• 21 راه برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/11

    کسب و کارهای آنلاین هر روز در حال پیشرفت هستند. از همین رو بازاریابی اینترنتی به عنصر مهمی تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید در این فرآیند موفق باشید باید نکاتی را بدانید. توجه به این نکته ها باعث می شود تا بتوانید کسب و کار بهتری داشته باشید. در این مقاله 21 روش مهم را برای شما توضیح خواهیم داد :

    1- یک بلاگ بسازید و به طور منظم در آن محتوای با کیفیت قرار دهید :

    کاملا مشخص است که مهم ترین راهی که شما می توانید بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود را انجام دهید، ساخت یک وبلاگ و به اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت است. از این طریق شما می توانید بازدیدکنندگان را به سایت خودتان بیاورید.

     

    2- محتواهای خود را در اندازه درست و مشخص عرضه کنید :
    محتواهای با کیفیت پیدا کنید و همه مقادیر موجود در آن را چک کنید؛ کلمات کلیدی و روشن را تعریف کنید، از اینکه محتواهای شما کپی شده نباشد اطمینان حاصل کنید و ....

     

    3- با دیگر گروه ها در لینکدین ارتباط برقرار کنید :

    گروه های لینکدین، جای بسیار خوبی برای یافتن همکاران و رقبای دیگر است. از این طریق می توانید تحلیل ها و بررسی ها و ارتباطات خوبی برقرار کنید.

     

    4- از تبلیغات فیسبوک و صفحات فرود هدفمند و استراتژیک استفاده کنید :

    تبلیغات فیسبوک اگرچه رایگان نیستند، اما فرصت بسیار بزرگی برای یافتن دموگرافیک کسب و کار شما هستند. از آن ها استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را رونق ببخشید

    5- از افراد با نفوذ در شبکه های اجتماعی استفاده کنید :

    با افزایش قدرت شبکه های اجتماعی شما می توانید فورا به تعداد زیادی از افراد در هر جای دنیا و با هر ویژگی دست پیدا کنید. از این فرصت ارزشمند باید نهایت استفاده را در راه رسیدن به اهدافتان بکنید.

     

    6- ویدیوهای آموزشی مفید در یوتیوب قرار دهید :
    یوتیوب معمولا منبع بسیار بزرگ و ارزشمندی برای بازاریابی کسب و کار شما محسوب می شود. از یوتیوب برای آگاه سازی دیگران از برندتان و نوع فعالیتتان استفاده کنید.

     

    7- روابط خود را با مشتریانتان از طریق ایمیل مارکتینگ توسعه دهید :

    ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهایی است صاحبان کسب و کار برای دسترسی به مشتریان جدید و حفظ ارتباط بهتر، از آن استفاده می کنند. ایمیل مارکتینگ می تواند روند بازاریابی اینترنتی شما را سرعت ببخشد و از طریق تعامل فرد به فرد، تاثیر بهتری روی کار شما بگذارد.

     

    8- از Angies list یا TripAdvisor استفاده کنید :

    سایت هایی مثل Angies و TripAdvisor برای معرفی کسب و کارهای شما به مخاطبین شما، تریبونی خوبی هستند. این سایت ها  منابع بی نظیری برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی هستند و به شما این فرصت را می دهند تا بتوانید اطلاعات خود را به مخاطبین بدهند.

     

    9- اعتماد مصرف کنندگان را مانند سایت های Yelp و Trust Pilot جلب کنید :

    اعتماد مخاطبین بزرگ ترین سرمایه شماست. مردم تمایلی ندارند با کسب و کارهایی که  دانش و کارایی کافی را ندارند، کار کنند. سایت هایی مثل سایت های مذکور، به مخاطبین کمک می کنند تا بهترین انتخاب ها را در کسب و کارشان داشته باشند. آن ها با دادن اطلاعات درست و شفاف به مشتریان مسیر درستی را پیش پای آن ها قرار خواهند داد و به همین جهت مورد اعتماد آن ها هستند.

     

    10- استفاده از موارد کوچک اما ارزشمند،AMB و FBIA :

    Accelerated Mobile Pages)AMP) و Facebook Instant Articles) FBIA) برای بدست آوردن ارتباطات کوچک اما موثر با مخاطبین خود از محتواهایی استفاده کنید که بتوانید در مقالات سریع فیسبوک یا صفحات سریع موبایل آن ها را منتشر کنید. به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نیز ویژگی INSTANT VIEW را معرفی کرده است که در گروه شتاب دهنده ها قرار می گیرد. این اتفاق می تواند باعث ارتباط بیشتر مخاطبین شما شود.

     

    11- همکاری با بلاگرهای معروف در فرآیند بازاریابی :

    از وبلاگ نویسان معروف و زبردست در تامین محتوای بلاگتان استفاده کنید. کسانی که مراتب محتوا سازی را بشناسند. شما برای این کار می توانید از بلاگرهای مهمان نیز استفاده کنید.

     

    12- به طور منظم در انجمن های مربوط به صنعتتان شرکت کنید :

    یکی از راه های خوبی برای ارتقا کسب و کارتان استفاده از فوروم های مربوط به آن استفاده کنید. خیلی از افراد، از استراتژی فوروم ها برای ارسال پست در جهت افزایش سئو استفاده می کنند. این کار باعث می شود شما به عنوان اسپم شناخته شوید.

     

    13- پیشنهاد یک سرویس یا خدمت رایگان به مشتریانتان بدهید :

    پیشنهاداتی که رایگان هستند را فراموش نکنید، این پیشنهادات حس خیلی خوبی به مشتریان خواهند داد و این حس خوب حاصلش وفاداری بیشتر آن هاست.

     

    14- از لیست سایت های کسب و کار مانند یاهو و گوگل استفاده کنید :

    اگر کسب و کار شما یک کسب و کار محلی است و به دنبال مشتریانی در همسایگی خوتان هستید، می توانید از Yahoo local و Google local استفاده کنید.

     

    15- بهینه سازی سایت از طریق SEO :

    یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی موتورهای جست و جو از طریق کلمات کلیدی است. هدف اصلی باید تولید بهترین محتوا باشد، اما همیشه مطمئن شوید سایت شما مطابق قوانین سئو نیز هست یا نه؟

     

    16- با اسپانسری چند شرکت جایزه ای در مسابقه ای بدهید :

    می توانید با همکاری چند شرکت دیگر، می توانید مسابقه ترتیب بدهید و به برندگان و شرکت کنندگان جوایزی نیز اهدا کنید. از شبکه های اجتماعی نیز برای انتشار و مشارکت استفاده کنید. با این کار می توانید بیشتر دیده شوید و نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.

     

    17- یک کنفرانس یا وبینار حرفه ای برگزار کنید :

    اگر توانایی بالایی دارید، می توانید کنفرانس یا وبینار برگزار کنید. برای مثال می توانید از TED Talks استفاده کنید. زمانی که فرآیند بازاریابی اینترنتی شروع می شود وبینارها قدرتمند ترین ابزار برای فروش هر چیزی هستند و می تواند به سرعت مخاطبین را درگیر کند.

     

    18- از بخش Press برای ارتباط با اخبار یا رویدادهای شرکت های مهم استفاده کنید :

    بخش Press برای ارتباطات بیشتر کارایی بالایی دارد، رسانه ها می توانند نقش موثری در بازاریابی اینترنتی داشته باشند. برای مثال شما می توانید از رسانه های خبری استفاده کنید.

     

    19- یک امضای ایمیل برند شده بسازید :

    یکی از ساده ترین راه ها در بازاریابی اینترنتی، استفاده از امضای ایمیل است. لینک های مربوط به کسب و کارتان و هر اطلاعات دیگری که نیاز باشد تا مخاطب بداند را قرار دهید. این اطلاعات می تواند آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات تماس و ... باشد.

     

    20- قانون 20-80 را برای شناسایی و بازاریابی مشتریان ارزشمند پیاده سازی کنید :

    بر اساس اصل پارتو، 80 درصد نتایج از 20 درصد تلاش های بازاریابی شما حاصل می شود. بر همین اساس باید بفهمید کدامیک از مشترکین شما، برای کسب و کارتان موثر تر هستند و بیشتر برنامه های خود را معطوف آن ها کنید.

     

    21- عکس و ویدیو با هشتگ های مرتبط در شبکه های اجتماعی ارسال کنید :

    هشتگ ها تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن شما دارند. از هشتگ ها و توضیحات مرتبط در هنگام ارسال ها استفاده کنید و هم چنین دیگران را در صنعت خود با هشتگ دنبال کنید. این یک تکنیک بازاریابی اینترنتی نیست که شما سریع بفروشید یا فورا ترافیک سایت را بالا ببرد. ممکن است طول بکشد. اما در مدتی که شما مشغول ارزش سازی و بالا بردن اعتبارتان هستید، دنبال کنندگانی در طول سال ها و ماه ها پیدا خواهید کرد.

     

     

  • نقش ایمیل مارکتینگ در در بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/11/03

    آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب و کاری باشد که ، تلفیقی از جذابیت ، کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

    مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند.ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

    در اینجا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

    1- ایمیل هایی با اهداف مشخص بزنید :

    وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر اینکه هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد.حال می تواند اطلاع رسانی ، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

    مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

    ارسال ایمیل های غیر ضروری ، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

    2- از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید :

    قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه ، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری است.

    اگر نتوانید جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همینطور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

    3- خلاصه و مفید بنویسید :

    مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

    4- ایمیل هایتان را اختصاصی کنید :

    بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
    برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آنها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای بدست آوردن حسن نظر مشتریان و افزایش فروش شما.

    5- با یک سوال تمام کنید :

    با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند .این ارتباط باعث بوجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به فروش می شود.

    6- از زبان ساده استفاده کنید :

    هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید . مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان محاوره ای به آنها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آنها صحبت می کنید).

    7- حاوی فراخوانی برای یک عمل باشد :

    موثرترین ایمیل ها ، آنهایی هستند که فراخوانی واضح از یک عمل در برداشته باشند.

    از افعال کوتاه ، موثر و قوی که مشتری را به انجام کاری تشویق میکند استفاده کنید. افعالی مانند : بخرید ، سفارش دهید ، تماس بگیرید یا ثبت نام کنید.

    این مطالب را برای ارتباط بهتر و
    فروش بیشتر به کار ببندید.

  • 5 راه برای بهبود بازاریابی اینترنتی در سال 2017

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/28

    فعالان صنعتی در حال سرمایه گذاری بر تجارب مشتریان خود هستند...پس شما هم باید این کار را بکنید،.

    در حالی که خیلی از مردم آرزو می کردند تا سال 2016 به خاطر مشکلات جهانی به آرامی تمام شود یک چیز خوب در 365 روز گذشته وجود داشت :

    این سال، سالی استثنایی برای کسب و کار آنلاین بود

    بیایید به زمستان 2015 برگردیم. در این مدت زمان گزارشات بی شماری  این اخطار را به صاحبان کسب و کار ها می دادند که وبسایت های خود را با موبایل تطبیق دهید (mobile friendly)،از زمانی که الگوریتم گوگل تغییر کرد تطابق هر چه بیشتر وبسایت ها با موبایل به عنوان یک سیگنال برای رتبه دهی مورد استفاده قرار گرفت و صد البته این رویداد خیلی از بازاریابان را به مراتب بالا پرتاب کرد، آن ها وبسایت های خود را باری ارتباط هرچه بهتر با کاربران موبایل باز طراحی کردند. یک واقعیت جالب در مورد جمعه سیاه (black Friday) سال 2016 جشن رکورد فروش 3 میلیارد دلار بود که 1 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق فروش موبایل بود.

    اما موفقیت کسب و کار آنلاین به سادگی فقط به موبایل ختم نمی شود. مطالعات نشان میدهد که خورده فروشانی که د عین حال در موبایل ،ایمیل و رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کردند به طور میانگین شاهد افزایش 30% فروش خود نسبت به شرکت هایی که فقط روی یک یا دو تا از این مضوعات متمرکز بودند شدند. همچنین  یک فرق دیگر ماجرا این بود که شرکت های موفق در عین حال از تجارب عالی مشتری ها نیز بهره گرفتند.

    با تکنولوژی SEO، دسترسی به دیتاهای بزرگ و بالا آمدن هوش مصنوعی، به راحتی نمی توان ترافیک سایت ها را بالا برد.

    کمپانی های پیشرو در حال سرمایه گذاری بر روی تجربه مشتری هستند، که در حال حاضر این اجازه را به آن ها میدهد که 14%سریع تر نسبت به کمپانی های کندتر رشد کنند. با این سیل بزرگ تجربه خرید آنلاین عالی می تواند تبدیل به یک سبقت و ترقی ثابت از بقیه باشد. به این معنی که ، کسب وکارها در حال ساخت راه های نوآورانه برای تحقق هرچه بهتر تجربه کاربری نسبت به بقیه رقبا خود هستند تا بتوانند داخل این بازی بمانند.

    با این تفکر، من تعدای از نظرات مایکل لازار مدیر ارشد بازاریابی شرکت (ready cloud) که به عنوان یک راه حل نرم افزاری کمک میکند خرده فروشان بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند را بیان خواهم کرد :

    مشتریان موبایلی را هدف بگیرید:

    اگر کسب و کار آنلاین شما هنوز برای مشتریان موبایلی سرگرم کننده نیست، وقتش است که کار را شروع کنید. فروشگاه تان را قابل دسترس و user friendly برای همه از موبایل و تبلت گرفته تا لپ تاپ کنید. همانطور اهمیت موبایل بالاست در عین حال از کامپیوتر غافل نشوید و یک تعادل ایجاد کنید.

    یک قدم بزرگ که می توانید بردارید این است که یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود ایجاد کنید.(نصیحت لازار)

    اپلیکیشن باعث میشود مارکتینگ ساده تر شود. کسب و کار ها میتوانند با کمک اطلاعاتی که به ان ها میرسد پیشرفت کنند همچنین خریداران با یک اشاره به راحتی می توانند خرید کنند.

    تبلیغات کارآمد ومؤثر:

    شما باید استراتزی بازاریابی خود را با تغییر سناریو عوض کنید. برای مثال، توییتر به آرامی به خاطر از دست دادن کاربران فعال بی بخار می شوند، و تبدیل به یک انتخاب ضعیف برای تبلیغات شده است. در مقابل آن، pinterest در حال افزایش کاربر است. بیش از 150 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

    کسب و کار ها به تبلیغات روزانه نیاز دارند. این به شما کمک میکند که هزینه برای جذب مشتری پایین بیاید و درآمدتان افزایش یابد.

    پروفال های گرافیکی بکشید و Pipleline در فروشتان ایجاد کنید تا کاربران را به فروشگاه خود بیاورید، موقعی که در این انجام این کار موفق بودید ، نصف نبرد را برده اید.(نصیحت لازار)

    پایین آوردن نرخ ترک شدن :

    خرید موقعی انجام شده است که کاربر  عملیات را کامل کرده باشد. متوسط ترک شدن 68% است، و متفاوت در صنایع مختلف در هر موقعیتی، هر کسی که به وبسایت شما وارد شود در نهایت خرید نمی کند. به هر حال مردم در اول فقط اطلاعات جمع می کنند و تمایل زیادی به خرید ندارند. در هر صورت ، شما باید بیشترین سعیتان را بکنید که مشتری بالقوه خود را به مشتری قطعی تبدیل کنید.در اول اطلاع پیدا کنید که دلیل ترک شدن شما چیست، یکی از دلایل اصلی شامل هزینه ای مخفی است. کم بودن آپشن های پرداخت، و در نهایت پیچیده بودن عملیات خرید ، برای افزایش خرید موفق مشتریان و ..شما لازم دارید که تجربه ی خرید آنلاینتان در حد ممکن ساده و لذت بخش باشد. در اینجا چند توصیه داریم:

    -در مورد هزینه ها واضح باشید، شامل مالیات و ارسال ( shipping) .اگر ممکن است شیپینگ رایگان را عرضه کنید . 83% مشتریان از فروشگاهی که شیپینگ رایگان دارد خرید کنند.

    -انواع آپشن های پرداخت را عرضه کنید ، و مطمئن شوید پروسه انجام عملیات ایمن است. از دروازه های پرداخت امن استفاده کنید.

    -عملیات خرید را راحت کنید و اجازه دهید کاربر مهمان به راحتی حساب کاربری درست کند و از پرسش سوالات غیر مهم بپرهیزید.

    -همه ی صفحات وبسایت را از جهت اخصار( error) چک کنید و از شر باگ ها خلاص شوید.

    -سیاست برگشت خرید دوستانه داشته باشید،و مطمئن شوید با کلمات واضح این موضوع را توضیح می دهید. پیشنهاداتی مانند مرجوعی و یا تعویض رایگان مشتریان را جلب می کند.

    -پرسش و پاسخ با تمام جزئیات شامل هزینه ها،سیاست ها داشته باشید .در صورت امکان قابلیت چت انلاین بر روی وبسایت خود قرار دهید.

    هدف گیری و هدف گیری دوباره بازدید کنندگان :

    نگهداری مشتری بسیار ارزان تر از جذب مشتری است. مشتریان خود را بوجود آوردن چیزی که آن ها می خواهند برگردانید و با آن ها از طریق ایمیل با فرستادن پروموشن ها و خبرنامه ها در ارتباط باشید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغ دهان به دهان نیست.

    از مشتریان  حال خود برای آوردن مشتری های جدید استفاده کنید و برنامه هایی مثل پاداش عرضه کنید.

    همچنین از هدف گذاری مجدد برای در ارتباط ماندن با مشتری های بالقوه خود استفاده کنید. هدف گذاری مجدد براساس اعمالی در گذشته انجام داده اند،شانس مشتری شدن آن ها را افزایش میدهد.

    تمرکز بر این ایده ها به موفقیت بیشتر شما کمک می کند. در کل همه ی این ها بر می گردد به این موضوع که هرچه خریداران می خواهند برای آن ها فراهم کنید.

    با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید:

    شما نیاز دارید که با بازدیدکنندگان خود رابطه برقرار کنید وباعث شوید در دیدن وبسایت شما احساس راحتی بکنند. این باعث می شود اعتماد آن ها به کسب و کار آنلاین بالا برود و وفاداری بیشتر  برای شما می شود. دلیل اینکه خیلی از کمپانی ها از کلمه هایی مثل خانواده در متن خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان احساس کنند در خانه خود هستند.

    شما هم میتوانید این کار با برجسته کردن این موضوع که چقدر مشتریانتان برای شما مهم هستند  انجام دهید. مستقیم با آنها حرف بزنید، از ضمیر اول شخص در صحبت هایتان استفاده کنید تا مکالمه دوستانه تر شود. یک آپشن خوب فرستادن ایمیل های ماهانه شامل خبرنامه هایی که حالت شخصی تر دارند است. این راه نه تنها باعث می شود ارتباط خوبی با مشتریان خود بسازید بلکه شما را با آنان در رابطه می گذارد و باعث ترفیع کسب و کار شما می شود.

    تمرکز بر این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید کسب و کار آنلاین شما موفقیت بیشتری در سال 2017 کسب می کند.


    همه ی راه ها به این ختم میشود که خواسته ی

    خریداران را فراهم کنید.

    نظر شما چیست؟

    در کامنت ها با ما در میان بگذارید

     

     

     

  • اصول راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/22

    راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی کار ساده ایست. اما اینکه این کمپین تا چه اندازه موفق باشد به میزان زیادی بستگی به شناخت شما از شرایط موجود و هوشمندی در طراحی مطلوب کمپین دارد. یک کمپین خوب، کمپینی است که مردم به حضور در آن مشتاق باشند. ایجاد این اشتیاق یک هنر است. هنری که عوامل زیادی در ساخت در موثر بودن آن ها سهم دارد. کسب و کارهایی که در مسیر توسعه هستند همیشه نیاز دارند تا از زوایای مختلف بررسی شوند. این بررسی ها می تواند دلیلی برای افزایش بهره وری و بهبود فرآیند فروش شما شوند.

    در این مقاله به بررسی چند عامل که در کمپین های کسب و کار ارزشمند هستند خواهیم پرداخت :

    برای شروع بهتر است همه چیز را از اول بررسی کنیم

    محصول و یا خدمت خود را بهتر بشناسیم. این کار به شما کمک می کند تا  با توجه به مسائل روز، یکبار دیگر به همه چیز درست نگاه کنیم. سپس به تعریف مشخص جدیدی خواهیم رسید که این تعریف جدید در تعیین اهداف شما ارزشمند است. اجازه بدهید یک مثال بزنیم :

    شما صاحب یک کسب و کار کوچک در زمینه لباس های مردانه است. همه ما میدانیم که هر ساله طراحان لباس، رنگ ها و طرح های جدیدی به بازار عرضه می کنند و ذایقه مصرف کنندگان دستخوش تغییرات زیادی می شود. بازنگری شما در مورد محصولاتتان باعث می شود تا بتوانید کمپین بازاریابی خود بر اساس نیازها و اطلاعات و شرایط روز تدوین کنید. باید برای اینکه مخاطبان تفاوت کار شما را درک کنند برنامه مشخصی داشته باشید. متفاوت بودن برای شما امر بسیار مهم و لازم الاجرایی است. در برگزاری یک کمپین بازاریابی خیلی مهم است که بتوانید در ورای فعالیت اجتماعی خود به مخاطب بفهمانید قرار است چه چیزی را تجربه کند. شناخت بازار بسیار مهم است. قسمت های مختلف را بررسی کنید و تشنه ترین قسمت ها را هدف قرار دهید. شناسایی ابعاد مختلف بازار به شما کمک می کند تا شرایط را بهتر بشناسید. شناخت جامعه هدف نیز به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. در همان مثال لباس، شما باید بدانید جامعه هدفتان چه قشری هستند. مسلما برنامه ریزی برای ارائه محصولات به افراد مسن با افراد جوان فرق دارد. جامعه هدف خود را با پارامترهایی از قبیل سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی از این قبیل دسته بندی کنید.

    حالا نوبت به تدوین یک استراتژی محتوای مناسب است. بهتر است با تیم روابط عمومی و تبلیغاتتان یک جلسه طوفان فکری داشته باشید و بفهمید که مخاطبین شما به چه چیز هایی علاقه دارند؟ بیتشر وقت خودشان در کجا می گذرانند؟ هم چنین یادتان باشد که باید برنامه داشته باشید تا برنامه ریزی کمپین هایتان مستمر باشد.

    بعد از انجام همه ی این کارها حالا باید به دنبال یک فضای انتشار بگردید. فضایی که بیشترین تاثیر و بازگشت را برای شما داشته باشد.
    این انتخاب، انتخاب مهمی است. شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی هستند. در حوزه بازاریابی اینترنتی می توان همیشه روی آن ها حساب کرد. مردم بیشتر زمان خود را شبکه های اجتماعی می گذارند و خیلی مساله مهمی است که بتوانیم برای آن ها در شبکه های اجتماعی محتوای مناسبی داشته باشیم. در طراحی کمپین های بازاریابی اینترنتی توجه به فضاهای انتشار خیلی خیلی مهم است.

    هدف اصلی جذب مخاطبین و تبدیل آن  ها به مشتری است و همه تلاش های شما باید معطوف به همین هسته مرکزی باشد. شما باید از طریق کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب، توجه مخاطب را به محصول و خدمات خود جذب کنید.

    تولید محتوا آمیزه ای از علم و هنر است

    و این بستر در کمپین های بازاریابی اینترنتی نقش جدی تری به خود می گیرد. باید بتوانیم از طریق این کمپین ها مردم را به سمت آشنایی با محصولاتمان بکشانیم. البته نباید فراموش کنیم که کیفیت اصلی ترین مساله در وفادار ماندن مشتریان است.

  • 6 استراتژی بازاریابی اینترنتی که هر کار آفرینی باید بداند :

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/14

    اینترنت اساسا ساختار پروموشن کسب و کار ما را دگرگون می کند :

    ما به منابع و پتانسیل های زیادی دسترسی داریم پس چرا بسیاری از کار آفرینان این فرصت های ارزشمند را با غفلت کردن یا به تاخیر انداختن مقدم بر کارهای غیر ضروری می دانند؟

    راه های زیادی برای استراتژی بازاریابی اینترنتی که شما نیاز دارید وجود دارد

    معیار مورد نیاز :

      منظورم از اینکه شما نیاز به این استراتژی ها دارید چیست؟ مگر بازاریابی انتخابی نیست؟مگر نمی شود کسب و کاری بدون حضور در اینترنت راه اندازی کرد؟

    بر اساس اصول فنی، بله...

    اما شما پتانسیل های زیادی را بدون آن از دست خواهید داد.همه استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای ارائه به مخاطبان به دلایل زیر "ضروری" است :

    انتظار داشتن : مردم انتظار دارند شما همه استراتژی ها را داشته باشید و اگر آن ها را نداشته باشید ممکن است فکر کنند شرکت کم ارزش و کم هستید.

    دسترسی : هیچ کدام از استراتژی های بازاریابی اینترنتی، سخت و پیچیده نیست. ممکن است کمی پیچ و خم داشته باشد، اما همه آن ها استراتژی های قابل دسترسی هستند.

    قابلیت خرید : شما نمی خواهید پول زیادی برای این استراتژی ها خرج کنید. آن ها را آسان بگیرید و در استارت آپ ها از آن ها استفاده کنید.

    ارزش : این استراتژی ها همه دارای پتانسیل درآمد زایی و بازگشت سرمایه بالایی دارند. ایم بدان معناست که ارزشمندی آن در این است که اگر شما از آن ها غافل شوید پتانسیل بالایی را از دست می دهید.

    حساسیت زمانی : زمانی که شما در این استراتژی ها می گذرانید شما را قدرتمند تر می کندهرچه زودتر دست به کار شوید، پتانسیل های بزرگ تری را می توانید به دست آورید.در اینجا ترکیبی از این پارامترها وجود دارد که کار کردن در این قسمت ها را ضروری می کند.

    اینجا استراتژی هایی وجود دارد که من فرض می کنم "ضروری" هستند


    ساخت برند شخصی :

     کسب و کارهای شخصی می توانند یک کوه انرژی جنبشی را از کار آفرینانی که آن ها را رهبری کرده اند تولید کنند.برندینگ خودتان قبل از برندینگ شرکتتان به شما این فرصت را می دهد تا اهرم مطمئنی برای اعتماد سازی داشته باشید...در واقع تصویر شخصی شما برند شما را  بهبود می بخشد.هم چنین به شما قدرت بیشتری برای ملاقات ها و جلسات با دیگران می بخشد.

     
    بازاریابی محتوا :

     بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به شکل استراتژی شما، می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال شما می توانید از گزارشات، کتاب های الکترونیکی و مدل های دیگر جهت جذب برای دانلود، ثبت نام و مکالمه و یا استفاده از قسمت بلاگ سایت برای بالا رفتن ترافیک استفاده کنید. شما حتی می توانید از محتواها برای عیب یابی کمک بگیرید یا این موارد را باهم ترکیب کنید. بازاریابی محتوا به طرز شگفت آوری روان و تحریک کننده و مفید است و مشتریان شما انتظار دارند که برای آن ها این مزیت را در نظر بگیرید.

     
    بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    SEO فرآیند آشکار سازی بیشتر سایت شما در موتورهای جست و جوست. بنابر این شما باید ترافیک بیشتری از مردم در حال جست و جوی محصولات یا سرویس های شما که موجود هستند بر روی سایتتان بیاورید. بیشتر افزایش جایگاه ها در جست و جوهای اساسی از ساختار تکنیکال سایت شما و توسعه استراتژی محتواهای مستمر شما میاید. 

    بهینه سازی تبدیل ها :

    بسیاری از استراتژی های بازاریابی اینترنتی هدفش جذب مردم و آوردن آن ها بر روی سایت است. اما دسته ای که فقط یک بار به سایت شما سر میزنند چه؟؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند تا ارزش بیشتری از هر بازدید کننده به وسیله بزرگ کردن نرخ تبدیل هایتان بگیرید. گاهی اوقات این ابزارها شامل فرصت های تبدیل بیشتر و گاهی اوقات نگه داری و مراقبت از افراد قبلی است.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی : 

     بازاریابی شبکه های اجتماعی شاید ترفندی که شما را سریعا به هدفتان برساند نباشد. اما پتانسیل قابل توجهی در ساخت و ساز و پرورش مخاطبان رسانه های اجتماعی دارد. از طرفی دیگر محتواعا در شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی دارند و به همین دلیل به احتمال فراوان عامل شروع جذب مخاطبان خواهد بود. در شبکه های اجتماعی برند شما بیشتر شناخته می شود و این شهرت باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می شود.


    ایمیل مارکتینگ :

    ایمیل مارکتینگ تاثیر شگفت انگیزی در بازگشت سرمایه دارد زیرا قیمیت اجرایی آن به مراتب ناچیز است. شروع به انتخاب مشترکین از میان مشتریان خود کنید، فالوورهای شبکه های اجتماعی و دیگر فرصت های موجود مانند ارسال خبرنامه های ایمیلی می تواند به شما در افزایش ترافیک سایتتان، دسترسی آسان تر و ارتباط بیشتر با برندتان و هم چنین حفظ برند شما در بالاترین سطح ارتباط با مخاطبان کمک کند.

    احتمالا با توضیحات بالا باید متوجه

    یک نکته کلیدی شده باشید :

    همه این استراتژی ها باهم کار می کنند در حالیکه می توان آن ها را جداگانه پیگیری کرد

    اگر همه این مسیرها را درکنار هم دنبال کنید و تلاشتان را در اجرای همه استراتژی ها بیشتر کنید، احتمال بازگشت ها به سمت شما بیش از حد انتظار خواهد بود.

  • بهبود استراتژی بازاریابی موتورهای جست و جو

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/10/08

    در بازاریابی اینترنتی بازاریابی موتورهای جست و جو می تواند یک موضوع پیچیده و ترسناک باشد. فرصت های بی پایان برای تبلیغات و بازاریابی همواره در حال تغییر روند و فن آوری و راه حل بیش از حد پیچیده است.

    بنابر این آنچه شما در این مورد نیاز به توضیحات بلند در مورد چگونگی استفاده از تکنیک های مختلف ندارید. در عوض به دنبال مشاورانی باشید که شما را با توضیحاتی ساده و تکنیک های مبتنی بر نتایج واقعی هدایت و راهنمایی کنند. این دقیقا همان چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این یک لیست ساده از چهار چیز است که صاحبان کسب و کار می توانند در ایجاد و ارزیابی برای استراتژی های بازاریابی موتورهای جست و جوی خود استفاده کنند.

     

    1- تعیین هدف استراتژی بازاریابی اینترنتی :

    تعداد زیادی از مشاوران به شما خواهند گفت درباره چیزهایی که می خواهید وب سایت شما به آن دست پیدا کند تعیین هدف کنید. سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است :

    هدف وبسایت من چیست؟

     

    زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

    در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

    - برای فروش هر چیزی...

    - برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

    - برای آموزش به مخاطبین شما

    ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

     

    2- ساخت یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو :

    بازاریابی موتورهای جست و جو بسیار داغ است و تنها یک دلیل دارد. جواب می دهد. منجر به تولید سرنخ و فروش می شود. با صرف هزینه ای کم تر برای یافتن سرنخ ها و فروش از طریق مدیاهای سنتی تر مثل تلویزیون و ... است. مردم وقتی می خواهند چیزی را پیدا کنند، به موتورهای جست و جویی مثل گوگل و یاهو و ... می روند و به دنبال آن می گردند.

    - بازاریابی موتورهای جست و جو همه چیز را نشان می دهد زمانی که مردم به دنبال هر چیزی هستند... خرید، پیشنهادات یا هر چیز دیگری که روی وب سایت شماست. برای پیشرفت در این کار کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که آن را بیش از حد پیچیده می کند. برخی از این تکنیک ها های بازاریابی موتورهای جست و جو اخلاقی و قانونی است، در حالیکه برخی از آن ها اینطور نیستند. بهترین روش برای راه اندازی یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو بر دو جنبه تمرکز دارد :

    - بهینه سازی موتورهای جست و جو – نمایش در فضاهای رایگان نتایج موتورهای جست و جو

    - تبلغات کلیکی(پرداخت به ازای کلیک)- نمایش پرداخت در فضاهای حاصل از موتورهای جست و جو

    برای بهینه سازی موتورهای جست و جو، اولین بار متوجه خواهید شد، تنها یک راه برای قرار گیری در بالاترین رنک ها وجود ندارد. وب سایت خود را بر اساس استانداردهای وب و با تمرکز بر قابلیت دسترسی برای همه افراد

    3- عملکرد بهینه سازی موتورهای جست و جو :

    هدف از بهینه سازی موتورهای جست و جو در بازاریابی اینترنتی ایجاد تغییرات برای وب سایت شما برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جست و جو است. با این حال هنوز هم بهینه سازی موتورهای جست و جو یک بخش گیج کننده است. از طرفی افرادی هستند که با روش های قلابی اعلام آمادگی می کنند تا با آخرین ترفندها شما را به رتبه اول گوگل برسانند.

    بهترین استراتژی منطقی و درست استفاده از سئو است :

    ایجاد استانداردهایی برای تمام صفحات وب سایتتان که باید رعایت شود. اگر این کار را انجام دهید و اجرا کنید. شما می توانید بعضی دیگر از جنبه های سئو را توسعه بدهید.

    در اینجا لیستی از استاندارهای سئو برای اجرا در سایت شما وجود دارد :

    - نوشتن عناوین توصیفی HTML که واقعا پیج شما را توصیف کند(255 کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن جملاتی کوتاه که فعالیت صفحه شما را شرح دهد(255کاراکتر یا کم تر)

    - نوشتن محتوا برای صفحه که تمرکز بر موضوع شما دارد.

    - قرار توصیف ALT برای همه تصاویری مفهوم تصویر را نشان می دهد و هرگز از تصاویر برای عکس ها استفاده نکنید.

    - ساخت تمام صفحات مطابق با استانداردهای وب که توسط کنسرسیوم(W3C) وضع شده است.

    فقط یک بار باید صفحات خود را بر اساس استانداردهای مذکور ایجاد کنید و سپس باید تکنیک های پیشرفته تر سئو را آغاز کنید. تکنیک هایی نظیر : کلمات کلیدی،ساختن لینک(گرفتن لینک بیشتر)، 301 تغییر مسیر،RSS اخبار روز، اخبار روز و پیگیری ها

    4- نفوذ تبلیغات کلیکی :

    تبلیغاتی کلیکی(پرداخت در ازای کلیک) به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری از طرف موتورهای جست و جو از طریق تبلیغات در نتایج جستجو روی سایت شما قرار بگیرد.

    شما به ازای هرکلیک روی تبلیغتان هزینه ای پرداخت می کنید. و کسانی به دنبال محتوای شما هستند از این طریق شما را پیدا خواهند کرد و به وبسایت شما می ایند.

    بنابر این تبلیغات کلیکی 3 جز دارد :

    - چیدمان کلمات کلیدی برای تبلیغ

    - تعیین پیشنهادات برای کلمات کلیدی هدف دار

    - نوشتن نسخه برای تبلیغاتی که وقتی مردم در حال جست و جو هستند نمایش داده می شود.

    ابزارهایی زیادی در بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند. اما بهترین راه یافتن کلمات کلیدی در هرماه است. شما باید روی این کار تمرکز کنید. برای مثال اگر کار شما نرم افزار ارتباط با مشتریان است

    باید بر روی کلماتی مثل نرم افزار CRM، مقالات CRM کار کنید

  • بازاریابی اینترنتی چیست؟

    محمد مهدی عزیز محمدی

    تاریخ انتشار: 1395/09/30

    بسته به اینکه چه کسی این سوال را می پرسد، اصطلاح بازاریابی اینترنتی می تواند نوع های مختلفی داشته باشد. زمانی بازاریابی اینترنتی تنها محدود به داشتن یک وب سایت و یا قرار دادن بنر در سایت های دیگر بود. از سوی دیگری شرکت هایی وجود دارند که به شما می گویند می توانید یک شبه از طریق بازاریابی اینترنتی پولدار شوید.

    امروزه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین در حال تحولی نوین و گسترده تر شدن است و می توان آن را به عنوان یک وسیله فروش تلقی کرد. حتی اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین، نسبتا آنلاین یا کاملا آفلاین باشد. تصمیم گیری برای استفاده از بازاریابی اینترنتی، بخشی از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی یک شرکت است که مانند یک قانون بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور ارزشمند مهم می باشد. برای بعضی از کسب و کارهای آنلاین این تنها شکلی از بازاریابی عملی است.

    اساسا، بازاریابی اینترنتی منجر به کارهای زیر می شود :

    برقراری ارتباط با پیام شرکت :

    پیامی درباره شرکت، محصولات و یا خدمات آنلاینش

    تحقیقات :

    درباره ماهیت (جمعیت شناسی، علاقه مندی ها و نیازهای) موجود و پتانسیل مشتریان فروش کالا و خدمات و فضا بر روی اینترنت

    اجزای بازاریابی اینترنتی :

    اجزای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین شامل موارد زیر می شود :

    راه اندازی یک وب سایت :

     شامل متن، تصاویر و عناصر احتمالا المان های صوتی و تصویری که برای انتقال پیام و اطلاع به مشتریان موجود و بالقوه در جهت محصولات و خدمات استفاده می شوند. وب سایت ممکن است توانایی گرفتن سرنخ ها از پتانسیل مشتریان را داشته باشد، شاید هم داشته باشد. ممکن است فروش مستقیم محصول و یا ارائه خدمات به صورت آنلاین را نداشته باشند. وب سایت ها مانند مجلات، روزنامه ها و یا کاتالوگ ها دروازه هویت سازی و معرفی کشب و کار شما هستند.

    بازاریابی موتور جستجو (SEM) :

    بازاریابی وب سایت ها از طریق موتورهای جست و جو و با ارتقا رتبه بندی از طریق بهینه سازی(SEO)، خرید و پرداخت به ازای هر کلیک(PPC)، تبلیغات یا خرید برای گنجاندن در لیست(PFI)  در دایرکتوری وب سایت که شبیه لیست زرد هستند.

    بازاریابی ایمیلی(Email Marketing):

    یکی از روش های توزیع اطلاعات در مورد خدمات یا محصول شماست که از طریق آن می توانید فیدبک آن را بررسی کنید. آدرس ایمیل مشتریان ممکن است انتخاب یا خریداری شده باشد. روش های مختلفی ممکن است استفاده شود. مانند توزیع ارسال منظم خبرنامه و یا ایمیل گروهی از پیشنهادات شرکتتان...ایمیل مارکتینگ به نوعی معادل آنلاین بازاریابی مستقیم است.

    تبلیغات بنری :

    قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت برای کسب درآمد که معادل آنلاین تبلیغات سنتی در مجلات و روزنامه یا مجله است.

    بازاریابی بلاگ :

    این مدل بازاریابی برای ارسال نظر، ابراز عقیده یا ساخت اطلاعیه در انجمن های گفت و گو و یا ارسال URL در وبلاگ های مرتبط می باشد. این مدل بازاریابی بیشتر مبتنی بر نوشتن مقالات مربوط به کسب و کار شما و انتشار آن ها در سایت و سراسر اینترنت است.

    شبکه های اجتماعی :

    این شبکه ها را دست کم نگیرید. در ارتقا فضای کاری شما و تبلیغات شما به شدت موثر و مفید هستند. لینکدین، توییتر، فیسبوک و ... می توانند در بازاریابی و تبلیغات شما بسیار موثر باشند.

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.