• 10 قانون استفاده از شبکه ای اجتماعی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1396/01/22

    اعمال نفوذ و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به شما در بالا بردن تعداد مخاطبان و مشتریان شما کمک کند. اما شروع کردن آن بدون تجربه و بینش قبلی کار چالش برانگیزی است. حیاتی است که شما اصول بازاریابی شبکه های را بدانید و از این طرق بازاریابی اینترنتی ارزشمندی داشته باشید.

    1- قانون گوش کردن :

    موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، نیازمند گوش کردن بیشتر و حرف زدن کم تر است. خواندن محتواهای آنلاین مخاطبان و پیوستن به بحث های آن ها برای شناخت آن ها مهم است. فقط از این طریق می توانید محتوا و ایجاد و جرقه مکالماتی که ارزش افزوده به کار و زندگی مشتریان می بخشد را کنید 

    2- قانون تمرکز کردن : 

    در یک زمینه متخصص بودن بهتر از همه کاره بودن است. یک شبکه اجتماعی کاملا متمرکز و استراتژی بازاریابی محتوایی برای ساخت یک برند تجاری قوی بهتر از دادن اطلاع به همه مردم و در مورد همه چیز است.

    3- قانون کیفیت داشتن :

    کیفیت به کمیت اولویت داره. داشتن 1000 رابط آنلاین که محتوای شما را میخوانند و به اشتراک میگذارند و در موردش حرف میزنند بهتر از 10000 رابط آنلاین است که بعد از اولین ارتباط ناپدید می شوند.

    4- قانون صبر کردن :

    موفقیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید صبور باشید. برای رسیدن به هدف نهاییتان راه زیادی در پیش دارید.

    5- قانون ترکیب کردن :

    اگر شما محتوایی با کیفیت تولید کنید که برای کاربران شما کارساز باشد و مخاطبان شما بتوانند از آن تبعیت کنند، آن ها این محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، لینکدین، توییتر، بلاگ هایشان و ... به اشتراک خواهند گذاشت. این اشتراک گذاری و بحث در مورد محتواهای شما نقاط ورود جدیدی را برای شما در موتورهای جست و جو برای سافتن کلمات کلیدی شما باز می کند.

    این نقاط می تواند پتاسیل خیلی زیادی برای یافتن شما در بازاریابی اینترنتی محسوب شود.

    6- قانون نفوذ کردن :

    وقت بگذارید و شخصیت های محبوب و تاثیر گذاری که مخاطبین زیادی دارند و احتمال دارد به محصول یا خدمات شما علاقه داشته باشند را پیدا کنید. با این افراد در ارتباط باشید و سعی کنید رابطه سودمندی برقرار کنید. اگر محتوای ارزشمندی تولید کنید می توانید در صورت تمایل آن ها به آن ها داده و از آن ها بخواهید که محتوای شما را با مخاطبان و فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. در این صورت شما با یک حجم وسیع از مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد.

    7- قانون ارزش مندی :

    اگر شما تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم صرف تبلیغات محصول و خدمات کنید، مردم گوش دادن به شما را متوقف خواهند کرد چون این بازاریابی اینترنتی خوبی نیست... شما باید ارزش های افزوده را به فرآیندتان اضافه کنید. محتواهای شگفت انگیز تولید کنید روابط در حال توسعه با تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی را بیشتر کنید. فراموش نکنید این کار پس از مدتی مردم را به بازاریابان دهان به دهان(بازاریابان ویروسی) برای کسب و کار شما تبدیل می کند.

    8- قانون تشکر و قدردانی :

    شما نمی توانید این مطلب را نادیده بگیرید که هرکسی که شما را همراهی کرد چون فقط یک شخصیت آنلاین مجازی است نادیده بگیریم. روابط یکی از بخش های موفقیت در دنیای بازاریابی اینترنتی و کسب و کار است. پس همیشه از کسانی که شما را همراهی می کنند و میبینند تشکر کنید.

    9- قانون دسترسی :

    محتواهای خود را منتشر نکنید و ناپدید شوید. در دسترس مخاطبان خود باشید. این یعنی باید به طور مداوم ارائه محتوا کنید و در گفت و گوها شرکت کنید. فالوئرهای شما ثبات می خواهند و نمی توانند هفته ها و ماه ها منتظر شما بمانند.

    10- قانون عمل متقابل :

    شما نمی توانید دیگران را منتظر اشتراک گذاری مطالب خود بگذارید و بخواهید در مورد شما صحبت کنند مگر اینکه این رابطه متقابل باشد. پس قاعدتا مقداری از زمان شما صرف اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای موجود خواهد شد.

    منبع 

  • اجازه بدهید کسب و کار شما رشد کند...

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/23

    این روزها، همه افراد جامعه، در هر نقش و هر صنفی این موضوع را فهمیده اند که برای باقی ماندن در کورس رقابت، تبلیغات، بازاریابی و فروش باید با اینترنت و بسترهای موجودش خود را تطبیق دهند. در واقع بهتر است بگوییم بدون استفاده از بازاریابی اینترنتی، کسب و کار شما یک کسب و کار مرده به حساب میاید. امروزه دیگر کم تر کسی می تواند ارزش و اهمیت این فرآیند را منکر شود. حضور شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به سطح زیادی از خدمات و اطلاعات بسیاری از شرکت ها را به فکر ورود به بازاریابی اینرنتی در بسترهای مختلف انداخته است.

    دیگر کم تر کسی را می توان پیدا کرد که یک اکانت اینستاگرام یا تلگرام نداشته باشد و یا از فیسبوک استفاده نکند. اگر در خاطرتان باشد، سال ها پیش برای یافتن آدرس مطب یک دکتر، یک فروشگاه و یا هر چیز دیگری باید زحمت زیادی می کشیدیم. همه چیز به میزان زیادی دهان به دهان بود. آخرین راه چاره هم تماس با مخابرات و 118... یادتان هست؟

    حالا با یک جست و جوی کوچک در موتورهای جست و جو می توانید به هر اطلاعاتی درباره هر چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. از انواع آدرس ها تا محصولات و خدمات و حتی اطلاع از نظرات دیگران در تالارهای گفت و گو. دنیا به سرعت در حال حرکت است و برنده کسی است که بتواند با این دگرگونی با سرعت بیشتری همسو شود و هم چنین بتواند بتواند آینده را پیش بینی کند و یا از آن مهم تر آن را مطابق میل خود بسازد...

    حالا دیگر کم تر کسی را می توان یافت که بنرهای غول آسای بالای پل ها و روی دیوار ها و درون پیاده روها، توجهش را آنچنان جلب کند، چرا که احتمالا سرش درون گوشی تلفن همراه هوشمندش است. منکر تاثیر غیر مستقیم این مدل از تبلیغات نیستم اما چیزی که برای من به عنوان یک مخاطب که رفته رفته و در طول این سال ها تبدیل به یک مخاطب هوشمند شده است، مهم است تعامل و ارتباط نزدیک با محصول و خدمتی است که مرا هدف قرار داده است. همه این صحبت ها در مورد کسب و کارهای کوچک عینیت بیشتری پیدا می کند. کسب و کارهای کوچک به دنبال دیده شدن هستند، هزینه های زیادی برای تبلیغات و روابط عمومی در حد کلان ندارند و هم چنین بیشتر از هر چیزی به دنبال آگهی بخشی و تحریک کنندگی هستند. بهتر نیست به جای تکیه بر پارادایم های قدیمی، از روش های مرسوم استفاده کنیم؟ بهتر نیست ذائقه های بومی خود را بشناسیم؟ بهتر نیست بررسی کنیم و ببینیم در فرهنگ ما چه چیزهای ارزشمندی برای دیده شدن وجود دارد؟ چرا از یک کمپین ایمیلی خوب در جهت ایمیل مارکتینگ استفاده نکنیم؟ همه ابزارهای موجود را در نظر بگیریم و رویداد جذاب طراحی کنیم. شاید چنین کمپین هایی بار اول و دوم، توقعات شما برآورده نسازد، اما استمرار آن می تواند سبب پیشرفتی بزرگ در کسب و کار شما شود.

    کسب و کارتان را رونق ببخشید...بازاریابی اینترنتی می تواند بسیاری از نیازهای شما را در عرصه تبلیغات و بازاریابی مرتفع کند. 

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/03

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب و کاری باشد که ، تلفیقی از جذابیت ، کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند.ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در اینجا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    1- ایمیل هایی با اهداف مشخص بزنید :

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر اینکه هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد.حال می تواند اطلاع رسانی ، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری ، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    2- از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید :

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه ، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری است.

    اگر نتوانید جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همینطور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    3- خلاصه و مفید بنویسید :

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    4- ایمیل هایتان را اختصاصی کنید :

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
    برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آنها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای بدست آوردن حسن نظر مشتریان و افزایش فروش شما.

    5- با یک سوال تمام کنید :

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند .این ارتباط باعث بوجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به فروش می شود.

    6- از زبان ساده استفاده کنید :

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید . مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان محاوره ای به آنها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آنها صحبت می کنید).

    7- حاوی فراخوانی برای یک عمل باشد :

    موثرترین ایمیل ها ، آنهایی هستند که فراخوانی واضح از یک عمل در برداشته باشند.

    از افعال کوتاه ، موثر و قوی که مشتری را به انجام کاری تشویق میکند استفاده کنید. افعالی مانند : بخرید ، سفارش دهید ، تماس بگیرید یا ثبت نام کنید.

    این مطالب را برای ارتباط بهتر و
    فروش بیشتر به کار ببندید.

  • 5 راه برای بهبود بازاریابی اینترنتی در سال 2017

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/28

    فعالان صنعتی در حال سرمایه گذاری بر تجارب مشتریان خود هستند...پس شما هم باید این کار را بکنید،.

    در حالی که خیلی از مردم آرزو می کردند تا سال 2016 به خاطر مشکلات جهانی به آرامی تمام شود یک چیز خوب در 365 روز گذشته وجود داشت :

    این سال، سالی استثنایی برای کسب و کار آنلاین بود

    بیایید به زمستان 2015 برگردیم. در این مدت زمان گزارشات بی شماری  این اخطار را به صاحبان کسب و کار ها می دادند که وبسایت های خود را با موبایل تطبیق دهید (mobile friendly)،از زمانی که الگوریتم گوگل تغییر کرد تطابق هر چه بیشتر وبسایت ها با موبایل به عنوان یک سیگنال برای رتبه دهی مورد استفاده قرار گرفت و صد البته این رویداد خیلی از بازاریابان را به مراتب بالا پرتاب کرد، آن ها وبسایت های خود را باری ارتباط هرچه بهتر با کاربران موبایل باز طراحی کردند. یک واقعیت جالب در مورد جمعه سیاه (black Friday) سال 2016 جشن رکورد فروش 3 میلیارد دلار بود که 1 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق فروش موبایل بود.

    اما موفقیت کسب و کار آنلاین به سادگی فقط به موبایل ختم نمی شود. مطالعات نشان میدهد که خورده فروشانی که د عین حال در موبایل ،ایمیل و رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کردند به طور میانگین شاهد افزایش 30% فروش خود نسبت به شرکت هایی که فقط روی یک یا دو تا از این مضوعات متمرکز بودند شدند. همچنین  یک فرق دیگر ماجرا این بود که شرکت های موفق در عین حال از تجارب عالی مشتری ها نیز بهره گرفتند.

    با تکنولوژی SEO، دسترسی به دیتاهای بزرگ و بالا آمدن هوش مصنوعی، به راحتی نمی توان ترافیک سایت ها را بالا برد.

    کمپانی های پیشرو در حال سرمایه گذاری بر روی تجربه مشتری هستند، که در حال حاضر این اجازه را به آن ها میدهد که 14%سریع تر نسبت به کمپانی های کندتر رشد کنند. با این سیل بزرگ تجربه خرید آنلاین عالی می تواند تبدیل به یک سبقت و ترقی ثابت از بقیه باشد. به این معنی که ، کسب وکارها در حال ساخت راه های نوآورانه برای تحقق هرچه بهتر تجربه کاربری نسبت به بقیه رقبا خود هستند تا بتوانند داخل این بازی بمانند.

    با این تفکر، من تعدای از نظرات مایکل لازار مدیر ارشد بازاریابی شرکت (ready cloud) که به عنوان یک راه حل نرم افزاری کمک میکند خرده فروشان بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند را بیان خواهم کرد :

    مشتریان موبایلی را هدف بگیرید:

    اگر کسب و کار آنلاین شما هنوز برای مشتریان موبایلی سرگرم کننده نیست، وقتش است که کار را شروع کنید. فروشگاه تان را قابل دسترس و user friendly برای همه از موبایل و تبلت گرفته تا لپ تاپ کنید. همانطور اهمیت موبایل بالاست در عین حال از کامپیوتر غافل نشوید و یک تعادل ایجاد کنید.

    یک قدم بزرگ که می توانید بردارید این است که یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود ایجاد کنید.(نصیحت لازار)

    اپلیکیشن باعث میشود مارکتینگ ساده تر شود. کسب و کار ها میتوانند با کمک اطلاعاتی که به ان ها میرسد پیشرفت کنند همچنین خریداران با یک اشاره به راحتی می توانند خرید کنند.

    تبلیغات کارآمد ومؤثر:

    شما باید استراتزی بازاریابی خود را با تغییر سناریو عوض کنید. برای مثال، توییتر به آرامی به خاطر از دست دادن کاربران فعال بی بخار می شوند، و تبدیل به یک انتخاب ضعیف برای تبلیغات شده است. در مقابل آن، pinterest در حال افزایش کاربر است. بیش از 150 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

    کسب و کار ها به تبلیغات روزانه نیاز دارند. این به شما کمک میکند که هزینه برای جذب مشتری پایین بیاید و درآمدتان افزایش یابد.

    پروفال های گرافیکی بکشید و Pipleline در فروشتان ایجاد کنید تا کاربران را به فروشگاه خود بیاورید، موقعی که در این انجام این کار موفق بودید ، نصف نبرد را برده اید.(نصیحت لازار)

    پایین آوردن نرخ ترک شدن :

    خرید موقعی انجام شده است که کاربر  عملیات را کامل کرده باشد. متوسط ترک شدن 68% است، و متفاوت در صنایع مختلف در هر موقعیتی، هر کسی که به وبسایت شما وارد شود در نهایت خرید نمی کند. به هر حال مردم در اول فقط اطلاعات جمع می کنند و تمایل زیادی به خرید ندارند. در هر صورت ، شما باید بیشترین سعیتان را بکنید که مشتری بالقوه خود را به مشتری قطعی تبدیل کنید.در اول اطلاع پیدا کنید که دلیل ترک شدن شما چیست، یکی از دلایل اصلی شامل هزینه ای مخفی است. کم بودن آپشن های پرداخت، و در نهایت پیچیده بودن عملیات خرید ، برای افزایش خرید موفق مشتریان و ..شما لازم دارید که تجربه ی خرید آنلاینتان در حد ممکن ساده و لذت بخش باشد. در اینجا چند توصیه داریم:

    -در مورد هزینه ها واضح باشید، شامل مالیات و ارسال ( shipping) .اگر ممکن است شیپینگ رایگان را عرضه کنید . 83% مشتریان از فروشگاهی که شیپینگ رایگان دارد خرید کنند.

    -انواع آپشن های پرداخت را عرضه کنید ، و مطمئن شوید پروسه انجام عملیات ایمن است. از دروازه های پرداخت امن استفاده کنید.

    -عملیات خرید را راحت کنید و اجازه دهید کاربر مهمان به راحتی حساب کاربری درست کند و از پرسش سوالات غیر مهم بپرهیزید.

    -همه ی صفحات وبسایت را از جهت اخصار( error) چک کنید و از شر باگ ها خلاص شوید.

    -سیاست برگشت خرید دوستانه داشته باشید،و مطمئن شوید با کلمات واضح این موضوع را توضیح می دهید. پیشنهاداتی مانند مرجوعی و یا تعویض رایگان مشتریان را جلب می کند.

    -پرسش و پاسخ با تمام جزئیات شامل هزینه ها،سیاست ها داشته باشید .در صورت امکان قابلیت چت انلاین بر روی وبسایت خود قرار دهید.

    هدف گیری و هدف گیری دوباره بازدید کنندگان :

    نگهداری مشتری بسیار ارزان تر از جذب مشتری است. مشتریان خود را بوجود آوردن چیزی که آن ها می خواهند برگردانید و با آن ها از طریق ایمیل با فرستادن پروموشن ها و خبرنامه ها در ارتباط باشید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغ دهان به دهان نیست.

    از مشتریان  حال خود برای آوردن مشتری های جدید استفاده کنید و برنامه هایی مثل پاداش عرضه کنید.

    همچنین از هدف گذاری مجدد برای در ارتباط ماندن با مشتری های بالقوه خود استفاده کنید. هدف گذاری مجدد براساس اعمالی در گذشته انجام داده اند،شانس مشتری شدن آن ها را افزایش میدهد.

    تمرکز بر این ایده ها به موفقیت بیشتر شما کمک می کند. در کل همه ی این ها بر می گردد به این موضوع که هرچه خریداران می خواهند برای آن ها فراهم کنید.

    با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید:

    شما نیاز دارید که با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید وباعث شوید در دیدن وبسایت شما احساس راحتی بکنند. این باعث می شود اعتماد آن ها به کسب و کار آنلاین بالا برود و وفاداری بیشتر  برای شما می شود. دلیل اینکه خیلی از کمپانی ها از کلمه هایی مثل خانواده در متن خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان احساس کنند در خانه خود هستند.

    شما هم میتوانید این کار با برجسته کردن این موضوع که چقدر مشتریانتان برای شما مهم هستند  انجام دهید. مستقیم با آنها حرف بزنید، از ضمیر اول شخص در صحبت هایتان استفاده کنید تا مکالمه دوستانه تر شود. یک آپشن خوب فرستادن ایمیل های ماهانه شامل خبرنامه هایی که حالت شخصی تر دارند است. این راه نه تنها باعث می شود ارتباط خوبی با مشتریان خود بسازید بلکه شما را با آنان در رابطه می گذارد و باعث ترفیع کسب و کار شما می شود.

    تمرکز بر این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید کسب و کار آنلاین شما موفقیت بیشتری در سال 2017 کسب می کند.


    همه ی راه ها به این ختم میشود که خواسته ی

    خریداران را فراهم کنید.

    نظر شما چیست؟

    در کامنت ها با ما در میان بگذارید

     

     

     

  • اصول راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/22

    راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی کار ساده ایست. اما اینکه این کمپین تا چه اندازه موفق باشد به میزان زیادی بستگی به شناخت شما از شرایط موجود و هوشمندی در طراحی مطلوب کمپین دارد. یک کمپین خوب، کمپینی است که مردم به حضور در آن مشتاق باشند. ایجاد این اشتیاق یک هنر است. هنری که عوامل زیادی در ساخت در موثر بودن آن ها سهم دارد. کسب و کارهایی که در مسیر توسعه هستند همیشه نیاز دارند تا از زوایای مختلف بررسی شوند. این بررسی ها می تواند دلیلی برای افزایش بهره وری و بهبود فرآیند فروش شما شوند.

    در این مقاله به بررسی چند عامل که در کمپین های کسب و کار ارزشمند هستند خواهیم پرداخت :

    برای شروع بهتر است همه چیز را از اول بررسی کنیم

    محصول و یا خدمت خود را بهتر بشناسیم. این کار به شما کمک می کند تا  با توجه به مسائل روز، یکبار دیگر به همه چیز درست نگاه کنیم. سپس به تعریف مشخص جدیدی خواهیم رسید که این تعریف جدید در تعیین اهداف شما ارزشمند است. اجازه بدهید یک مثال بزنیم :

    شما صاحب یک کسب و کار کوچک در زمینه لباس های مردانه است. همه ما میدانیم که هر ساله طراحان لباس، رنگ ها و طرح های جدیدی به بازار عرضه می کنند و ذایقه مصرف کنندگان دستخوش تغییرات زیادی می شود. بازنگری شما در مورد محصولاتتان باعث می شود تا بتوانید کمپین بازاریابی خود بر اساس نیازها و اطلاعات و شرایط روز تدوین کنید. باید برای اینکه مخاطبان تفاوت کار شما را درک کنند برنامه مشخصی داشته باشید. متفاوت بودن برای شما امر بسیار مهم و لازم الاجرایی است. در برگزاری یک کمپین بازاریابی خیلی مهم است که بتوانید در ورای فعالیت اجتماعی خود به مخاطب بفهمانید قرار است چه چیزی را تجربه کند. شناخت بازار بسیار مهم است. قسمت های مختلف را بررسی کنید و تشنه ترین قسمت ها را هدف قرار دهید. شناسایی ابعاد مختلف بازار به شما کمک می کند تا شرایط را بهتر بشناسید. شناخت جامعه هدف نیز به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. در همان مثال لباس، شما باید بدانید جامعه هدفتان چه قشری هستند. مسلما برنامه ریزی برای ارائه محصولات به افراد مسن با افراد جوان فرق دارد. جامعه هدف خود را با پارامترهایی از قبیل سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی از این قبیل دسته بندی کنید.

    حالا نوبت به تدوین یک استراتژی محتوای مناسب است. بهتر است با تیم روابط عمومی و تبلیغاتتان یک جلسه طوفان فکری داشته باشید و بفهمید که مخاطبین شما به چه چیز هایی علاقه دارند؟ بیتشر وقت خودشان در کجا می گذرانند؟ هم چنین یادتان باشد که باید برنامه داشته باشید تا برنامه ریزی کمپین هایتان مستمر باشد.

    بعد از انجام همه ی این کارها حالا باید به دنبال یک فضای انتشار بگردید. فضایی که بیشترین تاثیر و بازگشت را برای شما داشته باشد.
    این انتخاب، انتخاب مهمی است. شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی هستند. در حوزه بازاریابی اینترنتی می توان همیشه روی آن ها حساب کرد. مردم بیشتر زمان خود را شبکه های اجتماعی می گذارند و خیلی مساله مهمی است که بتوانیم برای آن ها در شبکه های اجتماعی محتوای مناسبی داشته باشیم. در طراحی کمپین های بازاریابی اینترنتی توجه به فضاهای انتشار خیلی خیلی مهم است.

    هدف اصلی جذب مخاطبین و تبدیل آن  ها به مشتری است و همه تلاش های شما باید معطوف به همین هسته مرکزی باشد. شما باید از طریق کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب، توجه مخاطب را به محصول و خدمات خود جذب کنید.

    تولید محتوا آمیزه ای از علم و هنر است

    و این بستر در کمپین های بازاریابی اینترنتی نقش جدی تری به خود می گیرد. باید بتوانیم از طریق این کمپین ها مردم را به سمت آشنایی با محصولاتمان بکشانیم. البته نباید فراموش کنیم که کیفیت اصلی ترین مساله در وفادار ماندن مشتریان است.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.