این که ایمیل مارکتینگ یکی از از موثرترین روش های افزایش نرخ فروش برای مصرف کننده ها در بازاریابی اینترنتی می باشد قابل درک است اما نکته ای که قبل از هر چیز قابل توجه است این است که 77 درصد از مشتریان ترجیح می دهند که از جایی ایمیل دریافت کنند که قبلا ازآن ها اجازه گرفته شده این نوع بازاریابی اینترنتی باعث می شود که مشتری های واقعی خودتان را خیلی راحت تر پیدا کنید.
مطالعات در زمینه بازاریابی اینترنتی نشان می دهد که بازاریابان B2B که استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را بر مبنای محتوای موفق گذاشته اند بر روند بازگشت سرمایه تاثیر مثبت داشته است.
محتوایی که برای بازاریابی اینترنتی خود انتخاب می کنید باید برخی استاندارد های زیر را داشته باشد :
- مرتبط با موضوعی که برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کرده اید باشد
- شامل تجربیات و دانسته های شما باشد
- دارای طرحی با نفوذ به صنعت و تخصص
- از لحاظ حجم و تعداد متناسب با موضوع باشد و منابع استخراجی آن معتبر باشند.
یکی از بزرگترین و رایجترین اشتباهات در ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به صفحه اصلی سایت است. آن جا مخاطب با گزینههای زیادی روبرو میشود و شاید از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.
موفقیت عملیات ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی ما به سه عامل کلیدی بستگی دارد
- ایمیل موردنظر باز شود.
- ایمیل خوانده شود.
- بر لینک داخل ایمیل کلیک شود
اگر بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این سه کار را انجام دهد موفق شدهایم. البته نباید بیش از حد خوش بین و رویایی باشیم. معمولا در بهترین حالت چیزی حدود 40 درصد مخاطبان ایمیل را باز میکنند و سپس درصدی از آنها متن را میخوانند و بر لینک کلیک میکنند. بنابراین اگر 10 هزار عضو داریم و با ایمیل بتوانیم کاری کنیم که 2 هزار نفر آنها وارد سایت ما بشوند کار بسیار خارقالعادهای در ایمیل مارکتینگ انجام دادهایم.