چرا ایمیل مارکتینگ؟

تاریخ انتشار: 1394/03/31

در این مطلب قصد داریم به روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ یا همان ارسال انبوه ایمیل تبلیغاتی بپردازیم، اینکه چرا ایمیل مارکتینگ مفید ,  و کارآمد است و چرا استفاده از ایمیل مارکتینگ را به عنوان یک شیوه تبلیغاتی موثر توصیه می کنیم.

هنگامی که قصد انجام تبلیغات را داریم باید چند فاکتور را در نظر بگیریم که تعدادی از مهمترین فاکتورها عبارتند از: کالا یا خدماتی که قصد معرفی و تبلیغ آن را داریم، بازار هدف که همان مخاطبان مورد نظر شما هستند، بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته شده و ضریب نفوذ تبلیغات به بازار هدف.

حال با توجه به همین فاکتورها می خواهیم توجیه اقتصادی، بازگشت سرمایه و بازده سود حاصل از ایمیل مارکتینگ را بررسی کنیم.

 

1) کالا یا خدماتی که قصد معرفی و تبلیغشان را داریم

ابتدا به اولین فاکتور، یعنی کالا یا خدماتی که قصد داریم آن ها را با ایمیل مارکتینگ یا همان ارسال انبوه ایمیل معرفی کنیم می پردازیم. در مجموع تقریبا هر محصول یا سرویسی را می توان در تبلیغات ایمیلی معرفی کرد، از تبلیغات محصولات و سرویس هایی با مخاطب عام گرفته تا محصولات و خدمات خاصی که مخاطبان خاص دارند. 

 

2) بودجه تبلیغاتی

فاکتور سوم که بسیار هم مهم است بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. در حقیقت میزان بودجه تبلیغاتی است که می تواند نوع و گستردگی تبلیغات شما را تعیین و اولویت های تبلیغاتی را مشخص کند. اگر بودجه تبلیغاتی زیادی دارید می توانید به سراغ هر نوع شیوه تبلیغاتی که می خواهید بروید، حتی می توانید به سراغ همه شیوه های تبلیغاتی بروید، هرگز نباید فراموش کرد که گستردگی و تکرار تبلیغات تاثیر بسیار زیادی را در اثر بخشی کمپین تبلیغاتی شما دارد. اما اگر بودجه تبلیغاتی محدودی دارید نوع تبلیغات بسیار مهم می شود و انتخاب اولویت های تبلیغاتی می توانند سرنوشت ساز باشند. انتخاب شیوه تبلیغاتی نامناسب باعث اتمام بودجه تبلیغاتی شما شده و به دلیل عدم بازگشت سرمایه به خاطر انتخاب بد راهکار تبلیغاتی بودجه تبلیغاتی شما تجدید نشده و می تواند تجارت شما را با شکست روبرو کند. ایمیل مارکتینگ با توجه به کم هزینه بودن گزینه مطلوبی برای تبلیغات با بودجه محدود می باشد که بازدهی و تاثیر بالایی دارد. ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند که با صرف هزینه ای اندک پیام خود را به هزاران یا ده ها هزار نفر برسانید.

 

3) ضریب نفوذ تبلیغات به بازار هدف

فاکتور چهارم که ضریب نفوذ تبلیغات به گروه یا بازار هدف است نشان می دهد که آیا انتخاب یک شیوه تبلیغاتی با توجه به هزینه آن بازده و بازخورد مناسبی دارد یا خیر. به عبارت دیگر باید شیوه ای برای تبلیغات در نظر گرفته شود که با کمترین هزینه بیشترین بازخورد و بازده را داشته باشد و تعداد بیشتری از مخاطبان شما در بازار هدف را تحت تاثیر قرار دهد. ایمیل مارکتینگ با توجه گستردگی مخاطبان، به روز بودن تکنولوژی، در دسترس بودن همیشگی برای کاربر و... می تواند با حداقل هزینه نتیجه خوبی را از تبلیغات انجام شده برای شما به ارمغان بیاورد. ارائه نتیجه خوب با هزینه کم همان بازده بالا و مطلوبیست که در ایمیل مارکتینگ از آن صحبت می کنیم.

یکی دیگر از ویژگی هایی که ایمیل مارکتینگ را از دیگر شییوه های متمایز می کند عدم وجود محدودیت هایی است که در دیگر شیوه های تبلیغاتی وجود ندارد مانند عدم محدودیت در ارسال حجم مطلب، ارسال تصویر، ارسال فایل، ارسال ایمیل های HTML با ظاهر و قالب گرافیکی، دیدن بازخورد ایمیل مانند آمار باز شدن ایمیل ها و کلیک خوردن لینک ها و بسیاری ویژگی دیگر که فقط در شیوه تبلیغات به صورت ایمیل مارکتینگ میسر هستند.

 

ایمیل مارکتینگ، دوستدار محیط زیست

تصور کنید که به جای توزیع 100 هزار برگه یا بروشور تبلیغاتی، 100 هزار ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید، می دانید با این کار جان چند درخت را نجات داده اید؟ هر یک شیوه های تبلیغاتی در جای خود مفید و اثربخش خواهد بود اما با تغییر رویکرد به فناوری های جدید هم می توان اثر بخشی تبلیغات را افزایش داد و هم در حفظ محیط زیست کوشید.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.