• بازاریابی اینترنتی چیست؟

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/09/30

    بسته به اینکه چه کسی این سوال را می پرسد، اصطلاح بازاریابی اینترنتی می تواند نوع های مختلفی داشته باشد. زمانی بازاریابی اینترنتی تنها محدود به داشتن یک وب سایت و یا قرار دادن بنر در سایت های دیگر بود. از سوی دیگری شرکت هایی وجود دارند که به شما می گویند می توانید یک شبه از طریق بازاریابی اینترنتی پولدار شوید.

    امروزه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین در حال تحولی نوین و گسترده تر شدن است و می توان آن را به عنوان یک وسیله فروش تلقی کرد. حتی اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین، نسبتا آنلاین یا کاملا آفلاین باشد. تصمیم گیری برای استفاده از بازاریابی اینترنتی، بخشی از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی یک شرکت است که مانند یک قانون بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور ارزشمند مهم می باشد. برای بعضی از کسب و کارهای آنلاین این تنها شکلی از بازاریابی عملی است.

    اساسا، بازاریابی اینترنتی منجر به کارهای زیر می شود :

    برقراری ارتباط با پیام شرکت :

    پیامی درباره شرکت، محصولات و یا خدمات آنلاینش

    تحقیقات :

    درباره ماهیت (جمعیت شناسی، علاقه مندی ها و نیازهای) موجود و پتانسیل مشتریان فروش کالا و خدمات و فضا بر روی اینترنت

    اجزای بازاریابی اینترنتی :

    اجزای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین شامل موارد زیر می شود :

    راه اندازی یک وب سایت :

     شامل متن، تصاویر و عناصر احتمالا المان های صوتی و تصویری که برای انتقال پیام و اطلاع به مشتریان موجود و بالقوه در جهت محصولات و خدمات استفاده می شوند. وب سایت ممکن است توانایی گرفتن سرنخ ها از پتانسیل مشتریان را داشته باشد، شاید هم داشته باشد. ممکن است فروش مستقیم محصول و یا ارائه خدمات به صورت آنلاین را نداشته باشند. وب سایت ها مانند مجلات، روزنامه ها و یا کاتالوگ ها دروازه هویت سازی و معرفی کشب و کار شما هستند.

    بازاریابی موتور جستجو (SEM) :

    بازاریابی وب سایت ها از طریق موتورهای جست و جو و با ارتقا رتبه بندی از طریق بهینه سازی(SEO)، خرید و پرداخت به ازای هر کلیک(PPC)، تبلیغات یا خرید برای گنجاندن در لیست(PFI)  در دایرکتوری وب سایت که شبیه لیست زرد هستند.

    بازاریابی ایمیلی(Email Marketing):

    یکی از روش های توزیع اطلاعات در مورد خدمات یا محصول شماست که از طریق آن می توانید فیدبک آن را بررسی کنید. آدرس ایمیل مشتریان ممکن است انتخاب یا خریداری شده باشد. روش های مختلفی ممکن است استفاده شود. مانند توزیع ارسال منظم خبرنامه و یا ایمیل گروهی از پیشنهادات شرکتتان...ایمیل مارکتینگ به نوعی معادل آنلاین بازاریابی مستقیم است.

    تبلیغات بنری :

    قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت برای کسب درآمد که معادل آنلاین تبلیغات سنتی در مجلات و روزنامه یا مجله است.

    بازاریابی بلاگ :

    این مدل بازاریابی برای ارسال نظر، ابراز عقیده یا ساخت اطلاعیه در انجمن های گفت و گو و یا ارسال URL در وبلاگ های مرتبط می باشد. این مدل بازاریابی بیشتر مبتنی بر نوشتن مقالات مربوط به کسب و کار شما و انتشار آن ها در سایت و سراسر اینترنت است.

    شبکه های اجتماعی :

    این شبکه ها را دست کم نگیرید. در ارتقا فضای کاری شما و تبلیغات شما به شدت موثر و مفید هستند. لینکدین، توییتر، فیسبوک و ... می توانند در بازاریابی و تبلیغات شما بسیار موثر باشند.

  • 4- ابزارهایتان را بشناسید( بودجه تان را بررسی کنید) :

    سه چیز برای شناسایی ابزار شما مهم است :

    بودجه شما، کانال بازاریابی اینترنتی شما، تیم شما. این موارد و منابع مشخص می کند که شما برای دوره بعدی قبل از تصمیم گیری به چه چیزی نیاز دارید.

    به فرض مثال در حال حاضر زمان مناسب برای ایجاد یک بررسی در کانال های بازاریابی شماست و وقت آن است که تصمیم بگیرید آیا باید بخش هایی از کار بازاریابی را به بیرون بسپارید یا نه؟

    یا نیاز به استخدام فرد جدیدی دارید یا نه؟ یا هردو...

    چگونه این ابزارها را شناسایی کنیم :

    بودجه : 

    تعریف بودجه بازاریابی اینترنتی 

    بررسی تاریخچه داده ها و اتفاقات قبلی

    تصمیم گیری برای اینکه در چه جاهایی هزینه صرف شود

    اختصاص بخش خاصی از بودجه برای هر کانال بازاریابی که می خواهید جهت ارتقای سطح پرداخت کنید.

    تیم شما : 

    به تیم فعلی نگاه کنید و ببینید به دنبال چه چیزی هستید و چگونه می توانید به آن دست پیدا کنید. دقت کنید که حتما واقع بینانه باشد

    موقعیت هایی که لازم است برای آن ها کسی را استخدام کنید بشناسید

    درباره اینکه فعالیت های بازاریابی اینترنتی خود را در شرکت انجام دهید یا بیرون شرکت تصمیم گیری کنید.

    - کانال های تبلیغاتی شما : 

    بررسی کنید که کدام کانال های بازاریابی برای شما مفید تر خواهد بود.

    همه چیزهایی که از یک کانال بازاریابی می خواهید را به وضوح بیان کنید.

    KPI کانال های بازاریابی اینترنتی خود را بررسی کنید

    5- برنامه ریزی کنید :

    اگرچه شما نمی توانید از همه چیز به دقت مواظبت کنید و نمی توانید همه چیز را دقیقا پیش بینی کنید و بفهمید مشتریان دقیقا رفتار خواهند کرد. بنابر این باید به طور مداوم بر عملکرد استراتژی خود نظارت کنند و عناصر را در صورت لزوم تغییر دهید

     

    تقویم محتوایی بازاریابی اینترنتی بسازید :

    سعی کنید یک جدول زمانی ایجاد کنید که بتوانید آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه ویرایش دهید.

    برجسته ترین کمپین کلیدی شما باید ایجاد و ترویج یک برنامه در طول سال و اختصاص یک بازه زمانی برای هر کدام باشد.

    اسناد کانال های بازاریابی برای موفقیت در هر کمپینی مورد نیاز است.

    استراتژی های خود را مرور کنید و تغییرات را بشناسید :

    - یک برنامه اندازه گیری و مانیتورینگ طراحی کنید(حتما با KPI متناسب باشد)

    - موفقیت المان های فردی و جداگانه استراتژی های خود را بررسی کنید.

    - اگر بعضی استراتژی ها کار نمی کند آن ها را تغییر دهید و تلاش کنید دلیل عدم کارایی آن ها را بفهمید.

    - بررسی های قبلی خود را بازبینی کنید. اشخاص، بودجه و ... چیزهای جدید را نیز امتحان کنید.

    - KPI واضحی را برای سرمایه گذاری جدیدتان تنظیم کنید.

  •  بر اساس مطالعات "مدیریت بازاریابی اینترنتی" که توسط Smart Insight صورت گرفته،46درصد از برندها تعریف درستی از استراتژی بازاریابی اینترنتی ندارند و 16 درصد از آن ها استراتژی دارند ولی با فعالیت های بازاریابی آن ها متناسب و یک پارچه نیست.

    در اینجا یک نکته وجود دارد :

    اگر شما برنامه ای ندارید، چگونه می توانید انتظار رشد و نو آوری برای اندازه گیری نتایج و درس گرفتن از اشتباهات خود داشته باشید؟

    دیگر کافی است

     لازم نیست درباره سال آینده و ماه آینده نگران باشید. شروع به ساختن یک برنامه قدرتمند کنید. ما چند قدم بسیار مهم که شما را در تصمیم گیری درباره تلاش های بازاریابی اینترتی  و ساخت یک برنامه قدرتمند یاری می کند را به شما خواهیم آموخت

    1- بفهمید که چه چیزی می خواهید :
    (هدف گذاری) 

      

    - تعریف کلی ماموریت کسب و کار شما : هدف اول این است که بازاریابی اینترنتی خود را  به بزرگ ترین برنامه تبدیل کنید

    - به این سوال پاسخ دهید : چه هدفی از تلاش های بازاریابی اینترنتی خود انتظار دارید.(برای مثال آیا می خواهید در سال آینده تعداد مشتریانتان دو برابر شود؟)این هدف شماست!!!!

    - تنظیم و اندازه گیری سنجش کلیدی عملکرد : اطلاعات خاص را با سنجش کلیدی عملکرد، بررسی کنید و آن ها را طبقه بندی کنید.اطلاعات KPI خود را واقع بینانه تجزیه و تحلیل کنید. بازاریابی اینترنتی این اطمینان را به شما برای بهبود نتایج خواهد داد و به شما در جهت تنظیم صحیح انتظارات کمک خواهد کرد. قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنید برای یافتن KPI ها کنید معیار های مهم مدیر عامل را بشناسید.

    2- گذشته را بررسی کنید
    ( از اشتباهات آن درس بگیرید )

    شما نباید برنامه ریزی را با چشمان بسته شروع کنید. بررسی موفقیت ها و شکست های استراتژی های بازاریابی شما در گذشته  می تواند به شما در تدوین بهترین KPI برای کسب و کارتان کمک کند. بنا براین شما باید قدم اول و دوم را همزمان بردارید.یک بازه زمانی برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید. به فرض مثال تصمیم بگیرید یک سال گذشته کسب و کارتان را بررسی کنید.

    چگونه بررسی کنیم : بازه زمانی که می خواهید بررسی ها را انجام دهید و هم چنین تنظیم تقویم گوگل آنالیکتیک را حتما مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا دیدگاه بهتری به کسب و کارتان داشته باشید.

    سعی کنید در گزارشات گوگل به بررسی مقایسه پیشرفت خود استفاده کنید. بررسی استراتژی های مهم رقبا بسیار مهم است.

    در فواصل منظم از خوتان این سوال را بپرسید : آیا چیز دیگری هست که قبلا به تجزیه و تحلیل آن فکر نکرده ام. به فرض مثال آیا باید مطالب و یا عکس های مختلف را در ارسال ها امتحان می کردم؟

    3- بدانید در حال صحبت کردن با چه کسی هستید؟(به زبان آن ها حرف بزنید)

    اجازه ندهید برنامه ریزی های شما بدون در نظر گرفتن مردمی که تلاش می کنید تا به آن ها دست پیدا کنید صورت بگیرد. شما قبلا مخاطبان خود را شناسایی کرده اید(البته امیدواریم این کار را کرده باشید)...اما گاهی اوقات همین مخاطبان اولین چیزی هستند که بازاریابان دیجیتال در تنظیم KPI، تنظیم بودجه و انتخاب کانال تبلیغاتی فراموش می کنند.نباید این بار این اشتباه را انجام دهید. شما باید مخاطب را در قلب استراتژی خود قرار دهید و برای رفع نیازهای آنان و برآورده کردن عمیق خواسته هایشان بکوشید.

    حتما می پرسید چگونه؟
    از طریق محتواهای تاثیر گذار و افراد خوش فکر

    پرورش شخصیت های مفید :

    - با اطلاعات پایه و یادداشت هایی که از مشتریان نظر خود به دست آورده اید شروع کنید....اطلاعاتی مثل سن، جنسیت و منطقه...

    - سپس کمی دقیق تر شوید و مشکلاتی که می توانید درحل کردن آن ها به آن ها کمک کنید را هدف قرار دهید.

    - در احساسات آن ها، اهدافشان، ترس و آرمان هایشان و اسنادی که می توان آن ها را تیک زد کنکاش کنید
    ( در مورد نیازهای آگاه و ناخود آگاه آنها فکر کنید)

    - شما می توانید در عمق گزارشات مخاطبان از آنالیزهای گوگل شیرجه بزنید و ویژگی های کلیدی شخصیتی آن ها مثل سن و جنس و شغل و ... را شناسایی کنید.

    - هنگام بررسی زمان خوبی است برای شناخت افرادی که می خواهید آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. این کار هدف خوبی برای تحت تاثیر قرار بهتر و بیشتر افراد است.

    در قسمت بعدی در مورد برنامه ریزی و شناخت ابزارها در بازاریابی اینترنتی صحبت خواهیم کرد

  • 5 نکته برای ارتقا اعتبار کسب و کار آنلاین شما :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/09/09

    جست و جوهای مختلف در طول این سال ها نشان می دهد که درصد مصرف کنندگانی که به صورت آنلاین درباره محصولات و خدمات قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند جست و جو می

    کنند، بیشتر شده و در حال افزایش است. این درصد به طور قابل ملاحظه ای بالاست. بین از 80 درصد تا 94 درصد از فروشندگان. کسب و کارها نمی توانند حضورشان در اینترنت را نادیده بگیرند و باید سریعا برای نتیحه گیری بهتر وارد جست و جوی گوگل شوند.

    دقت کنید چه کسانی در اینترنت به دنبال کسب و کار شما هستند. بهینه سازی حضور شما در اینترنت با داشتن یک وبسایت شروع می شود...وب سایتی که اطلاعات کافی در رابطه با محصول یا خدمات شما بدهد و فراموش نکنید شامل اطلاعات تماس شما نیز باشد.

    در طول مدتی که مشغول آن هستید، ممکن است تصمیم به ساخت ریسپانوسیو موبایل هم داشته باشید.

    پس به این نکات توجه کنید  :

    بررسی کامنت های مردم در صفحات اجتماعی :

    علاوه بر شبکه های اجتماعی، پلت فرم های آنلاین زیادی وجود دارد که مردم رضایت و عدم رضایت خود را نسبت به برندی اعلام می کنند. بعضی از این سایت ها ترافیک بسیار بالایی دارند، که می توانند بهترین تاثیر روی مخاطبان بگذارند.

    مطمئن باشید افراد آگاه جامعه در مورد چیزهایی که میبینند صحبت می کنند.

    شما می توانید از 5 پلت فورم رایج برای گرفتن کامنت ها و فیدبک های موجود شروع کنید

    شما همیشه باید هنگام پاسخ دادن از بحث و جدل خودداری کنید و به جای آن به دنبال راه هایی بگردید که اگر مشتریان شما نیاز به کمک داشتند بتوانند از پیشنهادات شما استفاده کنند.

    هم چنین می توانید از پلت فورم ها برای ارتباط با مخاطبان و تشکر از آن ها برای عکس العمل های مثبت استفاده کرد.

    2- نمایش نگرانی واقعی :

    در مسیر ارتباط آنلاین با مشتریانتان، به آن ها نشان بدهید که واقعا نگران کمک کردن به آن ها هستید. این کار به بازاریابی اینترنتی شما می افزاید. بیشتر مردم زمانی تشویق به ارتباط با کسب وکار شما می شوند که احساس کنند شما مواظب آن ها هستید.

    هم چنین این امر دلیلی برای وفاداری بیشتر مشتریان برند شما خواهد شد. اگر احساس امنیت از طرف شما کنند ارتباطشان با برند شما افزایش میابد و احتمالا از شما دوباره و سه باره و ...خرید خواهند کرد و هر زمان که نیاز داشته باشند و یا بخواهند از شما خرید خواهند کرد.

    3- تبدیل شدن به صنعت حرفه ای :

    خودتان و کسب و کار خودتان را همچون یک منبع قابل اعتماد در صنعت تاسیس کنید.

    چشم اندازها و تخصص های خود را روی وبلاگتان به اشتراک بگذارید و با وبلاگ های دیگر ارتباط برقرار کنید و در رابطه با کسب و کار و پست هایتان باهم صحبت کنید. مردم می خواهند شما را بشناسند و با کسب و کار شما بهتر آشنا شوند، اینگونه تشویق می شوند به کسب و کار و برند شما اعتماد کنند.

    4- پوشش خبری :

    در بازاریابی اینترنتی داشتن یک منبع قابل اعتماد که چیزهای خوبی درباره کسب و کار شما بگوید، بازار شما را برای استفاده و خرید محصولاتتان راحت تر می کند. ارتباطاتات رسانه ای خود را به منظور دست یابی به دست آوردهای بزرگ تر در آینده ایجاد کنید. خواهید دید که بعد از بیرون آمدن این اخبار آنلاین چقدر در کارتان جلو خواهید افتاد.

    5- اشتراک محصولات – محتوای ارزشمند

    ارسال یک ویدیو، مقاله یا عکس که بتواند الهام بخش باشد و به مشتریان شما کمک کند. بدون شک، خیلی ها می خواهند تا محتواهای مورد علاقه خود را روی شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند و این مساله کمک به گشترش کسب و کار شما خواهد کرد. علاوه بر قرار دادن برندتان در معرض دید دیگران، مردم نیز در برند شما و احساس حاصل از محتوای آن شریک خواهند شد. اگر محتوای شما الهام بخش آن ها باشد، آن ها به برند شما احساس مثبت و خوبی پیدا خواهند کرد

    اعتبار بخشی به بازاریابی اینترنتی تلاشی است زمان بر که نیاز به تخصصی خاص دارد. مطمئن باشید که به مشاوره تبلیغات اینترنتی و نیروهای متخصص بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیاز دارید. شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی می توانند برای شما تولید محتوا کنند و سایت ها و شبکه های اجتماعیتان را تحت نظر قرار دهند و حتی برای شما ارتباطات رسانه ای جهت برندسازی بیشتر در نظر بگیرند. از این فرصت ها استفاده کنید

  • جایگاه بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای امروزی :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/08/25

    امروزه بازاریابی اینترنتی به شکل گسترده و متنوعی در شکل گیری و توسعه کسب و کارها نقش دارد. حضور تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، فبلت ها و ... هم چنین اینترنت های پر سرعت و شبکه های اجتماعی مختلف در تسریع روند این فرآیند نقش به سزایی دارد.مهم نیست کسب و کار شما چیست؟ مهم این است که برای رقابت در بازار کار استفاده از بازاریابی اینترنتی قدرتمند ترین اهرم تبلیغاتی شماست. شبکه های اجتماعی این روزها ویترین عرضه شما هستند. تا زمانی که عرضه ای نباشد تقاضایی صورت نمی گیرد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم مشتریان نسبت به قبل باهوش تر شده اند و نیاز به محتواهایی هوشمندانه تر و خلاقانه جهت تحت تاثیر قرار دادن آن ها داریم. دیگر نمی شود با شعرها و شعارهای کلیشه ای کسی را مجاب به استفاده از محصول و یا خدماتی کرد. این روزها تبلیغات حسی فضای بسیار گسترده ای را به منظور تبلیغات بر روی ضمیر نا خودآگاه در بر گرفته است. سعی میکنم در اولین فرصت مطلب مفیدی درباره تبلیغات حسی و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی و مدیاهای اجتماعی بنویسم.شاید بد نباشد برای درک بهتر مطالب مذکور مثالی بزنیم. تصور کنید شما صاحب کسب و کاری هستید(هر کسب و کاری) من در اینجا فرض می کنم که کسب و کارم گرفتن عکس های تبلیغاتی است. همه ما میدانیم موثر ترین نوع تبلیغات تبلیغات دهان به دهان است. اما چگونه این فرآیند شکل می گیرد؟ مگر غیر این است که من در راستای تبلیغاتم باید به برگشت سرمایه هم فکر کنم؟؟پس باید بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حل را انتخاب می کنم. شانس بسیار بزرگی که برای من وجود دارد این است که : 

    70 درصد مردم دنیا از موبایل های هوشمند استفاده می کنند.

    78درصد مردم دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

    75 درصد مردم دنیا از اینترنت استفاده می کنند.

    چه اتفاقی از این بهتر؟
    تنها کافی است من فعالیت را در مدیاهای اجتماعی و اینترنت آغاز کنم و با کم ترین هزینه ها با کمک بازاریابی اینترنتی بیشترین درآمد را داشته باشم.اگر نگاه و رویکرد کسب و کارم را به این سو جهت دهی کنم من یه عکاس تبلیغاتی پرکار و پر درآمد هستم.

    کسب و کار شما چیست؟

    بازاریابی اینترنتی را شروع کرده اید؟

    اگر این کار نکرده اید همین الان دست به کار شوید

  • چرا شبکه های اجتماعی مهم هستند؟

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/08/18

    با افزایش روزمره دستگاه هوشمندی مثل تلفن های همراه، تبلت ها که سهولت ارتباط را برای کاربران افزایش داده اند و هم چنین اپلیکیشن های مختلف نقش شبکه های اجتماعی روز به روز پر رنگ تر می شود. به نوعی می توان این اتفاق را فرصتی خوب برای کسب و کارهای مختلف دانست. شبکه های اجتماعی نفوذ بالایی در تعیین سلایق و علایق کاربران دارند. لذا نباید این منابع بزرگ اطلاعاتی و تبلیغاتی را دست کم بگیریم. شما صاحب هر کسب و کاری که باشید به بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیازمندید. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید ویترین محصولات و یا خدمات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید و اطلاعات مهم را به آن ها بدهید و به صورت آنلاین بازاریابی و حتی فروش انجام دهید.در اینفوگرافی بالا دلایل اهمیت شبکه های  اجتماعی با اعداد و ارقام مشخص شده است و این مستندات نشان می دهد کاربران شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش هستند و این مساله در بازاریابی اینترنتی بسیار ارزشمند است. شاید با خودتان فکر کنید این کاربران عمر زیادی ندارند و این جریان یک جریان موقت است. در این صورت به شما خواهم گفت که قانون پایستگی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید :

    کاربران شبکه های اجتماعی از بین نمی روند بلکه از  شبکه ای به شبکه دیگر منتقل می شوند.

    و این یعنی قدرت  بازاریابی اینترنتی


    آیا هنوز دلیلی برای نداشتن اکانت در شبکه های اجتماعی دارید؟

  • بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/08/11

    بازاریابی اینترنتی با افزایش دسترسی به اینترنت به مساله جدی کسب وکارها تبدیل شده است. اما چگونه می توانیم با استفاده از ویژگی ها تاثیر زیادی بگذاریم؟

     

    بازاریابی اینترنتی با توجه به قابلیت هایی که اینترنت برای کسب وکارها ایجاد کرده است و شکستن محدودیت ها ، تغییر عظیمی را در بازاریابی کسب کارها ایجاد نموده است. اکنون به بررسی نکات موثر بازاریابی اینترنتی که می بایست مورد توجه قرار گیرد می پردازیم.

     

    طراحی سایت خوب
    در مهم ترین قدم باید به ساخت سایتی با توجه به نیازهای کسب و کار و قیمت های طراحی سایت متناسب با بودجه اقدام نماییم. طراحی سایت با ایجاد درگاه های پرداخت الکترونیکی به منظور انجام پرداخت های اینترنتی امری ضروری می باشد. رعایت اصول امنیتی در پرداخت ها، مساله بسیار مهمی در کسب و کارهای الکترونیکی می باشد.

    برنامه ریزی

    در قدم بعد از طراحی کسب وکارهای الکترونیکی باید بازار هدف و بازارهای با پتانسیل بالا که برای تولیدات و خدمات مشخص کرده ایم را مشخص نمایید. باید جامع هدفمان را مشخص کنیم.به چه واسط می توانند به طراحی وب سایت ما لینک شوند. کلمات کلیدی طراحی سایت ما چیست و چگونه در جهت سئو سایت عمل کنیم؟ چه خدماتی را بازاریابی اینترنتی ارائه می نمایم؟ همه این سوالات در برنامه ریزی ما باید پاسخ داده شوند

     

    شبکه های اجتماعی

    فعالیت در شبکه های اجتماعی و تعریف خدمات کسب وکار در شبکه های اجتماعی محور مهمی در برندینگ شما خواهد بود. حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی در کنار دیگر ویژگی ها از اصول بازاریابی اینترنتی می باشد.

     

  • اینجا نکاتی وجود دارد که صاحبان کسب و کار می توانند از آنها در زمینه بازاریابی اینترنتی استفاده کنند تا مصرف کنندگان راحت تر بتوانند آن ها را پیدا کنند.

    1-متن های قالب تبلیغاتی را بشناسید :

    همه تبلیغات متنی شرایط برابری ندارند. بینگ، یاهو، گوگل و ...در بازاریابی اینترنتی هر کدام شرایط جست و جوی خود را دارند. پس باید روش تبلیغات در هر کدام را قبل از اجرای هر کمپین تبلیغاتی شناسایی کنیم.

    2-بهینه سازی URL در موتورهای جست و جو : 

    تبلیغات متنی از ویژگی های یک URL مناسب است. مطمئن شوید محصول یا خدماتی که شما در حال پروموت آن هستید، با الزامات منتشر کنندگان در تضاد نباشد.

    3-شامل کلمات کلیدی هدفمند در تبلیغات باشد : 

    استفاده از کلمات کلیدی نزدیک به هم در عنوان و هم چنین متن تبلیغ کمک می کند تا شما بهتر دیده شوید. در بازاریابی اینترنتی این نکته اهمیت بسیاری دارد.

    4-طراحی یک call to action قدرتمند : 

    در بازاریابی اینترنتی از طریق این دکمه و آماده سازی محتواهای رایگان می توانید مشترکینی که پیام های تبلیغاتی شما را میبینند به بازدید از سایت خود ترغیب کنید.

    5-استفاده از شماره پیگیری تماس :

    برای پیگیری و سنجش تاثیر تبلیغات خود شماره تماسی را در نظر بگیرید تا بتوانید نتایج حاصل از تبلیغات را به صورت دقیق بررسی کنند.

    6-عنوان ها شامل نام کسب و کار شما نباشد :

    عناوین فضای محدودی برای پذیرش کاراکتر دارند، بنابراین آن را با قرار دادن نام کسب و کارتان هدر ندهید. در بازاریابی اینترنتی شما می توانید نام کسب و کار خود را در URL بهینه سازی شده قرار دهید و در عنوان از محتواهای جذاب تر و مهم تر استفاده کنید.

    7-از نام تجاری استفاده نکنید :

    این کار ممنوع است. شما فقط می توانید نام تجاری را که به تبلیغات شما مربوط است را به کار ببرید.

    8-از اختصارات استفاده نکنید :

    هیچکس معنی "مپتم" که مخفف "ما پنجره تعمیر می کنیم" را نمیفهمد. راه های زیادی وجود دارد که شما به جای کلمات اختصاری از آن ها استفاده کنید و در دنیای بازاریابی اینترنتی این راه ها را فقط شما می توانید کشف کنید.

    9-وبسایتتان را آپدیت کنید :

    امسال سال 2016 است پس وب سایت شما نباید شبیه وب سایت سال 2000 باشد و در آن قالب گیر کرده باشد. قاعدتا باید بهتر به نظر برسد. بهترین شیوه ها و استانداردهای وب سایت تغییر می کند. بررسی هر چند وقت یک بار وب سایت می تواند به آپدیت بودن وب سایت شما کمک کند.

    10-وب سایت خود را با گوشی های هوشمند آشتی دهید :

    در یک تحقیق محلی که در زمینه بازاریابی اینترنتی در سال 2015 مشخص شد که 80 درصد جست و جوهای محلی از طریق موبایل ها بوده و کسانی که وب سایتشان با تلفن های همراه منطبق نیست شانس زیادی را در عرصه رقابت از دست می دهند.

     

  • قسمت دوم :

    همانطور که در قسمت قبلی مطرح شد، مخاطب شناسی و پیام دو اصل مهم و آغازین در تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی هستند.

    هنگامی که مخاطب و پیام را در چنگ خود دارید اعتماد به نفس کافی جهت تولید محتوای خلاقانه را خواهید داشت.

    در این قسمت کمی جلوتر می رویم و در جدول زمان بندی، به دو هفته قبل از اجرایی کردن پروژه خود میرسیم.

    2 هفته قبل از اجرا :

    همان طور که در حال توسعه محتواهای خود هستید، شما باید لیستی از افراد و وبسایت هایی که می خواهید محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارید تهیه کنید.در بازاریابی اینترنتی قبل از هر چیزی مخاطبین خود را پیدا کنید. آنها پایه و اساس کار شما هستند. برای هر بخش لیستی از افراد و شرکت های تاثیر گذار را در نظر بگیرید. از این پس این لیست را لیست طلایی می نامیم.

    توجه داشته باشید که هنگام بازاریابی اینترنتی از چه وسیله ای جهت دسترسی به لیست طلایی می خواهید استفاده کنید ؟؟ ایمیل، شبکه های اجتماعی یا ...؟؟

    -اندازه لیست :

    باید ببینید به تنهایی شروع کردن بهتر است یا داشتن ارتباطات اولیه؟

    برای اینکه بدانید چگونه لیست طلایی را بزرگ تر کنید، باید در مورد هر چیزی که شامل و یا دلیل سهیم کردن اهداف شما می شود فکر کنید.

    بازاریاب های خوب در بازاریابی اینترنتی معمولا با لیست های طولانی از افراد تاثیر گذار شروع می کنند و بعد  از مدتی لیست را به مرتبط ترین افراد با کسب و کارشان که در چشم انداز توسعه هستند محدود می کنند. درست است که این کار زمان بر است اما فرآیند ارزشمندی است. اگر می خواهید کار از این طریق پیش برود، لیست اولیه شما باید 5 برابر لیست ایده آل نهایی تان باشد.

    -درگیر ساختن قبل از اجرا :

    قدم بعدی چیست؟ لیست طلایی را بردارید و هدفتان این باشد که لا اقل یک بار هر شخص یا وبسایتی که درون لیست طلایی قرار دارد را قبل از انتشار محتواها درگیر کنید.

    برای افراد لیست طلایی جهت آگاه سازی می توانید یک پست در شبکه های اجتماعی آپلود کنید و آن ها را منشن کنید با این کار لا اقل در رادار آن ها دیده خواهید شد.

    اگر مایل هستید با افرادی از لیست طلاییتان بیشتر ارتباط داشته باشید پس بیشتر درگیرشان کنید و بیشتر توجه آن ها را جلب کنید. مانیتورینگ و بررسی آن ها را از طریق شبکه های اجتماعی روش خوبی است.کامنت گذاشتن روی پست های آن ها و اشتراک مطالبشان نیز فرصت خوبی برای شماست. اگر زمان کافی و مهارت ارتباط برقرار کردن داشتید، می توانید این فرصت را ایجاد کنید و در دنیای واقعی به دیدار آن ها بروید و با آن ها در جلسات و رویداد ها شرکت کنید.

    در قسمت بعد کمی نزدیک تر می شویم و یک هفته به اجرای نهایی پروژه را بررسی خواهیم کرد

     

     

  • قسمت اول :

    بسیاری از بازاریابان محتوایی پروموشن را در حین انجام کار آغاز می کنند در حالیکه باید خیلی زودتر شروع شود. به موازات تولید و قبل از شروع پروژه می باست بیشتر فرآیند پروموشن انجام شده باشد.

    در اینجا چهارچوبی مطرح می شود که شما می توانید از آن برای محتواهای بعدی خود استفاده کنید.


    برنامه ریزی :

    یک برنامه پروموشن خوب با مخاطب شناسی و توسعه پیام مورد نظر آغاز میشود.

    مخاطب شناسی :

    ما مخاطبین خود را بر اساس ارزشی که آنها از محتوای ما دریافت می کنند بخش بندی می کنیم.برای مثال گروه هایی که به تازگی وارد بازایابی اینترنتی شده اند و به به دنبال بالا بردن سطح مهارت های خود هستند.

    گروه دیگر مسئولان تیم های طرح توسعه هستند که می توانند راهنمایی ها و آموزش های ما را به دانش و تجربه خود ترکیب کنند.

    دسته سوم افراد تاثیرگذاری هستند که به دنبال درک و توسعه ی محتواهای ارزشمند و اشتراک آن ها با دنبال کنندگان خود هستند.
    این بخش پایه ی لیست تاثیر گذار و پیام شده است.

    پیام :

    قبل از اینکه ساخت محتوا را برای بازاریابی اینترنتی شروع کنید،شما باید برخی از زمان را صرف فکر کردن درباره ی آنچه برای ارتباط با مخاطبان لازم دارید کنید(توسعه دهندگان در این قسمت کمک های بسیاری به شما میکنند)

    به نفعی که مصرف کنندگان محتوا در هر بخش به شما می رسانند فکر کنید.از خودتان بپرسید چه چیزی مردم را به اشتراک محتوای شما تشویق می کند?هم چنین گاهی اوقات به این فکر کنید که به چه دلایلی ممکن است محتواهای شما به اشتراک گذاشته نشود?اگر شما عضوی از یک تیم تولید محتوا برای در راستای بازاریابی اینترنتی هستید این کار برای شما شبیه یک ورزش فکری است و جنبه فیزیکی ندارد.شما می توانید با ایجاد یک فایل که همه ی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند محتواها را مورد بررسی قرار دهید. در بازاریابی اینترنتی این مساله خیلی موثر و ارزشمند است.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.