• در ادامه مقاله قبلی به توضیحاتی در مورد KPIهای مربوط به بازاریابی آنلاین می پردازیم.

    (برای خواندن بخش اول مقاله اینجا کلیک کنید)

    یکی از مهمترین نکاتی که صاحب هر کسب و کاری در فضای دیجیتال باید بداند این است که ترافیک وارد شده به سایتش از چه بخش هایی وارد میشود. به عبارت دیگر کدام سایت ها یا منابع اینترنتی، کابران را به سایت او می آورد.

    معمولا کاربران یا به صورت مستقیم (direct traffic) وارد سایت شما میشوند؛ یا از طریق لینکی از سایت های دیگر (Referral traffic)  به سایت شما هدایت میشوند؛ و یا از طریق موتورهای جستوجو مانند گوگل به سایت شما راه پیدا میکنند.(Organic traffic) نوع دیگری نیز وجود دارد که در آن کاربران در نتیجه تبلیغات شما در سایت های دیگر وارد سایت شما میشوند (Campaign traffic). این نوع تبلیغات هدفمند بوده و معمولا کاربر را به صفحه خاصی از سایت (landing page) هدایت میکند.

    پس لازم است که بدانید کاربران شما از کدام از این چهار کانال فوق وارد سایت شما میشوند. اما مهمتر از داشتن ترافیک بالا، داشتن کاربرانی است که هدف خاص شما را (مانند خرید محصول یا سرویس) انجام دهند یا حداقل بیشتر از سایت شما استفاده کنند.

    در واقع فرض کنید کابری وارد سایت شما میشود، اما تنها با دیدن یک صفحه، به نتیجه مورد انتظار خود نمیرسد و بلافاصله سایت شما را ترک میکند. چنین ترافیکی به درد کسب و کار شما نمیخورد. شما کاربری نیاز دارید که در سایت شما بماند و کار خاصی (که شما برنامه ریزی کردید) انجام دهد.

    ممکن است بپرسید چه کاری غیر از خرید؟ داشتن اطلاعات از مشتریان بسیار باارزش است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید که فرمی را پر کرده و اطلاعاتی مانند شماره موبایل یا ادرس ایمیل خود را به شما بدهند. این کار میتواند هدف باشد، یعنی شما در روند طراحی سایت خود به طریقی مشتری را به این فرم رسانده و سعی میکنید از او اطلاعات بگیرید.

    طبیعی ست که همه افراد چنین کاری نمیکنند، درصد کاربرانی که هدف خاص شما را انجام میدهند جزو نرخ تبدیل(conversion rate) شما به حساب می آیند. نرخ تدیل یعنی درصدی از مشتریان که هدف خاص شما را انجام میدهند نسبت به کل کاربران؛ این هدف حتی میتواند خرید مشتری نیز باشد.

    هرچه این عدد بیشتر باشد نشاندهنده موفقیت شماست! اما برای اکثر کسب و کارها این نسبت زیر 0.1 است. چرا؟ دلایل مختلفی دارد از جمله مهمترین آنها میتواند روند اشتباه، طراحی بدون توجه به مشتری یا حتی ورود کاربران اشتباه باشد. (مقاله سایت معتبر entrepreneur را در زمینه علل کم بودن نرخ تبدیل بخوانید)

  • برای رسیدن به موفقیت در هر فعالیتی باید آن را نسبت به یک معیار مشخص اندازه گیری و رصد کنیم؛ همچنین تلاش هر تیمی به مرور زمان این است که بتواند این معیار(ها) را افزایش داده و به مقدار دلخواه یا ماکزیمم خود برساند. دنیای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نیست، برای بهینه سازی سایت یا هر نوع فعالیت بازاریابی یا فروش اینترنتی، معیارهایی وجود دارد که هر کدام معنایی خاص دارند. در ادبیات دیجیتال به این نوع شاخص ها KPI     (Key Performance Indicator یا شاخص عملکردی میگویند.

    تعداد KPIها بسیار زیاد بوده و بسته به نوع فعالیت هر کسب و کاری، از تعدادی از آنها استفاده میکند. خوبی این KPIها این است که میتوان بعضی از آنها را با هم ترکیب کرد و عدد تازه ای به دست آورد که معنایی متفاوت از اجزای سازنده خود دارد. در این مقاله و مقالات بعدی تعدادی از این KPIها شرح داده خواهد شد.

    1. تعامل در سایت: 

    این شاخص ها بیانگر میزان اثربخشی سایت شما در جذب مشتری های بالقوه میباشد.

    تعداد بازدید: این شاخص بیانگر این است که سایت شما در هر بازه زمانی (روز ، هفته، ماه) چه میزان بازدید داشته است. قاعده کلی این است که هر چه این عدد بیشتر باشد وضعیت سایت ما نیز بهتر است اما در بعضی موارد ممکن است ترافیک اشتباه وارد سایت ما شوند. یعنی افرادی وارد سایت ما شوند که در بازار هدف ما قرار ندارند و طبیعتا خریدی هم از ما نخواهند داشت.

    خالص بازدید: در شاخص قبلی اگر یک کاربر در دو روز متفاوت، پیاپی به سایت شما سر بزند، هر بار جزو بازدید ها به حساب می آید. اما در این شاخص هر شخص فقط یک بار به حساب می آید. یعنی اگر شخصی برای بار اول وارد سایت شما شود، جزو خالص بازدید به حساب می آید اما در دفعات بعدی اگر به سایت سر بزند، دیگر خالص بازدید تغییری نخواهد کرد.

    نرخ بازگشت: این مقدار درصد افرادی است که بیش از یک بار وارد سایت شدند نسبت به کل افرادی که سایت را مشاهده کردند. طبیعی ست هر چه این مقدار بیشتر باشد یعنی ما توانسته ایم کاربران را راضی نگه داریم و آنها پیاپی به سایت ما سر میزنند؛ این نشانه ی خوبی ست!

    متوسط زمان بازدید: این نرخ به شما بیان میکند به طور متوسط هر کاربر چه مدتی در سایت شما میماند؛ این نرخ یکی از نرخ های مهمی است که بیانگر میزان موفقیت شما در نگه داری کاربران در سایت شما میباشد. هر چه این عدد بیشتر باشد، به معنی مفید بودن مطالب یا چذاب بودن سایت شما برای مشتریان است. 

  • موبایل ها را دست کم نگیرید

    مسیح نبی زاده

    تاریخ انتشار: 1395/02/28

    با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از موبایل های هوشمند شاهد یک رخداد جالب در دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم.

    امروزه اکثر مردم دیگر از رایانه های شخصی استفاده نمیکنند. تبلت ها و گوشی های هوشمند جایگزین PC و لپ تاپ شده است. در سال 2014 تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده میکردند به مرز 1 میلیارد و 600 میلیون نفر رسید و با میزان استفاده از اینترنت در PC ها برابر شد.

    در سال 2015 حتی از این مقدار فراتر رفته و به 1.9 میلیارد نفر در سراسر دنیا رسید. یک هشدار مهم برای کسانی که در حوزه های دیجیتال فعالیت میکنند!

    بازاریابی موبایلی را دریابید.

    وبسایت های خود را برای استفاده از موبایل سازگار کنید و به فکر راه هایی باشید تا بتوانید مشتریانی که از تلفن همراه استفاده میکنند را نیز جذب کنید. بسیاری از محققین افزایش استفاده از موبایل را یک شیفت در دنیای دیجیتال میدانند و معتقدند این شیفت، نتایج مثبت بسیاری دارد البته اگر بتوانیم درست آن را تحلیل کنیم.

    به عنوان مثال در موبایل ها میتوانیم موقعیت جغرافیایی مشتریان خود را داشته باشیم پس چه خوب خواهد بود اگر بتوانیم برای هر منطقه جغرافیایی یک برنامه خاص بازاریابی یا تبلیغات داشته باشیم. همچنین میتوانیم متوجه شویم کدام قسمت سایت ما برای کاربر جذاب تر بوده و او بیشتر وقت خود را در کجای سایت ما صرف کرده است.

    میتوانیم اطلاعات را از حساب های اجتماعی او گرفته و بر اساس تحلیل علاقه های او تبلیغات مناسبی را به او ارائه کنیم. همچنین داشتن اپلیکیشن مخصوص به خود یا همگام سازی با نرم افزارهای مشهور میتواند یک مزیت رقابتی بسیار عالی برای کسب و کار ما ایجاد کند. 

  • هشت نکته برای بهتر کشف شدن ایمیل هایتان

    مسیح نبی زاده

    تاریخ انتشار: 1395/02/21

    ما در اینجا قرار داریم: با تلاش زیاد تعداد زیادی ایمیل از مشتریان خود دریافت کردیم، برای متن ایمیل ارسالی به آنها، جمله به جمله فکر کردیم، به مغزمان فشار وارد کردیم تا در 44 حرف، موضوع ایمیل خوبی را پیدا کنیم. حالا وقتش است، دکمه ارسال را کلیک کرده و به آنها ایمیل خود را ارسال میکنیم!

    اما بعد از چند روز متوجه موضوع ناراحت کننده ای میشوید: ایمیل های ارسالی شما آنقدرها هم که فکر میکردید باز نشده اند و حتی از بین افرادی که ایمیل را خوانده اند تعداد بسیار اندکی روی لینک مورد نظر شما کلیک کرده یا عمل خواسته شده شما را انجام داده اند! این وضعیت ناامید کننده است!

    پس چطور ایمیل مارکتینگ به عنوان دومین ابزار پرکاربرد مارکتینگ در دنیا با بازدهی بالا به شمار میرود؟ چطور میتوانید افراد را متقاعد کنید که ایمیل شما را خوانده و به خواسته شما عمل کنند؟

    بگذارید به شما بگویم اصلا کار سختی نیست! شما در این مقاله و مقالات آینده مهمترین توصیه ها را در خصوص افزایش نرخ بازدهی ایمیل مارکتینگ خواهید خواند! آماده اید؟

    یک سوال ساده: اگر یکی از این دو ایمیل به دست شما برسد کدام را باز خواهید کرد؟ ایمیل از طرف یک دوست صمیمی یا ایمیلی از طریق سامانه ارسال انبوه؟

    فکر کنم جوابش ساده باشد، اینطور نیست؟

    بنابراین وقتی به لیستی از ایمیل ها، مطلبی ارسال میکنید، دقیقا چه میخواهید؟ میخواهید شیوه نگارش شما طوری باشد که گویی به یک سری افراد بی هویت چیزی ارسال میکنید؟ میخواهید مانند همان هایی باشید که وقتی به شما ایمیل ارسال میکنند چیزی جز حس تلف کردن وقت در شما به وجود نمی آید؟

    بیایید روراست باشیم! اگر میخواهید مشتریان شما ایمیل شما را بخوانند، باید آنها را دوست خود به حساب آورید!

    شما قاعدتا به دوست خود احترام گذاشته و به او اعتماد میکنید، نه؟ پس بهتر است به خواسته ی مشتریان خود احترام گذاشته و در طراحی ایمیل های خود به 8 نکته زیر توجه کنید:

    1. روی صحبتتان با شخص باشد.

    سعی کنید کمتر با گروهی از آدمها صحبت کنید، طوری متن ایمیل خود را تنظیم کنید که هر فرد احساس کند این ایمیل تنها برای او ارسال شده است. در واقع ایمیل های "شخصی سازی شده" ارسال کنید.

    2. وقت مشتریان را تلف نکنید.

    تنها زمانی ایمیل ارسال کنید که چیزی ارزشمند و مفید برای مشتریان خود داشته باشید.

    3. مفید باشید.

    ایمیل ارسالی شما تنها در زمانی نباشد که شما از آنها چیزی میخواهید. همانند یک دوست واقعی، مفید، بخشنده و دوست داشتنی باشید.

    4. از نام واقعی خود استفاده کنید.

    نام و شهرت خود را در هر ایمیل ذکر کنید. چنین ایمیلی شخصی به نظر میرسد. اینطور نیست؟

    5. قابل اعتماد باشید.

    بگذارید مشتریان شما بدانند چه چیزی از شما انتظار میرود. طبیعی است که پیام های فروش نیز باید جزیی از ایمیل مارکتینگ باشد. اما دقت کنید، در زمان درست از این نوع ایمیلها استفاده کنید.

    6. عجیب غریب نباشید!

    حتما ایمیل ها را شخص سازی کنید! اما یه روند را همیشه ادامه ندهید، به عنوان مثال بیش از حد از اسم افراد استفاده نکنید، ممکن است مانند مراکز تلفن عمومی به نظر برسد.

    7. طرف آنها باشید.

    به مشتریان خود یادآوری کنید که آنها تنها نیستند. به آنها بگویید که دردشان را میفهمید و بپرسید که کمک نمیخواهند؟

    8. برای خواندن پاداش بدهید.

    به افرادی که ایمیل خود را میدهند سود برسانید. چگونه؟ شاید اشتراک گذاری یک نوشته خوب، عکس زیبا یا حتی حسی خوش آیند. چیزی که تنها از باز کردن ایمیل شما نصیبشان میشود.

  • بهینه سازی موتور جستوجو(SEO) چیست؟

    مسیح نبی زاده

    تاریخ انتشار: 1395/02/14

    بهینه سازی موتور جستوجو (Search Engine Optimization یا به اختصار SEO) یک مفهوم بازاریابی است که بر حضور طبیعی در لیست نتایج موتورهای جستوجو مانند گوگل و یاهو تمرکز دارد. سئو در سایت 2015 دارای بالاترین نرخ بازگشت سرمایه برای کسب و کار های کوچک و متوسط بوده است.

    برای داشتن رنک سئو خوب، هر دو عنصر فنی و خلاقیت لازم است تا بتوان ترافیک هدفمند بیشتری را به سوی سایت خود هدایت کنیم. چیزهای زیادی است که بر بالا رفتن رنک سئو تاثیرمیگذارند. از کلماتی که شما در صفحات سایت استفاده میکنید تا لینک هایی که دیگر سایت ها به شما میدهند.

    برای اینکه غرق این موارد بعضا کم اهمیت نشویم یک تعریف ساده از سئو ارایه میدهیم: "سئو طراحی سایتی است به طوریکه موتورهای جستوجو بتوانند ساختار آن را درک کنند.

    این تعریف بسیار ساده است اما میتواند گمراه کننده نیز باشد، شما در هنگام طراحی سایت خود نباید فقط به موتورهای جستوجو فکر کنید، یادتان باشد شما سایت را برای استفاده کاربران یا مشتریان خود طراحی کرده اید. پس آنها نیز مهم هستند.

    اما موتورهای جستوجو چطور سایت ما را درک میکنند و چگونه میتوانیم دقیقا همان افرادی را که میخواهیم به سمت سایت خود بکشانیم؟

    بیایید از نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستوجو مانند گوگل صحبت کنیم، فرض کنیم خود شما به دنبال مطالبی در خصوص بازاریابی ایمیلی هستید. چه میکنید؟ صفحه گوگل را باز کرده عبارت موردنظر خود را در تایپ کرده و enter میزنید. در کسری از ثانیه گوگل 10 سایت را به شما نشان میدهد شما میتوانید تک تک آنها را چک کرده و اگر نتیجه مورد نظر خود را پیدا نکردید به نتیجه های دوم، سوم و.... بروید.

    حال سوال اینجا مطرح میشود: چطور گوگل سایت های این حوزه را رتبه بندی میکند و به ترتیب آنها را نمایش میدهد؟

    گوگل با استفاده از یک سری الگوریتم های پیچیده سایت شما را بررسی میکند و ساختار آن را تجزیه و تحلیل کرده مطالب و کلمات کلیدی (Keywords) صفحات سایت شما را یاد میگیرد. این روشها بسیار هوشمندانه هستند اما در عین حال نیازمند راهنمایی نیز میباشند. جمله قبل کمی دشوار به نظر میرسد! بیایید بیشتر بررسی کنیم. موتورهای جستوجو تمام کلماتی که شما در سایت یا صفحات خود استفاده کرده اید را به خاطر نمیسپارند. آنها کلمات کلیدی را یاد میگیرند.

    اما کلمات کلیدی یعنی چه؟

    کلمات کلیدی همان عباراتی است که شما در سایت گوگل تایپ کرده و به دنبال نتایج موردنظر میگردید. به عنوان مثال "بازاریابی آنلاین" یا "خبرهای اقتصادی روز" یا حتی "فروش مبل راحتی" این عبارات موضوع یا محور اصلی مطالب سایت یا صفحه موردنظر هستند.

    این کلمات هستند که ترافیک هدفمند را به سمت سایت شما هدایت می کنند. اکنون متوجه اهمیت آنها شدیم چطور میتوانیم کلمات کلیدی در مورد کسب و کار خود را پیدا کنیم. سایت های زیادی هستند که به شما در این زمینه کمک میکنند مانند google trend که میزان جستوجوی یک عبارت خاص را در طول زمان در یک منطقه جغرافیایی خاص را به شما نشان میدهد و میتوانید با سایر کلمات کلیدی مشابه مقایسه کنید.

    در مقاله بعدی در خصوص پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار خود بیشتر صحبت خواهیم کرد و همچنین تکنیک های دیگری را برای افزایش رنک سئو به شما نشان خواهیم داد.

  • آنلاین مارکتینگ یعنی چه؟

    مسیح نبی زاده

    تاریخ انتشار: 1395/02/06

     

    اگر در زمینه کسب و کارهای کوچک یا متوسط فعالیت میکنید به احتمال بسیار زیاد عباراتی مانند فروش آنلاین، آنلاین مارکتینگ و تبلیغات آنلاین به گوشتان خورده است که به نظر میرسد به شدت در حال گسترش هستند. اما اینها دقیقا چه هستند؟

    10 سال پیش را به خاطر بیاورید. زمانی که بیشترین استفاده از کامپیوترها به تایپ و انجام کارهای روزمره اختصاص داشت. کسانی که اینترنت پرسرعت داشتند خیلی خاص به حساب می آمدند که البته آن را هم بیشتر برای جستوجو در گوگل یا فرستادن ایمیل استفاده میکردند. در آن زمان هنوز فکس رایج بود، برای فروش هم حتما به مکان فیزیکی نیاز داشتید که البته گرانقیمت بود. تبلیغات و آگهی هم به بنر و تبلیغات کاغذی و آگهی در تلویزیون محدود میشد.

     

    با گذشت زمان و استفاده بیش از پیش افراد از کامپیوتر و تبلت ها و گوشی های هوشمند، دنیای دیجیتال ابزارهایی عالی و باصرفه بیشتر را در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار داد. به عنوان مثال، اکنون بدون داشتن مکان فیزیکی بزرگ و خرج هزینه های زیاد جهت دکوراسیون آن، با داشتن تنها یک سایت میتوانید محصولات خود را آنلاین به مشتریان خود بفروشید. یا دیگر لازم نیست چندین میلیون تومان هزینه کنید تا برای مدتی محدود در مکانی محدود بنر شما دیده شود، در حال حاضر شما میتوانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در چند سایت، هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هزاران نفر از مشتریان هدف خود را به سمت خود بکشانید.

    اما مزیت اصلی ابزارهای بازاریابی دیجیتال(Online Marketing) یا فروش آنلاین (E-commerce)  به این موارد خلاصه نمیشود. علاوه بر هزینه کم در مقایسه با روش های سنتی مزیت اصلی این ابزارها در اتومات کردن کارها، کنترل و اجرای هدفمند برنامه ها میباشد.

    کنترل و اجرای هدفمند یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال قضیه را روشن کنیم: فرض کنید شما صاحب کسب و کاری در حوزه جواهرآلات و بدلیجات هستید. دنیای دیجیتال چطور میتواند به گسترش کسب و کار شما کمک کند؟

    شما میتوانید با طراحی سایت مطابق با سلیقه بازار هدف خود (فرض کنیم خانم های بین 15 تا 30 سال) و ارائه گالری از محصولات خود آنها به صورت آنلاین بفروشید.

    برای تبلیغات و بازاریابی روش های زیادی  وجود دارد:

    شما میتوانید از شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام) جهت نشان دادن محصولات خود به مشتریان استفاده کنید و آنها را به سایت خود لینک کنید.

    میتوانید به مشتریان خود ایمیل زده و آنها را با تخفیفات عالی شگفت زده کنید.

    میتوانید با استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا (content marketing) رنک خود را در گوگل بالا برده و مشتریان زیادی از طریق موتورهای جستوجو برای خود ایجاد کنید.

    میتوانید ویدیو تدوین کرده در سایت های مختلف گذشته تا مشتریان خود را از کیفیت مخصولات خود باخبر کنید.

    اما داستان به اینجا ختم نمیشود، چیزی که به عنوان برتری این ابزارها در مقابل روش های سنتی به شمار میرود چیزی بیش از روش های بازاریابی یا تبلیغات است.

     

    در دنیای دیجیتال شما میتوانید مشتریان خود را دنبال کنید. بدین معنی که ببینید آنها از چه روشی به سایت شما وارد شده اند، چه صفحه هایی از سایت شما بیشتر برای مشتریان جذاب است و موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را با دقت اندازه بگیرید.

    برای روشن شدن بیشتر این موضوع فرض کنید به 100 نفر از افرادی که ایمیل آنها را دارید، ایمیل شامل توضیحی از محصولات خود ارسال میکنید. متوجه میشوید که 20 نفر از آنها جذب مطلب شما شده و لینک داده شده در ایمیل را باز کردند. به سایر 80 نفر ایمیلی شامل تخفیف 10%درصدی برای محصولات پرفروش داده و به آن 20 نفر ایمیلی جهت دیدن گروه بندی محصولات و تخفیف 15% ارسال میکنید. 10 نفر خرید میکنند، 10 نفر دیگر بعد از دیدن چند صفحه، سایت شما را ترک میکنند. شما میتوانید ببینید چه صفحه ای است که نتوانسته مشتریان را به خود جلب کند. پس نیازمند کمی تغییر خواهید بود

    . چند روز بعد ایمیلی دوباره به این افراد ارسال میکنید از آنها میخواهید که اگر مشخصات خود را پر کنند 15%تخفیف شامل حالشان میشود. این روش جواب داده و اطلاعاتی در خصوص مشتریان خود به دست میآورید. متوجه میشوید که این افراد، اشخاصی با سلایق هنری بوده لذا از سایت های خشک و بی روح به سرعت خسته میشوند. بنابراین در ایمیل بعدی با ذکر نام این افراد در ایمیل (به صورت خودکار) ایمیلی صمیمیتر نوشته و آنها را صفحه ای منتقل میکنید که با روحیات انها بیشتر سازگار است. این روش جواب داده و 8 نفر دیگر نیز از شما خرید میکنند. لازم به ذکر است این مراحل کاملا اتومات بوده و شما تنها نتایج در هر مرحله را مشاهده می کنید. 

    مثال فوق یکی از قدرت های ابزارهای آنلاین مارکتینگ میباشد. تعداد این روش ها زیاد است و سعی میکنیم در مقالات بعدی در خصوص هرکدام از آنها به طور جامع و البته خلاصه با یکدیگر گفتوگو کنیم.

  • بررسی 2 نوع از بازاریابی اینترنتی با ایمیل :

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1395/01/22

    ایمیل مستقیم : ایمیل مستقیم شامل ارسال یک پیام تبلیغاتی در قالب یک ایمیل که ممکن است یک اطلاعیه از یک پیشنهاد ویژه باشد برای مثال : همان طور که شما ممکن است یک لیست از مشتری یا چشم اندازی از آدرس ایمیل های مشتری داشته باشید با این شیوه میتوانید ایمیل های هدفمند به مشتریان خود بدهید.

    تبلیغات با ایمیل افراد در بازاریابی اینترنتی : به جای تولید خبرنامه توسط خودتان شما می توانید از خبرنامه های دیگرن استفاده کرده و تبلیغات خود را در آنجا قرار دهید و از این طریق ایمیل جمع آوری کنید در واقع بسیاری از خبرنامه ها ی ایمیل فقط برای این منظور ایجاد شده  و به فروش فضای تبلیغاتی دیگران هم کمک می کند.

  • چرا استفاده از بازاریابی با پست الکترونیکی :

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1395/01/16

    • مقرون به صرفه : همه شما نیاز به یک اشتراک رایگان و ارزان قیمت دارید و هیچ نرم افزاری مانند بازاریابی اینترنتی با ایمیل صورت بروز وجود ندارد.
    • قابل اندازه گیری و گزارش : می توان ایمیل ها را باز و مشاهده کرد که شما بدانید چه نوع از محتوا و پیشنهادات بهترین پاسخ هستند.
    • راهی آسان و آشنا : شما به راحتی می توانید یک ایمیل ایجاد کنید آن را ارسال کنید که همین باعث رشد کسب و کار شما می گردد.
    • کارکردن نسخه ها : بازاریابی اینترنتی با ایمیل باعث بازگشت سرمایه بیش از 44 دلار بازای 1 دلار می شود.

    منبع : http://www.verticalresponse.com/

  • 4 نکته در بازاریابی اینترنتی و محتوا:

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/12/16

    1. متمرکز کردن: اگر می خواهید کلیک بر روی ایمیل هایتان امکان پذیر باشد از عناوین ساده استفاده کنید همچنین می توانید از لینک یا قالب ایمیل استفاده کنید شامل : تیتر ، عکس ، تیزر ، دکمه  ایمیل هسته اصلی یک استراتژی بازاریابی محتوا می باشد.

    2. استفاده از تصویر جذاب : در این پست می خواهیم بگوییم که تصاویر به بازاریابی محتوا و ایمیل کمک بسیار می کند. تصاویر باید به بخشی از بازاریابی محتوا تبدیل شود. تیزرهای تصویری می توانند به تشویق خواننده برای ادامه به خواندن برای کسب اطلاعات بیشتر کمک کند.

    3. شامل محتوا در تمام ایمیل ها : که می تواند برای گیرنده مفید باشد. علاوه بر خبرنامه و ایمیل های تبلیغاتی ، ایمیل های خودکار می تواند در قالب پیام های خوش ، فاکتورها و اطلاعیه ها باشد. بسیاری از حالات می تواند به ارزش ایمیل کمک کند.

    4.شخصی : به چند دلیل بازاریابی ایمیل بصورت شخصی بسیار موثر است. تعداد زیادی ایمیل ها فاقد شخصیت هستند. نوشتن ایمیل و امضا به روند چاپ و نشر آن کمک می کند.

    منبع : http://www.contentharmony.com/

  • 29 نکته مهم بازاریابی اینترنتی

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/12/09

    ۱- قبل از ارسال ایمیل تمامی بخشهای متن نامه خودتان را بررسی کنید. ۲- قبل از ارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید. وجود این غلطهای املایی میتواند شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند. ۳- یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم. ۴- تمامی لینکهای داخل ایمیل خودتان را بررسی کنید. ممکن است. برای ارسال ایمیل از قالب ایمیل قبلی استفاده کرده باشید و به  . این موارد را بررسی کنید ً همین دلیل لینکهای ایمیل قبلی در ایمیل فعلی شما باشند .قبل از ارسال حتما ۵- زمان ارسال خودتان را تنظیم کنید. حتی اگر از بهترین سرویسهای SMTP   ایده خوبی نیست که یکباره ده ً استفاده میکنید اصلا هزار ایمیل را ارسال کنید. طبق تجربه من برای ارسال از هاست خودتان بهترین تنظیم ارسال ایمیل چهار ارسال در هر دقیقه است. ۶- بهترین زمان ارسال ایمیلها شنبه ساعت هشت صبح است. هرگز ایمیلها را جمعه ارسال نکنید. زیرا تا صبح روز شنبه ممکن است کاربر ایمیلهای دیگری را نیز دریافت کند. باید ارسال را طوری تنظیم کنید که کاربر در زمانی که به محل کار خود میرود  . ایمیل اول لیستش باشد ۵ایمیل شما جزو ۷- هرگز اسپم ارسال نکنید. سعی کنید با روشی که در این کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی گفته شد ایمیل علاقهمندان خودتان را جمع آوری کنید. ارسال اسپم هزینه زیادی را برای تجارت آنلاین شما ایجاد میکند. ۸- ایمیل یکی از عوامل اعتماد سازی میباشد. سعی کنید در نوشته های ارسالی خودتان کاری نکنید که این اعتماد کاربر از بین برود. ۹- در بازاریابی اینترنتی  خودتان اصل سادگی را رعایت کنید. هر چه ایمیل شما ساده تر باشد خوانا تر خواهد بود. سعی کنید پیام خودتان را واضح به کاربر نشان دهید. ۱۱- بازاریابی اینترنتی ارسالی خودتان را بر مبنای مهم به کم اهمیت مرتب کنید. ۱۱- کاربران را برای کلیک بر روی لینک ایمیل تشویق کنید. وقتی کاربران به سایت بر میگردند ممکن است به صفحه محصولات شما مراجعه کنند و محصولات شما را خریداری کنند. ۱۲- هرگز از کدهای جاوا در ایمیلهای ارسالی خودتان استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود. ۱۳- تمامی کد های لازم را در داخل ایمیل قرار دهید. اگر از کد CSS   در داخل ایمیل قرار ً در ایمیل استفاده میکنید آن را حتما دهید. ۱۴- در ایمیلهای ارسالی خودتان سعی کنید محتوای شما بیشتر از کد های  .باشد HTML  ۱۵- از گرافیک سایت خودتان در نامه های ارسالی استفاده کنید. ۱۶- حجم نامه خودتان را زیاد نکنید، برای اطلاعات بیشتر کاربر را به صفحه مورد نظر سایتتان هدایت کنید. برخی از کاربران ایمیلهای خودشان را با موبایل چک میکنند به همین دلیل دوست ندارند ایمیلهای حجیم دریافت کنند. ۱۷- مطمئن شوید که سرور شما در لیست سیاه نیست. در صورتی که سرور شما در لیست سیاه باشد. هر چقدر هم نامه شما اصولی باشد تمامی ایمیلهای شما یا به دست مخاطب نمیرسد و یا این که به شاخه اسپم آنها میرود. ۱۸- اگر از کلمات انگلیسی استفاده میکنید میان کلمات فاصله نیندازید. برای مثال کلمه : w o r l را به این صورت ننویسید world d ۱۹- از لغات اسپم در ایمیل خودتان استفاده نکنید لغاتی مانند رایگان به عنوان اسپم شناخته میشوند. میتوانید لیست این لغات را از طریق گوگل بدست آورید. ۲۱- اگر تنظیمات را انجام دهید. ایمیلها بهتر ارسال خواهند شد. برای این کار میتوانید از شرکت ارائه دهنده Reverse DNS هاست خودتان پیاده سازی و تنظیمات آن را درخواست کنید. ۲۱- همواره رقیبان خودتان را بررسی کنید. در لیست آنها عضو شوید و استراتژیهای بازاریابی ایمیلی آنان را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است آنان نیز عضو لیست شما باشند. ۲۲- محتوایی را به کاربران پیشنهاد دهید که کاربر همیشه خواندن ایمیلهای ارسالی شما اولین اولویت وی باشد. ۲۳- در هر صورت، اگر محتوای رایگان یا تجاری ارائه میکنید. مطمئن شوید که این اطلاعات به آسانی در جای دیگر در دسترس نیست. اخبار، تحلیلها و تجربیات تجاری شما جزو این موارد هستند. مطمئن شوید که محتوای شما آنقدر جذاب است که مخاطبین شما با اشتیاق ایمیلهای شما را دنبال میکنند. ۲۴- در صورتی که شما به کاربران کمک کنید که مشکلات خود را حل کنند آنها به افراد وفاداری تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال میکنند. ۲۵- سعی کنید بخشی از محتوای سایت خودتان را به صورت صوت و تصویر تولید کنید و در ایمیلهای خودتان این فایلها را به صورت رایگان و انحصاری در اختیار مخاطبین لیست خودتان قرار دهید. با انجام این کار ارتباط بهتری با اعضای لیست خودتان برقرار میکنید. ۲۶- سعی نکنید در ایمیلهای ارسالی به مقالات مفید دیگران لینک بدهید. کاربران عضو لیست شما شدهاند تا با شما ارتباط برقرار کنند. ۲۷- برای بهتری شدن و نتیجه گرفتن بهتر از لیست خودتان از آزمون تقسیمی استفاده کنید. در این روش اعضای لیست را به دو گروه تقسیم میکنید. و به هر کدام یک محتوا را با رنگ و ساختار متفاوت ارسال میکنید و با انجام این کار میتوانید بهترین طرح را برای نامه های خودتان انتخاب کنید. ۲۸- با استفاده از نرم افزار گوگل آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر ایمیل محاسبه کنید. با این روش میتوانید بهترین بازدهی را بدست آورید. ۲۹- اگر در ایمیل خودتان فقط بر روی یک موضوع تمرکز کردهاید آدرس صفحه مورد نظر را در بخشهای مختلف ایمیل تکرار کنید
Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.