10 مزیت استفاده از تبلیغات ایمیلی

تاریخ انتشار: 1394/03/10

چرا ایمیل مارکتینگ اینقدر نسبت به سایر اشکال قدیمی بازاریابی مفیدتر و سودآورتر است؟ چرا تبلیغات ایمیلی نسبت به دیگر تکنیک های بازاریابی و تبلیغات نتایج بهتری را از لحاظ معیارهای سرمایه گذاری و تعامل با مشتری ارائه می کند؟ اصلا شما چرا باید زمان و منابع مالی و انسانی و... خود را برای ایجاد و توسعه یک کمپین تبلیغات ایمیلی سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله 10 مورد از پر مزیت ترین و پر منفعت ترین مزایای تبلیغات ایمیلی برای تجارت شما نسبت به سایر روش های بازاریابی ارائه شده است:  

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 1: صرفه جویی در زمان و انرژی

لحظه ای درباره زمان و فعالیتی که برای ایجاد یک کمپین ارتباط مسقیم با مصرف کنندگان یا دیگر تجارت ها، با استفاده از دو مورد از عمومی ترین تکنیک های غیر آنلاین بازاریابی مستقیم لازم است، بیاندیشید:

  • ارسال نامه های تبلیغاتی چاپ شده بر روی کاغذ:

به زمان زیادی نیاز دارید تا طراح بعد از چندید بار طراحی، بازبینی و اصلاح که زمانبر است طرح نامه تبلیغاتی را نهایی کند. سپس باید مدت زمانی طولانی را برای چاپ شدن، برش خوردن و در صورت لزوم در پاکت قرار گرفتن نامه های تبلیغاتی صبر کنید. سپس باید زمانی را در انتظار بمانید تا این نامه های تبلیغاتی توسط سیستم پستی حمل و نقل شوند و مجددا باید زمانی را در انتظار بگذرانید که این نامه ها توسط مصرف کننده ها دریافت شده و باز شوند.

  • کمپین های تبلیغات و فروش تلفنی:

علاوه بر این که باید متن گفتگوی تلفنی را آماده کنید، باید زمان زیادی را منتظر بمانید تا مسئولان بخش فروشتان با تمام نماینده های فروش یا مصرف کنندگانی که در لیست هدفتان هستند تماس بگیرند.

با ایمیل مارکتینگ در کمتر از 2 ساعت اطلاعات مورد نظر خود را به دریافت کنندگان هدف خواهید رساند. با استفاده مجدد از قالب ایمیل و صرفا انجام دادن تغییرات لازم و استفاده از یک پایگاه داده برای تشخیص این که به چه کسی ایمیل باید ارسال شود و فشردن کلید ارسال، هفته ها کار را می تون ظرف چند ساعت و فقط توسط یک کارمند انجام داد.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 2: پیام های آنی

همانطور که گفتیم، کمپین های فروش تلفنی یا نامه های تبلیغاتی به خاطر فاصله زمانی طولانی بین ایجاد کمپین و اجرای، آن زمانبر هستند. به دلیل اینکه ایمیل های تبلیغاتی می توانند ظرف چند ساعت ارسال شوند می توانید پیام های به معنای واقعی کلمه "روزانه" ارسال کنید، برای مثال برای تبلیغ شرایط فروش ویژه در یک مدت محدود می توان از ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی استفاده کرد. حتی می توانید برای تولد یا سالگرد ازدواج پیام های تکی به هر مشتری ارسال کنید. با ایمیل مارکتینگ چهارچوب های زمانی محدود دوست شما هستند نه دشمنتان.

 

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 3: پیام های شخصی

با توجه به اینکه کمپین های نامه های چاپ شده، فروش تلفنی و حتی کمپین های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی باید غالبا در یک فرمت "عمومی" انجام شوند، مستقیم صحبت کردن با مشتری در یک حالت شخصی و خصوصی کار مشکلی است اما ایمیل مارکتینگ موقعیت ها و فرصت های پویای فراوانی را ارائه می کند. نه تنها می توانید ایمیل های اختصاصی با نام یا نام کاربری برای اعضای وبسایت خود بفرستید بلکه بسیاری از راهکارهای ایمیل مارکتینگ امکان ارسال کردن اطلاعات اختصاصی کاربر نظیر تاریخچه خرید و فروش را هم ارائه می کنند.همچنین به دلیل اینکه ایجاد کردن ایمیل های متفاوت با یکدیگر، به طرز چشمگیری ساده تر از ایجاد نامه های پستی، نامه های چاپی یا کمپین های تبلغاتی دیگر است، می توانید لیست مشتری های خود را به گروه های کوچک تری تقسیم کنید و پیام های خیلی اختصاصی تری ارسال کنید. برای مثال می توانید تمام مشتری های خود که از یک شهر خاص هستند را انتخاب کنید و در متن ایمیل تبلیغاتی خود منحصرا راجع به آن شهر و شرایط فروش خود در آن شهر صحبت کنید. با تبلیغات و ارتباطات ایمیلی می توانید به راحتی با مشتری های خود ارتباطی شخصی تر و دوستانه تر پیدا کنید که در دیگر روش ها و شیوه های تبلیغاتی امکان پذیر نیست.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 4: تقسیم بندی پایگاه داده کاربران و مشتری ها

همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه در ایمیل مارکتینگ می توانید پایگاه داده کاربران و مشتری های خود را دسته بندی کنید می توانید کمپین های تبلیغاتی به شدت هدفمندی را ارسال کنید که نتیجه شان افزایش فروش خواهد بود، صرفا به خاطر اینکه بازار هدف بسیار اختصاصی است. به عنوان مثال اگر گل می فروشید می توانید در پایگاه اطلاعاتی خود جستجو کرده و لیست تمام کسانی که یک نوع گل خاص را از شما خریداری کرده اند را از آن بیرون بیاورید،  سپس هنگامی که آن نوع گل را در فصل رویشش وارد کردید به تمام افراد این لیست ایمیل ارسال کنید که اولین محموله این گل را وارد کرده اید. سپس از دیتابیس مشتری های خود استفاده کنید تا مناسبترین پیام را برای مشتری هایی که به پیام شما پاسخ می دهند ارسال کنید و این همان چیزیست که به آن بازاریابی خوب می گویند.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 5: بر قرار کردن ارتباط با مشتری به دفعات بیشتر

به دلیل زمان کمتری که برای ایجاد و ارسال ایمیل های تبلیغاتی نسبت به دیگر روش های تبلیغات و بازاریابی لازم است می توانید به دفعات بیشتری با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید. به جای اینکه هر ماه یا هر 3 ماه یکبار به آن ها برگه تبلیغاتی یا کاتالوگ بدهید به راحتی می توانید از طریق ایمیل  هر هفته پیشنهادهای فروش خود را برای آن ها ارسال کنید. اگر فعالیت گیرندگان ایمیل زیاد است و در فاصله های زمانی کوتاه تری به ایمیل خود مراجعه می کنند شما هم می توانید دفعات ارسال خود را بیشتر کنید و مثلا به صورت روزانه ارسال ایمیل های تبلیغاتی را انجام دهید. با این وجود شاید بخواهید این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از تکنیک های ارسال ایمیل تبلیغاتی این است که بیش از هفته ای یک ایمیل برای مشتری ارسال نکنید.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 6: تست کردن پیام های تبلیغاتی و بازاریابی

بازاریابی خوب همیشه به این معنی است که قادر باشید چیزهای مختلفی را تست کنید! با ایمیل مارکتینگ فهمیدن این که کدام تصویر گرافیکی، عنوان، پیشنهاد یا حتی رنگ بیشتر مورد توجه کاربران و مشتری های شما قرار می گیرد بسیار راحت می شود. کافیست خیلی راحت یک ورژن از ایمیل تبلیغاتی خود را به یک بخش از لیست مشتریان خود و ورژن دیگر را به بخش دیگر لیست مشتری های خود ارسال کنید. سپس به کمک ابزارهای رهگیری بسیار دقیقی که ایمیل مارکتینگ در اختیار شما می گذارد می توانید بفهمید که کدام پیام تبلیغاتی شما در فروش محصولات برای شما بهتر عمل می کند.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 7: انتشار اطلاعات

آخرین باری که دیده اید یک مشتری برگه ی تبلیغاتی کاغذی که دریافت کرده است را به دوستی که ممکن است به محتویات آن برگه علاقمند باشد بدهد چه زمانی بوده است؟ یا تا کنون دیده اید که کسی یک آگهی تبلیغاتی را از درون مجله برش دهد و برای یکی از اعضای خانواده اش که ممکن است به آن سرویس یا محصول احتیاج داشته باشد بفرستد؟ در حالیکه دوباره ارسال کردن یک ایمیل با اطلاعات یا پیشنهادی مفید یا فریبنده فقط چند ثانیه طول خواهد کشید و کاربران زیادی این کار را انجام خواهند داد. این یعنی تلاش های بازاریابی شما نه تنها به دست بازه وسیع تری از گیرنده ها خواهد رسید بلکه به کمک افرادی که با دوباره ارسال ایمیل شما، به عنوان مبلغان برند شما عمل می کنند انتشاری شبکه ای پیدا خواهد کرد.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 8: کاهش هزینه های اضافی

ایمیل مارکتینگ می تواند با هزینه بسیار کمی انجام شود، برای ایمیل مارکتینگ به تعداد زیادی کارمند، طراح گرافیکی یا تحلیلگر بازاریابی نیاز نخواهید داشت. لازم نیست برای پرینت گرفتن، هزینه های پستی، خطوط تلفن و هزینه مکالمات، یا هزینه های تبلیغاتی مبلغ زیادی بپردازید. در وقع سیستم های ایمیل مارکتینگی وجود دارد که به شما امکان می دهد ایمیل های تبلیغاتی خود را با قالب های گرافیکی زیبا و حرفه ای که می توانید آن ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید، ارسال کنید. اجرای یک برنامه تبلیغات ایمیلی اثرگذار، فقط به یک پلتفرم یا سرویس ایمیل مارکتینگ عالی و یک بازاریاب خوب که می داند چه پیام های تبلیغاتی و چه تصاویر و چه پیشنهادهایی را به کدام قسمت از لیست ایمیل های مشتریان یا کاربران ارسال کند، نیاز دارد. هیچ شیوه ی تبلیغاتی دیگر وجود ندارد که با سرمایه گذاری کمتر از ایمیل مارکتینگ نتیجه ای بهتر از آن را ارائه کند.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 9: توانایی بهتر در رهگیری و فروش و درگیر کردن کاربران

شاید برای به تصویر کشیدن اطلاعات رهگیری دقیق و مفید به منظور فهمیدن اینکه چه چیز موفق و چه چیزی ناموفق است، هیچ روشی بهتر از ایمیل مارکتینگ نباشد پلتفرم های ایمیل مارکتینگ که به خوبی ایجاد شده باشند می توانند اطلاعات رهگیری را بر اساس اینکه چند نفر ایمیل را باز کرده اند، چند نفر بر لینک های درون متن ایمیل کلیک کرده اند، چند نفر بر روی یک لینک خاص کلیک کرده اند، چند نفر نسبت به اسپم بود این ایمیل شکایت داشته اند و درخواست عدم دریافت ایمیل از جانب شما را داشته اند و ... را ارائه دهند، البته اگر ایمیل شما موفق شده باشد به اینباکس راه پیدا کند و اسپم نشده باشد. این اطلاعات را با اطلاعات حاصل از فروش های انجام شده ترکیب کنید تا میزان درگیر شدن مشتری و پاسخدهی کل این چرخه را با اطلاعات شفاف و قابل فهم به دست آورید.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ، شماره 10: با ایمیل مارکتینگ به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کره زمین کمک کنید

این روزها همه ما سعی می کنیم بیشتر به حفظ محیط زیست کمک کنیم. اگر از ایمیل مارکتینگ به عنوان راه اصلی ارتباط با مشتری ها، ارتباط مستقیم با مصرف کننده، یا ارتبطات مستقیم تجارت با تجارت استفاده کنیم با کم کردن تعداد درخت هایی که برای تولید کاغذ قطع می شوند به حفظ محیط زیست کمک خواهیم کرد.همه ما می توانیم با اتخاذ یک تصمیم مسئولانه درباره شیوه های تبلیغاتی که مورد استفاده قرار می دهیم در عین ارتقاء دادن تجارت خود به حفظ محیط زیست نیز کمک کنیم.

ایمیل مارکتینگ منافع قابل اندازه گیری بسیاری نسبت به دیگر روش های بازاریابی دارد. بدیهیست که توصیه می کنیم که ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از مجموعه روشهای بازاریابی شما باشد، نه تنها روش تبلیغیاتی مورد استفاده شما. هرچند همانطور که مشاهده کردید اگر در پلن بازاریابی خود از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنید منافعی را از دست می دهید که با وجود هزینه کم و در اغلب موارد زمان و انرژی کم، در مجموع فروش شما و میزان درگیر شدن مشتری با تجارت شما را افزایش خواهند داد.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.