• نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/03

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب و کاری باشد که ، تلفیقی از جذابیت ، کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند.ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در اینجا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    1- ایمیل هایی با اهداف مشخص بزنید :

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر اینکه هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد.حال می تواند اطلاع رسانی ، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری ، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    2- از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید :

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه ، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری است.

    اگر نتوانید جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همینطور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    3- خلاصه و مفید بنویسید :

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    4- ایمیل هایتان را اختصاصی کنید :

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
    برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آنها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای بدست آوردن حسن نظر مشتریان و افزایش فروش شما.

    5- با یک سوال تمام کنید :

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند .این ارتباط باعث بوجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به فروش می شود.

    6- از زبان ساده استفاده کنید :

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید . مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان محاوره ای به آنها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آنها صحبت می کنید).

    7- حاوی فراخوانی برای یک عمل باشد :

    موثرترین ایمیل ها ، آنهایی هستند که فراخوانی واضح از یک عمل در برداشته باشند.

    از افعال کوتاه ، موثر و قوی که مشتری را به انجام کاری تشویق میکند استفاده کنید. افعالی مانند : بخرید ، سفارش دهید ، تماس بگیرید یا ثبت نام کنید.

    این مطالب را برای ارتباط بهتر و
    فروش بیشتر به کار ببندید.

  • 5 راه برای بهبود بازاریابی اینترنتی در سال 2017

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/28

    فعالان صنعتی در حال سرمایه گذاری بر تجارب مشتریان خود هستند...پس شما هم باید این کار را بکنید،.

    در حالی که خیلی از مردم آرزو می کردند تا سال 2016 به خاطر مشکلات جهانی به آرامی تمام شود یک چیز خوب در 365 روز گذشته وجود داشت :

    این سال، سالی استثنایی برای کسب و کار آنلاین بود

    بیایید به زمستان 2015 برگردیم. در این مدت زمان گزارشات بی شماری  این اخطار را به صاحبان کسب و کار ها می دادند که وبسایت های خود را با موبایل تطبیق دهید (mobile friendly)،از زمانی که الگوریتم گوگل تغییر کرد تطابق هر چه بیشتر وبسایت ها با موبایل به عنوان یک سیگنال برای رتبه دهی مورد استفاده قرار گرفت و صد البته این رویداد خیلی از بازاریابان را به مراتب بالا پرتاب کرد، آن ها وبسایت های خود را باری ارتباط هرچه بهتر با کاربران موبایل باز طراحی کردند. یک واقعیت جالب در مورد جمعه سیاه (black Friday) سال 2016 جشن رکورد فروش 3 میلیارد دلار بود که 1 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق فروش موبایل بود.

    اما موفقیت کسب و کار آنلاین به سادگی فقط به موبایل ختم نمی شود. مطالعات نشان میدهد که خورده فروشانی که د عین حال در موبایل ،ایمیل و رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کردند به طور میانگین شاهد افزایش 30% فروش خود نسبت به شرکت هایی که فقط روی یک یا دو تا از این مضوعات متمرکز بودند شدند. همچنین  یک فرق دیگر ماجرا این بود که شرکت های موفق در عین حال از تجارب عالی مشتری ها نیز بهره گرفتند.

    با تکنولوژی SEO، دسترسی به دیتاهای بزرگ و بالا آمدن هوش مصنوعی، به راحتی نمی توان ترافیک سایت ها را بالا برد.

    کمپانی های پیشرو در حال سرمایه گذاری بر روی تجربه مشتری هستند، که در حال حاضر این اجازه را به آن ها میدهد که 14%سریع تر نسبت به کمپانی های کندتر رشد کنند. با این سیل بزرگ تجربه خرید آنلاین عالی می تواند تبدیل به یک سبقت و ترقی ثابت از بقیه باشد. به این معنی که ، کسب وکارها در حال ساخت راه های نوآورانه برای تحقق هرچه بهتر تجربه کاربری نسبت به بقیه رقبا خود هستند تا بتوانند داخل این بازی بمانند.

    با این تفکر، من تعدای از نظرات مایکل لازار مدیر ارشد بازاریابی شرکت (ready cloud) که به عنوان یک راه حل نرم افزاری کمک میکند خرده فروشان بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند را بیان خواهم کرد :

    مشتریان موبایلی را هدف بگیرید:

    اگر کسب و کار آنلاین شما هنوز برای مشتریان موبایلی سرگرم کننده نیست، وقتش است که کار را شروع کنید. فروشگاه تان را قابل دسترس و user friendly برای همه از موبایل و تبلت گرفته تا لپ تاپ کنید. همانطور اهمیت موبایل بالاست در عین حال از کامپیوتر غافل نشوید و یک تعادل ایجاد کنید.

    یک قدم بزرگ که می توانید بردارید این است که یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود ایجاد کنید.(نصیحت لازار)

    اپلیکیشن باعث میشود مارکتینگ ساده تر شود. کسب و کار ها میتوانند با کمک اطلاعاتی که به ان ها میرسد پیشرفت کنند همچنین خریداران با یک اشاره به راحتی می توانند خرید کنند.

    تبلیغات کارآمد ومؤثر:

    شما باید استراتزی بازاریابی خود را با تغییر سناریو عوض کنید. برای مثال، توییتر به آرامی به خاطر از دست دادن کاربران فعال بی بخار می شوند، و تبدیل به یک انتخاب ضعیف برای تبلیغات شده است. در مقابل آن، pinterest در حال افزایش کاربر است. بیش از 150 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

    کسب و کار ها به تبلیغات روزانه نیاز دارند. این به شما کمک میکند که هزینه برای جذب مشتری پایین بیاید و درآمدتان افزایش یابد.

    پروفال های گرافیکی بکشید و Pipleline در فروشتان ایجاد کنید تا کاربران را به فروشگاه خود بیاورید، موقعی که در این انجام این کار موفق بودید ، نصف نبرد را برده اید.(نصیحت لازار)

    پایین آوردن نرخ ترک شدن :

    خرید موقعی انجام شده است که کاربر  عملیات را کامل کرده باشد. متوسط ترک شدن 68% است، و متفاوت در صنایع مختلف در هر موقعیتی، هر کسی که به وبسایت شما وارد شود در نهایت خرید نمی کند. به هر حال مردم در اول فقط اطلاعات جمع می کنند و تمایل زیادی به خرید ندارند. در هر صورت ، شما باید بیشترین سعیتان را بکنید که مشتری بالقوه خود را به مشتری قطعی تبدیل کنید.در اول اطلاع پیدا کنید که دلیل ترک شدن شما چیست، یکی از دلایل اصلی شامل هزینه ای مخفی است. کم بودن آپشن های پرداخت، و در نهایت پیچیده بودن عملیات خرید ، برای افزایش خرید موفق مشتریان و ..شما لازم دارید که تجربه ی خرید آنلاینتان در حد ممکن ساده و لذت بخش باشد. در اینجا چند توصیه داریم:

    -در مورد هزینه ها واضح باشید، شامل مالیات و ارسال ( shipping) .اگر ممکن است شیپینگ رایگان را عرضه کنید . 83% مشتریان از فروشگاهی که شیپینگ رایگان دارد خرید کنند.

    -انواع آپشن های پرداخت را عرضه کنید ، و مطمئن شوید پروسه انجام عملیات ایمن است. از دروازه های پرداخت امن استفاده کنید.

    -عملیات خرید را راحت کنید و اجازه دهید کاربر مهمان به راحتی حساب کاربری درست کند و از پرسش سوالات غیر مهم بپرهیزید.

    -همه ی صفحات وبسایت را از جهت اخصار( error) چک کنید و از شر باگ ها خلاص شوید.

    -سیاست برگشت خرید دوستانه داشته باشید،و مطمئن شوید با کلمات واضح این موضوع را توضیح می دهید. پیشنهاداتی مانند مرجوعی و یا تعویض رایگان مشتریان را جلب می کند.

    -پرسش و پاسخ با تمام جزئیات شامل هزینه ها،سیاست ها داشته باشید .در صورت امکان قابلیت چت انلاین بر روی وبسایت خود قرار دهید.

    هدف گیری و هدف گیری دوباره بازدید کنندگان :

    نگهداری مشتری بسیار ارزان تر از جذب مشتری است. مشتریان خود را بوجود آوردن چیزی که آن ها می خواهند برگردانید و با آن ها از طریق ایمیل با فرستادن پروموشن ها و خبرنامه ها در ارتباط باشید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغ دهان به دهان نیست.

    از مشتریان  حال خود برای آوردن مشتری های جدید استفاده کنید و برنامه هایی مثل پاداش عرضه کنید.

    همچنین از هدف گذاری مجدد برای در ارتباط ماندن با مشتری های بالقوه خود استفاده کنید. هدف گذاری مجدد براساس اعمالی در گذشته انجام داده اند،شانس مشتری شدن آن ها را افزایش میدهد.

    تمرکز بر این ایده ها به موفقیت بیشتر شما کمک می کند. در کل همه ی این ها بر می گردد به این موضوع که هرچه خریداران می خواهند برای آن ها فراهم کنید.

    با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید:

    شما نیاز دارید که با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید وباعث شوید در دیدن وبسایت شما احساس راحتی بکنند. این باعث می شود اعتماد آن ها به کسب و کار آنلاین بالا برود و وفاداری بیشتر  برای شما می شود. دلیل اینکه خیلی از کمپانی ها از کلمه هایی مثل خانواده در متن خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان احساس کنند در خانه خود هستند.

    شما هم میتوانید این کار با برجسته کردن این موضوع که چقدر مشتریانتان برای شما مهم هستند  انجام دهید. مستقیم با آنها حرف بزنید، از ضمیر اول شخص در صحبت هایتان استفاده کنید تا مکالمه دوستانه تر شود. یک آپشن خوب فرستادن ایمیل های ماهانه شامل خبرنامه هایی که حالت شخصی تر دارند است. این راه نه تنها باعث می شود ارتباط خوبی با مشتریان خود بسازید بلکه شما را با آنان در رابطه می گذارد و باعث ترفیع کسب و کار شما می شود.

    تمرکز بر این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید کسب و کار آنلاین شما موفقیت بیشتری در سال 2017 کسب می کند.


    همه ی راه ها به این ختم میشود که خواسته ی

    خریداران را فراهم کنید.

    نظر شما چیست؟

    در کامنت ها با ما در میان بگذارید

     

     

     

  • اصول راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/22

    راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی کار ساده ایست. اما اینکه این کمپین تا چه اندازه موفق باشد به میزان زیادی بستگی به شناخت شما از شرایط موجود و هوشمندی در طراحی مطلوب کمپین دارد. یک کمپین خوب، کمپینی است که مردم به حضور در آن مشتاق باشند. ایجاد این اشتیاق یک هنر است. هنری که عوامل زیادی در ساخت در موثر بودن آن ها سهم دارد. کسب و کارهایی که در مسیر توسعه هستند همیشه نیاز دارند تا از زوایای مختلف بررسی شوند. این بررسی ها می تواند دلیلی برای افزایش بهره وری و بهبود فرآیند فروش شما شوند.

    در این مقاله به بررسی چند عامل که در کمپین های کسب و کار ارزشمند هستند خواهیم پرداخت :

    برای شروع بهتر است همه چیز را از اول بررسی کنیم

    محصول و یا خدمت خود را بهتر بشناسیم. این کار به شما کمک می کند تا  با توجه به مسائل روز، یکبار دیگر به همه چیز درست نگاه کنیم. سپس به تعریف مشخص جدیدی خواهیم رسید که این تعریف جدید در تعیین اهداف شما ارزشمند است. اجازه بدهید یک مثال بزنیم :

    شما صاحب یک کسب و کار کوچک در زمینه لباس های مردانه است. همه ما میدانیم که هر ساله طراحان لباس، رنگ ها و طرح های جدیدی به بازار عرضه می کنند و ذایقه مصرف کنندگان دستخوش تغییرات زیادی می شود. بازنگری شما در مورد محصولاتتان باعث می شود تا بتوانید کمپین بازاریابی خود بر اساس نیازها و اطلاعات و شرایط روز تدوین کنید. باید برای اینکه مخاطبان تفاوت کار شما را درک کنند برنامه مشخصی داشته باشید. متفاوت بودن برای شما امر بسیار مهم و لازم الاجرایی است. در برگزاری یک کمپین بازاریابی خیلی مهم است که بتوانید در ورای فعالیت اجتماعی خود به مخاطب بفهمانید قرار است چه چیزی را تجربه کند. شناخت بازار بسیار مهم است. قسمت های مختلف را بررسی کنید و تشنه ترین قسمت ها را هدف قرار دهید. شناسایی ابعاد مختلف بازار به شما کمک می کند تا شرایط را بهتر بشناسید. شناخت جامعه هدف نیز به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. در همان مثال لباس، شما باید بدانید جامعه هدفتان چه قشری هستند. مسلما برنامه ریزی برای ارائه محصولات به افراد مسن با افراد جوان فرق دارد. جامعه هدف خود را با پارامترهایی از قبیل سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی از این قبیل دسته بندی کنید.

    حالا نوبت به تدوین یک استراتژی محتوای مناسب است. بهتر است با تیم روابط عمومی و تبلیغاتتان یک جلسه طوفان فکری داشته باشید و بفهمید که مخاطبین شما به چه چیز هایی علاقه دارند؟ بیتشر وقت خودشان در کجا می گذرانند؟ هم چنین یادتان باشد که باید برنامه داشته باشید تا برنامه ریزی کمپین هایتان مستمر باشد.

    بعد از انجام همه ی این کارها حالا باید به دنبال یک فضای انتشار بگردید. فضایی که بیشترین تاثیر و بازگشت را برای شما داشته باشد.
    این انتخاب، انتخاب مهمی است. شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی هستند. در حوزه بازاریابی اینترنتی می توان همیشه روی آن ها حساب کرد. مردم بیشتر زمان خود را شبکه های اجتماعی می گذارند و خیلی مساله مهمی است که بتوانیم برای آن ها در شبکه های اجتماعی محتوای مناسبی داشته باشیم. در طراحی کمپین های بازاریابی اینترنتی توجه به فضاهای انتشار خیلی خیلی مهم است.

    هدف اصلی جذب مخاطبین و تبدیل آن  ها به مشتری است و همه تلاش های شما باید معطوف به همین هسته مرکزی باشد. شما باید از طریق کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب، توجه مخاطب را به محصول و خدمات خود جذب کنید.

    تولید محتوا آمیزه ای از علم و هنر است

    و این بستر در کمپین های بازاریابی اینترنتی نقش جدی تری به خود می گیرد. باید بتوانیم از طریق این کمپین ها مردم را به سمت آشنایی با محصولاتمان بکشانیم. البته نباید فراموش کنیم که کیفیت اصلی ترین مساله در وفادار ماندن مشتریان است.

  • بازاریابی اینترنتی چیست؟

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/09/30

    بسته به اینکه چه کسی این سوال را می پرسد، اصطلاح بازاریابی اینترنتی می تواند نوع های مختلفی داشته باشد. زمانی بازاریابی اینترنتی تنها محدود به داشتن یک وب سایت و یا قرار دادن بنر در سایت های دیگر بود. از سوی دیگری شرکت هایی وجود دارند که به شما می گویند می توانید یک شبه از طریق بازاریابی اینترنتی پولدار شوید.

    امروزه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین در حال تحولی نوین و گسترده تر شدن است و می توان آن را به عنوان یک وسیله فروش تلقی کرد. حتی اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین، نسبتا آنلاین یا کاملا آفلاین باشد. تصمیم گیری برای استفاده از بازاریابی اینترنتی، بخشی از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی یک شرکت است که مانند یک قانون بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور ارزشمند مهم می باشد. برای بعضی از کسب و کارهای آنلاین این تنها شکلی از بازاریابی عملی است.

    اساسا، بازاریابی اینترنتی منجر به کارهای زیر می شود :

    برقراری ارتباط با پیام شرکت :

    پیامی درباره شرکت، محصولات و یا خدمات آنلاینش

    تحقیقات :

    درباره ماهیت (جمعیت شناسی، علاقه مندی ها و نیازهای) موجود و پتانسیل مشتریان فروش کالا و خدمات و فضا بر روی اینترنت

    اجزای بازاریابی اینترنتی :

    اجزای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین شامل موارد زیر می شود :

    راه اندازی یک وب سایت :

     شامل متن، تصاویر و عناصر احتمالا المان های صوتی و تصویری که برای انتقال پیام و اطلاع به مشتریان موجود و بالقوه در جهت محصولات و خدمات استفاده می شوند. وب سایت ممکن است توانایی گرفتن سرنخ ها از پتانسیل مشتریان را داشته باشد، شاید هم داشته باشد. ممکن است فروش مستقیم محصول و یا ارائه خدمات به صورت آنلاین را نداشته باشند. وب سایت ها مانند مجلات، روزنامه ها و یا کاتالوگ ها دروازه هویت سازی و معرفی کشب و کار شما هستند.

    بازاریابی موتور جستجو (SEM) :

    بازاریابی وب سایت ها از طریق موتورهای جست و جو و با ارتقا رتبه بندی از طریق بهینه سازی(SEO)، خرید و پرداخت به ازای هر کلیک(PPC)، تبلیغات یا خرید برای گنجاندن در لیست(PFI)  در دایرکتوری وب سایت که شبیه لیست زرد هستند.

    بازاریابی ایمیلی(Email Marketing):

    یکی از روش های توزیع اطلاعات در مورد خدمات یا محصول شماست که از طریق آن می توانید فیدبک آن را بررسی کنید. آدرس ایمیل مشتریان ممکن است انتخاب یا خریداری شده باشد. روش های مختلفی ممکن است استفاده شود. مانند توزیع ارسال منظم خبرنامه و یا ایمیل گروهی از پیشنهادات شرکتتان...ایمیل مارکتینگ به نوعی معادل آنلاین بازاریابی مستقیم است.

    تبلیغات بنری :

    قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت برای کسب درآمد که معادل آنلاین تبلیغات سنتی در مجلات و روزنامه یا مجله است.

    بازاریابی بلاگ :

    این مدل بازاریابی برای ارسال نظر، ابراز عقیده یا ساخت اطلاعیه در انجمن های گفت و گو و یا ارسال URL در وبلاگ های مرتبط می باشد. این مدل بازاریابی بیشتر مبتنی بر نوشتن مقالات مربوط به کسب و کار شما و انتشار آن ها در سایت و سراسر اینترنت است.

    شبکه های اجتماعی :

    این شبکه ها را دست کم نگیرید. در ارتقا فضای کاری شما و تبلیغات شما به شدت موثر و مفید هستند. لینکدین، توییتر، فیسبوک و ... می توانند در بازاریابی و تبلیغات شما بسیار موثر باشند.

  • 4- ابزارهایتان را بشناسید( بودجه تان را بررسی کنید) :

    سه چیز برای شناسایی ابزار شما مهم است :

    بودجه شما، کانال بازاریابی اینترنتی شما، تیم شما. این موارد و منابع مشخص می کند که شما برای دوره بعدی قبل از تصمیم گیری به چه چیزی نیاز دارید.

    به فرض مثال در حال حاضر زمان مناسب برای ایجاد یک بررسی در کانال های بازاریابی شماست و وقت آن است که تصمیم بگیرید آیا باید بخش هایی از کار بازاریابی را به بیرون بسپارید یا نه؟

    یا نیاز به استخدام فرد جدیدی دارید یا نه؟ یا هردو...

    چگونه این ابزارها را شناسایی کنیم :

    بودجه : 

    تعریف بودجه بازاریابی اینترنتی 

    بررسی تاریخچه داده ها و اتفاقات قبلی

    تصمیم گیری برای اینکه در چه جاهایی هزینه صرف شود

    اختصاص بخش خاصی از بودجه برای هر کانال بازاریابی که می خواهید جهت ارتقای سطح پرداخت کنید.

    تیم شما : 

    به تیم فعلی نگاه کنید و ببینید به دنبال چه چیزی هستید و چگونه می توانید به آن دست پیدا کنید. دقت کنید که حتما واقع بینانه باشد

    موقعیت هایی که لازم است برای آن ها کسی را استخدام کنید بشناسید

    درباره اینکه فعالیت های بازاریابی اینترنتی خود را در شرکت انجام دهید یا بیرون شرکت تصمیم گیری کنید.

    - کانال های تبلیغاتی شما : 

    بررسی کنید که کدام کانال های بازاریابی برای شما مفید تر خواهد بود.

    همه چیزهایی که از یک کانال بازاریابی می خواهید را به وضوح بیان کنید.

    KPI کانال های بازاریابی اینترنتی خود را بررسی کنید

    5- برنامه ریزی کنید :

    اگرچه شما نمی توانید از همه چیز به دقت مواظبت کنید و نمی توانید همه چیز را دقیقا پیش بینی کنید و بفهمید مشتریان دقیقا رفتار خواهند کرد. بنابر این باید به طور مداوم بر عملکرد استراتژی خود نظارت کنند و عناصر را در صورت لزوم تغییر دهید

     

    تقویم محتوایی بازاریابی اینترنتی بسازید :

    سعی کنید یک جدول زمانی ایجاد کنید که بتوانید آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه ویرایش دهید.

    برجسته ترین کمپین کلیدی شما باید ایجاد و ترویج یک برنامه در طول سال و اختصاص یک بازه زمانی برای هر کدام باشد.

    اسناد کانال های بازاریابی برای موفقیت در هر کمپینی مورد نیاز است.

    استراتژی های خود را مرور کنید و تغییرات را بشناسید :

    - یک برنامه اندازه گیری و مانیتورینگ طراحی کنید(حتما با KPI متناسب باشد)

    - موفقیت المان های فردی و جداگانه استراتژی های خود را بررسی کنید.

    - اگر بعضی استراتژی ها کار نمی کند آن ها را تغییر دهید و تلاش کنید دلیل عدم کارایی آن ها را بفهمید.

    - بررسی های قبلی خود را بازبینی کنید. اشخاص، بودجه و ... چیزهای جدید را نیز امتحان کنید.

    - KPI واضحی را برای سرمایه گذاری جدیدتان تنظیم کنید.

  •  بر اساس مطالعات "مدیریت بازاریابی اینترنتی" که توسط Smart Insight صورت گرفته،46درصد از برندها تعریف درستی از استراتژی بازاریابی اینترنتی ندارند و 16 درصد از آن ها استراتژی دارند ولی با فعالیت های بازاریابی آن ها متناسب و یک پارچه نیست.

    در اینجا یک نکته وجود دارد :

    اگر شما برنامه ای ندارید، چگونه می توانید انتظار رشد و نو آوری برای اندازه گیری نتایج و درس گرفتن از اشتباهات خود داشته باشید؟

    دیگر کافی است

     لازم نیست درباره سال آینده و ماه آینده نگران باشید. شروع به ساختن یک برنامه قدرتمند کنید. ما چند قدم بسیار مهم که شما را در تصمیم گیری درباره تلاش های بازاریابی اینترتی  و ساخت یک برنامه قدرتمند یاری می کند را به شما خواهیم آموخت

    1- بفهمید که چه چیزی می خواهید :
    (هدف گذاری) 

      

    - تعریف کلی ماموریت کسب و کار شما : هدف اول این است که بازاریابی اینترنتی خود را  به بزرگ ترین برنامه تبدیل کنید

    - به این سوال پاسخ دهید : چه هدفی از تلاش های بازاریابی اینترنتی خود انتظار دارید.(برای مثال آیا می خواهید در سال آینده تعداد مشتریانتان دو برابر شود؟)این هدف شماست!!!!

    - تنظیم و اندازه گیری سنجش کلیدی عملکرد : اطلاعات خاص را با سنجش کلیدی عملکرد، بررسی کنید و آن ها را طبقه بندی کنید.اطلاعات KPI خود را واقع بینانه تجزیه و تحلیل کنید. بازاریابی اینترنتی این اطمینان را به شما برای بهبود نتایج خواهد داد و به شما در جهت تنظیم صحیح انتظارات کمک خواهد کرد. قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنید برای یافتن KPI ها کنید معیار های مهم مدیر عامل را بشناسید.

    2- گذشته را بررسی کنید
    ( از اشتباهات آن درس بگیرید )

    شما نباید برنامه ریزی را با چشمان بسته شروع کنید. بررسی موفقیت ها و شکست های استراتژی های بازاریابی شما در گذشته  می تواند به شما در تدوین بهترین KPI برای کسب و کارتان کمک کند. بنا براین شما باید قدم اول و دوم را همزمان بردارید.یک بازه زمانی برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید. به فرض مثال تصمیم بگیرید یک سال گذشته کسب و کارتان را بررسی کنید.

    چگونه بررسی کنیم : بازه زمانی که می خواهید بررسی ها را انجام دهید و هم چنین تنظیم تقویم گوگل آنالیکتیک را حتما مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا دیدگاه بهتری به کسب و کارتان داشته باشید.

    سعی کنید در گزارشات گوگل به بررسی مقایسه پیشرفت خود استفاده کنید. بررسی استراتژی های مهم رقبا بسیار مهم است.

    در فواصل منظم از خوتان این سوال را بپرسید : آیا چیز دیگری هست که قبلا به تجزیه و تحلیل آن فکر نکرده ام. به فرض مثال آیا باید مطالب و یا عکس های مختلف را در ارسال ها امتحان می کردم؟

    3- بدانید در حال صحبت کردن با چه کسی هستید؟(به زبان آن ها حرف بزنید)

    اجازه ندهید برنامه ریزی های شما بدون در نظر گرفتن مردمی که تلاش می کنید تا به آن ها دست پیدا کنید صورت بگیرد. شما قبلا مخاطبان خود را شناسایی کرده اید(البته امیدواریم این کار را کرده باشید)...اما گاهی اوقات همین مخاطبان اولین چیزی هستند که بازاریابان دیجیتال در تنظیم KPI، تنظیم بودجه و انتخاب کانال تبلیغاتی فراموش می کنند.نباید این بار این اشتباه را انجام دهید. شما باید مخاطب را در قلب استراتژی خود قرار دهید و برای رفع نیازهای آنان و برآورده کردن عمیق خواسته هایشان بکوشید.

    حتما می پرسید چگونه؟
    از طریق محتواهای تاثیر گذار و افراد خوش فکر

    پرورش شخصیت های مفید :

    - با اطلاعات پایه و یادداشت هایی که از مشتریان نظر خود به دست آورده اید شروع کنید....اطلاعاتی مثل سن، جنسیت و منطقه...

    - سپس کمی دقیق تر شوید و مشکلاتی که می توانید درحل کردن آن ها به آن ها کمک کنید را هدف قرار دهید.

    - در احساسات آن ها، اهدافشان، ترس و آرمان هایشان و اسنادی که می توان آن ها را تیک زد کنکاش کنید
    ( در مورد نیازهای آگاه و ناخود آگاه آنها فکر کنید)

    - شما می توانید در عمق گزارشات مخاطبان از آنالیزهای گوگل شیرجه بزنید و ویژگی های کلیدی شخصیتی آن ها مثل سن و جنس و شغل و ... را شناسایی کنید.

    - هنگام بررسی زمان خوبی است برای شناخت افرادی که می خواهید آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. این کار هدف خوبی برای تحت تاثیر قرار بهتر و بیشتر افراد است.

    در قسمت بعدی در مورد برنامه ریزی و شناخت ابزارها در بازاریابی اینترنتی صحبت خواهیم کرد

  • جایگاه بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای امروزی :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/08/25

    امروزه بازاریابی اینترنتی به شکل گسترده و متنوعی در شکل گیری و توسعه کسب و کارها نقش دارد. حضور تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، فبلت ها و ... هم چنین اینترنت های پر سرعت و شبکه های اجتماعی مختلف در تسریع روند این فرآیند نقش به سزایی دارد.مهم نیست کسب و کار شما چیست؟ مهم این است که برای رقابت در بازار کار استفاده از بازاریابی اینترنتی قدرتمند ترین اهرم تبلیغاتی شماست. شبکه های اجتماعی این روزها ویترین عرضه شما هستند. تا زمانی که عرضه ای نباشد تقاضایی صورت نمی گیرد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم مشتریان نسبت به قبل باهوش تر شده اند و نیاز به محتواهایی هوشمندانه تر و خلاقانه جهت تحت تاثیر قرار دادن آن ها داریم. دیگر نمی شود با شعرها و شعارهای کلیشه ای کسی را مجاب به استفاده از محصول و یا خدماتی کرد. این روزها تبلیغات حسی فضای بسیار گسترده ای را به منظور تبلیغات بر روی ضمیر نا خودآگاه در بر گرفته است. سعی میکنم در اولین فرصت مطلب مفیدی درباره تبلیغات حسی و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی و مدیاهای اجتماعی بنویسم.شاید بد نباشد برای درک بهتر مطالب مذکور مثالی بزنیم. تصور کنید شما صاحب کسب و کاری هستید(هر کسب و کاری) من در اینجا فرض می کنم که کسب و کارم گرفتن عکس های تبلیغاتی است. همه ما میدانیم موثر ترین نوع تبلیغات تبلیغات دهان به دهان است. اما چگونه این فرآیند شکل می گیرد؟ مگر غیر این است که من در راستای تبلیغاتم باید به برگشت سرمایه هم فکر کنم؟؟پس باید بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حل را انتخاب می کنم. شانس بسیار بزرگی که برای من وجود دارد این است که : 

    70 درصد مردم دنیا از موبایل های هوشمند استفاده می کنند.

    78درصد مردم دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

    75 درصد مردم دنیا از اینترنت استفاده می کنند.

    چه اتفاقی از این بهتر؟
    تنها کافی است من فعالیت را در مدیاهای اجتماعی و اینترنت آغاز کنم و با کم ترین هزینه ها با کمک بازاریابی اینترنتی بیشترین درآمد را داشته باشم.اگر نگاه و رویکرد کسب و کارم را به این سو جهت دهی کنم من یه عکاس تبلیغاتی پرکار و پر درآمد هستم.

    کسب و کار شما چیست؟

    بازاریابی اینترنتی را شروع کرده اید؟

    اگر این کار نکرده اید همین الان دست به کار شوید

  • چرا شبکه های اجتماعی مهم هستند؟

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/08/18

    با افزایش روزمره دستگاه هوشمندی مثل تلفن های همراه، تبلت ها که سهولت ارتباط را برای کاربران افزایش داده اند و هم چنین اپلیکیشن های مختلف نقش شبکه های اجتماعی روز به روز پر رنگ تر می شود. به نوعی می توان این اتفاق را فرصتی خوب برای کسب و کارهای مختلف دانست. شبکه های اجتماعی نفوذ بالایی در تعیین سلایق و علایق کاربران دارند. لذا نباید این منابع بزرگ اطلاعاتی و تبلیغاتی را دست کم بگیریم. شما صاحب هر کسب و کاری که باشید به بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیازمندید. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید ویترین محصولات و یا خدمات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید و اطلاعات مهم را به آن ها بدهید و به صورت آنلاین بازاریابی و حتی فروش انجام دهید.در اینفوگرافی بالا دلایل اهمیت شبکه های  اجتماعی با اعداد و ارقام مشخص شده است و این مستندات نشان می دهد کاربران شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش هستند و این مساله در بازاریابی اینترنتی بسیار ارزشمند است. شاید با خودتان فکر کنید این کاربران عمر زیادی ندارند و این جریان یک جریان موقت است. در این صورت به شما خواهم گفت که قانون پایستگی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید :

    کاربران شبکه های اجتماعی از بین نمی روند بلکه از  شبکه ای به شبکه دیگر منتقل می شوند.

    و این یعنی قدرت  بازاریابی اینترنتی


    آیا هنوز دلیلی برای نداشتن اکانت در شبکه های اجتماعی دارید؟

  • بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/08/11

    بازاریابی اینترنتی با افزایش دسترسی به اینترنت به مساله جدی کسب وکارها تبدیل شده است. اما چگونه می توانیم با استفاده از ویژگی ها تاثیر زیادی بگذاریم؟

     

    بازاریابی اینترنتی با توجه به قابلیت هایی که اینترنت برای کسب وکارها ایجاد کرده است و شکستن محدودیت ها ، تغییر عظیمی را در بازاریابی کسب کارها ایجاد نموده است. اکنون به بررسی نکات موثر بازاریابی اینترنتی که می بایست مورد توجه قرار گیرد می پردازیم.

     

    طراحی سایت خوب
    در مهم ترین قدم باید به ساخت سایتی با توجه به نیازهای کسب و کار و قیمت های طراحی سایت متناسب با بودجه اقدام نماییم. طراحی سایت با ایجاد درگاه های پرداخت الکترونیکی به منظور انجام پرداخت های اینترنتی امری ضروری می باشد. رعایت اصول امنیتی در پرداخت ها، مساله بسیار مهمی در کسب و کارهای الکترونیکی می باشد.

    برنامه ریزی

    در قدم بعد از طراحی کسب وکارهای الکترونیکی باید بازار هدف و بازارهای با پتانسیل بالا که برای تولیدات و خدمات مشخص کرده ایم را مشخص نمایید. باید جامع هدفمان را مشخص کنیم.به چه واسط می توانند به طراحی وب سایت ما لینک شوند. کلمات کلیدی طراحی سایت ما چیست و چگونه در جهت سئو سایت عمل کنیم؟ چه خدماتی را بازاریابی اینترنتی ارائه می نمایم؟ همه این سوالات در برنامه ریزی ما باید پاسخ داده شوند

     

    شبکه های اجتماعی

    فعالیت در شبکه های اجتماعی و تعریف خدمات کسب وکار در شبکه های اجتماعی محور مهمی در برندینگ شما خواهد بود. حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی در کنار دیگر ویژگی ها از اصول بازاریابی اینترنتی می باشد.

     

  • Inbound marketing چیست؟

    مسیح نبی زاده

    تاریخ انتشار: 1395/05/18

    شاید تعریف دقیق این عبارت کمی سخت باشد پس بگذارید با این موضوع شروع کنیم که چه چیزی inbound marketing نیست!

    در اکثر روش های بازاریابی سنتی، شما هزینه می‌کنید تا مشتری  به پیام و محصول شما توجه کند،

    به عنوان مثال

    شما در بیلبوردهای سطح شهر تبلیغات می‌کنید یا

    تبلیغات پرینتی در محدوده ای از شهر اجرا میکنید یا

    در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف غرفه خود را راه اندازی می‌کنید.

    در این روش ها هزینه ی اصلی در بازاریابی و تبلیغات شما برای این است که مشتری پیام شما را ببیند و به خرید از شما ترغیب شود. این نوع مدل های بازاریابی و تبلیغات Outbound marketing هستند.

     ایراد این روشها، هزینه ی بالای انهاست و اینکه هیچ اطمینانی از بازگشت سرمایه وجود ندارد و در بعضی موارد نیز (مانند تبلیغات بیلبوردی) نمی‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را محاسبه کنید.

    در روش های inbound marketing شما خلاف جریان عمل می‌کنید! دیگر این شما نیستید که به دنبال مشتری می‌روید بلکه مشتریان در جست وجوی شما هستند! چطور چنین چیزی ممکن است؟ در نظر بگیرید شما می‌خواهید برای دوربین عکاسی خود لنزی تهیه کنید.

    از طرفی شما عکاس بسیار حرفه ای نیستید و از طرفی هم برنامه ای دارید تا بتوانید در چند ماه آینده در یک مسابقه عکاسی شرکت کنید. طبیعتا بودجه شما برای خرید نیز محدود است. شما در گوگل برای لنز دوربین سرچ می‌کنید. اطلاعات مورد نظر خود را در سایت های مختلف پیدا می‌کنید و برای خرید خود معیارهایی را تعیین می‌کنید.

    در اینجا شما به دنبال محصولی خاص رفته اید، در گوگل سرچ کردید و نتایج مختلفی را در سایت های گوناگون دیده اید. مطالب آنها را خواندید، قیمت ها را مقایسه کردید و احتمالا از صفحات اینستاگرام و کانال تلگرام فروشگاه های مختلف بازدید داشتید. این دقیقا فرآیندی است که شما به عنوان مشتری به دنبال محصول یا اطلاعاتی خاص گشته و به سایت هایی که این اطلاعات یا محصولات را فراهم کرده اند مراجعه کرده اید.

    مجموعه ی این روش ها Inbound marketing  نامیده می‌شود. بدین صورت که شما به عنوان یک شرکت دقیقا به شیوه ای تبلیغات می‌کنید تا مشتری شما را پیدا کرده و از محتوای شما استفاده کند و به خرید از شما ترغیب شود. بهینه سازی موتور جست و جو یکی از محبوب ترین روش ها در این زمینه است.
    (برای اطلاعات بیشتر در خصوص بهینه سازی موتور جست و جو اینجا کلیک کنید.) شما با تولید محتوای مناسب، در صفحه نتایج گوگل بالا می‌آیید و اگر مشتری در خصوص محتوای شما سرچ کند به سایت شما وارد میشود. (برای اطلاعات بیشتر در خصوص بازاریابی محتوا اینجا کلیک کنید.) از دیگر این روش ها، بازاریابی محتوا است. محتوا میتواند نوشته، عکس، اینفوگرافی یا ویدیو باشد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی میتواند نتایج فوق العاده ای برای شرکت شما به همراه داشته باشد. دو مزیت اصلی این روشها کم بودن هزینه و بیشتر بودن بازده آن در مقابل روشهای سنتی است. 

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.