بازاریابی اینترنتی و راهکارهای موفقیت

تاریخ انتشار: 1394/02/08

در این مقاله شما با مبحث بازاریابی اینترنتی و راهکارهای موفقیت در این عرصه آشنا خواهید شد . 

  • چرا در حال حاضر تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

زیرا تولید کنندگان و یا عرضه کنندگان خدمات و محصولات می توانند با استفاده از تجارت الکترونیک و با صرف حداقل هزینه در هر نقطه از کره زمین برای کالا یا خدمات خود مشتری مناسبی داشته باشند.

از طرف دیگر مشتریان نیز دقیقا مطابق با سلیقه و بودجه خود به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به خدمات مورد نظر دستیابی پیدا کنند .

  • تجارت الکترونیک چه مزایایی دارد ؟
  1. خرید و فروش به سهولت انجام می شود.
  2. مشتری قدرت انتخاب بالایی دارد.در مدت کوتاهی به فروشگاههای مختلف سر زده و کالای مطلوب خود را انتخاب می کند. 
  3. وقت و هزینه مشتری با گشت و گذار در بازار هدر نمی رود.
  4. در صورت همگانی شدن این تجارت ، مشکلات بزرگ و لاینحل شهرهای بزرگ مانند ترافیک، آلودگی و... حل می شود.

تجارت الکترونیک یعنی ادامه زندگی در عصر امروز ، در حقیقت آسایش هر چه بیشتر در کنار تکنولوژی نوین ، در یک عبارت یعنی داد و ستد و انجام فعالیتهای بین سازمانی با استفاده از امکانات الکترونیکی از داد و ستد اطلاعات گرفته تا امور بازرگانی و ...

 

  • تعریف :

بازاریابی اینترنتی عبارت است از فرایند ایجاد و نگهداری ارتباط مشتری از طریق فعالیتهای شبکه ای ،جهت تسهیل تبادل افکار ،محصولات و خدمات که در نهایت منجر به تامین اهداف هر دو گروه می شود.

بازاریابی اینترنتی تحت عنوان اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان نیز تعریف شده است.

بنابراین بازاریابی اینترنتی یک عملکرد مجزا که منحصرا" با فروش محصولات و خدمات ارتباط دارد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری.

مزایای بازاریابی الکترونیک

  • ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی.
  • افزایش ثبات دسترسی به بازارها ناشی از بکارگیری قواعد متحدالشکل درتمامی کشورهای عضو سازمانهای جهانی.
  • جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی‌مورد.
  • کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی.
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات و سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.
  • دسترسی سریع به اطلاعات.
  • حضور نداشتن واسطه و در نتیجه کاهش قیمتها.
  • ورود به بازارهای فرامنطقه‌ای در جهت بازاریابی جهانی.
  • گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزایش فروش و درآمد.
  • پشتیبانی بهتر، سریعتر و موثرتر.
  • توان بازاریابی با در نظر گرفتن علایق مشتریان.
  • بازاریابی فرد به فرد ( تک به تک)
  • توان تبلیغاتی چند رسانه‌ای.
  • افزایش توان ارتباطی با استفاده از وب سایت و ...
  • امکان توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی آسان به منابع مناطق توسعه یافته.
  • افزایش میزان آگاهی و افزایش حق انتخاب مشتریان که به مشتریان امکان می‌دهد که در کمترین زمان،
  • بهترین و مناسب‌ترین انتخاب درخرید خود را داشته باشند.

 

  • اشکال مختلف بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت priceline.com در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند.

شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است، مانند سایت Hotwire.com در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند.

آخرین روش “حراج آنلاین” است، مانند سایت Ebay.com ، که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را می گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

  • چهار سطح استفاده از اینترنت
  1. سطح اول که ساده‌ترین شکل حضور در اینترنت است، نمایش حضور نام دارد. در این حالت نوع ارتباط با مشتری فقط به صورت یکطرفه بوده، در حد ارائه برخی اطلاعات تعیین شده از طرف شرکت است. 
  2. در سطح دوم ارتباط بین مشتری و شرکت در سطح تعامل و رد و بدل کردن اطلاعات از طریق است.
  3. در سطح سوم علاوه بر رد وبدل کردن اطلاعات، امکان تبادلات مالی بین مشتری و شرکت نیز، وجود دارد.
  4. در سطح چهارم ماهیت محصولی که رد و بدل می‌شود نیز ماهیت الکترونیک پیدا می‌کند.
  5. نامه های تبلیغاتی خود را فقط برای افرادی بفرستید که برای دریافت آن درخواست داده اند
  6. همواره به درخواستهای مشتری برای عدم دریافت نامه ها احترام بگذارید
  7. برای هر تغییری توسط ارسال یک نامه، تائیدیه بگیرید
  8. به مشتریان خود حق انتخاب بدهید تا بدانند که برای شما ارزشمند هستند
  9. ارتباط و منفعت دوطرفه
  10. لیست مشتریان شما سرمایه ای است مخصوص شما، هرگز آنرا به دیگران نفروشید!
  11. سیاست حفظ حریم خصوصی مشتریان را تدوین و برای آنها ارسال کنید.
  12. به نیازهای مشتریان خود سریعا" پاسخ دهید.
  13. از لیست مشتریان دیگران استفاده نکنید. مگر در مواردی مانند مورد 6 که در بالا ذکر شد.

  • نکاتی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی بوسیله پست الکترونیک

10. قدرت شبکه ها را از یاد نبرید. یک مشتری خشمگین از یک اشتباه ...

منبع: http://neshaneh2010.persianblog.ir/

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.