• بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/09/01

    در نظر سنجی که در سایت marketingprofs.com از بین ۳۰۰ نفر از بازاریابان اینترنتی مطرح دنیا انجام شد، از آنها خواسته شده بود که در مورد موثرترین روش­های بازاریابی اینترنتی که منجر به افزایش فروش محصولات و کسب درآمد می ­شود، نظر خود را بیان کنند. اکثر افرادی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت داشته اند عقیده دارند که استفاده از بازاریابی ایمیلی و تکنیک های آن می­ تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد، نتایج نظر سنجی عبارتند از:

    • بازاریابی ایمیلی ۴۸%
    • استفاده از صفحه فرود در وب سایت ۴۵%
    • بازاریابی محتوایی ۴۳%
    • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) ۳۷%
    • بازاریابی رسانه ­های اجتماعی ۲۶%
    • برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین ۲۶%
    • تبلیغات در موتورهای جستجو  ۲۳%
    • آزمایش فرآیندها و بهینه سازی ۱۰%

    نتایج نظرسنجی فوق نشان می ­دهد که در حدود نیمی از این افراد عقیده دارند که استفاده صحیح از تکنیک های بازاریابی ایمیلی می ­تواند کمک بسیار زیادی به رشد یک کسب و کار و افزایش فروش آن بکند. در این مقاله قصد دارم برخی از نکاتی که در مورد بازاریابی ایمیلی مطرح می ­شود را به اختصار توضیح دهم.

    1. بازاریابی ایمیلی به معنی ارسال هرزنامه به تعداد انبوهی از ایمیل های مختلف نیست. در واقع انجام چنین کاری ارزش زیادی برای شما ایجاد نخواهد کرد و در اکثر مواقع منجر به فروش نخواهد شد.
    2. ارسال ایمیل به افراد غیرعلاقمند و نامرتبط می ­تواند این ریسک را به همراه داشته باشید که ایمیل­ های شما اسپم شناخته شوند.
    3. ایمیل نقش بسیار زیادی در برقراری ارتباط موثر و مداوم با مخاطب دارد. یک مدیر سایت برای ایجاد ترافیک و هدایت بازدیدکننده به سمت سایت خود متقبل هزینه­ های مختلفی می­ شود، در صورتی که نتواند این بازدید را بر روی سایت خود حفظ کند لطمه شدیدی خواهد خورد.
    4. با استفاده از ایمیل و ایجاد صفحه فرود می­ توان لیست ایمیل افرادی که به موضوع سایت شما علاقمند هستند را جمع آوری کرد و با آنها ارتباط ایجاد کرد. صفحه فرود، صفحه ای است که شما کاربران سایت را به سمت آن صفحه هدایت می­ کنید و در آن صفحه از طریق فرم خاصی که دارید اطلاعات آنها را دریافت می­ کنید.
    5. به طور متوسط، تعداد اعضا خبرنامه ­های اینترنتی در سال ۲۵% کاهش خواهند داشت و بهتر است همواره لیست مخاطبین خود را افزایش دهید.
    6. استفاده از ایمیل زمانی تاثیر زیادی خواهد داشت که آن را با سایر برنامه­ های بازاریابی خود هماهنگ کنید، به عنوان مثال لینک شبکه­ های اجتماعی خود را در قالب ایمیل­ ها قرار دهید و یا آدرس صفحه فرود خود را در شبکه­ های اجتماعی معرفی کنید.
    7. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از ایمیل ­های ارسالی از طریق موبایل خوانده می­شوند، سعی کنید که قبل از ارسال ایمیل از نمایش صحیح آن در دستگاه ­های مختلف اطمینان حاصل کنید.
    8. اطمینان حاصل کنید که کلیک کردن بر روی جملات فراخوان برای عمل، در ایمیل­های ارسالی شما امکان پذیر باشد.
    9. از جملات توصیفی در کنار تصاویر استفاده کنید تا در صورتی که تصاویر ایمیل نمایش داده نشدند، توضیحات مربوط به تصویر قابل خواندن باشد.
    10. امکان لغو عضویت را در ایمیل­ های خود قرار دهید تا افرادی که علاقمند به دریافت ایمیل نیستند به راحتی بتوانند از لیست شما خارج شوند. این کار به بهبود کیفیت لیست شما کمک می­کند.
    11. فاصله زمانی ارسال بین ایمیل­ ها نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد.
    12. طراحی ساده و مناسب صفحه فرود می­ توان تاثیر قابل توجهی در رشد لیست مخاطبین شما داشته باشد، در صفحه فرود از کلیدهایی با رنگ متفاوت استفاده کنید و سعی کنید در اطراف فرم فضای خالی وجود داشته باشد.
    13. در ایمیل­ های ارسالی از عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید، طول عنوان ایمیل بهتر است بین ۴ تا ۹ کلمه باشد و در ذهن خواننده سوال ایجاد کند تا باعث باز کردن ایمیل شود، البته به هیچ عنوان نباید از عناوین زرد و فریبنده در عنوان ایمیل استفاده کرد.
    14. برای ارسال ایمیل می­ توانید از وب سایت هایی مانند mailerlite.ir استفاده نمایید. اینگونه وب سایت ها علاوه بر اینکه امکان ارسال ایمیل به مخاطبین را در اختیار شما قرار می­ دهند، امکان ایجاد صفحه فرود و همچنین مشاهده آمار ایمیل­ های دریافت شده و نرخ کلیک کاربران را برای شما فراهم می­ کنند.

     

  • بازاریابی اینترنتی در خدمت صنعت گردشگری

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/24

    بازاریابی اینترنتی نوعی بازاریابی می باشد که بدلیل ماندگاری، فراگیر بودن و ارزانی، جایگاه خاصی در انواع مرسوم بازاریابی پیدا کرده است. این تبلیغات به صورت شبانه روزی و بی وفقه و با قابلیت به روزآوری در زمانی که شرکتها با مشکل هزینه کرد زیاد برای تبلیغات مواجه اند بهترین گزینه است. راههای استفاده از رادیو، تلویزیون، نشریه و روزنامه برای تبلیغات و بازاریابی، باوجود اینکه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند ولی دیگر برچسب سنتی بودن را پذیرفته اند. این راه ها با وجود تمام مزیت هایی که دارند چند عیب بزرگ را نیز در خود جای داده اند:

    • خیلی گران و پرهزینه می باشند، بطوری که فقط شرکتهای بزرگ از آنها استفاده می کنند و ریسک هزینه آن را می پذیرند.( و شرکتهای کوچک تقریبا استفاده ندارند. )
    • بازخورد آنی و لحظه ای ندارند، بطوری که در این روشها مشخص نمی شود که چند نفر و چطور و به چه مقداری پیام را دریافت کرده اند.

    در بازاریابی اینترنتی نیاز به تعداد زیادی کارمند و یا طراح گرافیک و یا تحلیلگر بازاریاب نداریم. تعداد بیشماری از افراد در دنیا از اینترنت استفاده می کنند.اینترنت یک راه نسبتا جدید برای دریافت اطلاعات مسافرتی بصورت آنلاین می باشد. تاثیر بسزای بازاریابی اینترنتی را می توان در تمام بخش های صنعت گردشگری، از هتل های زنجیره ای بزرگ گرفته تا فعالان کوچک در این زمینه حس کرد. مزیت این مدل از تجارت این می باشد که براساس تقاضای مصرف کننده است و هرساله تعداد بیشتری از مصرف کنندگان برای تحقیق، برنامه ریزی و حتی رزرو سفرشان به اینترنت مراجعه می کنند. مسافران و گردشگران به هنگام ورود به یک مقصد، دیگر به جای استفاده از کتاب های راهنما و نقشه از تکنولوژی اینترنت استفاده می کنند.

    در حال حاضر بسیاری از افراد، قبل از مسافرت اطلاعات سفر خود، شامل : آب و هوا، مسیر سفر، مکان های اقامتی و امکان رزرو آنها، رستوران ها، اماکن گردشگری را از طریق جستجو در صفحات اینترنتی بدست می آورند. در این بین بازاریابی اینترنتی گردشگری نقش بسزایی در معرفی توانمندی های این صنعت ایفا می کند، بطوری که با ایجاد بستری مناسب، امکان برنامه ریزی مطمئن و بهره بردن از سفری کم هزینه و دلچسب را برای گردشگران فراهم می کند.

  • ۶ نکته برای نوشتن ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/19

    چه فریلنسر باشید و چه کارمند یک شرکت باشید، در هر حرفه ای مشغول به کار باشید و در هر کجای دنیا که باشید بدون شک ایمیل بخش جدایی ناپذیری از زندگی و کار شما به حساب می آید. هر زمانی ممکن است ایمیلی از یکی از کارفرمایان و یا همکاران خود دریافت کنید که نیاز به یک پاسخ داشته باشد و یا اینکه خودتان به ارسال یک ایمیل احتیاج پیدا کنید.

     

    اگر تا کنون توجه نکرده بودید باید بدانید که نحوه نوشتن ایمیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و گاهی تاثیر شگرفی روی موقعیت های کاری شما می گذارد. اگر یک ایمیل به درستی و با رعایت اصول اساسی نوشته نشده باشد می تواند یک موقعیت بزرگ در کار را از شما بگیرد، در حالی که اگر ایمیل به شکل درست خود نوشته شود چه بسا یک موقعیت کاری فوق العاده برای شما به وجود بیاورد. در این مقاله ۶ نکته برای نوشتن صحیح ایمیل برای شما نوشته شده تا بتوانید با استفاده از این نکات درب را بر روی موقعیت های بزرگ بگشایید.

    1-                     موضوع را کاملا واضح بنویسد

    موضوع ایمیل یا همان Subject اولین موردی است که در هر ایمیلی مورد توجه قرار می گیرد. پس نیاز است که به موضوع ایمیل توجه زیادی شود. بهتر آن است که موضوع ایمیل به طور شفاف و واضح و در عین حال خیلی کوتاه به موضوع اصلی مورد بحث در بدنه ایمیل اشاره کند. اگر ایمیلی برای ایجاد یک قرار ملاقات می نویسید حتما در موضوع ایمیل به عبارت قرار ملاقات اشاره کنید، یا اگر ایمیل شما باید هر چه زودتر خوانده شود حتما در موضوع ایمیل خاطرنشان کنید که این ایمیل حساسیت زمانی دارد.

    این روزها ایمیل های اسپم بسیار زیاد شده اند و کمتر کسی پیدا می شود که همه ایمیل های خود را یک به یک بررسی کند چون می داند بسیاری از آنها بی اهمیت و اسپم هستند. بنابراین اگر موضوع یک ایمیل بی اهمیت و یا تکراری جلوه کند احتمال خوانده شدن آن خیلی کم است. بنابراین سعی کنید ایمیل شما بی اهمیت جلوه نکند و برای اینکار اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید موضوع ایمیل شماست.

    ۲- از احوال پرسی های معمولی استفاده نکنید

    اگر در حال ارسال یک ایمیل به چندین نفر هستید ممکن است یک « سلام » ابتدا جالب به نظر برسد ولی این کار باعث می شود از اهمیت ایمیل شما بکاهد. در زمان ارسال ایمیل معمولا بهتر است از احوال پرسی های رسمی و کمی طولانی تر از یک سلام استفاده شود مگر آنکه به یکی از دوستان خیلی نزدیک خود ایمیل بفرستید.

    اگر در زمان ارسال ایمیل یک آشنایی مختصر با شخص مقابل داشته باشید می دانید که چطور باید ایمیل خود را شروع کنید. شروع یک ایمیل به شیوه ای که می دانید شخص مقابل آن را می پسندد ایمیل شما را خیلی حرفه ای تر جلوه می دهد. ممکن است به نظر کمی از وقت شما را به خود اختصاص دهد ولی مطمئن باشید که اگر چند دقیقه ای به نحوه شروع ایمیل فکر کنید و راه مناسب آن را پیدا کنید پشیمان نخواهید شد.

    3-                     به موضوع اصلی اشاره کنید

    هیچ وقت کاری نکنید که مخاطب شما برای رسیدن به موضوع اصلی ایمیل ابتدا یک کتاب پر از مسائل حاشیه ای را بخواند چون اگر دیر به موضوع اصلی مورد بحث اشاره کنید ممکن است شخص مقابل اصلا هیچ وقت به آن نرسد و ایمیل را به طور کامل نخواند و آن را نیمه کاره رها کند.

    اگر موضوع مورد بحث بیش از حد پیچیده و طولانی است بهتر است آن را با تماس تلفنی با شخص مورد نظر در میان بگذارید و یا حداقل موضوع را به بخش هایی کوچک تر تقسیم کنید و هر بار یک بخش را ایمیل کنید و وقتی در مورد آن بخش به نتیجه رسیدید، بخش بعدی را ایمیل کنید.

    وقتی بحث خواندن یک متن در کامپیوتر یا اسمارت فون به میان می آید، چشم کاربران مثل اسکنر عمل می کند و در واقع موضوعات بی اهمیت را کنار می گذارند و فقط به مطالب مهم می پردازند. بنابراین بهتر است ایمیل خود را در پاراگراف هایی خیلی کوتاه بنویسید و اگر لازم بود از لیست های گلوله ای و یا شماره ای استفاده کنید.

    ۴- اطلاعات تماس را فراموش نکنید

     

    اگر در شرایطی بودید که نیاز به یک پاسخ سریع داشتید باید حتما راه های تماس با خود را در ایمیل خود ذکر کنید. البته این نکته فقط به شرایط اضطراری محدود نمی شود، در هر شرایطی وقتی یک ایمیل ارسال می کنید باید تا جای ممکن اطلاعات تماس با خودتان را ذکر کنید تا اگر شخص مقابل نتوانست ایمیل شما را در اسرع وقت با ایمیل پاسخ دهد یا ترجیح نداد با ایمیل به شما پاسخ دهد، بتواند با شما تماس بگیرد یا در شبکه های اجتماعی برای شما پیغام بگذارد. ضمنا این اطلاعات تماس می تواند در آینده نیز می تواند برای مخاطب مفید واقع شود. ولی توجه شود که در زمان نوشتن اطلاعات تماس خود حریم خصوصی خود را نادیده نگیرید.

    ۵-  ایمیل خود را بازخوانی کنید

     

    هیچ چیز بدتر از این نیست که ایمیل شما پر از غلط های املایی و دستوری باشد. پیش از ارسال ایمیل یک یا دوبار آنچه نوشته اید را بخوانید. مطمئن شوید که املای همه کلمات و همین طور نقطه گذاری ها صحیح باشند. اگر لازم بود بخش هایی که فکر می کنید نیاز به تغییر دارند را تغییر دهید.

    ۶- بقیه موارد را هم چک کنید

     

    بعد از اینکه ایمیل را بازخوانی کردید باز هم مواردی هستند که باید بررسی کنید. قبل از اینکه ایمیل خود را ارسال کنید یکبار بررسی کنید و ببینید که آیا آدرس ایمیل دریافت کننده را صحیح وارد کرده اید؟ این خیلی بد است که مخاطب ایمیل شما با کسی که ایمیل را به او ارسال کرده اید متفاوت باشد. ضمنا اگر می خواهید فایلی را هم به ایمیل پیوست کنید قبل از ارسال ایمیل اطمینان حاصل کنید که فایل های مورد نظر را پیوست کرده باشید.

    منبع: http://1admin.ir/6-tips-for-writing-email/

  • معیارهای بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/17

    آیا می دانید از بین میلیون ها وب سایت رقیب، چگونه بینندگان سایت خود را افزایش دهید؟

    داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله ی به طور كامل متفاوت هستند. وب سایت مجموعه ای از سندها، تصویرها و فایل های گرافیكی است كه عموم مردم می توانند به وسیله ی اینترنت از آن استفاده كنند. این در حالی است كه برای بازاریابی در اینترنت، طراحی سایت باید به گونه ای باشد كه هدف های برخط(online) را تامین نموده و با در نظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این، بازاریابی در اینترنت، مشتمل بر تلاش برای دست یابی به بازار هدف برخط(online) جهت جلب توجه بینندگان به وب سایت، ترغیب آن ها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.

    وجود وب سایت به خودی خود پسندیده است. اما اگر كسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این است كه بروشور محصولات، كه به طرز عالی طراحی و چاپ شده، در كشوی میز مدیر فروش قرار داشته باشد. در طول سال های گذشته در مسئله ی طراحی وب سایت و شیوه های معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای نخستین، بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود كه شركت ها و سازمان ها، تمامی بروشورها، آگهی های تبلیغاتی، پست الكترونیك، بیانیه ی خبری و سایر موردهای مربوط به بازاریابی را جمع آوری كرده و در اختیار طراحان سایت قرار می دادند و پس از مدتی انتظار داشتند از این كار نتیجه ی مطلوب را به دست آورند.

    با ادامه ی این روند، سازمان ها دچار نوعی بروشورگرایی شدند. آنها متوجه این امر شدند که برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی در اینترنت، دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و با صرفه نیست. بلکه اگر یک سایت می خواهد در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشد باید طراحی سایتش را بر اساس یكی از معیارهای زیر شکل دهد:

    • هدف، چشم انداز و راهبرد سازمان از راه اندازی سایت چه بوده؟
    • تعیین نیازها، خواسته ها و انتظارات از بازارهای هدف چگونه انجام خواهد شد؟
    • چه محصولات و خدماتی در این بستر ارائه خواهد شد؟
    • محصولات و خدماتی چگونه عرضه می شوند؟
    • و البته معیار های اختصاصی دیگر که برای هر سایت می تواند متفاوت باشد.
  • بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/08/10


    بازاریابی اینترنتی روش بازاریابی خدمات و محصولات از طریق اینترنت برای کابرانی است که مایل هستند شما را پیدا کنند می باشد.

    در واقع این نوع بازاریابی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژی های موجود ترافیک وب سایت و تعداد مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. بدیهی هست امروزه بسیاری از سازمان ها، استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی را برای کسب و کار بهتر با هم سازگار می کنند.

    مراحل بازاریابی در اینترنت :

    تیم تخصصی نوین مارکتینگ با تجربه چندین ساله خود در زمینه مشاوره تبلیغات اینترنتی و راه اندازی بسیاری از کمپین های موجود در داخل و خارح ایران به شما پیشنهاد خواهد کرد مراحل زیر را برای شروع بازاریابی اینترنتی در نظر داشته باشید:

    اولین گام طراحی وب سایت کارامد، جذاب، پرسرعت و ایمن است. مطمئن باشید بدون یک وب سایت موفق شانسی برای موفق شدن در دنیای مجازی و تجارت الکترونیک نخواهید داشت.

    بعد از طراحی وب سایت، استفاده از تبلیغات کلیکی می باشد. ما معتقد هستیم موتورهای جستجو پربازده ترین و بهترین جا برای تبلیغات هستند. بنابراین استفاده از تبلیغات کلیکی به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را متحول کنید.

    سومین گام استفاده از ابزار سئو یا همان بهینه سازی سایت شما می باشد که یک سرمایه گذاری بلند مدت خواهد بود. ما معتقد هستیم اگر گوگل شما را نبیند هیچ کسی نیز شما و وب سایتتان را نخواهد دید.

    در انتها استفاده از ابزاهای آنلاین دیگر مانند بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، بلاگ ها ، ایمیل مارکتینگ است.

     

    مزایای بازاریابی اینترنتی :

    1) مهمترین مزیت بازاریابی در اینترنت بر تبلیغات دیگر بر این عامل است که هزینه های به نسبت بسیار پایین تری را به همراه دارد.

    2) دومین مزیت آن مخاطبان جهانی است که شما به آسانی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

    3) همچنین شما با بازاریابی اینترنتی می توانید مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری را به وجود بیاورید که هر کدام دامنه گسترده ای از کسب و کار را دارند.

    4) ابزار بازاریابی اینترنتی می تواند برای پیدا کردن مکان هایی از وب سایت شما که ترافیک بالاتری دارند استفاده شود. همچنین این ابزار می تواند برای بالاتر بردن رنک وب سایت نیز بکار رود.

    نقش کلمات کلیدی بازاریابی اینترنتی :

    راه دیگری از افزایش درآمد از طریق بازاریابی اینترنتی استفاده از کلمات کلیدی است. جستجوی کلمات کلیدی جنبه بسیار مهمی از کمپین بازاریابی اینترنتی است. اگر یک سایت هدف مشخصی از آن نداشته باشد، مشتریان بالقوه خود را از دست خواهد دارد. رنکینگ پایین نتیجه انتخاب کلمات نامناسب کلیدی می باشد.

    یک روش مناسب برای پیدا کردن مهمترین کلمات این است که شما آنالیز کنید چه خدمات و محصولاتی دارید و بر اساس آن کلمات خود را انتخاب کنید.

     

  •   6 روش برای دستیابی به موفقیت درزمینهٔ بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ از طریق موبایل‌ها می‌پردازیم.


    1. یک استراتژی بهینه‌سازی برای کارتان پیاده‌سازی کنید

     

    شما چه بخواهید چه نخواهید تعداد افرادی که از موبایل‌هایشان برای مطالعه و چک کردن ایمیل‌هایشان استفاده می‌کنند رو به افزایش است.
    کمپانی‌های مختلف از دو نوع ارسال ایمیل برای کاربران استفاده می‌کنند. این دو نوع با عنوان auto-responders و manual-responders شناخته می‌شوند. در حالت اول یعنی Auto-responders ، پیغام‌هایی حاوی پیام‌های خوش‌آمد گویی، اطلاع‌رسانی‌های حساب‌ها و ... که به‌صورت خودکار و ماشینی و در کسری از ثانیه پردازش و ارسال می‌شوند هستند. ایمیل‌های Manual-responders ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات و متن‌های تایپ‌شده توسط انسان می‌باشند که خبرهای جدید یا پاسخ به ایمیل‌های کاربران می‌باشند.
    یکی از لازمه‌های حفظ Open and Click-through Rates یا بازخوردها و بازدیدهای از طریق کلیک‌ها این است که این‌گونه ایمیل‌ها برای کاربران ایمیل‌های اسپم قلمداد نشده و برای آنان خواندنی باشند. برای این کار شما باید این ایمیل‌ها را بهینه‌سازی کنید. در نگارش این ایمیل‌ها باید به نکات مختلفی مثل استفاده صحیح از متون، استفاده صحیح از نگارش متن، نوشتن متن به‌صورت خلاصه با ترفندهای خلاصه‌نویسی، ایجاد کادر و چارچوب‌های منظم، استفاده از عکس‌ها در سایزهای معین و در اندازه‌های مناسب و ... دقت کرد.


    2. ایمیل‌هایتان را با متدهای آسان کلیک خور کنید

     

    ایمیل‌های بهینه‌سازی شده باید در عین واحد هم به‌اندازه کافی زیبا و مجذوب‌کننده باشند و هم محتوای آن‌ها در سریع‌ترین حالت ممکن برگزاری شده و قابل‌دسترس کاربران باشد.
    محتوای ساده و مفهومی می‌بایست حاوی لینک‌هایی کلیک خور (Clickable) باشند تا گیرنده را تشویق به دریافت اطلاعات بیشتر و درنتیجه شانس بیشتر خرید و سودآوری برای شما کند.
    برای اینکه ایمیل ارسالی خود را با این پارامترها تطبیق دهید بهتر است از فونت‌های مناسب در اندازه‌های مناسب (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک) استفاده کنید. سایز مناسب فونت برای محتوای کلیک خور چیزی حدود 14 پیکسل برای متون و 20 الی 22 پیکسل برای عناوین هست.
    یک نکته و راهنمایی دیگر این است که لینک‌های کلیک خور اغلب نباید به‌صورت ردیفی یا پشت‌هم باشند چون در این صورت برخی از کاربران در شناسایی لینک‌ها گیج می‌شوند و در صورت باز کردن لینک اشتباه، باید دکمه بازگشت را زده و به جعبه دریافتی پیام‌ها بروند و این یعنی دوباره باید وارد پیام شما شوند. شاید تعداد زیادی از کاربران علاقه‌ای به چنین کاری نداشته باشند.


    3. از موضوعات (عناوین) کوتاه استفاده کنید

     

    نتایج رسمی حاکی بر این هستند که عناوین ایمیل بلند بازخوردهای به‌مراتب بدتری داشته‌اند. نکته‌ای که قبلاً گفتیم را فراموش نکنید. برای تأکید دوباره می‌گوییم، کاربران برای مطالعه ایمیل‌هایشان متکی به عناوین آن‌ها برای انتخابشان هستند. پس‌کاری که آن‌ها می‌کنند اسکن کردن موضوعات یا موضوع ایمیل‌ها هست. مسلماً هر موضوعی که طولانی باشد به‌طور ناخودآگاه توسط مغز به دسته‌ای با عنوان " بعداً در فرصتی دیگر بررسی شود " ارسال خواهند شد. حالا فرض کنید مدت‌زمان این چک کردن ایمیل‌ها در موبایل‌ها خیلی کمتر هم هست. پس برای بهینه کردن یک ایمیل برای موبایل‌ها، استفاده از موضوعات کوتاه از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. عناوین و موضوعات ایمیل‌های مهم با مقادیر کمتری از کلمات همراه هستند و در زمان بسیار کمتری توجه گیرنده ایمیل را به خود جلب می‌کنند. چراکه در زمان و مقدار کمتر، محتوای کلی و چکیده متن ایمیل را بازگو می‌کنند.
    به‌طور استاندارد و ایده آل ، 4 الی 5 کلمه برای موضوعات کافی است. اگر مجبور هستید که مقدار بیشتری کلمه در قسمت موضوع وارد کنید، حداقل کاری که باید بکنید این است که 4 الی 5 کلمه اول را کلمه‌های مرکزی واصلی قرار داده و بر روی آن‌ها تمرکز کنید.


    4. ایمیل‌هایتان را سبک نگه‌دارید

     

    موردی که در رابطه با موضوع ایمیل (Email Subject) در مورد 3 گفتیم، در مورد 4 نیز صدق می‌کند. کلاً ایمیل‌ها و محتواهای سبک و ساده به‌مراتب خواندنی‌تر و محبوب‌تر هستند. دلایل فراوانی برای سبک‌تر بودن ایمیل‌ها در بهینه‌سازی آن‌ها در موبایل‌ها وجود دارد. احتمالاً اولین دلیل سرعت اینترنت موبایل‌ها هست. همه می‌دانیم که سرعت اینترنت موبایل‌ها تحت هر شرایطی نسبت به اینترنت دستگاه‌های کامپیوتری و لپ‌تاپ‌ها پایین‌تر است. حداقل می‌توان این‌طور گفت که نوسان سرعت در موبایل‌ها ده‌ها برابر نوسان سرعت در کامپیوترها هست.
    دلیل دوم را می‌توان در نوع استفاده از موبایل‌ها دانست. موبایل‌ها دستگاه‌هایی هستند که همه‌جا با مردم می‌باشند. پس احتمالاً مقدار بی‌شماری از افراد هستند که از زمان‌های شلوغ و زمان‌هایی که وقت زیادی ندارند، ترجیح می‌دهند در زمان سریع‌تر با موبایلشان ایمیل‌هایشان را چک کنند. مسلماً این‌گونه افراد هیچ میلی به صبر کردن برای برگزاری طولانی‌مدت ایمیل‌ها ندارند.
    سایز ایده آل برای ایمیل‌ها طبق استانداردهای mobile-optimized emails زیر 20 کیلوبایت هست.
    اگر از عکس در ایمیل‌هایتان استفاده می‌کنید و متن ایمیل اهمیت خیلی بیشتری نسبت به‌عکس ها دارد، سعی کنید آن‌ها را نادیده بگیرید. در غیر این صورت عکس‌هایتان را نیز باید بهینه‌سازی کنید. می‌توانید سایز عکس‌ها و کیفیت آن‌ها را کاهش دهید تا حجمشان نیز کم شود و یا اگر مایلید که کیفیت عکس‌ها کم


    5. مراقب اندازه عرض (پهنای) ایمیل‌ها باشید

     

    ایمیل‌ها هم مثل صفحات وب و عکس‌ها دارای استانداردهایی در بخش فریم بندی‌هایشان هستند. ایجاد قالب‌های بزرگ‌تر از این اندازه شکل و شمایل ایمیل‌ها را افتضاح می‌کند!
    600 پیکسل برای عرض قالب‌ها در ایمیل‌ها به نظر ایده آل ترین اندازه هست. این اندازه به‌خوبی در دستگاه‌های دسکتاپی و تبلت ها اجرا می‌شود. اما برای موبایل‌ها می‌توانید از قابلیت تغییر خودکار سایزها استفاده کنید (با استفاده از کد if/then) و یا اینکه از سایز استاندارد برای موبایل‌ها بهره‌مند شوید. اندازه عرض یا پهنای پیرابندها در موبایل‌ها باید چیزی حدود 300 الی 400 پیکسل باشد. اگر با این موارد آشنا نیستید، می‌توانید چند ایمیل نمونه از کمپانی‌های مختلف را به‌عنوان نمونه‌بردارید و ابعاد آن‌ها را بررسی کنید و یک اندازه میانگین و مناسب و استاندارد از مقادیر آن‌ها به دست بیاورید.


    6. به آزمایش کردن ادامه دهید

     

    طراحی‌ها و ایمیل‌های خود را در دستگاه‌های مختلف و در زمان‌های مختلف مورد آزمایش قرار دهید تا در صورت مشاهده مشکل یا نقص بتوانید سریعاً آن‌ها را در ایمیل‌های بعدی برطرف کنید.
    سعی کنید اجازه ندهید که کاربران مشکلات ایمیل‌های شمارا بازگو کنند. نگاه کردن سریع به ایمیل‌ها کافی نیست و شما باید تمام بخش‌های لازم مثل مطمئن شدن از اجرای قالب و فریم ایمیل‌ها، فشرده بودن عکس‌ها، حجم کم محتوا و از همه مهم‌تر قابلیت کلیک خور بودن لینک‌ها را نیز بررسی کنید.
    برای این کار بهتر است ایمیل‌های شخصی خود و دوستانتان را هم در لیست ایمیل‌های گیرنده قرار دهید تا ایمیل‌ها را دقیقاً همان‌طوری که کاربران در دستگاه‌هایشان می‌بینند ببینید تا از همه جوانب مطلع باشید. این آزمایش‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف انجام داده و هیچ‌وقت متوقف نکنید.

     

    منبع: http://modireweb.com/

  • مزایای بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/07/21


    1. هزینه این نوع تبلیغات با هزینه روشهای دیگر تبلیغات اصلا قابل مقایسه نیست و عددی نیست.
    2. در سایر روشهای تبلیغات شما برای هر بار تبلیغ هزینه جداگانه می پردازید ولی با بازریابی با ایمیل شما فقط یکبار برای همیشه هزینه می کنید.
    3. تحقیقات نشان داده است روش بازریابی با ایمیل دارای بیشترین بازده در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات است.
    4. در بازاریابی با ایمیل شما محدودیتی در تعداد یا محتوای تبلیغ خود ندارید.
    5. بازاریابی با ایمیل فاصله مشتری را با شما تنها تا حد چند کلیک کاهش می دهد.

    درباره بازریابی با ایمیل بیشتر بدانید !

    بازاریابی با ایمیل چیست؟
    بازاریابی با ایمیل شامل همه شکل های بازاریابی که به ایمیل مرتبط هستند میباشد. هر ایمیل مجزایی که می فرستید، قسمتی از بازاریابی شما با ایمیل می باشد. آن ایمیل می تواند یک نامه فروش، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال باشد. مادامیکه در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید در واقع کارتان را ارائه میدهید و این همان بازاریابی میباشد. 

    چه چیزی بازاربابی با ایمیل را یک ابزار فروش مؤثر میسازد؟ 
    چند جنبه وجوددارد که بازاریابی با ایمیل را یک ابزار با کارآمدی بالا میسازد. بازاریابی با ایمیل یک فن آوری ارسال(Push Technology) است. بجای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال میکنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین میکنید. ثانیأ ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و بنابراین سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش میدهد. مثلأ می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنهارا برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.

  • ایمیل مارکتینگ چه هدفی را دنبال می کند؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/07/15

     

    ایمیل مارکتینگ را همچون ابزاری در نظر بگیرید که به کسب و کار شما کمک می کند. 

    نزدیک به 3/4 از افراد بزرگسال ارتباطات از طریق ایمیل را ترجیح می دهند. در مقابل، تنها 17% شبکه های اجتماعی و ارتباطات شخصی را ترجیح می دهند.

     

    می توانید با استفاده از نکات زیر، بیشترین استفاده را از بازاریابی ایمیلی به دست آورید.

    • تمام ایمیل های خود را به گونه ای بنویسید که گوئی مخاطب شما لیستی از افراد نیست و تنها با یک نفر در حال مکاتبه هستید. این کار به تولید نامه های شخصی تر کمک می کند.
    • اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما مفید هستند و یا گزینه های با ارزشی را به مشتریان شما پیشنهاد می دهند. با ایمیل های بیهوده، وقت مخاطبان خود را نگیرید.
    • پیام هایتان را کوتاه و با ظرافت بنویسید.
    • مواردی را عنوان کنید که ذهن را درگیر خود می کنند و از کلماتی استفاده کنید که کنجکاوی خواننده را تحریک کند.
    • در هنگام فروش، مزایای محصولات و خدمات را برجسته کنید و تاکید کنید که اگر مشتریان به خرید این کالاها اقدام نکنند چه چیزهائی را از دست خواهند داد.
    • از عبارات واضح و مختصر استفاده کنید که مخاطبان را به دنبال کردن موضوع دعوت کند. به وضوح به خوانندگان بگوئید که از آن ها چه می خواهید.
    •  

    CRM و ایمیل مارکتینگ را تلفیق کنید. 

    CRMمی تواند حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد که با استفاده از آن ها می توانید به بازاریابی از طریق ایمیل بپردازید. ارسال یک ایمیل مشابه به افراد گوناگون راهکار ایده آلی نیست. چرا که نمی توان با افراد مختلف به یک زبان سخن گفت. هرقدر پیام های شما شخصی تر باشند، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. احتمال کلیک بر روی ایمیل با موضوعات شخصی سازی شده  17% بیشتر است. 81% از مشتریان معتقدند بر طبق تجربیات آن ها، خرید از طریق ایمیل هائی که شخصی سازی شده اند ، احتمال بیشتری دارد.

    با یکپارچه سازی CRMو ایمیل مارکتینگ می توان مشتریان را در بخش بندی های مختلفی مشاهده کرد و برای هر صنفی به طور جداگانه به ارسال ایمیل پرداخت. می توان به خوبی تشخیص داد کدام ایمیل شما باز شده است، کدام ایمیل به بازدید از وب سایت منتهی شده و کدام ایمیل ها نادیده گرفته شده اند. پس از آن، به خوبی می توان استراتژی های بازاریابی را به گونه ای پیاده سازی کرد که بیشتر مشتریان به ایمیل شما پاسخ مثبت دهند و اقدامات بیشتری به منظور جذب دیگر مشتریان انجام داد.

    برای یکپارچه سازی CRMو سرویس ایمیل، می توان مخاطبان (Contacts)را از هر رو سرویس به دیگری انتقال داد تا اطمینان حاصل شود تمامی مشتریان در لیست ایمیل قرار گرفته شده اند.

    تیم های بازاریابی و فروش شما می توانند از یک پایگاه داده استفاده کنند، با این کار، برای مثال تیم بازاریابی برای دریافت گزارشات فروش و ارزیابی تاثیرات آخرین تبلیغات، نیازی به منتظر ماندن ندارند.

    داده های اخیر نشان می دهد که مشتریان با برند شما از دو طریق در ارتباط هستند. احتمال استفاده از ایمیل بیشتر از فیسبوک است. این موضوع را در نظر بگیرید که دسترسی اُرگانیک به فیسبوک 2% کاهش یافته است اما ایمیل های شما همواره می توانند به مخاطبان تحویل داده شوند بنابراین اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری بر روی ایمیل مارکتینگ به شمار می آید. به خاطر بسپارید، حدود 2/3 از ایمیل ها از طریق دستگاه تلفن همراه باز می شوند. از این رو،  برای ارسال ایمیل های موبایل-دوستانه، شخصی سازی و زمانبندی شده تمرکز کنید. با این روش خواهید توانست به افزایش فروش کالا و وفاداری به نام تجاری دست یابید.

    • منبع : business2community.com
  •    ابتدا به موضوع/عنوان ایمیل دقت کنید. عنوان باید در بازاریابی اینترنتی  به گونه ای باشد که مخاطب را جذب نماید؛ و همچنین گویای مطلب باشد تا مخاطب بعد از باز کردن ایمیل آن را سریع نبندد.

        موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و براحتی گویای مطلب باشد.

        موضوع ایمیل را بعد از نوشتن کامل متن بنویسید.

        در نوشتن عنوان خود صادق باشید، یعنی عنوان شما نشان دهنده متن ایمیلتان باشد. خواننده نباید بعد از باز کردن متن ایمیل، چیزی غیر از آنچه که در عنوان بوده است دریافت کند.

        موضوع ایمیل خود را بعد از ارسال 4-5 هزار ایمیل تغییر دهید. چون اگر به تعداد خیلی زیادی ایمیل را با این عنوان بفرستید این امکان وجود دارد که مرورگر آن را به عنوان ایمیل تبلیغاتی تشخیص دهد و آن را اسپم کند.

        نوشتن کلماتی مانند مارکتینگ یا کسب درآمد و ... در عنوان ایمیل، ممکن است ایمیل شما را به عنوان اسپم بشناساند. حتی الامکان سعی نمایید که از این نوع کلمات در عنوان خود استفاده نکنید و یا در صورت استفاده، این قبیل کلمات حساس را در داخل "" یا ** ** قرار دهید.

        حجم ایمیل باید کم باشد تا به راحتی توسط کاربر باز شود. برای این منظور نباید از عکس های زیاد در داخل آن استفاده نمود.

        ایمیل باید لینکی به سایت شما داشته باشد.

        ایمیل باید مختصر و مفید باشد تا خواننده از ادامه خواندن آن صرفنظر نکند.

        افرادی را که می خواهید برایشان ایمیل ارسال نمایید، هدفمند انتخاب کنید تا تاثیر بیشتری بر آنها داشته باشد.

        اصول مرتبط را رعایت نمایید تا ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته نشود.

        در پایان ایمیل، خود را معرفی نموده و آدرس سایت خود را در آن درج نمایید.

        رنگ های استفاده شده در ایمیل تبلیغاتی زیاد متفاوت نباشد.

        تعداد ایمیل های تبلیغاتی شما در بازاریابی اینترنتی  نباید زیاد باشد تا باعث اذیت کاربر گردد.

        زمان ارسال ایمیل خیلی مهم است تا کاربر آن را ببیند و مطالعه نماید.

        سعی کنید ایمیل شما ساده باشد تا خواناتر باشد. مهم است که کاربر به راحتی منظور شما را درک کند.

        از گرافیک سایت خود در ارسال ایمیل استفاده کنید.

        اگر به کاربران کمک کنید که از طریق ایمیل شما مشکلی را حل کنند به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال می کنند.

        این امکان را برای کاربر مهیا سازید تا در صورت تمایل حق دریافت ایمیل را لغو کند.

        در ایمیل، خود را زیاد بزرگ جلوه ندهید تا کاربر به صادق بودن شما شک نکند.

        حتما قبل از ارسال ایمیل، مخصوصا زمانیکه از نرم افزارهای ارسال ایمیل در بازاریابی اینترنتی  استفاده می کنید، آن را به ایمیل خود ارسال کنید تا از درست بودن مطالب درج شده در آن و همچنین شکل و محتوای آن اطمینان حاصل کنید.

        حتما از ابزارهای آنالیز ایمیل استفاده نمایید تا بتوانید کاربرانی که ایمیل شما را باز نموده اند و از چه گروهی هستند و مواردی از این قبیل را مشخص نمایید تا بتوانید به کمک آنها ایمیل های خود را هدفمند نمایید و نتایج بهتری کسب کنید.

  • طبق برخی تحقیقات انجام‌شده، تنها 3.26 درصد از ایمیل‌های ارسالی باز می‌شوند، بنابراین داشتن درک درستی از بازاریابی اینترنتی  با ایمیل برای ارتباط مؤثر با مخاطبین ضروری به نظر می‌رسد.

    در این مقاله، 7 مورد از مهم‌ترین انواع بازاریابی با ایمیل و نحوه‌ی استفاده صحیح از آن‌ها را شرح داده و مزایا و معایب هر یک را بیان می‌کنیم.

    • ایمیل‌های خوشامدگویی

    همه­ی ما میدانیم که برداشت اولیه از چیزی، بسیار اثرگذار است. ایمیل خوشامدگویی اولین چیزی است که یک فرد با ثبت ایمیل خود در لیست ایمیل­های شما، می‌بایست دریافت کند. این ایمیل فرصت مناسبی برای تشویق به خرید بیشتر فراهم می­کند و در ایجاد اعتبار، اعتمادسازی و ارتقای نشان تجاری شما مؤثر است.

    مزایا

    این نوع از ایمیل‌ها سه مزیت اصلی دارند:

    1. در مشتری انتظار ایجاد می‌کنند. می‌فهمد که قرار است به او ایمیل بزنید، ایمیل‌های شما چه شکل و ظاهری دارند و می‌تواند آدرس شما را به لیست تماس خود اضافه کند.
    2. اشتراک آن‌ها را تأیید می­کنید. بسیاری از مشتریان ممکن است در هنگام ثبت آدرس ایمیل خود، تصوری از ایمیل‌های ارسالی شما نداشته باشند. ایمیل خوشامدگویی به آن‌ها اطلاع می‌دهد که انتظار دریافت ایمیل‌های بیشتر را داشته باشند، بنابراین ایمیل‌های شما را اسپم نمی‌کنند.
    3. ارسال خودکار این ایمیل‌ها ساده است. راه‌های زیادی برای تنظیم ارسال ایمیل با وقوع رویدادهای مشخص (مثلاً اشتراک فرد جدید) وجود دارد.

    معایب

    هیچ عیبی وجود ندارد!

    • ایمیل‌های اختصاصی

    این نوع از ایمیل‌ها معمولاً توسط کسب‌وکارهای مختلف ارسال می‌شوند. ایمیل‌های اختصاصی تنها بر یک موضوع، مانند محصول جدید، اعلان یک خبر یا برگزاری یک رویداد، تمرکز دارند.

    ایمیل‌های اختصاصی محبوبیت زیادی دارند زیرا ترکیبی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی را شامل می­شوند: می‌توانند محرک باشند و افراد را به واکنش وادارند، عمومی و کلی نیستند و قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند.

    مزایا

    1. راه‌اندازی و ارسال این ایمیل‌ها آسان است. کافی است بفهمید که چه چیزی می‌خواهید بگویید. ایمیل‌های اختصاصی برای تعامل با مشتریان نیاز به گرافیک بالا و طرح‌های فانتزی ندارند.
    2. ردیابی ایمیل­های اختصاصی آسان است. این ایمیل­ها معمولاً تنها یک فراخوان دارند، بنابراین به‌راحتی می‌توان فهمید که چه افرادی روی آن­ها کلیک کرده‌اند.

    معایب

    1. زمان‌بندی این ایمیل­ها می‌تواند دشوار باشد چون تنها وقتی ارسال می‌شوند که حرفی برای گفتن داشته باشید. ارسال حجم زیاد ایمیل یا تعداد بسیار کم آن­ها به مشترکین، هر دو اشتباه است.
    2. محتوای محدودی دارند. هدف اصلی از ارسال ایمیل‌های اختصاصی، تمرکز بر روی تنها یک مطلب است؛ بنابراین اگر اطلاعیه‌ها و پیشنهادات دیگر را ترکیب کنید پیام شما اثرگذاری خوبی نخواهد داشت.
    • ایمیل‌های خبرنامه

    خبرنامه­ها روش بسیار خوبی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در بازه‌های زمانی معین هستند. پیش از آن که بخواهید خبرنامه راه‌اندازی کنید، باید اول هدف خود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال، آیا می‌خواهید مطالب شما در شبکه­های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند؟ یا با پرورش مشتریان فعلی، نشان تجاری خود را استحکام بخشید؟ هدف شماست که محتوای خبرنامه‌تان را تعیین می‌کند.

    مزایا

    بااینکه خبرنامه­ها برای همه مناسب نیستند اما چند مزیت مهم دارند:

    • ارتباط مداوم با مشترکینتان، به شناخت نشان تجاری شما و ایجاد اعتماد و اطمینان در آن‌ها می‌انجامد.
    • می‌توانید بدون آنکه نیاز به تولید محتوای جدید داشته باشید، با خلاصه‌سازی پر بازدیدترین پست‌های هفته و یا پررنگ کردن اعلامیه­های اخیر، از محتوای موجود برای هدایت افراد به بازدید از سایتتان استفاده کنید.
    • ارسال خبرنامه‌ها، هرچند به‌اندازه‌ی پیام‌های خودکار خوشامدگویی ساده نیست، اما به‌طورکلی چندان زمان‌بر هم نیست.

    معایب

    • خبرنامه‌ها برای حفظ ارتباطات موجود به کار می‌روند و مشتریان جدید را هدف قرار نمی‌دهند زیرا خبرنامه‌های شما تنها به مشترکینتان ارسال می‌شوند.
    • بسته به اینکه حرفه‌ای بودن ایمیلتان چقدر برایتان مهم باشد، ممکن است نیاز به استفاده از طراح و نویسنده داشته باشید که نیازمند صرف زمان و هزینه­ی اضافی ست.
Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.