• اگرچه بسیاری ازمردم از ایمیل مارکتینگ برای گسترش تجارت خود استفاده می کنند، اما تفاوت بین ایمیلی که از خبرنامه ها دریافت می کنند (خبرنامه) و ایمیل هایی که بعضا خریداری می کنند ( که به نام اسپم ایمیل شناخته می شوند) را نمی دانند.

     

    اسپم ایمیل : email spam به هرگونه ایمیلی گفته می شود که برای اهداف تجاری بدون اجازه شخص دریافت کننده ارسال می شود. به طور مثال ایمیلی که شما برای فامیل یا دوستان خود می فرستید به معنای اسپم نیست. با این حال اگر شما ایمیلی را به صورت گروهی برای کسانی که انتظار دریافت ایمیل از شما ندارند فرستاده اید شما به حتم برای آنها اسپم فرستاده اید و این گونه ارسال ها غالبا بازدهی آنچنانی ندارند.

    خبرنامه (Opt-in email*): ایمیل های خبرنامه ایی، ایمیل های تجاری هستند که برای افرادی ارسالی می شوند که تقاضا برای دریافت ایمیل داشته اند و به صورت خبرنامه عضویت دارند. مثلا اگر شما لیستی از افرادی را دارید که از یک آژانس مسافرتی دریافت کرده اید و این لیست برای آژانس شما نیست این لیست نیز اسپم شناخته می شود و اثر چندانی برای توسعه کاری شما ندارد اما اگر شما لیست از ایمیل های مراجعین خود را دارید که به صورت های مختلف دریافت کرده اید و اجازه شخص صاحب ایمیل را دارید این لیست از بهترین لیست هایی است که می توانید داشته باشید.

    پی نوشت: Opt-in email در این نوشتار به معنی خبرنامه ایی معادل گردید.

    مزایای ایمیل های خبرنامه ایی:

    شهرت شما در ایمیل مارکتینگ حفظ می شو د(ریپوتشن پنل ایمیل مارکتینگ شما بالا می رود)

    به مشتری هایتان این اطمینان را می دهید که شما به حریم شخصی آنها احترام می گذارید

    می دانید که برای افرادی ایمیل ارسال می کنید که خواهان محصولات شما هستند

    در وقت و سرمایه شما صرفه جویی می شود

    کمپین ایمیلی شما هدفمند می شود

    به شما کمک می کند تا روابط شما با مشتری هایتان برمبنای احترام متقابل باشد

    می توانید سریع تجارت خود را گسترش دهید

    ارسال ایمیل به صورت اسپم سبب می شود تا شهرت شما یا ریپوتشن شما در پنل ایمیلیتان کاهش یابد. وقتی شما ایمیلی برای کاربری که خواهان محصولات شما نیست ارسال می کنید سبب می شود تا شخص خواننده ایمیل شما دکمه اسپم انتهای ایمیل را فشرده که این سبب می شود تا آپی ادرس و ایمیل شما در بلک لیست سرویس دهنده های ایمیل نظیر گوگل و یاهو قرار گیرد (درپنل ایمیل مارکتینگ بانواز نیز این مسئله لحاظ شده و با نرخ بالای اسپم ایمیل ها اخطار و سپس اکانت شما مسدود می گردد)

    خطرات ارسال اسپم ایمیل

    دریافت کنندگان شما، بی توجه به ایمیل شما هستند.

    وقتتان را صرف ارسال ایمیل برای کسانی می کنید که خواننده ایمیل های شما نیستند.

    پولتان را صرف ارسال ایمیل بیهوده می کنید.

    ریپوتشن ایمیل مارکتینگ شما کاهش می یابد.

    شهرت شرکت و کارتان کاهش می یابد.

    تعداد کلیک های ایمیل شما توسط کاربران بسیار کم می شود.

    برای گرفتن ایمیل از کاربران تنها کافیست تا فرمی در سایت خود قرار داده تا ایمیل کاربران را با اجازه آنها دریافت کنید

    راههای دریافت ایمیل درست

    فرم عضویت را در هر صفحه از سایت خود قرار دهید.

    .می توانید ایمیل کاربران را پس از خرید از سایتتان دریافت کنید.

    .فرم عضویت در خبرنامه ایمیلی را در سایت خود درست کنید.

    لینک برای عضویت در خبرنامه بسازید و در انجمن ها و ... قرار دهید.

    پیشنهاد تخفیف محصولاتتان را برای کسانی که در خبرنامه شما عضو می شوند قرار بدهید.

    کار های خلاقانه برای دریافت ایمیل از کاربرانتان انجام دهید

    داشتن لیست ایمیل های کسانی که مایل به دریافت خبرنامه از شما هستند سبب می شود تا ایمیل مارکتینگ شما یا بازاریابی ایمیلیتان بسیار هدفمند و موثر باشد.

    خبر ویژه: تیم توسعه ایمیل مارکتینگ بانواز به زودی با ابزارهای ویژه فرم عضویت

    این ابزارها به شما امکان می دهد به آسانی فرم های عضویت در خبرنامه به صورت پاپ آپ، ماژول گوشه ایی ... در سایت خود قرار دهید.

  • چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/25

    امروزه همه چیز دیجیتالی شده و آمار نشان می دهد که بیشتر افراد تمایل دارند تا از طریق ایمیل با شرکت ها در ارتباط باشند، به همین خاطر این سوال پیش می آید که چگونه باید لیست ایمیل های بیشتری برای ارتباط با افراد جمع آوری کنیم؟

    جمع کردن ایمیل افراد یک کار مداوم و دائمی است و نه تنها باید لیست ایمیل افراد موجود را باید نگهداری کنید بلکه دائما باید به فکر جمع کردن ایمیل های فعال باشید. در یک تحقیق 63 درصد از بازاریابان حرفه ای گفته اند که جمع آوری و نگه داری ایمیل ها جزء اهداف اصلی بازاریابی آنها است.

    اما برای جمع کردن ایمیل روش های زیادی وجود دارد، به نظر شما بهترین راه چیست؟ شما تا کنون از چه روش هایی استفاده کرده اید؟

    در یک بررسی بازاریابان مختلف روش هایی را که استفاده می کنند را ذکر کرده اند که اینجا به بهترین روش هایی که آنها اشاره کرده اند می پردازیم:

     

    ثبت نام هنگام خرید:

     

    یکی از بهرین روش ها برای جمع کردن ایمیل درخواست ایمیل از مشتریان هنگان خرید کردن است، این کار به روش های مختلفی می تواند انجام شود و نحوه درخواست ایمیل از مشتری بسیار مهم است. این کار را می توانید با ایجاد یک گزینه اطلاعات بیشتر انجام دهید که مشتری مجبور باشد برای اطلاع از تخفیف ها و محصولات جدید ایمیل خود را وارد کند ولی دقت کنید که نباید هیچ اجباری در کار باشد. بسیاری از افراد نسیت به وارد کرد اطلاعات شخصی بسیار حساس هستند و باید در طراحی این مرحله دقت کافی داشته باشید.

     

    ثبت نام در وب سایت:

     

    این روش یکی از آسانترین روش ها برای جمع آوری ایمیل است  و بازاریابان زیادی ادعا کرده اند که روش موثری است. این روش را می توانید با استفاده از قرار دادن فرم ثبت نام در صفحه اصلی یا صفحه ورود انجام دهید. بعضی شرکت ها با استفاده از دوباره طراحی کردن روش های جمع اوری ایمیل توانسته اند 33 درصد بیشتر ایمیل جمع اوری کنند. شما می توانید از بازدیدگنندگان وب سایت خود برای دریافت محتواهای مختلف ایمیلشان را دریافت کنید.

     

    رویدادهای آنلاین

     

    رویدادهای آنلاین یا وبینارها یکی از رویدادهای رو به گسترش در فضای مجازی هستند. شما می توانید با طراحی و اجرای یک وبینار آموزشی ثبت نام گسترده ای داشته باشید و ایمیل افراد شرکت کننده را دریافت کنید. هر چند اجرای یک وبینار کار آسانی نیست ولی ارزش آن را دارد.

     

    رویدادهای آفلاین

     

    رویدادهای آفلاین محل جمع شدن بسیار زیادی از افراد متخصص است که می توانند مشتریان احتمالی شما باشند، سعی کنید با طراحی مسابقه ها یا قرعه کشی ها ایمیل افراد را جمع کنید.

    این روش ها از روش های معمول هستند که بازاریابان حرفه ای استفاده می کنند، روش های دیگری نیسز وجود دارند مثل خرید ایمیل که کار حرفه ای نیستند. با این وجود صرف داشتن ایمیل چیز مهمی نیست و مهم طرز استفاده از این ایمیل هاست. یادتان باشد اسپم نکنید.

  • راه های بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/23

    راههای زیادی برای کسب و کار با استفاده از بازاریابی ایمیل وجود دارد در این مقاله به صورت اجمالی به این راه ها اشاره می نماییم.

     

    1 - خبرنامه : خبرنامه یک راه سریع برای حفظ مشتریان خود برای اطلاع در اخبار تجاری و یا تبلیغات آینده است. خبرنامه ها بر اساس محدوده زمانی معین مانند هر هفته یا هر ماه ارسال می شود. 
    2 - کمپین های تبلیغاتی : کمپین های تبلیغاتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به مشتریان در مورد فروش آینده اجازه انتخاب دهد. می توانید در طول روز فروش ارسال و منجر به فروش شوید و همچنین، یک یادآوری برای مشتریان باشد. 
    3 - ایمیل دعوت نامه : ایمیل های دعوت نامه باعث نگه داشتن مشتریان در رویدادهای خاص در آینده می شود. ایمیل دعوت نامه را می توان به صورت هفتگی و یا روزانه فرستاد قبل از مسابقه، به عنوان یک راه برای تشویق مشتری به شرکت می باشد.

    4 - ایمیل کاتالوگ : این خبر برای برجسته کردن یک محصول یا خدمات خاص است. تمام ایمیل در مورد تک محصول متمرکز شده است. 
    5 - ایمیل هدایت مشتری : این ایمیل برای حفظ نام تجاری خود و بالا بردن ذهن یک مشتری آینده نگرطراحی می شود. 
    6 - ایمیل نظر سنجی : این یک راهی برای یادگیری بیشتر در مورد نیازهای مشتریان خود می باشد. 
    7 - ایمیل معاملاتی : این ایمیل پس از خرید به عنوان یک راه برای تایید معامله و تشکر از مشتری فرستاده می شود.

  • 5 اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/16

    بازاریابی با ایمیل در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته بسیاری از افراد در ایمیل مارکتینگ موفق نیستند. در این مقاله به چند اشتباه رایج می‌پردازیم که پرهیز از آنها نتیجه عملیات بازاریابی با ایمیل را بهتر می‌کند.

    ۱- نوشتن کل موضوع در متن ایمیل:


    یکی از اشتباهات افراد تازه‌کار در بازاریابی با ایمیل آن است که متن ایمیل را مانند متن یک آگهی چاپی طراحی می‌کنند. آنها تمام موضوع را در متن ایمیل توضیح می‌دهند و توقع دارند مخاطبشان با خواندن متن ایمیل تصمیم نهایی خود را بگیرد. ایمیل در‌ واقع تبلیغی برای یک صفحه مشخص در سایت شما است. شما باید در آن تبلیغ حس کنجکاوی را تحریک کنید و مخاطب را ترغیب کنید تا روی لینک داخل ایمیل کلیک کند و به صفحه خاصی از وب‌سایت شما مراجعه کند.

    یکی از مزایای این‌ روش آن است که تعداد علاقه‌مندان به یک موضوع مشخص می‌شوند. فرض کنید فردی به خرید یک جاروبرقی هوشمند علاقه‌مند است و شما در متن ایمیل قیمت آنرا نیز درج کرده‌اید. این فرد با دیدن قیمت، از خرید منصرف می‌شود و ایمیل را می‌بندد. بنابرین به وب‌سایت شما مراجعه نمی‌کند و شما به‌هیچ وجه نمی‌توانید تشخیص دهید که چند درصد افراد به محصول علاقه‌مند هستند و مشکل آنها فقط قیمت بالای محصول است.

    من در بازاریابی ایمیلی از روشی استفاده می‌کنم که نام آنرا «حذف پارامترهای تصمیم‌گیری» گذاشته‌ام. در این روش هر پارامتری که تاثیر قابل‌توجهی بر فرایند تصمیم‌گیری مخاطب دارد از ایمیل حذف و به صفحه وب‌سایت منتقل می‌شود. بنابرین کسانی بر لینک داخل ایمیل کلیک می‌کنند که به موضوع اصلی علاقه‌مندند ولی شاید موانعی وجود دارد که از خرید منصرف ‌شوند.

    بنابرین اگر تمام مطلب را در متن ایمیل بنویسید نمی‌توانید آماری باارزش جمع‌آوری کنید، ولی با هدایت علاقه‌مندان به سایت، آمار علاقه‌مندان به محصول یا خدمتی خاص مشخص می‌شود.

    ۲- هدایت افراد به صفحه اصلی سایت:


    مورد دیگری که در ایمیل‌های ایرانی بسیار مشاهده می‌شود، هدایت مخاطبان از داخل ایمیل به صفحه اصلی سایت است. این کار درست مانند آن است که ما یک فروشگاه بسیار بزرگ داریم که شامل هزاران لباس مختلف است و وقتی مشتری وارد می‌شود و لباس خاصی می‌خواهد به او بگوئیم تمام قفسه‌ها را جستجو کند تا لباس موردنظر خود را بیابد. مشتری شاید از خرید منصرف شود و از فروشگاه خارج شود و هیچگاه برنگردد!

    معمولا بازاریابی با ایمیل با هدفی مشخص برگزار می‌شود. پس باید مخاطب را دقیقا به صفحه خاصی از سایت هدایت کنیم که اطلاعات بیشتری درباره آن ایمیل خاص ارائه می‌شود. بسیاری از افرادی که به محتوای ایمیل علاقه‌مند می‌شوند و لینک موردنظر را کلیک می‌کنند، اگر به صفحه اصلی سایت هدایت شوند شاید توجه‌شان به مورد دیگری در سایت جلب شود و موضوع اصلی را فراموش کنند و هیچگاه به صفحه‌ای که موردنظرمان بود وارد نشوند. توجه کنید که افراد وقتی از اینترنت استفاده می‌کنند حافظه کوتاه‌مدت بسیار ضعیفی دارند، زیرا معمولا چندین سایت به‌طور همزمان باز است و گاهی فراموش می‌کنند سایت خاصی را به چه دلیل باز کرده‌اند!

    بنابرین در متن ایمیل مخاطب را دقیقا به ادامه همان مطلب در سایت هدایت کنید. اگر محصولی را معرفی می‌کنید مخاطب را به صفحه محصول هدایت کنید و نه صفحه اصلی سایت.

    ۳- ارسال ایمیل انبوه به افراد ناشناس:


    بسیاری از افراد، ارسال ایمیل انبوه را با ایمیل مارکتینگ یکسان می‌دانند. ارسال ایمیل انبوه به کسانی که نمی‌شناسیم کار باارزشی محسوب نمی‌شود و معمولا بازده مناسبی ندارد. ایمیل‌های انبوه به احتمال زیاد وارد پوشه هرزنامه‌ها می‌شوند و فروش قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند. همچنین افراد از غریبه‌ها به‌راحتی خرید نمی‌کنند. معمولا افراد از سایت‌هایی خرید می‌کنند که خودشان قدم اول را برداشته‌اند و حتی آدرس ایمیل خود را در آن سایت وارد کرده‌اند یا عضو سایت شده‌اند.

    شاید بلافاصله بگویید سایت من اعضای زیادی ندارد تا برایشان ایمیل بفرستم. یکی از اولین گام‌ها و شاید مهم‌ترین گام در بازاریابی اینترنتی فهرست‌سازی نام دارد. منظور از فهرست، آدرس ایمیل علاقه‌مندان به زمینه فعالیت سایت است. شما می‌توانید با ارائه فایل‌های آموزشی رایگان، مطالب ارزشمندی که در بخش اعضا قرار دارد و … مخاطبان را به عضویت در سایت ترغیب کنید. ارسال ایمیل انبوه مانند هدف قرار دادن یک نقطه در تاریکی مطلق است، احتمال اصابت تیر به هدف بسیار کم است. ارسال ایمیل به اعضا مانند هدف قرار دادن همان نقطه در روشنایی است. در حالت دوم حتی اگر تیرهای کمتری داشته باشید احتمال موفقیت بیشتر است.

    نکته دیگر آن است که بسیاری از افراد و شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند ایمیل‌های گروهی به صدها هزار نفر می‌فرستند، ادعایشان را به هیچ طریقی ثابت نمی‌کنند و در بسیاری از موارد اعداد واقعی بسیار کمتر هستند.

    ۴- ارسال مداوم ایمیل‌های تبلیغاتی به اعضا:


    وقتی فردی عضو سایت شما شد و آدرس ایمیلش را در اختیارتان قرار داد، شما می‌توانید ایمیل‌هایی برایش ارسال کنید. البته این موضوع نشان نمی‌دهد که او برای همیشه به سایتتان وفادار خواهد ماند. اگر می‌خواهید فروش قابل‌توجهی ایجاد کنید بر ایجاد و حفظ ارتباط خوب با مخاطبان سایت کار کنید. این ارتباط خوب با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به اعضا ایجاد  نمی‌شود. گاهی لازم است ایمیل‌هایی بفرستید که در آن فقط سود مخاطب لحاظ شده است و نه سود خودتان. مثلا می‌توانید مطالب آموزشی جالب، بخش‌هایی از نشریات و … را ایمیل کنید. اعضای سایت نباید به این نتیجه برسند که تمامی ایمیل‌های شما فقط تبلیغاتی هستند و هیچ ارزش دیگری ندارند.

    ایده بهتر آن است که خبرنامه درست کنید. خبرنامه مجله‌ای یک صفحه‌ای است که برای اعضا ایمیل می‌شود. خبرنامه ممکن است شامل معرفی محصول یا فروش ویژه باشد، ولی حتما بخش‌هایی خواندنی و باارزش هم دارد. مثلا نکات و ترفندهای جالب، فهرست مقالات جدید سایت و موارد مشابه.

    بهتر است بیش از نیمی از مطالبی که برای اعضای سایت می‌فرستید تبلیغاتی نباشد و قصدتان واقعا کمک به اعضای سایت باشد. با این دیدگاه فروش خیلی سریع‌تر افزایش پیدا می‌کند.

    ۵- نوشتن متن برای گروهی بزرگ:


    این راز را از فردی یاد گرفتم که یکی از موفق‌ترین ناشران کتاب‌های مدیریت است. او در مقاله‌ای که چند سال قبل منتشر کرد توضیح داد که خوانندگان ایمیل شما نمی‌دانند که آیا شما این ایمیل را برای صد هزار نفر فرستاده‌اید یا فقط برای خودشان! وقتی می‌خواهید متن ایمیل را بنویسید هیچگاه آنرا برای یک گروه ننویسید. یکی از بهترین مشتریانتان را در ذهن تصور کنید و فرض کنید این یک نامه ویژه برای آن مشتری است. در اینصورت مخاطبان ازخواندن ایمیل شما لذت می‌برند و حتی شاید خرید کنند.

    بنابرین ایمیل را خطاب به یک فرد خاص بنویسید. از افعال مفرد استفاده کنید و این ذهنیت را ایجاد نکنید که این متنی عمومی است که برای هزاران نفر ارسال شده است. بهترین حالت آن است که خواننده ایمیل احساس کند این ایمیل به‌طور ویژه و انحصاری برای خودش نوشته شده است!

    منبع: ایران ویج 

  • انواع مختلف بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/01/10

    ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ایی دارد، حتی در کسب و کارهای کوچک که بودجه ی کمی به آن ها اختصاص می یابد هم بسیار مفید است چرا که با ایمیل مارکتینگ مشتریان خود را از محصولات خود با خبر می سازید و علاوه بر مشتریان بالفعلی که دارید می توانید مشتریان بالقوه هم برای محصولات خود پیدا کنید.ما در اینجا انواع بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی می کنیم:

    ترکیب ایمیل مارکتینگ و بازاریابی رسانه های اجتماعی

    رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و ... باعث می شوند که بتوانید با مشتریان خود تعامل بیشتری داشته باشید و بهتر بتوانید محصولات خود را به آن ها معرفی کنید.با این کار می توانید دریافت کنندگان ایمیل خود را تشویق به به عضویت در خبرنامه ها کنید و ایمیل های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار خود را برای آن ها ارسال کنید،در اینصورت مشتریان شما روز به روز بیشتر خواهند شد و محصولات شما بیشتر خریداری می شوند و در بازاریابی اینترنتی  موفق تر خواهید شد.

    ایجاد ایمیل های جذاب و موثر

    دریافت کنندگان ایمیل مارکتینگ اغلب دوست دارند اگر ایمیلی که دریافت کرده اند، جذاب و موثر باشد را به دوستان و آشنایان خود هم بفرستند، پس در ایمیل های خود از عکس، فیلم، مقالات کوتاه و راهنمایی های مفید و ... استفاده کنید، اگر ایمیل ارسالی شما جذاب باشد دریافت کنندگان ایمیلتان آن هارا به دوستان خود نیز می فرستند.در اینصورت مشتریان بالقوه ی شما هم زیاد می شود و باعث می شود شما در بازاریابی اینترنتی از رقیبان خود موفق تر باشید.

    تست ایمیل انجام دهید

    یکی دیگر از راه ای موفقیت در بازاریابی اینترنتی  تست کردن دو ایمیل در کنار هم است.دو ایمیل ارسالی خود را باهم مقایسه کنید و ببینید کدام یک بیشتر باز شده اند و بر روی آن ها کلیک شده است.برای مثال در یک هفته ایمیل خود را با یک عنوان ارسال کنید و در هفته ی بعد همان ایمیل را با یک عنوان دیگر ارسال کنید و ببینید کدام یک بیشتر باز شده اند، با این کار شما بهترین موضوع را برای ایمیل خود انتخاب می کنید، با مقایسه کردن می توانید بهترین را، در کار خود انتخاب کنید و در بازاریابی اینترنتی  هم بهترین باشید.

    منبع : http://smallbusiness.chron.com/ideas-email-marketing-3471.html

  • چگونه یک ایمیل عالی با هدف فروش خلق کنید

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/26

    نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب می‌آید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمی‌گیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت می‌پردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.

    اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشید که سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست می‌آید و به طور مشخص نمی‌توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

    اخیرا وب‌سایت ایمپ‌لیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیل‌هایی که تیتر آنها بیش از 10 واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در جامعه آماری این تحقیق، 46% به چنین ایمیل‌هایی واکنش نشان داده‌اند. در صورتی که 26% دیگر فقط با ایمیل‌هایی تعامل داشتند که تیترش دارای 6 واژه یا کمتر بوده.

    در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که 40 درصد آنها، با ایمیل‌هایی وارد تعامل شده‌اند که شامل بیش از 500 واژه بوده

    در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتوا و زمان ارسال ایمیل‌های خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید.

  • چرا بازاریابی با ایمیل موثر تر است؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/24

    کسب و کار و زمان خود را به طور کلی صرف جمع آوری لیست درستی از ایمیل ها کنید

    بازاریابی الکترونیکی یا همان ایمیل مارکتینگ زمانی رخ می دهد که یک شرکت یک پیام تجاری را با استفاده از ایمیل به یک گروه  از مردم می فرستد ، بازاریابی با ایمیل باعث ایجاد وفاداری مشتری ، اعتماد به محصول و یا شرکت و یا به رسمیت شناختن  نام تجاری می شود.  

    در واقع بازاریابی با ایمیل یک راه کار آمد برای متصل ماندن با مشتریان خود است ، در حالیکه کسب و کارتان ترویج می یابد.

    در ایمیل مارکتینگ با توجه به معیارهای مشتریانتان ( دوست داشتن و نداشتن و عادت های آنها و ... )  آنها را به گروههای مختلف تقسیم کرده و سپس ایمیل را ایجاد می کنید و به طور خاص ایمیل ها را شخصی سازی می کنید و ارسال می کنید.

     این باعث ترویج اعتماد و وفاداری مشتریان به آن شرکت و افزایش فروش می شود.

    بازاریابی با ایمیل راه بسیار موثری است برای اینکه به بازارهای هدفتان برسید.

    شما می توانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید در حالیکه بازارهای جدید را هم هدف قرار می دهید.

    خیلی ها می گویند رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه تمام توجه مردم را جلب کرده و می گویند که بازاریابی الکترونیکی مرده است.

    ولی واقعیت این است که این نظر درست نیست.

    در واقع با ایمیل مارکتینگ  بحث درباره کسب و کارتان بیشتر محیطی خصوصی پیدا می کند .

    در این نرم افزار ایمیل شما رابطه مستقیمی با فروش دارد . به همین دلیل است که بازاریابان آنلاین به هیچ وجه قصد ترک این عرصه را ندارد
  • ایمیل مارکتینگ چیست؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/19

     همانطور که از نامش معلوم و مشخص است یعنی استفاده از پست الکترونیکی در ارتباطات بازاریابی.در وسیعترین و کلی ترین معنا این واژه ایمیل های شما به مشتریان بالقوه تان را پوشش میدهد.تحقیقات نشان میدهد ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارترین ابزار مناسب برای بازاریابی الکترونیکی است.شما میتوانید این کار را به صورت ارسال ایمیل مستقیم و یا فرستادن خبرنامه به افراد انجام دهید این کار منجر به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان موجود برای خرید دوباره و همچنین ارسال ایمیل های طراحی شده برای تشویق وفاداری مشتریان و افزایش ارتباط با مشتری می شود.

    چرا بازاریابی پست الکترونیکی بسیار پرطرفدار است؟!

    • ارسال ایمیل  بسیار ارزان تر از روش های دیگر تبلیغاتی می باشد.
    • ایمیل به شما اجازه اسال پیام می دهد برخلاف وب سایت که شخص میبیند و بعد از مدتی فراموش می کند. 

     

    بیایید با هم دو نوع از بازاریابی با  ایمیل را ببینیم:

    1. ایمیل مستقیم :فرستادن یک پیام تبلیغاتی در قالب ایمیل.به این صورت که شما می توانید یک لیستی از مشتریان خود با ایمیل های آنها را داشته باشید و در واقع این لیست به شما اجازه ارسال ایمیل را می دهد.
    2. ایمیل نگهداری: این ایمیل را می توان به جای ایمیل های تبلیغاتی که برای خرید چیزی یا ثبت نام چیزی طراحی شده اند استفاده کرد این ایمیل ها در واقع ایمیل های منظمی به صورت خبر نامه است.خبرنامه در واقع بصورت پیام های تبلیغاتی با تاثیر بلند مدت بر خوانندگان است که این اطلاعات باید به نفع خواننده باشد. 

    جدا از پیچیدگی و ارائه پیام ها به افراد مسئله اجازه و اخذ مجوز وجود دارد.

     اجازه و اخذ مجوز چیست؟!

     بازاریابی با ایمیل بر اساس و پایه ی مجوز است این یک مساله مهم در جامعه بازاریابی است.مسلما" شما نیاز به اجازه صاحب آدرس ایمیل ،قبل از اینکه ایمیل ارسال کنید دارید در غیر این صورت شما به سمت یک فاجعه بزرگ تجاری پیش می روید.اگر شما این اجازه را نداشته باشید ممکن است دریافت کننده ایمیل ،ایمیل شما را اسپم کند.اگر شما ایمیل های اسپم شده بفرستید اکانت شما بلاک می شود .نیز در بسیاری از کشور ها این عمل شکستن قانون محسوب می شود.جدا از این ها با یک استدلال قوی می توان به این نتیجه رسید که این مجوز در دراز مدت باعث روابط قوی بین مشتریان و بازریابی با ایمیل می شود.

    سوال بزرگی در اینجا مطرح می شود که ، موضوع اصلی بحث است آن هم چگونگی کسب اجازه است بعنوان مثال وقتی یک خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین می کنید یک باکس یا جعبه ای به شما نمایش می دهد تحت عنوان "لطفا" به من خبر نامه ارسال کنید"جهت اینکه مثلا" محصولات جدید را به شما اطلاع دهد بدین صورت شما اجاه می دهید که محصولات جدید را به ایمیل شما بفرستد این ایمیل ها امکان لغو عضویت را نیز به شما می دهد که هر زمانی که تمایل نداشتید لینک لغو عضویت را کیلیک کنید و از لیست ارسال ایمیل خارج شوید.

    به هر حال تمام این ها مختصری از اطلاعاتی بود که در اختیار شما قرار دادیم شما باید درک وسیعی از نحوه ی ارسال ایمیل با مطالعه بیشتر و بیشتر بدست آورید و ما شما را در این راستا یاری می کنیم.

     

  • آمار تکان دهنده ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/17

    اینکه ایمیل مارکتینگ یکی از از موثرترین روش های افزایش نرخ فروش برای مصرف کننده های این نرم افزار  است قابل درک است  اما در این مقاله بر طبق آماری که از شرکت   Exact Tearget      از مصرف کننده های این نرم افزار گرفته شده 15 گزارش تهیه شده ، اما نکته ای  که  قبل از هر چیز قابل توجه اینه که 77 درصد از مشتریان ترجیح میدهند که از جایی ایمیل دریافت کنند که قبلا ازشون اجازه گرفته شده این نوع بازاریابی اینترنتی باعث میشود که مشتری های  واقعی خودتان را خیلی راحت تر پیدا کنید.

    1.  44 درصد از کاربران ایمیل یا دریافت کنندگان ایمیل حداقل یک خرید از ایمیل های تبلیغاتی داشته اند.
    2. 33 درصد از کاربران ایمیل فقط بخاطر سابجکت خوب ایمیل رو باز کردند.
    3. 50درصد از لیست ایمیل های فعال یا ایمیل رو باز می کننند یا کلیک میکنند.
    4. عنوان کوتاهتر از 10تا کاراکتر گزارش باز شدن ایمیل تا 58 درصد را میدهد.
    5. شخصی سازی موضوع ایمیل بالای 22 درصد عامل باز شدن ایمیل میشود مثل سرکار خانم مریم نیساری
    6. 64درصد از کاربران معتقدند ایمیل هایی را باز میکنند به خاطر موضوع خوبشون بوده است.
    7. 7 نفر از 10 نفر ارسال کنندگان از ایمیل های تبلیغاتی کوپن تخفیف میفرستند.
    8. 39درصد از بازاریابان هیچ استراتژی برای ایمیل های سازگار با نسخه تلفن همراه ندارند.
    9. اولین روز هفته برای ارسال ایمیل بیشترین نرخ بازشدن رو میدهد.
    10. از هر دو ایمیل ارسالی دربازاریابی اینترنتی در یکی از آنها انیمیشن استفاده شده است.
    11. ایمیل های تبلیغاتی در سال گذشته 156 میلیون دلار سود داشتند.
    12. استفاده از لینک شبکه های اجتماعی 58 درصد نرخ کلیک رو بالا میبرد.
    13. خانم ها 10 درصد بیشتر از آقایون ایمیل هاشون روبا موبایل چک میکنند.
    14. به ازای هر 1دلاری که برای بازاریابی اینترنتی خرج میکنیم 44 دلار سود میکنیم.
    15. 82 درصد از کاربران اینترنت ایمیل هایی که به صورت کمپین ارسال میشود را بیشتر باز میکنند.

     

    درنهایت جالب است بدانید طبق این گزارش 64 درصد از مدیران کسب و کارها ایمیل های تبلیغاتیشان را با گوشی هایشان چک میکنند. و 3.6 میلیارداکانت در سال 2013 ساخته شده است که پیش بینی میشود تا سال 2015 این عدد به 4.3 میلیارد برسد.

  • یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات در بازاریابی اینترنتی هدایت افراد به صفحه اصلی سایت است. آنجا مخاطب با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شود و شاید از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.

    موفقیت عملیات ایمیل مارکتینگ ما به سه عامل کلیدی بستگی دارد:

     1. ایمیل موردنظر باز شود.

     2. ایمیل خوانده شود.

     3. بر لینک داخل ایمیل کلیک شود

    اگر بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این سه کار را انجام دهد موفق شده‌ایم. البته نباید بیش از حد خوشبین و رویایی باشیم. معمولا در بهترین حالت چیزی حدود 40 درصد مخاطبان ایمیل را باز می‌کنند و سپس درصدی از آن‌ها متن را می‌خوانند و بر لینک کلیک می‌کنند. بنابراین اگر 10 هزار عضو داریم و با ایمیل بتوانیم کاری کنیم که 2 هزار نفر آن‌ها وارد سایت ما بشوند کار بسیار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم

    افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها:


    مردم هر روز با انبوهی از ایمیل‌های بی‌مصرف و تبلیغاتی مواجه می‌شوند. جالب است بدانید کاربران حرفه‌ای ایمیل پس از ورود به صندوق پیام‌ها اولین کارشان پاک کردن ایمیل‌های بی‌ارزش است. این تصمیم‌گیری با توجه به دو عامل انجام می‌شود: نام فرستنده و موضوع ایمیل. نام فرستنده را طوری انتخاب کنید تا برای مخاطب آشنا باشد. توجه کنید نام فرستنده با آدرس ایمیل فرستنده متفاوت است. عامل دوم موضوع ایمیل است. چگونه موضوع ایمیل را جذاب‌تر سازیم تا به راحتی پاک نشود؟

     

     

     

     

     

     

    متن ایمیل:

     

    متن ایمیل لازم نیست خیلی طولانی باشد. البته ایمیل‌هایی که خیلی کوتاه – مثلا دو خط - هستند اغلب اسپم می‌شوند. شاید بهترین گزینه آن باشد که ایمیل شما حداکثر در 5 بند 5 خطی تنظیم شود و طولانی‌تر نشود. در تمامی ایمیل‌های خود سعی کنید آموزش بدهید. حتی شاید این آموزش فقط یادآوری یک نکته کوچک باشد.

    ایمیل‌ها را بدون مقدمه بنویسید. اگر کار شما فروش دستگاه تردمیل است از نوشتن مزایای ورزش و سلامتی و ... صرفنظر کنید. کافی است چند خط اول ایمیل شما شامل بدیهیات خسته‌کننده باشد. دیگر شانسی برای موفقیت ندارید و مخاطب خسته شده و ایمیل را پاک خواهد کرد. بلافاصله به موضوعی جذاب بپردازید تا مخاطب را وادار به خواندن و دنبال کردن مطلب کند.

    نکته جالب دیگر آنکه هرگاه در متن ایمیل حداقل سه بار لینک خود را تکرار می‌کنید، احتمال کلیک شدن آن افزایش می‌یابد. بعد از نوشتن یک توضیح کوتاه لینک خود را به سایت درج کنید. سپس باز توضیحات تکمیلی اضافه کنید و همان لینک را یک بار دیگر درج کنید. در انتهای ایمیل نیز همان لینک را بیاورید. برخی از مخاطبان خیلی زود قانع می‌شوند و بر اولین لینک کلیک می‌کنند. برخی دیگر با خواندن ادامه متن بر لینک‌های دوم یا سوم کلیک می‌کنند. توجه کنید که سه لینک درج شده مخاطب را دقیقا به همان صفحه سایت هدایت می‌کنند. البته متنی که لینک‌دار شده می‌تواند متفاوت باشد.

    بهترین زمان ارسال ایمیل:


    اگر ایمیل خود را به افرادی می‌فرستید که کاربر حرفه‌ای اینترنت هستند و با انبوهی از ایمیل‌ها مواجه هستند، به این نکات توجه کنید تا نرخ باز شدن و کلیک بیشتر شود. بنابر تجربه ، بهترین روزهای ارسال ایمیل روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هستند. شنبه‌ها به هیچ وجه مناسب نیست. اغلب مردم با اضطراب اول هفته مواجه هستند و ترجیح می‌دهند به جای خرید به کارهای خودشان بپردازند. شاید یکشنبه‌ها بهترین روز باشد، البته با این فرض که مخاطبان شما کسب‌و کار باشند. اگر خدمات تفریحی ارائه می‌دهید یا محصولاتی آنلاین دارید که قیمت کمی دارند، آخر هفته‌ها هم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

    بهترین زمان ارسال هم حدود 8:30 تا 9 صبح یا 3:30 تا 4 بعدازظهر است. در این ساعات احتمال باز شدن صندوق ایمیل‌ها بیشتر از ساعات دیگر است. البته اگر اعضای زیادی دارید ایمیل‌ها را طوری بفرستید که عملیات ارسال قبل از این ساعت‌ها به اتمام رسیده باشد.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.