چگونه تعداد آدرس ایمیل‌ها را برای ارسال ایمیل در بازاریابی اینترتی افزایش دهیم

تاریخ انتشار: 1394/03/11

ایمیل مارکتینگ هم چون سایر ابزارهای بازاریابی اینترنتی، نیازمند تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد بوده تا سازمان را در ادامه‌ی کار، راهنمایی و نتیجه را اثر بخش نماید. به بیان ساده‌تر، این ابزار نیز نیازمند آن است تا با شاخص‌های درست، ارزیابی و بهبود مستمر یابد. در این میان تعداد آدرس ایمیل‌های کمپین شما و در واقع گستره‌ی مخاطبانتان به عنوان یک شاخص مهم دربازاریابی اینترنتی به‌شمار می‌رود. به این معنا که هرچه تعداد آدرس‌ها بیشتر باشد، امکان دیده شدن نیز افزایش می‌یابد. این مهم وقتی ارزشمندتر می‌شود که بدانیم هزینه‌ی ارسال خبرنامه در بسیاری از سیستم‌های ایمیل مارکتینگ به تعداد ایمیل‌ها بستگی مستقیم و خطی ندارد. برای مثال تفاوتی در هزینه‌ی ارسال ایمیل برای یک نفر و ده هزار نفر وجود ندارد. بنابراین در کنار تمامی مزایای حاصل از افزایش آدرس ایمیل‌ها، این موضوع از نظر اقتصادی نیز برای سازمان شما در بازاریابی اینترنتی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

اما چگونه آدرس ایمیل های کمپین خود را در ایمیل مارکتینگ افزیش دهیم؟

ما در این جا چند روش ارزنده را به شما ارائه می دهیم:

 

  1. بخش عضویت در خبرنامه‌ی سایت
    یکی از درگاه‌های مهم ورود مشتریان، وب‌سایت آن سازمان می‌باشد. لذا شایسته است برای بهبود در بازاریابی اینترنتی تدابیری برای دریافت ایمیل از طریق سایت اندیشیده شود. در همین راستا معمولاً بخش عضویت در خبرنامه به عنوان اولین راه برای این مهم مطرح می‌گردد.
  2. افزایش جذابیت در بخش عضویت در خبرنامه
    قطعاً با ظاهری متفاوت و جذاب، می‌توان مخاطب را به ثبت نام در خبرنامه مشتاق‌تر نمود. لذا از طراح وب‌سایتتان بخواهید با تغییراتی هوشمندانه، مشتریان را به کلیک و ثبت اطلاعات خود در سایت راغب نماید. براساس تجربه‌ با تغییر فرم عضویت در خبرنامه، احتمال ثبت نام در وب‌سایت تا 45% افزایش می یابد.
  3. درج نمونه‌ای از خبرنامه
    بهتر است نمونه‌ای از خبرنامه‌های ارسالی را برای مشاهده در دسترس مخاطبان قرار داد تا آن ها با فضای خبرنامه و یا نمونه‌ای از اطلاعاتی که می‌توانند از این طریق به دست بیاورند، آشنا شوند. این موضوع باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبین شده و در بازاریابی اینترنتی توصیه می‌گردد. در بسیاری از مواقع دیده شده است به دلیل عدم قطعیت در خصوص نوع و شیوه‌ی ارائه خبرنامه، شرکت‌ها از درج «نمونه خبرنامه» جلوگیری می‌نمایند. تجربه نشان داده است که احتمال ثبت نام در این گونه فرم‌ها حداقل به نصف کاهش می‌یابد.
  4. دسترسی آسان در همه‌ی صفحات
    بخش عضویت در خبرنامه را در همه‌ی صفحات وب‌سایت قرار داده تا همیشه جلوی چشم مخاطبتان باشد و او را به ثبت نام کنجکاو و ترغیب نماید. از طرفی این جانمایی نباید باعث سوءتفاهم و بی‌اعتمادی مشتری گردد و ایشان را در مرور وب‌سایت با مشکل روبرو سازد. بسیاری از شرکت‌ها سازمان را وادار می‌کنند تا فرم عضویت در خبرنامه‌ به صورت Pop up به مخاطب اعلام گردد. پیشنهاد این است که تا جائی که امکان دارد از انجام این گونه امور اجباری در وب‌سایت خودداری نمائید. چراکه هدف اول وب‌سایت شما در بازاریابی اینترنتی، نمایش خدمات و محصولات و نه دریافت آدرس ایمیل می‌باشد.
  5. بیان مزایای عضویت در خبرنامه
    مطلبی در وب‌سایت خود قرار داده و مزیت‌های ثبت نام و ارسال خبرنامه را به مخاطبان توضیح دهید. گاهی افراد به علت عدم آگاهی نسبت به یک موضوع در آن مشارکت نمی‌کنند. برای این که بازاریابی اینترنتی خود را بهبود بخشید سعی کنید نگرانی‌های مشتریان را شناسایی کرده و برای هریک از آن ها توضیحاتی آورده شود تا راحت‌تر حاضر به عضویت در خبرنامه گردند.
  6. بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی
    به احتمال زیاد شما نیز در یک یا چند شبکه اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام و...) عضو بوده و فعالیت می‌نمایید. عضویت در این شبکه‌ها امکان حضور و معرفی شما را در میان انبوه مشترکان این سایت‌ها فراهم می‌نماید. لذا برای ایجاد بازاریابی اینترنتی موفق، باید از حضور در این عرصه کمال استفاده را برد.
7. دریافت ایمیل‌های مشتریان به صورت حضوری، تلفنی و سایر درگاه‌های ورودی
حتماً فرم‌هایی تهیه نمایید و اطلاعات مربوط به افرادی که با شما تماس می‌گیرند، به خصوص آدرس ایمیل آن ها را جمع آوری نمائید. لازم به ذکر است که در این حالت‌ها باید به شیوه‌ای به مشتریان خود اعلام نمایید که از اسپم کردن شما خودداری کنند و در صورت عدم تمایل به دریافت خبرنامه از طرف شما لینک موجود برای لغو اشتراک را کلیک کنند.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.