات درست و شفاف به مشتریان مسیر درستی را پیش پای آن ها قرار خواهند داد و به همین جهت مورد اعتماد آن ها هستند.

     

    10- استفاده از موارد کوچک اما ارزشمند،AMB و FBIA :

    Accelerated Mobile Pages)AMP) و Facebook Instant Articles) FBIA) برای بدست آوردن ارتباطات کوچک اما موثر با مخاطبین خود از محتواهایی استفاده کنید که بتوانید در مقالات سریع فیسبوک یا صفحات سریع موبایل آن ها را منتشر کنید. به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نیز ویژگی INSTANT VIEW را معرفی کرده است که در گروه شتاب دهنده ها قرار می گیرد. این اتفاق می تواند باعث ارتباط بیشتر مخاطبین شما شود.

     

    11- همکاری با بلاگرهای معروف در فرآیند بازاریابی :

    از وبلاگ نویسان معروف و زبردست در تامین محتوای بلاگتان استفاده کنید. کسانی که مراتب محتوا سازی را بشناسند. شما برای این کار می توانید از بلاگرهای مهمان نیز استفاده کنید.

     

    12- به طور منظم در انجمن های مربوط به صنعتتان شرکت کنید :

    یکی از راه های خوبی برای ارتقا کسب و کارتان استفاده از فوروم های مربوط به آن استفاده کنید. خیلی از افراد، از استراتژی فوروم ها برای ارسال پست در جهت افزایش سئو استفاده می کنند. این کار باعث می شود شما به عنوان اسپم شناخته شوید.

     

    13- پیشنهاد یک سرویس یا خدمت رایگان به مشتریانتان بدهید :

    پیشنهاداتی که رایگان هستند را فراموش نکنید، این پیشنهادات حس خیلی خوبی به مشتریان خواهند داد و این حس خوب حاصلش وفاداری بیشتر آن هاست.

     

    14- از لیست سایت های کسب و کار مانند یاهو و گوگل استفاده کنید :

    اگر کسب و کار شما یک کسب و کار محلی است و به دنبال مشتریانی در همسایگی خوتان هستید، می توانید از Yahoo local و Google local استفاده کنید.

     

    15- بهینه سازی سایت از طریق SEO :

    یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی موتورهای جست و جو از طریق کلمات کلیدی است. هدف اصلی باید تولید بهترین محتوا باشد، اما همیشه مطمئن شوید سایت شما مطابق قوانین سئو نیز هست یا نه؟

     

    16- با اسپانسری چند شرکت جایزه ای در مسابقه ای بدهید :

    می توانید با همکاری چند شرکت دیگر، می توانید مسابقه ترتیب بدهید و به برندگان و شرکت کنندگان جوایزی نیز اهدا کنید. از شبکه های اجتماعی نیز برای انتشار و مشارکت استفاده کنید. با این کار می توانید بیشتر دیده شوید و نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.

     

    17- یک کنفرانس یا وبینار حرفه ای برگزار کنید :

    اگر توانایی بالایی دارید، می توانید کنفرانس یا وبینار برگزار کنید. برای مثال می توانید از TED Talks استفاده کنید. زمانی که فرآیند بازاریابی اینترنتی شروع می شود وبینارها قدرتمند ترین ابزار برای فروش هر چیزی هستند و می تواند به سرعت مخاطبین را درگیر کند.

     

    18- از بخش Press برای ارتباط با اخبار یا رویدادهای شرکت های مهم استفاده کنید :

    بخش Press برای ارتباطات بیشتر کارایی بالایی دارد، رسانه ها می توانند نقش موثری در بازاریابی اینترنتی داشته باشند. برای مثال شما می توانید از رسانه های خبری استفاده کنید.

     

    19- یک امضای ایمیل برند شده بسازید :

    یکی از ساده ترین راه ها در بازاریابی اینترنتی، استفاده از امضای ایمیل است. لینک های مربوط به کسب و کارتان و هر اطلاعات دیگری که نیاز باشد تا مخاطب بداند را قرار دهید. این اطلاعات می تواند آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات تماس و ... باشد.

     

    20- قانون 20-80 را برای شناسایی و بازاریابی مشتریان ارزشمند پیاده سازی کنید :

    بر اساس اصل پارتو، 80 درصد نتایج از 20 درصد تلاش های بازاریابی شما حاصل می شود. بر همین اساس باید بفهمید کدامیک از مشترکین شما، برای کسب و کارتان موثر تر هستند و بیشتر برنامه های خود را معطوف آن ها کنید.

     

    21- عکس و ویدیو با هشتگ های مرتبط در شبکه های اجتماعی ارسال کنید :

    هشتگ ها تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن شما دارند. از هشتگ ها و توضیحات مرتبط در هنگام ارسال ها استفاده کنید و هم چنین دیگران را در صنعت خود با هشتگ دنبال کنید. این یک تکنیک بازاریابی اینترنتی نیست که شما سریع بفروشید یا فورا ترافیک سایت را بالا ببرد. ممکن است طول بکشد. اما در مدتی که شما مشغول ارزش سازی و بالا بردن اعتبارتان هستید، دنبال کنندگانی در طول سال ها و ماه ها پیدا خواهید کرد.

     

     

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/03

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب و کاری باشد که ، تلفیقی از جذابیت ، کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند.ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در اینجا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    1- ایمیل هایی با اهداف مشخص بزنید :

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر اینکه هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد.حال می تواند اطلاع رسانی ، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری ، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    2- از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید :

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه ، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری است.

    اگر نتوانید جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همینطور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    3- خلاصه و مفید بنویسید :

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    4- ایمیل هایتان را اختصاصی کنید :

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
    برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آنها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای بدست آوردن حسن نظر مشتریان و افزایش فروش شما.

    5- با یک سوال تمام کنید :

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند .این ارتباط باعث بوجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به فروش می شود.

    6- از زبان ساده استفاده کنید :

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید . مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان محاوره ای به آنها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آنها صحبت می کنید).

    7- حاوی فراخوانی برای یک عمل باشد :

    موثرترین ایمیل ها ، آنهایی هستند که فراخوانی واضح از یک عمل در برداشته باشند.

    از افعال کوتاه ، موثر و قوی که مشتری را به انجام کاری تشویق میکند استفاده کنید. افعالی مانند : بخرید ، سفارش دهید ، تماس بگیرید یا ثبت نام کنید.

    این مطالب را برای ارتباط بهتر و
    فروش بیشتر به کار ببندید.

  • 5 راه برای بهبود بازاریابی اینترنتی در سال 2017

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/28

    فعالان صنعتی در حال سرمایه گذاری بر تجارب مشتریان خود هستند...پس شما هم باید این کار را بکنید،.

    در حالی که خیلی از مردم آرزو می کردند تا سال 2016 به خاطر مشکلات جهانی به آرامی تمام شود یک چیز خوب در 365 روز گذشته وجود داشت :

    این سال، سالی استثنایی برای کسب و کار آنلاین بود

    بیایید به زمستان 2015 برگردیم. در این مدت زمان گزارشات بی شماری  این اخطار را به صاحبان کسب و کار ها می دادند که وبسایت های خود را با موبایل تطبیق دهید (mobile friendly)،از زمانی که الگوریتم گوگل تغییر کرد تطابق هر چه بیشتر وبسایت ها با موبایل به عنوان یک سیگنال برای رتبه دهی مورد استفاده قرار گرفت و صد البته این رویداد خیلی از بازاریابان را به مراتب بالا پرتاب کرد، آن ها وبسایت های خود را باری ارتباط هرچه بهتر با کاربران موبایل باز طراحی کردند. یک واقعیت جالب در مورد جمعه سیاه (black Friday) سال 2016 جشن رکورد فروش 3 میلیارد دلار بود که 1 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق فروش موبایل بود.

    اما موفقیت کسب و کار آنلاین به سادگی فقط به موبایل ختم نمی شود. مطالعات نشان میدهد که خورده فروشانی که د عین حال در موبایل ،ایمیل و رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کردند به طور میانگین شاهد افزایش 30% فروش خود نسبت به شرکت هایی که فقط روی یک یا دو تا از این مضوعات متمرکز بودند شدند. همچنین  یک فرق دیگر ماجرا این بود که شرکت های موفق در عین حال از تجارب عالی مشتری ها نیز بهره گرفتند.

    با تکنولوژی SEO، دسترسی به دیتاهای بزرگ و بالا آمدن هوش مصنوعی، به راحتی نمی توان ترافیک سایت ها را بالا برد.

    کمپانی های پیشرو در حال سرمایه گذاری بر روی تجربه مشتری هستند، که در حال حاضر این اجازه را به آن ها میدهد که 14%سریع تر نسبت به کمپانی های کندتر رشد کنند. با این سیل بزرگ تجربه خرید آنلاین عالی می تواند تبدیل به یک سبقت و ترقی ثابت از بقیه باشد. به این معنی که ، کسب وکارها در حال ساخت راه های نوآورانه برای تحقق هرچه بهتر تجربه کاربری نسبت به بقیه رقبا خود هستند تا بتوانند داخل این بازی بمانند.

    با این تفکر، من تعدای از نظرات مایکل لازار مدیر ارشد بازاریابی شرکت (ready cloud) که به عنوان یک راه حل نرم افزاری کمک میکند خرده فروشان بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند را بیان خواهم کرد :

    مشتریان موبایلی را هدف بگیرید:

    اگر کسب و کار آنلاین شما هنوز برای مشتریان موبایلی سرگرم کننده نیست، وقتش است که کار را شروع کنید. فروشگاه تان را قابل دسترس و user friendly برای همه از موبایل و تبلت گرفته تا لپ تاپ کنید. همانطور اهمیت موبایل بالاست در عین حال از کامپیوتر غافل نشوید و یک تعادل ایجاد کنید.

    یک قدم بزرگ که می توانید بردارید این است که یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود ایجاد کنید.(نصیحت لازار)

    اپلیکیشن باعث میشود مارکتینگ ساده تر شود. کسب و کار ها میتوانند با کمک اطلاعاتی که به ان ها میرسد پیشرفت کنند همچنین خریداران با یک اشاره به راحتی می توانند خرید کنند.

    تبلیغات کارآمد ومؤثر:

    شما باید استراتزی بازاریابی خود را با تغییر سناریو عوض کنید. برای مثال، توییتر به آرامی به خاطر از دست دادن کاربران فعال بی بخار می شوند، و تبدیل به یک انتخاب ضعیف برای تبلیغات شده است. در مقابل آن، pinterest در حال افزایش کاربر است. بیش از 150 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

    کسب و کار ها به تبلیغات روزانه نیاز دارند. این به شما کمک میکند که هزینه برای جذب مشتری پایین بیاید و درآمدتان افزایش یابد.

    پروفال های گرافیکی بکشید و Pipleline در فروشتان ایجاد کنید تا کاربران را به فروشگاه خود بیاورید، موقعی که در این انجام این کار موفق بودید ، نصف نبرد را برده اید.(نصیحت لازار)

    پایین آوردن نرخ ترک شدن :

    خرید موقعی انجام شده است که کاربر  عملیات را کامل کرده باشد. متوسط ترک شدن 68% است، و متفاوت در صنایع مختلف در هر موقعیتی، هر کسی که به وبسایت شما وارد شود در نهایت خرید نمی کند. به هر حال مردم در اول فقط اطلاعات جمع می کنند و تمایل زیادی به خرید ندارند. در هر صورت ، شما باید بیشترین سعیتان را بکنید که مشتری بالقوه خود را به مشتری قطعی تبدیل کنید.در اول اطلاع پیدا کنید که دلیل ترک شدن شما چیست، یکی از دلایل اصلی شامل هزینه ای مخفی است. کم بودن آپشن های پرداخت، و در نهایت پیچیده بودن عملیات خرید ، برای افزایش خرید موفق مشتریان و ..شما لازم دارید که تجربه ی خرید آنلاینتان در حد ممکن ساده و لذت بخش باشد. در اینجا چند توصیه داریم:

    -در مورد هزینه ها واضح باشید، شامل مالیات و ارسال ( shipping) .اگر ممکن است شیپینگ رایگان را عرضه کنید . 83% مشتریان از فروشگاهی که شیپینگ رایگان دارد خرید کنند.

    -انواع آپشن های پرداخت را عرضه کنید ، و مطمئن شوید پروسه انجام عملیات ایمن است. از دروازه های پرداخت امن استفاده کنید.

    -عملیات خرید را راحت کنید و اجازه دهید کاربر مهمان به راحتی حساب کاربری درست کند و از پرسش سوالات غیر مهم بپرهیزید.

    -همه ی صفحات وبسایت را از جهت اخصار( error) چک کنید و از شر باگ ها خلاص شوید.

    -سیاست برگشت خرید دوستانه داشته باشید،و مطمئن شوید با کلمات واضح این موضوع را توضیح می دهید. پیشنهاداتی مانند مرجوعی و یا تعویض رایگان مشتریان را جلب می کند.

    -پرسش و پاسخ با تمام جزئیات شامل هزینه ها،سیاست ها داشته باشید .در صورت امکان قابلیت چت انلاین بر روی وبسایت خود قرار دهید.

    هدف گیری و هدف گیری دوباره بازدید کنندگان :

    نگهداری مشتری بسیار ارزان تر از جذب مشتری است. مشتریان خود را بوجود آوردن چیزی که آن ها می خواهند برگردانید و با آن ها از طریق ایمیل با فرستادن پروموشن ها و خبرنامه ها در ارتباط باشید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغ دهان به دهان نیست.

    از مشتریان  حال خود برای آوردن مشتری های جدید استفاده کنید و برنامه هایی مثل پاداش عرضه کنید.

    همچنین از هدف گذاری مجدد برای در ارتباط ماندن با مشتری های بالقوه خود استفاده کنید. هدف گذاری مجدد براساس اعمالی در گذشته انجام داده اند،شانس مشتری شدن آن ها را افزایش میدهد.

    تمرکز بر این ایده ها به موفقیت بیشتر شما کمک می کند. در کل همه ی این ها بر می گردد به این موضوع که هرچه خریداران می خواهند برای آن ها فراهم کنید.

    با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید:

    شما نیاز دارید که با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید وباعث شوید در دیدن وبسایت شما احساس راحتی بکنند. این باعث می شود اعتماد آن ها به کسب و کار آنلاین بالا برود و وفاداری بیشتر  برای شما می شود. دلیل اینکه خیلی از کمپانی ها از کلمه هایی مثل خانواده در متن خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان احساس کنند در خانه خود هستند.

    شما هم میتوانید این کار با برجسته کردن این موضوع که چقدر مشتریانتان برای شما مهم هستند  انجام دهید. مستقیم با آنها حرف بزنید، از ضمیر اول شخص در صحبت هایتان استفاده کنید تا مکالمه دوستانه تر شود. یک آپشن خوب فرستادن ایمیل های ماهانه شامل خبرنامه هایی که حالت شخصی تر دارند است. این راه نه تنها باعث می شود ارتباط خوبی با مشتریان خود بسازید بلکه شما را با آنان در رابطه می گذارد و باعث ترفیع کسب و کار شما می شود.

    تمرکز بر این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید کسب و کار آنلاین شما موفقیت بیشتری در سال 2017 کسب می کند.


    همه ی راه ها به این ختم میشود که خواسته ی

    خریداران را فراهم کنید.

    نظر شما چیست؟

    در کامنت ها با ما در میان بگذارید

     

     

     

  • اصول راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/22

    راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی کار ساده ایست. اما اینکه این کمپین تا چه اندازه موفق باشد به میزان زیادی بستگی به شناخت شما از شرایط موجود و هوشمندی در طراحی مطلوب کمپین دارد. یک کمپین خوب، کمپینی است که مردم به حضور در آن مشتاق باشند. ایجاد این اشتیاق یک هنر است. هنری که عوامل زیادی در ساخت در موثر بودن آن ها سهم دارد. کسب و کارهایی که در مسیر توسعه هستند همیشه نیاز دارند تا از زوایای مختلف بررسی شوند. این بررسی ها می تواند دلیلی برای افزایش بهره وری و بهبود فرآیند فروش شما شوند.

    در این مقاله به بررسی چند عامل که در کمپین های کسب و کار ارزشمند هستند خواهیم پرداخت :

    برای شروع بهتر است همه چیز را از اول بررسی کنیم

    محصول و یا خدمت خود را بهتر بشناسیم. این کار به شما کمک می کند تا  با توجه به مسائل روز، یکبار دیگر به همه چیز درست نگاه کنیم. سپس به تعریف مشخص جدیدی خواهیم رسید که این تعریف جدید در تعیین اهداف شما ارزشمند است. اجازه بدهید یک مثال بزنیم :

    شما صاحب یک کسب و کار کوچک در زمینه لباس های مردانه است. همه ما میدانیم که هر ساله طراحان لباس، رنگ ها و طرح های جدیدی به بازار عرضه می کنند و ذایقه مصرف کنندگان دستخوش تغییرات زیادی می شود. بازنگری شما در مورد محصولاتتان باعث می شود تا بتوانید کمپین بازاریابی خود بر اساس نیازها و اطلاعات و شرایط روز تدوین کنید. باید برای اینکه مخاطبان تفاوت کار شما را درک کنند برنامه مشخصی داشته باشید. متفاوت بودن برای شما امر بسیار مهم و لازم الاجرایی است. در برگزاری یک کمپین بازاریابی خیلی مهم است که بتوانید در ورای فعالیت اجتماعی خود به مخاطب بفهمانید قرار است چه چیزی را تجربه کند. شناخت بازار بسیار مهم است. قسمت های مختلف را بررسی کنید و تشنه ترین قسمت ها را هدف قرار دهید. شناسایی ابعاد مختلف بازار به شما کمک می کند تا شرایط را بهتر بشناسید. شناخت جامعه هدف نیز به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. در همان مثال لباس، شما باید بدانید جامعه هدفتان چه قشری هستند. مسلما برنامه ریزی برای ارائه محصولات به افراد مسن با افراد جوان فرق دارد. جامعه هدف خود را با پارامترهایی از قبیل سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی از این قبیل دسته بندی کنید.

    حالا نوبت به تدوین یک استراتژی محتوای مناسب است. بهتر است با تیم روابط عمومی و تبلیغاتتان یک جلسه طوفان فکری داشته باشید و بفهمید که مخاطبین شما به چه چیز هایی علاقه دارند؟ بیتشر وقت خودشان در کجا می گذرانند؟ هم چنین یادتان باشد که باید برنامه داشته باشید تا برنامه ریزی کمپین هایتان مستمر باشد.

    بعد از انجام همه ی این کارها حالا باید به دنبال یک فضای انتشار بگردید. فضایی که بیشترین تاثیر و بازگشت را برای شما داشته باشد.
    این انتخاب، انتخاب مهمی است. شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی هستند. در حوزه بازاریابی اینترنتی می توان همیشه روی آن ها حساب کرد. مردم بیشتر زمان خود را شبکه های اجتماعی می گذارند و خیلی مساله مهمی است که بتوانیم برای آن ها در شبکه های اجتماعی محتوای مناسبی داشته باشیم. در طراحی کمپین های بازاریابی اینترنتی توجه به فضاهای انتشار خیلی خیلی مهم است.

    هدف اصلی جذب مخاطبین و تبدیل آن  ها به مشتری است و همه تلاش های شما باید معطوف به همین هسته مرکزی باشد. شما باید از طریق کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب، توجه مخاطب را به محصول و خدمات خود جذب کنید.

    تولید محتوا آمیزه ای از علم و هنر است

    و این بستر در کمپین های بازاریابی اینترنتی نقش جدی تری به خود می گیرد. باید بتوانیم از طریق این کمپین ها مردم را به سمت آشنایی با محصولاتمان بکشانیم. البته نباید فراموش کنیم که کیفیت اصلی ترین مساله در وفادار ماندن مشتریان است.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.