10 قانون استفاده از شبکه ای اجتماعی

تاریخ انتشار: 1396/01/22

اعمال نفوذ و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به شما در بالا بردن تعداد مخاطبان و مشتریان شما کمک کند. اما شروع کردن آن بدون تجربه و بینش قبلی کار چالش برانگیزی است. حیاتی است که شما اصول بازاریابی شبکه های را بدانید و از این طرق بازاریابی اینترنتی ارزشمندی داشته باشید.

1- قانون گوش کردن :

موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، نیازمند گوش کردن بیشتر و حرف زدن کم تر است. خواندن محتواهای آنلاین مخاطبان و پیوستن به بحث های آن ها برای شناخت آن ها مهم است. فقط از این طریق می توانید محتوا و ایجاد و جرقه مکالماتی که ارزش افزوده به کار و زندگی مشتریان می بخشد را کنید 

2- قانون تمرکز کردن : 

در یک زمینه متخصص بودن بهتر از همه کاره بودن است. یک شبکه اجتماعی کاملا متمرکز و استراتژی بازاریابی محتوایی برای ساخت یک برند تجاری قوی بهتر از دادن اطلاع به همه مردم و در مورد همه چیز است.

3- قانون کیفیت داشتن :

کیفیت به کمیت اولویت داره. داشتن 1000 رابط آنلاین که محتوای شما را میخوانند و به اشتراک میگذارند و در موردش حرف میزنند بهتر از 10000 رابط آنلاین است که بعد از اولین ارتباط ناپدید می شوند.

4- قانون صبر کردن :

موفقیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید صبور باشید. برای رسیدن به هدف نهاییتان راه زیادی در پیش دارید.

5- قانون ترکیب کردن :

اگر شما محتوایی با کیفیت تولید کنید که برای کاربران شما کارساز باشد و مخاطبان شما بتوانند از آن تبعیت کنند، آن ها این محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، لینکدین، توییتر، بلاگ هایشان و ... به اشتراک خواهند گذاشت. این اشتراک گذاری و بحث در مورد محتواهای شما نقاط ورود جدیدی را برای شما در موتورهای جست و جو برای سافتن کلمات کلیدی شما باز می کند.

این نقاط می تواند پتاسیل خیلی زیادی برای یافتن شما در بازاریابی اینترنتی محسوب شود.

6- قانون نفوذ کردن :

وقت بگذارید و شخصیت های محبوب و تاثیر گذاری که مخاطبین زیادی دارند و احتمال دارد به محصول یا خدمات شما علاقه داشته باشند را پیدا کنید. با این افراد در ارتباط باشید و سعی کنید رابطه سودمندی برقرار کنید. اگر محتوای ارزشمندی تولید کنید می توانید در صورت تمایل آن ها به آن ها داده و از آن ها بخواهید که محتوای شما را با مخاطبان و فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. در این صورت شما با یک حجم وسیع از مخاطبان ارتباط برقرار خواهید کرد.

7- قانون ارزش مندی :

اگر شما تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم صرف تبلیغات محصول و خدمات کنید، مردم گوش دادن به شما را متوقف خواهند کرد چون این بازاریابی اینترنتی خوبی نیست... شما باید ارزش های افزوده را به فرآیندتان اضافه کنید. محتواهای شگفت انگیز تولید کنید روابط در حال توسعه با تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی را بیشتر کنید. فراموش نکنید این کار پس از مدتی مردم را به بازاریابان دهان به دهان(بازاریابان ویروسی) برای کسب و کار شما تبدیل می کند.

8- قانون تشکر و قدردانی :

شما نمی توانید این مطلب را نادیده بگیرید که هرکسی که شما را همراهی کرد چون فقط یک شخصیت آنلاین مجازی است نادیده بگیریم. روابط یکی از بخش های موفقیت در دنیای بازاریابی اینترنتی و کسب و کار است. پس همیشه از کسانی که شما را همراهی می کنند و میبینند تشکر کنید.

9- قانون دسترسی :

محتواهای خود را منتشر نکنید و ناپدید شوید. در دسترس مخاطبان خود باشید. این یعنی باید به طور مداوم ارائه محتوا کنید و در گفت و گوها شرکت کنید. فالوئرهای شما ثبات می خواهند و نمی توانند هفته ها و ماه ها منتظر شما بمانند.

10- قانون عمل متقابل :

شما نمی توانید دیگران را منتظر اشتراک گذاری مطالب خود بگذارید و بخواهید در مورد شما صحبت کنند مگر اینکه این رابطه متقابل باشد. پس قاعدتا مقداری از زمان شما صرف اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای موجود خواهد شد.

منبع 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.