بازاریابی اینترنتی چیست؟

تاریخ انتشار: 1395/09/30

بسته به اینکه چه کسی این سوال را می پرسد، اصطلاح بازاریابی اینترنتی می تواند نوع های مختلفی داشته باشد. زمانی بازاریابی اینترنتی تنها محدود به داشتن یک وب سایت و یا قرار دادن بنر در سایت های دیگر بود. از سوی دیگری شرکت هایی وجود دارند که به شما می گویند می توانید یک شبه از طریق بازاریابی اینترنتی پولدار شوید.

امروزه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین در حال تحولی نوین و گسترده تر شدن است و می توان آن را به عنوان یک وسیله فروش تلقی کرد. حتی اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین، نسبتا آنلاین یا کاملا آفلاین باشد. تصمیم گیری برای استفاده از بازاریابی اینترنتی، بخشی از استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی یک شرکت است که مانند یک قانون بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور ارزشمند مهم می باشد. برای بعضی از کسب و کارهای آنلاین این تنها شکلی از بازاریابی عملی است.

اساسا، بازاریابی اینترنتی منجر به کارهای زیر می شود :

برقراری ارتباط با پیام شرکت :

پیامی درباره شرکت، محصولات و یا خدمات آنلاینش

تحقیقات :

درباره ماهیت (جمعیت شناسی، علاقه مندی ها و نیازهای) موجود و پتانسیل مشتریان فروش کالا و خدمات و فضا بر روی اینترنت

اجزای بازاریابی اینترنتی :

اجزای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین شامل موارد زیر می شود :

راه اندازی یک وب سایت :

 شامل متن، تصاویر و عناصر احتمالا المان های صوتی و تصویری که برای انتقال پیام و اطلاع به مشتریان موجود و بالقوه در جهت محصولات و خدمات استفاده می شوند. وب سایت ممکن است توانایی گرفتن سرنخ ها از پتانسیل مشتریان را داشته باشد، شاید هم داشته باشد. ممکن است فروش مستقیم محصول و یا ارائه خدمات به صورت آنلاین را نداشته باشند. وب سایت ها مانند مجلات، روزنامه ها و یا کاتالوگ ها دروازه هویت سازی و معرفی کشب و کار شما هستند.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) :

بازاریابی وب سایت ها از طریق موتورهای جست و جو و با ارتقا رتبه بندی از طریق بهینه سازی(SEO)، خرید و پرداخت به ازای هر کلیک(PPC)، تبلیغات یا خرید برای گنجاندن در لیست(PFI)  در دایرکتوری وب سایت که شبیه لیست زرد هستند.

بازاریابی ایمیلی(Email Marketing):

یکی از روش های توزیع اطلاعات در مورد خدمات یا محصول شماست که از طریق آن می توانید فیدبک آن را بررسی کنید. آدرس ایمیل مشتریان ممکن است انتخاب یا خریداری شده باشد. روش های مختلفی ممکن است استفاده شود. مانند توزیع ارسال منظم خبرنامه و یا ایمیل گروهی از پیشنهادات شرکتتان...ایمیل مارکتینگ به نوعی معادل آنلاین بازاریابی مستقیم است.

تبلیغات بنری :

قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت برای کسب درآمد که معادل آنلاین تبلیغات سنتی در مجلات و روزنامه یا مجله است.

بازاریابی بلاگ :

این مدل بازاریابی برای ارسال نظر، ابراز عقیده یا ساخت اطلاعیه در انجمن های گفت و گو و یا ارسال URL در وبلاگ های مرتبط می باشد. این مدل بازاریابی بیشتر مبتنی بر نوشتن مقالات مربوط به کسب و کار شما و انتشار آن ها در سایت و سراسر اینترنت است.

شبکه های اجتماعی :

این شبکه ها را دست کم نگیرید. در ارتقا فضای کاری شما و تبلیغات شما به شدت موثر و مفید هستند. لینکدین، توییتر، فیسبوک و ... می توانند در بازاریابی و تبلیغات شما بسیار موثر باشند.

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.