• ایمیل مارکتینگ چیست؟

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/19

     همانطور که از نامش معلوم و مشخص است یعنی استفاده از پست الکترونیکی در ارتباطات بازاریابی.در وسیعترین و کلی ترین معنا این واژه ایمیل های شما به مشتریان بالقوه تان را پوشش میدهد.تحقیقات نشان میدهد ایمیل مارکتینگ تاثیرگذارترین ابزار مناسب برای بازاریابی الکترونیکی است.شما میتوانید این کار را به صورت ارسال ایمیل مستقیم و یا فرستادن خبرنامه به افراد انجام دهید این کار منجر به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان موجود برای خرید دوباره و همچنین ارسال ایمیل های طراحی شده برای تشویق وفاداری مشتریان و افزایش ارتباط با مشتری می شود.

    چرا بازاریابی پست الکترونیکی بسیار پرطرفدار است؟!

    • ارسال ایمیل  بسیار ارزان تر از روش های دیگر تبلیغاتی می باشد.
    • ایمیل به شما اجازه اسال پیام می دهد برخلاف وب سایت که شخص میبیند و بعد از مدتی فراموش می کند. 

     

    بیایید با هم دو نوع از بازاریابی با  ایمیل را ببینیم:

    1. ایمیل مستقیم :فرستادن یک پیام تبلیغاتی در قالب ایمیل.به این صورت که شما می توانید یک لیستی از مشتریان خود با ایمیل های آنها را داشته باشید و در واقع این لیست به شما اجازه ارسال ایمیل را می دهد.
    2. ایمیل نگهداری: این ایمیل را می توان به جای ایمیل های تبلیغاتی که برای خرید چیزی یا ثبت نام چیزی طراحی شده اند استفاده کرد این ایمیل ها در واقع ایمیل های منظمی به صورت خبر نامه است.خبرنامه در واقع بصورت پیام های تبلیغاتی با تاثیر بلند مدت بر خوانندگان است که این اطلاعات باید به نفع خواننده باشد. 

    جدا از پیچیدگی و ارائه پیام ها به افراد مسئله اجازه و اخذ مجوز وجود دارد.

     اجازه و اخذ مجوز چیست؟!

     بازاریابی با ایمیل بر اساس و پایه ی مجوز است این یک مساله مهم در جامعه بازاریابی است.مسلما" شما نیاز به اجازه صاحب آدرس ایمیل ،قبل از اینکه ایمیل ارسال کنید دارید در غیر این صورت شما به سمت یک فاجعه بزرگ تجاری پیش می روید.اگر شما این اجازه را نداشته باشید ممکن است دریافت کننده ایمیل ،ایمیل شما را اسپم کند.اگر شما ایمیل های اسپم شده بفرستید اکانت شما بلاک می شود .نیز در بسیاری از کشور ها این عمل شکستن قانون محسوب می شود.جدا از این ها با یک استدلال قوی می توان به این نتیجه رسید که این مجوز در دراز مدت باعث روابط قوی بین مشتریان و بازریابی با ایمیل می شود.

    سوال بزرگی در اینجا مطرح می شود که ، موضوع اصلی بحث است آن هم چگونگی کسب اجازه است بعنوان مثال وقتی یک خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین می کنید یک باکس یا جعبه ای به شما نمایش می دهد تحت عنوان "لطفا" به من خبر نامه ارسال کنید"جهت اینکه مثلا" محصولات جدید را به شما اطلاع دهد بدین صورت شما اجاه می دهید که محصولات جدید را به ایمیل شما بفرستد این ایمیل ها امکان لغو عضویت را نیز به شما می دهد که هر زمانی که تمایل نداشتید لینک لغو عضویت را کیلیک کنید و از لیست ارسال ایمیل خارج شوید.

    به هر حال تمام این ها مختصری از اطلاعاتی بود که در اختیار شما قرار دادیم شما باید درک وسیعی از نحوه ی ارسال ایمیل با مطالعه بیشتر و بیشتر بدست آورید و ما شما را در این راستا یاری می کنیم.

     

  • تاریخچه مختصری در مورد SEO

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/18

    از بیست سال پیش تا کنون موتورهای جستجو، افزایش سرعت الگوریتم خود را متوقف نکرده اند زیرا هدف آن ها پیشرفت و رضایت کاربران است.گوگل یکی از موتورهای جستجو می باشد که در یک بازه ی زمانی سطح کیفیت آن پایین آمد ولی درسال 2011 با استفاده از آپدیت پاندا، گوگل این مشکل را برطرف کرد و سرعت الگوریتم های آن بسیار افزایش یافت. موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردارند.

    در اینجا پنج نکته ی کلیدی برای SEO  را برای شما ارائه خواهیم داد

    - محتوای حقیقی و به روز، همیشه پرطرف دار هستند، زیرا اینگونه محتوا را مردم بیشتر به اشتراک می گذارند، پس همیشه محتوای حقیقی و یونیک را انتخاب کنید تا یک SEO  موفق ایجاد کنید.

    -استفاده از کلمات کلیدی برای جستجوی راحت تر مشتریان، این کلمات کلیدی از متن پاراگراف هایی که می نویسید مهم تر هستند

    - از عناوین کوتاه، جذاب و قابل فهم  استفاده کنید زیرا عنوانی گنگ و تکراری باعث می شود که برای مشتریان این ابهام را ایجاد کند که متن آن ها هم خسته کننده است.

    - کیفیت محتوا را بالا ببرید نه کمیت آن را، در بازاریابی اینترنتی بازاریابان با استفاده از بودجه خود حجم زیادی از محتوارا ایجاد میکنند که ممکن است کیفیت آن  کم باشد، در حالی که در بازاریابی اینترنتی حجم محتوا مهم نیست بلکه کیفیت محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است.    

    -از لینک های ورودی استفاده کنید، اگر میخواهید با موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی موفق باشید از لینک هایی که به منابع معتبر مربوط هستند استفاده کنید چرا که استفاده از این لینک ها باعث می شود که بتوانید محتوای موثر تری را به وجود بیاورید.

    منبع: http://contently.com/strategist/2014/04/09/7-keys-to-great-seo-for-content-marketers/

     

  • 21 نکته در ایمیل مارکتینگ آژانس های مسافرتی

    حمید محمود زاده

    تاریخ انتشار: 1393/12/18

    در بازریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ با برگشت سرمایه 40 (یعنی به ازای هر 1000 تومان سرمایه گذاری، ایجاد 40.000 تومان سود) در مقام اول رسانه‌های تبلیغاتی دنیا قرار دارد، پس از ایمیل مارکتینگ رتبه دوم متعلق به SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) با برگشت سرمایه 22 است، این در حالی است که میزان برگشت سرمایه تبلیغات بنری فقط 2 است. معتقدم مطالعه این کتاب دیدگاه شما را در مورد شیوه‌های تبلیغات اینترنتی تغییر خواهد داد و اجرای درست آن به‌طرز چشم‌گیری کسب و کار آژانس شما را رونق خواهد داد. پیشنهاد می کنم، اگر آب در دست‌تان است زمین گذاشته و این کتاب را بخوانید! خواندن این کتاب بیش از 3 ساعت وقت شما را نخواهد گرفت. 

    نظر خود را در مورد این کتاب با ما در میان بگذارید
    دانلود کنید
  • 21 نکته در ایمیل مارکتینگ

    حمید محمود زاده

    تاریخ انتشار: 1393/12/18

    تحقیقات نشان می دهد 93% از متخصصین بازاریابی معتقدند که در انواع بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ برگشت سرمایه(ROI) عالی(22%)، خوب(44%) یا متوسط(27%) دارد و از این نظر بعد از بهینه سازی برای موتورهای جستجو در رتبه دوم قرار گرفته است.
    موضوعی که در ایران به واسطه عدم وجود ابزارهای مناسب و آگاهی کافی به آن خیلی پرداخته نشده است.
    اگر توسعه کسب و کارتان برای شما مهم است، اگر به دنبال پیشی گرفتن از رقباء هستید، اگر می خواهید به میزان قابل توجهی فروش خود را افزایش دهید.
    پیشنهاد می کنم، اگر آب در دست تان است زمین گذاشته و این کتاب را بخوانید.
    ایمیل مارکتینگ می تواند یک اتفاق بزرگ در کسب و کار و بازاریابی اینترنتی شما باشد. 

    نظر خود را در مورد این کتاب با ما در میان بگذارید
    دانلود کنید
  • 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی

    حمید محمود زاده

    تاریخ انتشار: 1393/12/18

    با تبلیغات بنری که نوعی از بازاریابی اینترنتی می باشد شما می‌توانید به دو هدف مهم نایل گردید: افزایش فروش و آگاهی در مورد برندتان
    در این نوع تبلیغات ، طراحی بنر جزء مهمترین بخش‌ها است، فرایند تولید یک بنر خوب از طراحی هنرمندانه یک پیام آغاز می‌گردد، این طراحی  می‌تواند پیام را به شکل قوی‌تری نمایش دهد.
    در این کتاب به 3×7 نکته مهم در مورد طراحی بنر اشاره خواهیم کرد. 
     
    نظر خود را در مورد این کتاب با ما در میان بگذارید
    دانلود کنید
  • آمار تکان دهنده ایمیل مارکتینگ

    نازنین تارمیغی

    تاریخ انتشار: 1393/12/17

    اینکه ایمیل مارکتینگ یکی از از موثرترین روش های افزایش نرخ فروش برای مصرف کننده های این نرم افزار  است قابل درک است  اما در این مقاله بر طبق آماری که از شرکت   Exact Tearget      از مصرف کننده های این نرم افزار گرفته شده 15 گزارش تهیه شده ، اما نکته ای  که  قبل از هر چیز قابل توجه اینه که 77 درصد از مشتریان ترجیح میدهند که از جایی ایمیل دریافت کنند که قبلا ازشون اجازه گرفته شده این نوع بازاریابی اینترنتی باعث میشود که مشتری های  واقعی خودتان را خیلی راحت تر پیدا کنید.

    1.  44 درصد از کاربران ایمیل یا دریافت کنندگان ایمیل حداقل یک خرید از ایمیل های تبلیغاتی داشته اند.
    2. 33 درصد از کاربران ایمیل فقط بخاطر سابجکت خوب ایمیل رو باز کردند.
    3. 50درصد از لیست ایمیل های فعال یا ایمیل رو باز می کننند یا کلیک میکنند.
    4. عنوان کوتاهتر از 10تا کاراکتر گزارش باز شدن ایمیل تا 58 درصد را میدهد.
    5. شخصی سازی موضوع ایمیل بالای 22 درصد عامل باز شدن ایمیل میشود مثل سرکار خانم مریم نیساری
    6. 64درصد از کاربران معتقدند ایمیل هایی را باز میکنند به خاطر موضوع خوبشون بوده است.
    7. 7 نفر از 10 نفر ارسال کنندگان از ایمیل های تبلیغاتی کوپن تخفیف میفرستند.
    8. 39درصد از بازاریابان هیچ استراتژی برای ایمیل های سازگار با نسخه تلفن همراه ندارند.
    9. اولین روز هفته برای ارسال ایمیل بیشترین نرخ بازشدن رو میدهد.
    10. از هر دو ایمیل ارسالی دربازاریابی اینترنتی در یکی از آنها انیمیشن استفاده شده است.
    11. ایمیل های تبلیغاتی در سال گذشته 156 میلیون دلار سود داشتند.
    12. استفاده از لینک شبکه های اجتماعی 58 درصد نرخ کلیک رو بالا میبرد.
    13. خانم ها 10 درصد بیشتر از آقایون ایمیل هاشون روبا موبایل چک میکنند.
    14. به ازای هر 1دلاری که برای بازاریابی اینترنتی خرج میکنیم 44 دلار سود میکنیم.
    15. 82 درصد از کاربران اینترنت ایمیل هایی که به صورت کمپین ارسال میشود را بیشتر باز میکنند.

     

    درنهایت جالب است بدانید طبق این گزارش 64 درصد از مدیران کسب و کارها ایمیل های تبلیغاتیشان را با گوشی هایشان چک میکنند. و 3.6 میلیارداکانت در سال 2013 ساخته شده است که پیش بینی میشود تا سال 2015 این عدد به 4.3 میلیارد برسد.

  • 6 نکته مهم در تبلیغات بنری

    مهشید عباسچیان

    تاریخ انتشار: 1393/12/13

    بنر تبلیغاتی یکی از معمول ترین روش های تبلیغات آنلاین و یک راه عالی برای افزایش فروش کسب و کار شما در بازاریابی اینترنتی است . اگر شما یک بنر با کیفیت بالا را در یک محل استراتژیک در وب سایت خود قرار دهید باعث پیشرفت شما در بازاریابی اینترنتی  می شود

    در اینجا چند راهنمایی برای ایجاد تبلیغات بنری برای شما ارائه می دهیم

    1. بهتر است هدف مشتری خود را از کلیک کردن بر تبلیغات بنری خود بدانید.
    2. در وب سایت خود فرمی برای ثبت نام ایمیل مشتری های خود قرار دهید و بهتر است از یک تبلیغ بنری استفاده کنید تا مشتریان با کلیک بر روی آن مستقیما به صفحه ی ثبت نام ایمیل و لیست قیمت ها وارد شوند (call-to-action)
    3. در تبلیغات بنری خود از ترکیب گرافیک و متن و هم چنین از رنگ های روشن مثل زرد و آبی و سبز استفاده کنید، زیرا تبلیغات بنری که جذاب تر هستند در بازاریابی اینترنتی  موفق تر خواهند بود.
    4.  تبلیغات بنری خود را ساده، به روز و جدید طراحی کنید تا مشتریان زیادی جذب شما شوند.
    5. در تبلیغات بنری خود تخفیف و هدایا برای مشتریان قرار دهید زیرا باعث می شود که افراد بیشتری تبلیغات شما را کلیک کنند و در بازاریابی اینترنتی موفق تر باشید.
    6. از عباراتی نظیر “Click here”, “Enter here”, “Visit now” استفاده کنید تا مشتریان زیادی کلیک کنند.

    اگر می خواهید در بازاریابی اینترنتی موفق باشید با استفاده از لیست ایمیل خود و با استفاده از تبلیغات بنری، مشتریان خود را از خدمات خود مطلع کنید.

    منبع http://sendloop.com/blog/10-tips-for-successful-banner-advertisement

     

Go To
Page Size

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.