• ایمیل مارکتینگ بهترین روشی است که شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، با تمام مشتری‌های خود در ارتباط باشید.با استفاده از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ شما توانایی ایجاد خبرنامه برای محصولات و خدمات  کسب و کار خود را دارید و به راحتی می‌توانید آنها را برای مشترکین خود ارسال کنید.
    -    اشتراک گذاری بسیارآسان: شما به راحتی می‌توانید یک فرم ثبت نام برای خبرنامه خود ایجاد کرده، و آن را در صفحه اصلی وب‌سایت ،بلاگ ، فیس‌بوک و هر جایی که طرفداران شما حضور دارند و فعال هستنند قرار داده و به اشتراک بگذارید تا بتوانید از طریق ثبت نام آنها، اطلاعاتی چون نام، تاریخ تولد برای ارسال هدایا و غیره را بدست آورید.

    -    به راحتی می‌توانید مشترکان خود را مطلع کنید: شما می‌توانید برنامه‌های جدید و بروزرسانی های شرکت خود ،اطلاعیه‌های رئیس شرکت، فروش‌های ویژه تجارت الکترونیک و تخفیف‌های روزانه شرکت خود را از طریق نرم‌افزار‌های ایمیل مارکتینگ ارسال کرده و همچنین می‌توانید در فرم ثیت نامی خود گزینه‌هایی قرار دهید تا مشترکین شما بتوانند حق انتخاب در دریافت انواع اعلامیه داشته‌باشند.

    -    یک ایمیل خوش‌آمد گویی ارسال کنید: این موضوع  اهمیت زیادی دارد که چرا مردم باید شما را انتخاب کنند و چرا نام آنها در لیست شرکتتان قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند در ایمیل خوش‌آمد گویی شما بیان گردد.حتی می‌توانید برای مشتری‌های خود یک پیشنهاد ویژه در ایمیل خوش‌آمد گوییتان ارسال کنید.

    -    خبرنامه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با محصول‌تان سازگار باشد: ایمیل‌های کمپینی شرکت‌تان باید با ظاهر و حس محصول شما هماهنگی داشته‌باشند.حتما به این موضوع توجه کنید که تنظیمات رنگی خبرنامه شما باید با لوگوی شرکتتان و نوع محتوایتان همخوانی داشته باشد.

    -    خبرنامه خود را به زبان روان بیان کنید: شاید مشترکین شما افرادی هستند که وقتی برای خواندن مطالب طولانی نداشته باشند و به همین خاطر بهتر است که از یک تیزر و تعدادی عکس برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید و تمام توضیحات شما به یک پاراگراف با بیانی ساده محدود شود تا مشترک بتواند در کمترین زمان با شما ارتباط برقرار کند.

    -    ارسال محتوا به نسبت نیاز مشتری: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را در اختیار شما قرار داده‌اند که بتوانید افراد را گروه بندی کرده و هر محتوا را برای گروهی خاص ارسال کنید.کد پستی هر فرد در اختیار شما است و این ویژگی می‌تواند برای فرستادن ایمیل‌هایی که برای یک منطقه خاص کاربرد دارند، مورد استفاده قرار گیرد.ارسال محتوای مناسب می‌تواند برای رضایت کاربر، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

    -    حتما برای ارسال خبرنامه‌های خود یک تقویم تهیه کنید: اگر مدتی از ارسال خبرنامه‌هایتان غافل شوید، ممکن است که مشترکتان، شما را فراموش کند. و احتمال دارد که در دفعات بعدی ایمیل شما را پاک کرده یا حتی ایمیلتان را به عنوان Spam مشخص کند.پس حتما برای طراحی، تولید محتوا و زمان‌بندی ارسال خبرنامه‌های خود وقت صرف کنید.

    -    ویرایش: فراموش نکنید که خبرنامه‌ای که به صورت گروهی ارسال می‌کنید برای چندین نفر ارسال شده و امکان بازگشت آنها وجود ندارد.پس حتما محتوا خود را پس از نگارش، ویرایش کنید.

    -    تست: حتما خبرنامه خود را در چندین صفحه نمایش موبایل، تبلت و صفحه نمایش کامپیوتر تست کنید تا از این موضوع مطلع شوید که مشترکین‌تان می‌توانند خبرنامه شما را به درستی مشاهده کنند.حتی می‌توانید برای تست خبرنامه، حساب‌های کاربری مجازی ایجاد کرده و پس از ارسال خبرنامه به حساب‌ها از سلامت خبرنامه مطلع شوید.از به کارگیری عکس‌های بزرگ و رنگ‌های آزاردهنده در خبرنامه‌یتان خودداری کنید.

    -    نسخه موبایل را فراموش نکنید: اگر خبرنامه شما در گوشی همراه قابل مشاهده نباشد، عملکردی ضعیف برای شما ثبت خواهد شد. طبق آماری،چهل درصد از اروپایی‌‎ها، ایمیل‌هایی را که در گوشی‌های همراه نمایش داده نمی‌شوند را بسته و یا پاک می‌کنند.پس حتما به سازگاری خبرنامه با گوشی‌های همراه اهمیت ویژه‌ای دهید.

    -    از قوانین Spam مطلع شوید: حتما به این موضوع توجه کنید که ایمیل‌های شما برای افرادی ارسال شوند که مشترک شده‌اند تا افراد عادی شما را Spam نکنند.حتما باید به قوانین CAN-SPAM توجه کنید تا در ارسال ایمیل‌ها به مشکلی برخورد نکنید.

    -    سبب اشتراک‌گذاری شوید: محتوایی برای مشترکان خود ارسال کنید که مشترکین تشویق شوند که آنها را به اشتراک بگذارند.حتی می‌توانید محتوای خبرنامه خود را در صفحه فیس‌بوک، توئیتر و در صفحه اول سایت خود قرار دهید تا مشترکین شما، مطالب شما را در چند جای متفاوت مشاهده کنند.

    -    به آمار توجه کنید: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینک، این امکان را فراهم کرده‌اند که شما به راحتی دریابید که چند تا از خبرنامه‌های ارسالی شما دریافت گردیده، باز شده و یا Spam شده‌اند.اگر آمار یکی از خبرنامه‌های شما وضعیت خوبی نداشت، می‌توانید علل را بررسی کرده و خبرنامه دیگری تهیه و ارسال کنید.

    -    دوستانه عمل کنید: شما می‌توانید با زبانی عامیانه پیام خود را ارسال کرده و حتی از راه کارهایی چون استفاده از اسم کوچک مشترک در اول خبرنامه خود استفاده کنید تا مشترک بتواند به شما احساس نزدیکی کند.

    -    اگر حرفی برای گفتن دارید، خبرنامه ارسال کنید: خیلی از شرکت‌ها بدون برنامه، شروع به ارسال خبرنامه می‌کنند و هیچ گونه محتوای مفیدی تولید نمی‌کنند.شما باید مطمئن شوید که می‌توانید محتوای مفید تولید کنید و ارسال این محتوا در قالب خبرنامه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

  • 9 گام مهم در ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/17

    این راهنمای 9 مرحله ای ایمیل مارکتینگ به شما در ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای ارسال به مشتری ها کمک می کند. ایمیل مارکتینگ هنگامی که در پیوستگی با محتوا یا اطلاعات مرتبط انجام شود یک استراتژی بازاریابی موثر خواهد بود، اگر هدف اصلی ایمیل مارکتینگ رساندن محتوا و اطلاعات مرتبط  به گروهی از نمایندگان فروش یا مشتریانتان باشد، هر ایمیلی که ایجاد می شود باید بر اساس هدف و نیتی از پیش تعیین شده باشد.

     

    آماده شدن برای گام اول: بهینه سازی لیست دریافت کنندگان برای دریافت بهتر ایمیل ها

    بخش بندی کردن لیست دریافت کنندگان:

    باید لیست دریافت کنندگان خود را به گروه های مختلف تقسیم بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر گروه ایمیل های با محتوای مرتبط به خود را دریافت کند. نباید با بیش از حد ایمیل دادن دریافت کنندگان را ناراضی کرد. باید به آن ها فرصت دهید که اطلاعاتی که برایشان ارسال می کنید را هضم کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال می توانید لیست ایمیل خود را به بخش های نمایندگان فروش، مشتریان و اعضای خبرنامه تقسیم کنید.

     

    برنامه ریزی کنید:

    برنامه ریزی صحیح برای این که ایمیل هایی که برای لیست ایملتان می فرستید آزار دهنده نشود بسیار مهم است. تعدادی از مواردی که باید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

    • چرا افراد باید در خبرنامه ایمیلی شما عضو باشند
    • چه تعداد ایمیل از شما دریافت خواهند کرد
    • چه زمانی ایمیل های شما را دریافت خواهند کرد
    • ایمیل ها درباره چه چیزی خواهد بود
    • ایمیل ها از جانب چه ایمیل آدرسی و چه نام/برندی ارسال می شود. توصیه کنید این ایمیل آدرس را به لیست ارسال کنندگان قابل اطمینانشان اضافه کنند.

    در صورتی که این برنامه ریزی ها را به درستی انجام دهید احتمال اینکه کسی از دریافت ایمیل شما ناراضی شده و خود را از لیست شما لغو عضویت کند کاهش پیدا می کند.

     

    به حریم خصوصی اعضای خبرنامه خود احترام بگذارید:

    برای آنکه اعضای خبرنامه تان فعال باقی بمانند باید به حریم خصوصیشان احترام بگذارید. به آن ها توضیح دهید که هرگز اطلاعات آن ها را نخواهید فروخت و یا در اختیار شخص ثالثی قرار نخواهید داد. می توانید یک سیاست حفظ حریم خصوصی ایجاد کنید که اعضا بتوانند آن را بخوانند یا پرینت بگیرند. باید به درخواست آن ها برای خارج کردن ایمیلشان از لیست دریافت کنندگان ایمیل احترام بگذارید و حداکثر ظرف 10 روز آن ها را از لیست خارج کنید تا قوانین CAN-SPAM را رعایت کرده باشید. ایمیل های ارسال شده از جانب شما باید شامل نام شرکت، آدرس و لینک لغو عضویت از خبرنامه، در انتهای ایمیل باشند.

     

    گام اول در ایمیل مارکتینگ: هدف را تعیین کنید

    برای آن که یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید ابتدا باید هدف خود از ارسال ایمیل را تعیین کنید. این کار باعث می شود که بتوانید به دقت موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود را ارزیابی کنید. برخی از اهدافی که می توانید مد نظر داشته باشید عبارتند از:

    • اطلاع رسانی به مشتریان درباره محصولات یا خدمات جدید و مشاهده بازخورد مشتری ها
    • اعلام کردن رویدادی که در آینده نزدیک رخ خواهد داد و مشاهده آن که چه تعداد افراد برای شرکت در آن رویداد ثبت نام می کنند.
    • ارسال ایمیل برای جذب افراد به عضویت در وبسایتتان و ارزیابی تعداد افرادی که ثبت نام می کنند.

     

    گام دوم در ایمیل مارکتینگ: نام و ایمیل ارسال کننده

    نام و ایمیل ارسال کننده باید ثابت باشد. ایمیل باید از طرف شخصی در شرکت ارسال کننده و یا یک نام برند، که در ادامه آن یک خط تیره (-) و سپس نام شرکت است ارسال شود. به عنوال مثال نام فرستنده می تواند اینگونه نوشته شود، حمید محمودزاده -شرکت آرمیتیس. سپس باید ایمیل ارسال کننده را با نام ارسال کننده هماهنگ کنید.

    این کار احتمال اسپم نشدن ایمیل ارسالی شما را افزایش داده و حالت شخصی تر و صمیمانه تری دارد.

    بهتر است که ایمیل ها را از ایمیل آدرس هایی مانند noreply@, sales@, marketing@ و... نفرستید. این ایمیل آدرس ها عموما از طرف اسپم فیلترینگ ها، اسپم شناخته می شوند و صمیمیت بسیار کمتری نسبت به یک شخص واقعی دارند که میزان درگیر بودن مشتری با ایمیل های شما را کاهش می دهد.

     

    گام سوم در ایمیل مارکتینگ: عنوان ایمیل

    عنوان ایمیل شما  باید پیام روشنی داشته باشد تا آنکه دریافت کننده بداند چه کاری باید انجام دهد و دلیل اینکه باید این کار را انجام دهد چیست. مهمترین اطلاعات را در ابتدای عنوان ایمیل بگذارید تا در صورتی که عنوان در اینباکس گیرنده ایمیل کامل نمایش داده نشد بتواند بخش مهمتر عنوان را مطالعه کند. عنوان باید کمتر از 45 کاراکتر باشد، کوتاه باشد و مرتبط باشد. هر چه عنوان را یچیده تر کنید احتمال این که گیرندگان ایمیل را نخوانند بیشتر می شود.

     

    گام چهارم در ایمیل مارکتینگ: متن ایمیل

    اغلب افراد کمتر از 10 ثانیه برای مطالعه ایمیل ها زمان می گذارند. بنابراین لازم است که مهمترین و جذاب ترین اطلاعاتتان را در ابتدای متن ایمیل قرار دهید. این کار مزیت دیگری هم دارد، اغلب ارائه دهندگان سرویس ایمیل این امکان را برای کاربر فراهم می کنند که بدون باز کردن ایمیل، پیش نمایشی از آن را مشاهده کنند.

     

    لینک ها

    بهتر است در یکی دو جمله اول ایمیل لینکی را قرار دهید. اغلب ایمیل ها عموما یک هدف دارند، پس باید اطلاعاتی که شما را در رسیدن به آن هدف یاری نمی کنند را محدود کنید. بهتر است که دو یا سه لینک را در ایمیل قرار دهید اما همه آن ها را به یک صفحه از وبسایتتان لینک کنید. همچنین باید تمام لینک هایی که در ایمیل هست را بولد کنید زیرا باعث می شود که درصد کلیک شدن لینک ها بیشتر شود.

    هر لینکی که در ایمیل هست باید رهگیری شود تا بفهمید که چند نفر لینک ها را کلیک کرده و به وبسایتتان وارد شده اند. پنل های ایمیل مارکتینگ پیش رفته به صورت خودکار برای هر لینک یک رهگیر لینک ایجاد می کند که می توانید از طریق آن آمار کلیک شدن لینک هایتان را مشاهده نمایید.

     

    متن ساده (بدون کدهای HTML)

    بهتر است که یک ورژن متنی ساده از ایمیل خود را هم برای سرویس دهنده های ایمیلی که به گونه ای تنظیم شده اند که فقط ایمیل های متنی ساده را بپذیرند، ایجاد کنید. پنل های ایمیل مارکتینگ پیشرفته امکان ایجاد ایمیل هم به صورت HTML و هم به صورت متنی ساده را فراهم می کنند.

     

     شخصی سازی

    بهتر است که ایمیل را با افزودن نام گیرنده در عنوان یا متن ایمیل ارسال کنید، می توانید افزودن نام شرکت در عنوان ایمیل را هم امتحان کنید.

     

    تصاویر

    اطمینان حاصل کنید که کمتر از 5 تصویر در ایمیل ارسالیتان وجود دارد تا فایروال ها جلوی ایمیلتان را نگیرند و یا ایمیل ها سر از پوشه اسپم در نیاورند. تمام تصاویری که مهم ایمیل را به سایت لینک کنید تا گیرندگان ایمیل بتوانند با کلیک کردن بر روی عکس ها به وبسایتتان وارد شوند. همه تصاویر باید دارای یک عبارت متنی توصیف کننده (alt) باشند که در صورتی که نمایش تصاویر را کلیک نکنند آن عبارت توصیفی بیان کند که تصویر درباره چه چیزی است.

     

    قوانین CAN-SPAM:

    طبق قوانین، باید نام شرکت، آدرس و یک لینک لغو عضویت در ایمیل شما باشد تا طبق قوانین CAN-SPAM، ایمیل اسپم شناخته نشود.

     

    گام پنجم در ایمیل مارکتینگ: امضا/زیرنویس ایمیل

    امضای ایمیل شما باید همیشه در تطابق با نام فرستنده ایمیل باشد. ایمیل شما باید دارای اطلاعات زیرنویس باشد و هر اطلاعاتی که فکر می کنید می تواند برای دریافت کنندگان ایمیلتان مفید باشد به آن اضافه شود. زیرنویس ایمیل مکانی عالی برای افزودن آیکون های رسانه های اجتماعی، آدرس وبلاگ و وبسایت یا اطلاعیه های رویداد ها و محصولاتی است که در آینده ای نزدیک معرفی می کنید.

     

    گام ششم در ایمیل مارکتینگ: آزمایش کردن ایمیل

    برای اطمینان حاصل کردن از بدست آمدن بهترین نتیجه، می توانید ایمیل خود را به ایمیل آدرس تعدادی از کارمندان یا دوستان خود ارسال کنید تا اطمینان حاصل کنید که ایمیلتان اسپم نمی شود. باید از شخص دیگری بخواهید که ایمیل شما را بخواند و در صورت لزوم آن را ویرایش کند و بر روی لینک های ایمیل کلیک کند. از کسانی که ایمیل را به صورت آزمایشی برایشان ارسال کرده اید بخواهید اشکالات گرامری، چیزهای که باعث گیج شدن آن ها شده است پیشنهادات گمراه کننده و... را به شما اطلاع بدهند.

     

    گام هفتم در ایمیل مارکتینگ: ارسال ایمیل

    همه لینک های ایمیل را مجددا بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هر دو ورژن HTML و متنی ساده به درستی ایجاد شده اند.

     

    گام هشتم در ایمیل مارکتینگ: گوش دهید و پاسخ دهید

    با ارسال ایمیل توسط شما کار پایان نمیابد. هدف دیگر ایمیل مارکتینگ ایجاد رابطه با اعضای لیست ایمیل و خبرنامه تان است. لازم است که اطمینان حاصل کنید کسی هست که پاسخ های دریافت کنندگان ایمیل را بررسی کند، و ترجیحا بهتر است که شخص ارسال کننده ایمیل این کار را انجام دهد.به هر پرسش یا نظر دریافت کنندگان ایمیل باید سر فرصت و با حوصله پاسخ داد.

     

    گام نهم در ایمیل مارکتینگ: ارزیابی

    برای انکه بفهمید ارسال ایمیل چه میزان به شما در رسیدن به هدفتان کمک کرده است، باید میزان کلیک بر روی لینک ها و تعداد افرادی که لغو عضویت کرده اند را بررسی کنید. از آن مهمتر این است که بررسی کنید آیا تعداد بازدیدهای وبسایتتان در روز ارسال ایمیل چه میزان افزایش یافته است، اگر هدفتان افزایش بازدید کنندگان وبسایت بوده است باید ببینید که چه میزان بازدید کننده به دست آورده اید و این بازدیدکنندگان از لحاظ کیفی در چه وضعیتی هستند.

  • امروزه استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ باعث پیشرفت در کسب و کار و تجارت شده است ولی ایمیل های ارسالی توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ ممکن است به وسیله ی سرورهای یاهو و یا جی میل اسپم شوند.

    سرورهای گیرنده ایمیل و خدمات دهنده ایمیل مثل یاهو و جی میل قوانینی در مورد سرورشان دارند که جلوی ایمیل های تبلیغاتی را تا حد امکان می‌گیرند. برای این که ایمیل هایی که توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ ارسال می کنید احتمال اسپم شدن کمتری داشته باشد این روش های تست شده و تاثیرگذار پیشنهاد می شود:

    1. نام فرستنده : صرفا به خاطر جذاب بودن یک نام، از آن نام جعلی به عنوان نام فرستنده در ارسال ایمیل توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگاستفاده نکنید.

    2. آدرس ایمیل فرستنده:

    - این آدرس قابل تغییر است و نباید جعلی یا اشتباه وارد شود.

    - ترجیحا ایمیل سرویس دهندگان رایگان ایمیل نباشد.

    3.  موضوع وعنوان ایمیل:

    - بهتر است بین چهار تا نه کلمه باشد.

    - عنوان مرتبطی با محتواي ایمیل به گونه اي که مخاطبان شما را ترغیب کند تا ایمیل را باز کنند

    - کذب نباشد.

    - بیننده را با خودش درگیر کند.

    - از عناوین دروغ و اغراق های نامناسب بپرهیزید.

    4. دفعات ارسال:  در ارسال ایمیل توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ به کاربران احترام بگذارید و اینباکس آن هارا سرشار از ایمیل تبلیغاتی نکنید با این کار کاربران، شما را به عنوان یک اسپمر

    شناسایی می کنند و کافی است ایمیل شما را به پوشه SPAM انتقال دهند تا به عنوان یک اسپمر شناسایی شوید.

    5.  قرار دادن امکان لغو عضویت: متن صریح قوانین جهانی در این مورد این است که تمامی گیرندگان ایمیل هاي انبوه که توسط نرم افزار ایمیل مارکتینگ ارسال می شوند باید بتوانند با یک کلیک یا نهایتاً ارسال یک ایمیل به فرستنده، عضویت خود را لغو کنند.

    6. آي پی ارسال کننده: استفاده ی چندین کاربر از یک IP و استفاده نامناسب یکی از آن کاربران، بدون تردید بر کار دیگران هم اثر می گذارد و او نیز اسپمر شناسایی می شود. استفاده از IP اختصاصی هزینه بر است ولی تأثیر گذار خواهد بود.

    7. در نرم افزار ایمیل مارکتینگ احتمال اسپم شدن ایمیل های با متن ساده و بدون لینک و تصویر کمتر از ایمیل های دارای تصویر است.

    8.  تصاویر را در سایت های رایگان آپلود کنید : درصورت استفاده از تصویر،آن را در سایت خود آپلود و در ارسال ها استفاده نکنید چون درصورت بلاک شدن ایمیل توسط یاهو یا گوگل، سایت شما نیز بلاک می شود و دیگر از دست شما کاری برنمی‌آید.

    9. آدرس سایت را به صورت مستقیم در تصاویر و لینک ها استفاده نکنید چون بعد از 5-6 هزار ایمیل ارسالی، توسط یاهو بلاک می شوید و ایمیل های بعدی اسپم می شود. 

     

    منبع:  http://www.groupemailsender.ir/

    ایمیل مارکتینگ هم چون سایر ابزارهای بازاریابی اینترنتی، نیازمند تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد بوده تا سازمان را در ادامه‌ی کار، راهنمایی و نتیجه را اثر بخش نماید. به بیان ساده‌تر، این ابزار نیز نیازمند آن است تا با شاخص‌های درست، ارزیابی و بهبود مستمر یابد. در این میان تعداد آدرس ایمیل‌های کمپین شما و در واقع گستره‌ی مخاطبانتان به عنوان یک شاخص مهم دربازاریابی اینترنتی به‌شمار می‌رود. به این معنا که هرچه تعداد آدرس‌ها بیشتر باشد، امکان دیده شدن نیز افزایش می‌یابد. این مهم وقتی ارزشمندتر می‌شود که بدانیم هزینه‌ی ارسال خبرنامه در بسیاری از سیستم‌های ایمیل مارکتینگ به تعداد ایمیل‌ها بستگی مستقیم و خطی ندارد. برای مثال تفاوتی در هزینه‌ی ارسال ایمیل برای یک نفر و ده هزار نفر وجود ندارد. بنابراین در کنار تمامی مزایای حاصل از افزایش آدرس ایمیل‌ها، این موضوع از نظر اقتصادی نیز برای سازمان شما در بازاریابی اینترنتی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

    اما چگونه آدرس ایمیل های کمپین خود را در ایمیل مارکتینگ افزیش دهیم؟

    ما در این جا چند روش ارزنده را به شما ارائه می دهیم:

     

    1. بخش عضویت در خبرنامه‌ی سایت
      یکی از درگاه‌های مهم ورود مشتریان، وب‌سایت آن سازمان می‌باشد. لذا شایسته است برای بهبود در بازاریابی اینترنتی تدابیری برای دریافت ایمیل از طریق سایت اندیشیده شود. در همین راستا معمولاً بخش عضویت در خبرنامه به عنوان اولین راه برای این مهم مطرح می‌گردد.
    2. افزایش جذابیت در بخش عضویت در خبرنامه
      قطعاً با ظاهری متفاوت و جذاب، می‌توان مخاطب را به ثبت نام در خبرنامه مشتاق‌تر نمود. لذا از طراح وب‌سایتتان بخواهید با تغییراتی هوشمندانه، مشتریان را به کلیک و ثبت اطلاعات خود در سایت راغب نماید. براساس تجربه‌ با تغییر فرم عضویت در خبرنامه، احتمال ثبت نام در وب‌سایت تا 45% افزایش می یابد.
    3. درج نمونه‌ای از خبرنامه
      بهتر است نمونه‌ای از خبرنامه‌های ارسالی را برای مشاهده در دسترس مخاطبان قرار داد تا آن ها با فضای خبرنامه و یا نمونه‌ای از اطلاعاتی که می‌توانند از این طریق به دست بیاورند، آشنا شوند. این موضوع باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبین شده و در بازاریابی اینترنتی توصیه می‌گردد. در بسیاری از مواقع دیده شده است به دلیل عدم قطعیت در خصوص نوع و شیوه‌ی ارائه خبرنامه، شرکت‌ها از درج «نمونه خبرنامه» جلوگیری می‌نمایند. تجربه نشان داده است که احتمال ثبت نام در این گونه فرم‌ها حداقل به نصف کاهش می‌یابد.
    4. دسترسی آسان در همه‌ی صفحات
      بخش عضویت در خبرنامه را در همه‌ی صفحات وب‌سایت قرار داده تا همیشه جلوی چشم مخاطبتان باشد و او را به ثبت نام کنجکاو و ترغیب نماید. از طرفی این جانمایی نباید باعث سوءتفاهم و بی‌اعتمادی مشتری گردد و ایشان را در مرور وب‌سایت با مشکل روبرو سازد. بسیاری از شرکت‌ها سازمان را وادار می‌کنند تا فرم عضویت در خبرنامه‌ به صورت Pop up به مخاطب اعلام گردد. پیشنهاد این است که تا جائی که امکان دارد از انجام این گونه امور اجباری در وب‌سایت خودداری نمائید. چراکه هدف اول وب‌سایت شما در بازاریابی اینترنتی، نمایش خدمات و محصولات و نه دریافت آدرس ایمیل می‌باشد.
    5. بیان مزایای عضویت در خبرنامه
      مطلبی در وب‌سایت خود قرار داده و مزیت‌های ثبت نام و ارسال خبرنامه را به مخاطبان توضیح دهید. گاهی افراد به علت عدم آگاهی نسبت به یک موضوع در آن مشارکت نمی‌کنند. برای این که بازاریابی اینترنتی خود را بهبود بخشید سعی کنید نگرانی‌های مشتریان را شناسایی کرده و برای هریک از آن ها توضیحاتی آورده شود تا راحت‌تر حاضر به عضویت در خبرنامه گردند.
    6. بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی
      به احتمال زیاد شما نیز در یک یا چند شبکه اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام و...) عضو بوده و فعالیت می‌نمایید. عضویت در این شبکه‌ها امکان حضور و معرفی شما را در میان انبوه مشترکان این سایت‌ها فراهم می‌نماید. لذا برای ایجاد بازاریابی اینترنتی موفق، باید از حضور در این عرصه کمال استفاده را برد.
    7. دریافت ایمیل‌های مشتریان به صورت حضوری، تلفنی و سایر درگاه‌های ورودی
    حتماً فرم‌هایی تهیه نمایید و اطلاعات مربوط به افرادی که با شما تماس می‌گیرند، به خصوص آدرس ایمیل آن ها را جمع آوری نمائید. لازم به ذکر است که در این حالت‌ها باید به شیوه‌ای به مشتریان خود اعلام نمایید که از اسپم کردن شما خودداری کنند و در صورت عدم تمایل به دریافت خبرنامه از طرف شما لینک موجود برای لغو اشتراک را کلیک کنند.
  • 10 مزیت استفاده از تبلیغات ایمیلی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/10

    چرا ایمیل مارکتینگ اینقدر نسبت به سایر اشکال قدیمی بازاریابی مفیدتر و سودآورتر است؟ چرا تبلیغات ایمیلی نسبت به دیگر تکنیک های بازاریابی و تبلیغات نتایج بهتری را از لحاظ معیارهای سرمایه گذاری و تعامل با مشتری ارائه می کند؟ اصلا شما چرا باید زمان و منابع مالی و انسانی و... خود را برای ایجاد و توسعه یک کمپین تبلیغات ایمیلی سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله 10 مورد از پر مزیت ترین و پر منفعت ترین مزایای تبلیغات ایمیلی برای تجارت شما نسبت به سایر روش های بازاریابی ارائه شده است:  

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 1: صرفه جویی در زمان و انرژی

    لحظه ای درباره زمان و فعالیتی که برای ایجاد یک کمپین ارتباط مسقیم با مصرف کنندگان یا دیگر تجارت ها، با استفاده از دو مورد از عمومی ترین تکنیک های غیر آنلاین بازاریابی مستقیم لازم است، بیاندیشید:

    • ارسال نامه های تبلیغاتی چاپ شده بر روی کاغذ:

    به زمان زیادی نیاز دارید تا طراح بعد از چندید بار طراحی، بازبینی و اصلاح که زمانبر است طرح نامه تبلیغاتی را نهایی کند. سپس باید مدت زمانی طولانی را برای چاپ شدن، برش خوردن و در صورت لزوم در پاکت قرار گرفتن نامه های تبلیغاتی صبر کنید. سپس باید زمانی را در انتظار بمانید تا این نامه های تبلیغاتی توسط سیستم پستی حمل و نقل شوند و مجددا باید زمانی را در انتظار بگذرانید که این نامه ها توسط مصرف کننده ها دریافت شده و باز شوند.

    • کمپین های تبلیغات و فروش تلفنی:

    علاوه بر این که باید متن گفتگوی تلفنی را آماده کنید، باید زمان زیادی را منتظر بمانید تا مسئولان بخش فروشتان با تمام نماینده های فروش یا مصرف کنندگانی که در لیست هدفتان هستند تماس بگیرند.

    با ایمیل مارکتینگ در کمتر از 2 ساعت اطلاعات مورد نظر خود را به دریافت کنندگان هدف خواهید رساند. با استفاده مجدد از قالب ایمیل و صرفا انجام دادن تغییرات لازم و استفاده از یک پایگاه داده برای تشخیص این که به چه کسی ایمیل باید ارسال شود و فشردن کلید ارسال، هفته ها کار را می تون ظرف چند ساعت و فقط توسط یک کارمند انجام داد.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 2: پیام های آنی

    همانطور که گفتیم، کمپین های فروش تلفنی یا نامه های تبلیغاتی به خاطر فاصله زمانی طولانی بین ایجاد کمپین و اجرای، آن زمانبر هستند. به دلیل اینکه ایمیل های تبلیغاتی می توانند ظرف چند ساعت ارسال شوند می توانید پیام های به معنای واقعی کلمه "روزانه" ارسال کنید، برای مثال برای تبلیغ شرایط فروش ویژه در یک مدت محدود می توان از ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی استفاده کرد. حتی می توانید برای تولد یا سالگرد ازدواج پیام های تکی به هر مشتری ارسال کنید. با ایمیل مارکتینگ چهارچوب های زمانی محدود دوست شما هستند نه دشمنتان.

     

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 3: پیام های شخصی

    با توجه به اینکه کمپین های نامه های چاپ شده، فروش تلفنی و حتی کمپین های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی باید غالبا در یک فرمت "عمومی" انجام شوند، مستقیم صحبت کردن با مشتری در یک حالت شخصی و خصوصی کار مشکلی است اما ایمیل مارکتینگ موقعیت ها و فرصت های پویای فراوانی را ارائه می کند. نه تنها می توانید ایمیل های اختصاصی با نام یا نام کاربری برای اعضای وبسایت خود بفرستید بلکه بسیاری از راهکارهای ایمیل مارکتینگ امکان ارسال کردن اطلاعات اختصاصی کاربر نظیر تاریخچه خرید و فروش را هم ارائه می کنند.همچنین به دلیل اینکه ایجاد کردن ایمیل های متفاوت با یکدیگر، به طرز چشمگیری ساده تر از ایجاد نامه های پستی، نامه های چاپی یا کمپین های تبلغاتی دیگر است، می توانید لیست مشتری های خود را به گروه های کوچک تری تقسیم کنید و پیام های خیلی اختصاصی تری ارسال کنید. برای مثال می توانید تمام مشتری های خود که از یک شهر خاص هستند را انتخاب کنید و در متن ایمیل تبلیغاتی خود منحصرا راجع به آن شهر و شرایط فروش خود در آن شهر صحبت کنید. با تبلیغات و ارتباطات ایمیلی می توانید به راحتی با مشتری های خود ارتباطی شخصی تر و دوستانه تر پیدا کنید که در دیگر روش ها و شیوه های تبلیغاتی امکان پذیر نیست.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 4: تقسیم بندی پایگاه داده کاربران و مشتری ها

    همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه در ایمیل مارکتینگ می توانید پایگاه داده کاربران و مشتری های خود را دسته بندی کنید می توانید کمپین های تبلیغاتی به شدت هدفمندی را ارسال کنید که نتیجه شان افزایش فروش خواهد بود، صرفا به خاطر اینکه بازار هدف بسیار اختصاصی است. به عنوان مثال اگر گل می فروشید می توانید در پایگاه اطلاعاتی خود جستجو کرده و لیست تمام کسانی که یک نوع گل خاص را از شما خریداری کرده اند را از آن بیرون بیاورید،  سپس هنگامی که آن نوع گل را در فصل رویشش وارد کردید به تمام افراد این لیست ایمیل ارسال کنید که اولین محموله این گل را وارد کرده اید. سپس از دیتابیس مشتری های خود استفاده کنید تا مناسبترین پیام را برای مشتری هایی که به پیام شما پاسخ می دهند ارسال کنید و این همان چیزیست که به آن بازاریابی خوب می گویند.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 5: بر قرار کردن ارتباط با مشتری به دفعات بیشتر

    به دلیل زمان کمتری که برای ایجاد و ارسال ایمیل های تبلیغاتی نسبت به دیگر روش های تبلیغات و بازاریابی لازم است می توانید به دفعات بیشتری با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید. به جای اینکه هر ماه یا هر 3 ماه یکبار به آن ها برگه تبلیغاتی یا کاتالوگ بدهید به راحتی می توانید از طریق ایمیل  هر هفته پیشنهادهای فروش خود را برای آن ها ارسال کنید. اگر فعالیت گیرندگان ایمیل زیاد است و در فاصله های زمانی کوتاه تری به ایمیل خود مراجعه می کنند شما هم می توانید دفعات ارسال خود را بیشتر کنید و مثلا به صورت روزانه ارسال ایمیل های تبلیغاتی را انجام دهید. با این وجود شاید بخواهید این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از تکنیک های ارسال ایمیل تبلیغاتی این است که بیش از هفته ای یک ایمیل برای مشتری ارسال نکنید.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 6: تست کردن پیام های تبلیغاتی و بازاریابی

    بازاریابی خوب همیشه به این معنی است که قادر باشید چیزهای مختلفی را تست کنید! با ایمیل مارکتینگ فهمیدن این که کدام تصویر گرافیکی، عنوان، پیشنهاد یا حتی رنگ بیشتر مورد توجه کاربران و مشتری های شما قرار می گیرد بسیار راحت می شود. کافیست خیلی راحت یک ورژن از ایمیل تبلیغاتی خود را به یک بخش از لیست مشتریان خود و ورژن دیگر را به بخش دیگر لیست مشتری های خود ارسال کنید. سپس به کمک ابزارهای رهگیری بسیار دقیقی که ایمیل مارکتینگ در اختیار شما می گذارد می توانید بفهمید که کدام پیام تبلیغاتی شما در فروش محصولات برای شما بهتر عمل می کند.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 7: انتشار اطلاعات

    آخرین باری که دیده اید یک مشتری برگه ی تبلیغاتی کاغذی که دریافت کرده است را به دوستی که ممکن است به محتویات آن برگه علاقمند باشد بدهد چه زمانی بوده است؟ یا تا کنون دیده اید که کسی یک آگهی تبلیغاتی را از درون مجله برش دهد و برای یکی از اعضای خانواده اش که ممکن است به آن سرویس یا محصول احتیاج داشته باشد بفرستد؟ در حالیکه دوباره ارسال کردن یک ایمیل با اطلاعات یا پیشنهادی مفید یا فریبنده فقط چند ثانیه طول خواهد کشید و کاربران زیادی این کار را انجام خواهند داد. این یعنی تلاش های بازاریابی شما نه تنها به دست بازه وسیع تری از گیرنده ها خواهد رسید بلکه به کمک افرادی که با دوباره ارسال ایمیل شما، به عنوان مبلغان برند شما عمل می کنند انتشاری شبکه ای پیدا خواهد کرد.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 8: کاهش هزینه های اضافی

    ایمیل مارکتینگ می تواند با هزینه بسیار کمی انجام شود، برای ایمیل مارکتینگ به تعداد زیادی کارمند، طراح گرافیکی یا تحلیلگر بازاریابی نیاز نخواهید داشت. لازم نیست برای پرینت گرفتن، هزینه های پستی، خطوط تلفن و هزینه مکالمات، یا هزینه های تبلیغاتی مبلغ زیادی بپردازید. در وقع سیستم های ایمیل مارکتینگی وجود دارد که به شما امکان می دهد ایمیل های تبلیغاتی خود را با قالب های گرافیکی زیبا و حرفه ای که می توانید آن ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید، ارسال کنید. اجرای یک برنامه تبلیغات ایمیلی اثرگذار، فقط به یک پلتفرم یا سرویس ایمیل مارکتینگ عالی و یک بازاریاب خوب که می داند چه پیام های تبلیغاتی و چه تصاویر و چه پیشنهادهایی را به کدام قسمت از لیست ایمیل های مشتریان یا کاربران ارسال کند، نیاز دارد. هیچ شیوه ی تبلیغاتی دیگر وجود ندارد که با سرمایه گذاری کمتر از ایمیل مارکتینگ نتیجه ای بهتر از آن را ارائه کند.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 9: توانایی بهتر در رهگیری و فروش و درگیر کردن کاربران

    شاید برای به تصویر کشیدن اطلاعات رهگیری دقیق و مفید به منظور فهمیدن اینکه چه چیز موفق و چه چیزی ناموفق است، هیچ روشی بهتر از ایمیل مارکتینگ نباشد پلتفرم های ایمیل مارکتینگ که به خوبی ایجاد شده باشند می توانند اطلاعات رهگیری را بر اساس اینکه چند نفر ایمیل را باز کرده اند، چند نفر بر لینک های درون متن ایمیل کلیک کرده اند، چند نفر بر روی یک لینک خاص کلیک کرده اند، چند نفر نسبت به اسپم بود این ایمیل شکایت داشته اند و درخواست عدم دریافت ایمیل از جانب شما را داشته اند و ... را ارائه دهند، البته اگر ایمیل شما موفق شده باشد به اینباکس راه پیدا کند و اسپم نشده باشد. این اطلاعات را با اطلاعات حاصل از فروش های انجام شده ترکیب کنید تا میزان درگیر شدن مشتری و پاسخدهی کل این چرخه را با اطلاعات شفاف و قابل فهم به دست آورید.

     

    مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 10: با ایمیل مارکتینگ به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کره زمین کمک کنید

    این روزها همه ما سعی می کنیم بیشتر به حفظ محیط زیست کمک کنیم. اگر از ایمیل مارکتینگ به عنوان راه اصلی ارتباط با مشتری ها، ارتباط مستقیم با مصرف کننده، یا ارتبطات مستقیم تجارت با تجارت استفاده کنیم با کم کردن تعداد درخت هایی که برای تولید کاغذ قطع می شوند به حفظ محیط زیست کمک خواهیم کرد.همه ما می توانیم با اتخاذ یک تصمیم مسئولانه درباره شیوه های تبلیغاتی که مورد استفاده قرار می دهیم در عین ارتقاء دادن تجارت خود به حفظ محیط زیست نیز کمک کنیم.

    ایمیل مارکتینگ منافع قابل اندازه گیری بسیاری نسبت به دیگر روش های بازاریابی دارد. بدیهیست که توصیه می کنیم که ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از مجموعه روشهای بازاریابی شما باشد، نه تنها روش تبلیغیاتی مورد استفاده شما. هرچند همانطور که مشاهده کردید اگر در پلن بازاریابی خود از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنید منافعی را از دست می دهید که با وجود هزینه کم و در اغلب موارد زمان و انرژی کم، در مجموع فروش شما و میزان درگیر شدن مشتری با تجارت شما را افزایش خواهند داد.

  • ترکیب بازاریابی ویدیویی و بازاریابی ایمیلی:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/03/05

    تبلیغات و بازاریابی اینترنتی : یکی از جذابیت های انجام بازاریابی اینترنتی ترکیب روش های بازاریابی اینترنتی با یکدیگر برای یافتن مخاطبان بیشتر و یا جلب رضایت بیشتر آن ها است. یکی از این انواع ترکیب ها ،ترکیب دو روش بازاریابی ایمیلی و ویدئویی است که در این مطلب با ارائه آمار و اعداد ، بیشتر توضیح داده می شود.

     

    بر اساس نظرسنجی که از بازاریابان اینترنتی در مورد استفاده از ویدئو در ایمیل های ارسالی به عمل آمده است ، ۲۶% بازاریابان اعلام کرده اند که احتمال زیادی دارد که از ویدئو در ایمیل های ارسالی استفاده کنند ، ۵۵% گفته اند احتمال کمی وجود دارد که از این امکان استفاده کنند و در نهایت ۲۰% اعلام کرده اند که هیچ احتمالی برای استفاده از ویدئو در بازاریابی ایمیلی در نظر نگرفته اند.

     

     هدف این است که بر روی این موضوع تاکید شود که در یکی از مراحل انجام بازاریابی اینترنتی که افزایش ترافیک وب سایت با مخاطبان هدف است می توان علاوه بر استفاده از روش های معمول انجام بازاریابی اینترنتی ، این روش ها را با یکدیگر نیز ترکیب کرد و از روش خلاقانه ای در این مورد استفاده کرد.این مسئله بستگی به خلاقیت بازاریاب اینترنتی دارد که چگونه روش ها را با یکدیگر ترکیب کند و مخاطب بیشتری جذب کند یا باعث رضایت خاطر بیشتر مخاطبان فعلی شود.

     

    از انواع دیگر ترکیب ها می توان به ترکیب دو روش بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی اشاره کرد. به عنوان مثال در ایمیل های ارسالی می توان آیکن ها و لینک هایی از شبکه های اجتماعی قرار داد و دریافت کنندگان ایمیل ها را به مشاهده صفحات شرکت در شبکه های اجتماعی و یا اشتراک گذاری متن ایمیل در آن ها ترغیب کرد.


    اما بهترین مثالی که می توان در این مورد اشاره کرد کاری است که گوگل انجام می دهد. گوگل

    با راه اندازی شبکه اجتماعی گوگل پلاس عملا در حال ترکیب دو روش بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئو است. به عنوان مثال در صورتی که شما از صفحه شرکتی در گوگل پلاس دنباله روی کنید و به مطالب آن صفحات واکنش مثبت نشان دهید مثلا کامنت بگذارید و یا آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید در صورت جستجو در گوگل در حالی که در کنترل پنل خود هستید و صفحه ای از وب سایت شرکت ، مرتبط با کلید واژه جستجو شده شما موجود باشد ، نتیجه مربوط به وب سایت شرکت را بالاتر از دیگر نتایج می بینید و بدین ترتیب اهداف شرکت مورد نظر در انجام سئو بیشتر محقق می شود.

    در نهایت باید تاکید کنم به خلاقیت شما بستگی دارد که کدام روش های بازاریابی اینترنتی را انتخاب و یا آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید ولی لازمه این کار در ابتدا آشنایی کامل با روش های مختلف بازاریابی اینترنتی است .

     

    برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • روش های موثر در بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/03/04

    بازاریابی محتوا در بازاریابی اینترنتی

    این مثل معروف را شاید شنیده باشید "محتوا پادشاه است". موتورهای جستجو به دنبال محتوای با کیفیت و اصیل هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتی که این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت و پروفایل های شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و باعث می شوند که افراد زیادی با شما و خدماتتان توسط بازاریابی اینترنتی آشنا شوند.

    ویدیو مارکتینگ  در بازاریابی اینترنتی

    با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیو محور، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتی که از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید، ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آن ها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.

    ارسال ایمیل های گروهی در بازاریابی اینترنتی

    این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیل های گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آن ها به بازدید از وب سایت و خرید محصولات وب سایت می باشد.استفاده نادرست از این روش و ارسال ایمیل به کاربرانی که مایل به دریافت این ایمیل ها نیستند، نارضایتی این کاربران را به دنبال دارد و در استفاده از این روش در بازاریابی اینترنتی باید دقت کرد.

    تبلیغات پولی در بازاریابی اینترنتی

    همان طور که هر روز در نقاط شلوغ و پر تردد شهرها بنرهای تبلیغاتی را مشاهده می کنید، در وب سایت هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند نیز چنین تبلیغاتی به وفور یافت می شود. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایت های پربازدید می باشد.

    علاوه بر درج بنرهای تبلیغاتی، برخی از وب سایت ها این امکان را می دهند که لینک صفحه مورد نظر شما را در قسمتی از وب سایت خود درج کنند. اما با توجه به این که این روش، بازدیدکننده چندانی برای شما به ارمغان نخواهد آورد و توصیه گوگل مبنی بر خریداری نکردن لینک, پیشنهاد می شود از این روش در بازاریابی اینترنتی استفاده نکنید.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.