• مزیت های بازاریابی اینترنتی

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1394/01/31

    امروزه تعداد کاربران اینترنتی در سراسر جهان، روز به روز بیشتر می شود و اینترنت به وسیله کاربرانی متعلق به گروه های سنی و طبقات اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، اینترنت به یک رسانه مهم و تاثیرگذار در ارتباطات، سرگرمی، آموزش و اطلاع رسانی تبدیل شده و روز به روز فضا را بر رسانه های سنتی تنگ تر می کند.

    در این جا به چند مزیت بازاریابی اینترنتی می پردازیم

    1. پوشش گسترده با استفاده از شیوه های آنلاین

     می توان تبلیغات را به مخاطبان بیشتری از طریق اینترنت نمایش داد. مسلماً همین امر، تاثیرگذاری بیشتری در بازاریابی اینترنتی دارد.

     2. مخاطب یابی هدف مند در بازاریابی اینترنتی

     شما با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید محصولات خود را برای گروه های دقیق تر و متمرکزتری از مخاطبان نمایش دهید. این امر کیفیت طرح های تبلیغاتی شما را در بازاریابی اینترنتی بالا برده و باعث می شود از تبلیغات خود نتایج بیشتر و ملموس تری به دست آورید.

    3. مقرون به صرفه بودن

    یکی دیگر از مزایای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی این است که چنین تبلیغاتی در مقایسه با موارد سنتی  بسیار به صرفه تر است. بنابراین شما می توانید با صرف هزینه ای معقول و مناسب، مخاطبان بیشتری را در معرض تبلیغات خود قرار دهید.

    4. سرعت تبلیغات

    سرعت تبلیغات آنلاین بسیار سریع تر از تبلیغات آفلاین عمل می کند. شما بلافاصله پس از اجرای طرح تبلیغاتی خود، می توانید گزاره های مورد نظرتان را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان قرار دهید.

    5. ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر در تبلیغات اینترنتی

    شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و تفصیلی تری از کالاها و خدمات خود را در بازاریابی اینترنتی به مخاطبان انتقال دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

    6. شیوه پرداخت بهتر

    پرداخت معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات در بازاریابی اینترنتی  به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، قطع نظر از نتیجه ای است که تبلیغات مزبور به بار خواهد آمد. در حالی که در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی، کلیک ها و غیره تعیین نمود.

    7. به روزرسانی آسان  

    به طور کلی در فضای اینترنتی، مطالب را می توان به سهولت ویرایش، حذف و تعدیل کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد.

    8. برقراری ارتباط بهتر با مشتری

    افراد بهتر می توانند با تبلیغات و کالاهای آنلاین ارتباط برقرار کنند،  ضمن این که چنین رابطه ای بالقوه از عمق بیشتری برخوردار است. این موضوع می تواند راه گشای ما برای بهینه کردن کسب و کارمان در  بازاریابی اینترنتی باشد.

     

  • اگرچه بسیاری ازمردم از ایمیل مارکتینگ برای گسترش تجارت خود استفاده می کنند، اما تفاوت بین ایمیلی که از خبرنامه ها دریافت می کنند (خبرنامه) و ایمیل هایی که بعضا خریداری می کنند ( که به نام اسپم ایمیل شناخته می شوند) را نمی دانند.

     

    اسپم ایمیل : email spam به هرگونه ایمیلی گفته می شود که برای اهداف تجاری بدون اجازه شخص دریافت کننده ارسال می شود. به طور مثال ایمیلی که شما برای فامیل یا دوستان خود می فرستید به معنای اسپم نیست. با این حال اگر شما ایمیلی را به صورت گروهی برای کسانی که انتظار دریافت ایمیل از شما ندارند فرستاده اید شما به حتم برای آنها اسپم فرستاده اید و این گونه ارسال ها غالبا بازدهی آنچنانی ندارند.

    خبرنامه (Opt-in email*): ایمیل های خبرنامه ایی، ایمیل های تجاری هستند که برای افرادی ارسالی می شوند که تقاضا برای دریافت ایمیل داشته اند و به صورت خبرنامه عضویت دارند. مثلا اگر شما لیستی از افرادی را دارید که از یک آژانس مسافرتی دریافت کرده اید و این لیست برای آژانس شما نیست این لیست نیز اسپم شناخته می شود و اثر چندانی برای توسعه کاری شما ندارد اما اگر شما لیست از ایمیل های مراجعین خود را دارید که به صورت های مختلف دریافت کرده اید و اجازه شخص صاحب ایمیل را دارید این لیست از بهترین لیست هایی است که می توانید داشته باشید.

    پی نوشت: Opt-in email در این نوشتار به معنی خبرنامه ایی معادل گردید.

    مزایای ایمیل های خبرنامه ایی:

    شهرت شما در ایمیل مارکتینگ حفظ می شو د(ریپوتشن پنل ایمیل مارکتینگ شما بالا می رود)

    به مشتری هایتان این اطمینان را می دهید که شما به حریم شخصی آنها احترام می گذارید

    می دانید که برای افرادی ایمیل ارسال می کنید که خواهان محصولات شما هستند

    در وقت و سرمایه شما صرفه جویی می شود

    کمپین ایمیلی شما هدفمند می شود

    به شما کمک می کند تا روابط شما با مشتری هایتان برمبنای احترام متقابل باشد

    می توانید سریع تجارت خود را گسترش دهید

    ارسال ایمیل به صورت اسپم سبب می شود تا شهرت شما یا ریپوتشن شما در پنل ایمیلیتان کاهش یابد. وقتی شما ایمیلی برای کاربری که خواهان محصولات شما نیست ارسال می کنید سبب می شود تا شخص خواننده ایمیل شما دکمه اسپم انتهای ایمیل را فشرده که این سبب می شود تا آپی ادرس و ایمیل شما در بلک لیست سرویس دهنده های ایمیل نظیر گوگل و یاهو قرار گیرد (درپنل ایمیل مارکتینگ بانواز نیز این مسئله لحاظ شده و با نرخ بالای اسپم ایمیل ها اخطار و سپس اکانت شما مسدود می گردد)

    خطرات ارسال اسپم ایمیل

    دریافت کنندگان شما، بی توجه به ایمیل شما هستند.

    وقتتان را صرف ارسال ایمیل برای کسانی می کنید که خواننده ایمیل های شما نیستند.

    پولتان را صرف ارسال ایمیل بیهوده می کنید.

    ریپوتشن ایمیل مارکتینگ شما کاهش می یابد.

    شهرت شرکت و کارتان کاهش می یابد.

    تعداد کلیک های ایمیل شما توسط کاربران بسیار کم می شود.

    برای گرفتن ایمیل از کاربران تنها کافیست تا فرمی در سایت خود قرار داده تا ایمیل کاربران را با اجازه آنها دریافت کنید

    راههای دریافت ایمیل درست

    فرم عضویت را در هر صفحه از سایت خود قرار دهید.

    .می توانید ایمیل کاربران را پس از خرید از سایتتان دریافت کنید.

    .فرم عضویت در خبرنامه ایمیلی را در سایت خود درست کنید.

    لینک برای عضویت در خبرنامه بسازید و در انجمن ها و ... قرار دهید.

    پیشنهاد تخفیف محصولاتتان را برای کسانی که در خبرنامه شما عضو می شوند قرار بدهید.

    کار های خلاقانه برای دریافت ایمیل از کاربرانتان انجام دهید

    داشتن لیست ایمیل های کسانی که مایل به دریافت خبرنامه از شما هستند سبب می شود تا ایمیل مارکتینگ شما یا بازاریابی ایمیلیتان بسیار هدفمند و موثر باشد.

    خبر ویژه: تیم توسعه ایمیل مارکتینگ بانواز به زودی با ابزارهای ویژه فرم عضویت

    این ابزارها به شما امکان می دهد به آسانی فرم های عضویت در خبرنامه به صورت پاپ آپ، ماژول گوشه ایی ... در سایت خود قرار دهید.

  • چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/25

    امروزه همه چیز دیجیتالی شده و آمار نشان می دهد که بیشتر افراد تمایل دارند تا از طریق ایمیل با شرکت ها در ارتباط باشند، به همین خاطر این سوال پیش می آید که چگونه باید لیست ایمیل های بیشتری برای ارتباط با افراد جمع آوری کنیم؟

    جمع کردن ایمیل افراد یک کار مداوم و دائمی است و نه تنها باید لیست ایمیل افراد موجود را باید نگهداری کنید بلکه دائما باید به فکر جمع کردن ایمیل های فعال باشید. در یک تحقیق 63 درصد از بازاریابان حرفه ای گفته اند که جمع آوری و نگه داری ایمیل ها جزء اهداف اصلی بازاریابی آنها است.

    اما برای جمع کردن ایمیل روش های زیادی وجود دارد، به نظر شما بهترین راه چیست؟ شما تا کنون از چه روش هایی استفاده کرده اید؟

    در یک بررسی بازاریابان مختلف روش هایی را که استفاده می کنند را ذکر کرده اند که اینجا به بهترین روش هایی که آنها اشاره کرده اند می پردازیم:

     

    ثبت نام هنگام خرید:

     

    یکی از بهرین روش ها برای جمع کردن ایمیل درخواست ایمیل از مشتریان هنگان خرید کردن است، این کار به روش های مختلفی می تواند انجام شود و نحوه درخواست ایمیل از مشتری بسیار مهم است. این کار را می توانید با ایجاد یک گزینه اطلاعات بیشتر انجام دهید که مشتری مجبور باشد برای اطلاع از تخفیف ها و محصولات جدید ایمیل خود را وارد کند ولی دقت کنید که نباید هیچ اجباری در کار باشد. بسیاری از افراد نسیت به وارد کرد اطلاعات شخصی بسیار حساس هستند و باید در طراحی این مرحله دقت کافی داشته باشید.

     

    ثبت نام در وب سایت:

     

    این روش یکی از آسانترین روش ها برای جمع آوری ایمیل است  و بازاریابان زیادی ادعا کرده اند که روش موثری است. این روش را می توانید با استفاده از قرار دادن فرم ثبت نام در صفحه اصلی یا صفحه ورود انجام دهید. بعضی شرکت ها با استفاده از دوباره طراحی کردن روش های جمع اوری ایمیل توانسته اند 33 درصد بیشتر ایمیل جمع اوری کنند. شما می توانید از بازدیدگنندگان وب سایت خود برای دریافت محتواهای مختلف ایمیلشان را دریافت کنید.

     

    رویدادهای آنلاین

     

    رویدادهای آنلاین یا وبینارها یکی از رویدادهای رو به گسترش در فضای مجازی هستند. شما می توانید با طراحی و اجرای یک وبینار آموزشی ثبت نام گسترده ای داشته باشید و ایمیل افراد شرکت کننده را دریافت کنید. هر چند اجرای یک وبینار کار آسانی نیست ولی ارزش آن را دارد.

     

    رویدادهای آفلاین

     

    رویدادهای آفلاین محل جمع شدن بسیار زیادی از افراد متخصص است که می توانند مشتریان احتمالی شما باشند، سعی کنید با طراحی مسابقه ها یا قرعه کشی ها ایمیل افراد را جمع کنید.

    این روش ها از روش های معمول هستند که بازاریابان حرفه ای استفاده می کنند، روش های دیگری نیسز وجود دارند مثل خرید ایمیل که کار حرفه ای نیستند. با این وجود صرف داشتن ایمیل چیز مهمی نیست و مهم طرز استفاده از این ایمیل هاست. یادتان باشد اسپم نکنید.

    1. بهترین موضوعات را در ایمیل خود بهینه سازی کنید، به داده های ایمیل خود نگاه کنید، کدام ایمیل ها بیشتر باز شده اند و روی آن ها کلیک شده است؟موضاعات آن ها چه چیزی بوده است؟

    استفاده از این داده ها باعث می شود که موتور جستجو را بهینه سازی کنید و موضوعات برتر را اولویت بندی کنید و با استفاده از بهینه سازی موضوعات در ایمیل خود، بیش از پیش در  بازاریابی اینترنتی موفق باشید.


    2. موتورهای جستجو باعث بهینه سازی لندینگ پیج ها می شوند، لندینگ پیج ها را دور از دید قرار ندهید زیرا در  بازاریابی اینترنتی لندینگ پیج ها کلید موفقیت هستند.محتوای این صفحات را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و برای آن ها از URL های فوق العاده استفاده کنید.

    3. از لینک ها برای اشتراک گذاشتن در ایمیل خود بیشتر استفاده کنید، زیرا ساختار لینک ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت زیادی در بازاریابی اینترنتی دارند، ارسال محتوا در یک ایمیل به تنهایی کافی نیست بهتر است در ایمیل خود از لینک های اجتماعی استفاده کنید.

    4. از  PCCبرای ایجاد خطوط موضوعی خود استفاده کنید، همان طور که می دانید خطوط موضوعی ایمیلی که به مشتریان خود ارسال می کنید، در بازاریابی اینترنتی  بسار اهمیت دارند، به جای اینکه یک موضوع ساده را برای ایمیل خود انتخاب کنید بهتر است چندین موضوع را درPCC  قرار دهید با این کا ر شما پنج خطوط موضوعی برای ایمیل خود دارید که می توانید از میان آن ها بهترین موضوع را در ایمیل خود قرار دهید.

    منبع : http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/27426/7-Ways-to-Integrate-Search-Engine-and-Email-Marketing.aspx
  • راه های بازاریابی با ایمیل

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/23

    راههای زیادی برای کسب و کار با استفاده از بازاریابی ایمیل وجود دارد در این مقاله به صورت اجمالی به این راه ها اشاره می نماییم.

     

    1 - خبرنامه : خبرنامه یک راه سریع برای حفظ مشتریان خود برای اطلاع در اخبار تجاری و یا تبلیغات آینده است. خبرنامه ها بر اساس محدوده زمانی معین مانند هر هفته یا هر ماه ارسال می شود. 
    2 - کمپین های تبلیغاتی : کمپین های تبلیغاتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به مشتریان در مورد فروش آینده اجازه انتخاب دهد. می توانید در طول روز فروش ارسال و منجر به فروش شوید و همچنین، یک یادآوری برای مشتریان باشد. 
    3 - ایمیل دعوت نامه : ایمیل های دعوت نامه باعث نگه داشتن مشتریان در رویدادهای خاص در آینده می شود. ایمیل دعوت نامه را می توان به صورت هفتگی و یا روزانه فرستاد قبل از مسابقه، به عنوان یک راه برای تشویق مشتری به شرکت می باشد.

    4 - ایمیل کاتالوگ : این خبر برای برجسته کردن یک محصول یا خدمات خاص است. تمام ایمیل در مورد تک محصول متمرکز شده است. 
    5 - ایمیل هدایت مشتری : این ایمیل برای حفظ نام تجاری خود و بالا بردن ذهن یک مشتری آینده نگرطراحی می شود. 
    6 - ایمیل نظر سنجی : این یک راهی برای یادگیری بیشتر در مورد نیازهای مشتریان خود می باشد. 
    7 - ایمیل معاملاتی : این ایمیل پس از خرید به عنوان یک راه برای تایید معامله و تشکر از مشتری فرستاده می شود.

  • 1. بازاریابی اینترنتی خود را بخش بندی کنید
     
    تنها ارسال ایمیل به یک لیست از آدرس ایمیل های موجود، برای رونق کسب و کار شما در بازاریابی اینترنتی  کافی نیست.بهتر است کمپین ایمیل خود را تخصصی تر کنید به شما پیشنهاد می کنیم که لیست ایمیل های خود را به چهار بخش زیر تقسیم کنید:
     
    - کسانی که ایمیل های ارسالی شما را پاسخ می دهند
    - افرادی که ایمیل های ارسالی شما را باز می کنند
    - لیست مشتریان جدید
    - افرادی که در مقابل ایمیل های ارسالی شما عکس العملی نشان نمی دهند
     با داشتن این گروه ها می توانید نتایج مطلوبی را در بازاریابی اینترنتی  به دست بیاورید.

    2. یک رابطه دوستانه با مشتریان خود ایجاد کنید
     
    ایجاد یک رابطه دوستانه با مشتریان باعث می شود که اعتماد آن ها را در بازاریابی اینترنتی بیشتر جلب کنید، سعی کنید در ایمیل های ارسالی خود نام مخاطب خود را در ابتدای ایمیل بیاورید و یا ایمیل های خود را شخصی سازی کنید با این کار مشتریان شما فکر می کنند که یک ایمیل شخصی از طرف شما دریافت کرده اند به این ترتیب با گرمی بیشتری به مشارکت با شما می پردازند.  
     
    3 .در موضوع ایمیل خود خطوط فروش خود را ذکر کنید
     
    مشتریان با دیدن نوع محصول و خط فروش شما در عنوان ایمیل ارسالی تان ترغیب می شوند که ایمیل را باز کنند. با این کار باعث می شوید که نرخ باز کردن و خواندن ایمیل خود را بالا ببرید و خبرنامه ی ارسالی خود را مفید تر ارائه دهید
     
    4. زمان ارسال ایمیل مهمترین گزینه است
     
    بررسی نتایج در بازاریابی اینترنتی نشان داده است که ایمیل هایی که بین ساعات هشت شب تا نیمه شب ارسال شده اند بیشترین نرخ باز شدن را داشته اند. هم چنین نرخ باز کردن ایمیل ها در آخر هفته هم بسیار زیاد است.ارسال ایمیل در ساعات ذکر شده باعث ایجاد نتیجه ایی مطلوب در افزایش نرخ بازکردن و کلیک کردن آن می شود.

    منبع:  http://www.entrepreneur.com/article/238815
     
     
     

     
  • چرا بازاریابی محتوا؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1394/01/18

    شاید به جای اینکه به دنبال فهم معنای بازاریابی محتوا باشیم، بهتر باشد بفهمیم چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار مفید است. اما پیش از آن به چهار مرحله خرید اشاره می‌کنیم:
     آگاهی:  قبل از اینکه مشتری آگاهی داشته باشد، به «نیاز» خود پی می‌برد اما نمی‌داند برای رفع نیاز خود، چه راه‌حل‌هايي وجود دارد.
      تحقیق:  پس از آگاهی نسبت به وجود راه‌حل‌های احتمالی، مشتری برای اشراف به راه‌حل‌های موجود، تحقیق می‌کند. به عنوان مثال قبل از خرید خودرو، مشتری تحقیق می‌کند که چه مدل‌هایی در بازار وجود دارد و کدام یک، نیاز وی را برطرف می‌کند.
    بررسی جوانب: در این مرحله مشتری محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کند تا مطمئن شود کدام یک، محصولات خود را با قیمت و کیفیتی مناسب ارائه می‌دهند.
     خرید: و سرانجام مشتری با اطلاعات کافی و اطمینان خاطر، تصمیم خود را برای خرید می‌گیرد.در بازاریابی و تبلیغات سنتی، تمرکز روی مراحل 3 و 4 است. اما آنچه در بازاریابی محتوا اهمیت ویژه دارد مراحل 1 و 2 است؛ جایی که بازاریاب، آگاهی مشتریان را نسبت به راه‌حل‌ها بالا می‌برد و اطلاعات لازم و مفیدی را که قبلا مشتری در نظر نگرفته بود در اختیار وی قرار می‌دهد.
    در یکی از شرکت‌ها، طی سال گذشته حجم بازاریابی محتوا بیش از 1000 درصد رشد داشته است و در این مسیر مشتریان احتمالی، محتوا و ارزش‌های حاکم بر سازمان را درک و حتی گاهی اوقات نیز آمادگی خود را برای همکاری با سازمان اعلام کرده‌اند. در این شرایط دیگر نیازی به روش‌های فروش تحت فشار نیست، فقط کافی است روی جزئیات کار شود، به توافق رسید و کار را شروع کرد. در این صورت، حتی پیش از اینکه مشتریان را بشناسیم، اعتماد حاصل شده، اعتمادی که برای حصول آن در روش‌های سنتی بازاریابی، نیاز به یک دوره فروش محصولات است.
    اگر بازاریابی محتوا به درستی اجرا شود بازده سرمایه غیرقابل باوری خواهیم داشت. این در حالی است که نیازی به صرف هزینه یا زمان زیادی نیست. با بررسی موفقیت‌های یک شرکت که از طریق بازاریابی محتوا به دست آمده است، مشخص شد که 95 درصد از این موفقیت، تنها حاصل مقالاتی است که در این مسیر به مشتریان ارائه شده است و به یاد داشته باشید که هزینه نوشتن این مقالات، فقط صرف 20 ساعت زمان است.
    علاوه‌بر آنچه در بالا گفته شد، بازاریابی محتوا، با پشتیبانی که از کانال‌های دیجیتال بازاریابی به عمل می‌آورد، فواید دیگری نیز دارد، زیرا می‌تواند آنچه را که در بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌شود پربارتر، راه رسیدن به صفحه اینترنتی از طریق موتور‌های جست‌وجوگر را هموارتر و همچنین صفحه اینترنتی شما را نیز جذاب‌تر و مفیدتر کند.

     چگونه باید آغاز کرد؟


    شرکت‌های زیادی، خدمات اینترنتی مانند بازاریابی محتوا، SEO (فرآیند قابل رویت بودن نام سایت یا صفحه اینترنتی از طریق موتورهای جست‌وجوگر) یا روابط عمومی را ارائه می‌دهند. اگر شما به قدری مشغول هستید که نمی‌توانید این امور را خودتان انجام دهید، شاید بهترین گزینه، قرارداد با این شرکت‌ها باشد. اما اگر علاقه‌مند هستید که با موضوع درگیر شوید، آسان‌ترین راه ایجاد وبلاگ است. شاید در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما با گذر زمان، مهارت شما در این کار بیشتر خواهد شد. با پیروی از بازاریابان موفق و بررسی سایت اینترنتی آنان، یاد خواهید گرفت که چگونه مخاطبان را تشویق به خواندن وبلاگ خود کرده و آنها را جزو مشتریان كنید.

     اولین راز در بازاریابی محتوا:


    راز مهم این است: محتوای شما برای مخاطب باید دارای ارزش باشد. هر چند که در مورد این موضوع صحبت شده، با این حال، جای تعجب است وقتی برخی از شرکت‌هایی که بازاریابی محتوا را انجام می‌دهند، به آن توجهی ندارند. هنگامی که تبلیغات، ارزش کمتری را ارائه می‌کنند، به راحتی نادیده گرفته و حذف می‌شوند. اما اگر محتوای ارائه شده دارای ارزش باشد، مخاطب را وادار به خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به محتوا می‌کند. اگر نمی‌دانید چطور محتوا را ارزشمند کنید، از مشتریان خود بپرسید چه نوع محتوایی برای آنان مفید است، چه زمانی که کالای شما را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند و چه هنگامی که کالا یا خدمات شما را نمی‌شناختند و در جست‌وجوی آن بودند. مطمئن باشید این مسیر یکی از بهترین روش‌ها است.

     چگونه دانش خود را افزایش دهیم؟


    با مطالعه کتاب، مقالات و وب‌سایت‌ها نه‌تنها دانسته‌های خود را تکمیل می‌کنید بلکه می‌توانید میزان دانش خود را افزایش دهید. با مطالعه منظم و پیوسته، مدت زیادی طول نمی‌کشد تا با مفاهیم و اصول بازاریابی آشنا شده و حتی می‌توانید خود را به عنوان یک خبره در این زمینه معرفی كنيد. 
    هنوز سازمان‌ها به‌طور کامل با بازاریابی محتوا آشنایی ندارند و آن را اجرا نکرده‌اند. بنابراین به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، برگ برنده در دستان شما است. 

    منبع: Forbes
Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.