ایمیل مارکتینگ چه هدفی را دنبال می کند؟

تاریخ انتشار: 1394/07/15

 

ایمیل مارکتینگ را همچون ابزاری در نظر بگیرید که به کسب و کار شما کمک می کند. 

نزدیک به 3/4 از افراد بزرگسال ارتباطات از طریق ایمیل را ترجیح می دهند. در مقابل، تنها 17% شبکه های اجتماعی و ارتباطات شخصی را ترجیح می دهند.

 

می توانید با استفاده از نکات زیر، بیشترین استفاده را از بازاریابی ایمیلی به دست آورید.

  • تمام ایمیل های خود را به گونه ای بنویسید که گوئی مخاطب شما لیستی از افراد نیست و تنها با یک نفر در حال مکاتبه هستید. این کار به تولید نامه های شخصی تر کمک می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما مفید هستند و یا گزینه های با ارزشی را به مشتریان شما پیشنهاد می دهند. با ایمیل های بیهوده، وقت مخاطبان خود را نگیرید.
  • پیام هایتان را کوتاه و با ظرافت بنویسید.
  • مواردی را عنوان کنید که ذهن را درگیر خود می کنند و از کلماتی استفاده کنید که کنجکاوی خواننده را تحریک کند.
  • در هنگام فروش، مزایای محصولات و خدمات را برجسته کنید و تاکید کنید که اگر مشتریان به خرید این کالاها اقدام نکنند چه چیزهائی را از دست خواهند داد.
  • از عبارات واضح و مختصر استفاده کنید که مخاطبان را به دنبال کردن موضوع دعوت کند. به وضوح به خوانندگان بگوئید که از آن ها چه می خواهید.
  •  

CRM و ایمیل مارکتینگ را تلفیق کنید. 

CRMمی تواند حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد که با استفاده از آن ها می توانید به بازاریابی از طریق ایمیل بپردازید. ارسال یک ایمیل مشابه به افراد گوناگون راهکار ایده آلی نیست. چرا که نمی توان با افراد مختلف به یک زبان سخن گفت. هرقدر پیام های شما شخصی تر باشند، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. احتمال کلیک بر روی ایمیل با موضوعات شخصی سازی شده  17% بیشتر است. 81% از مشتریان معتقدند بر طبق تجربیات آن ها، خرید از طریق ایمیل هائی که شخصی سازی شده اند ، احتمال بیشتری دارد.

با یکپارچه سازی CRMو ایمیل مارکتینگ می توان مشتریان را در بخش بندی های مختلفی مشاهده کرد و برای هر صنفی به طور جداگانه به ارسال ایمیل پرداخت. می توان به خوبی تشخیص داد کدام ایمیل شما باز شده است، کدام ایمیل به بازدید از وب سایت منتهی شده و کدام ایمیل ها نادیده گرفته شده اند. پس از آن، به خوبی می توان استراتژی های بازاریابی را به گونه ای پیاده سازی کرد که بیشتر مشتریان به ایمیل شما پاسخ مثبت دهند و اقدامات بیشتری به منظور جذب دیگر مشتریان انجام داد.

برای یکپارچه سازی CRMو سرویس ایمیل، می توان مخاطبان (Contacts)را از هر رو سرویس به دیگری انتقال داد تا اطمینان حاصل شود تمامی مشتریان در لیست ایمیل قرار گرفته شده اند.

تیم های بازاریابی و فروش شما می توانند از یک پایگاه داده استفاده کنند، با این کار، برای مثال تیم بازاریابی برای دریافت گزارشات فروش و ارزیابی تاثیرات آخرین تبلیغات، نیازی به منتظر ماندن ندارند.

داده های اخیر نشان می دهد که مشتریان با برند شما از دو طریق در ارتباط هستند. احتمال استفاده از ایمیل بیشتر از فیسبوک است. این موضوع را در نظر بگیرید که دسترسی اُرگانیک به فیسبوک 2% کاهش یافته است اما ایمیل های شما همواره می توانند به مخاطبان تحویل داده شوند بنابراین اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری بر روی ایمیل مارکتینگ به شمار می آید. به خاطر بسپارید، حدود 2/3 از ایمیل ها از طریق دستگاه تلفن همراه باز می شوند. از این رو،  برای ارسال ایمیل های موبایل-دوستانه، شخصی سازی و زمانبندی شده تمرکز کنید. با این روش خواهید توانست به افزایش فروش کالا و وفاداری به نام تجاری دست یابید.

  • منبع : business2community.com

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.