بهبود استراتژی بازاریابی موتورهای جست و جو

تاریخ انتشار: 1395/10/08

در بازاریابی اینترنتی بازاریابی موتورهای جست و جو می تواند یک موضوع پیچیده و ترسناک باشد. فرصت های بی پایان برای تبلیغات و بازاریابی همواره در حال تغییر روند و فن آوری و راه حل بیش از حد پیچیده است.

بنابر این آنچه شما در این مورد نیاز به توضیحات بلند در مورد چگونگی استفاده از تکنیک های مختلف ندارید. در عوض به دنبال مشاورانی باشید که شما را با توضیحاتی ساده و تکنیک های مبتنی بر نتایج واقعی هدایت و راهنمایی کنند. این دقیقا همان چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این یک لیست ساده از چهار چیز است که صاحبان کسب و کار می توانند در ایجاد و ارزیابی برای استراتژی های بازاریابی موتورهای جست و جوی خود استفاده کنند.

 

1- تعیین هدف استراتژی بازاریابی اینترنتی :

تعداد زیادی از مشاوران به شما خواهند گفت درباره چیزهایی که می خواهید وب سایت شما به آن دست پیدا کند تعیین هدف کنید. سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است :

هدف وبسایت من چیست؟

 

زمانی که شما این سوال را جواب دادید. همه جنبه های دیگر بهینه سازی موتورهای جست و جو به کمک شما خواهند آمد تا شما را در دست یابی به هدفتان یاری کنند.در بازاریابی اینترنتی معمولا مردم از وب سایت هایتشان برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. با این وجود شما هنوز هم باید به این سوال جواب دهید. تمرکز بر روی جواب این سوال به شما کمک می کند یک استراتژی موثر تر داشته باشید.

در اینجا سه تا از رایج ترین پاسخ های "هدف وبسایت من چیست؟" ذکر شده است.

- برای فروش هر چیزی...

- برای تولید سرنخ برای تیم فروش شما

- برای آموزش به مخاطبین شما

ساده است....فقط باید تصمیم بگیرید کدامیک از جواب های بالا مناسب شماست ( یا جوابی دیگر برای خودتان پیدا کنید) و به سراغ دومین قدم بروید

 

2- ساخت یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو :

بازاریابی موتورهای جست و جو بسیار داغ است و تنها یک دلیل دارد. جواب می دهد. منجر به تولید سرنخ و فروش می شود. با صرف هزینه ای کم تر برای یافتن سرنخ ها و فروش از طریق مدیاهای سنتی تر مثل تلویزیون و ... است. مردم وقتی می خواهند چیزی را پیدا کنند، به موتورهای جست و جویی مثل گوگل و یاهو و ... می روند و به دنبال آن می گردند.

- بازاریابی موتورهای جست و جو همه چیز را نشان می دهد زمانی که مردم به دنبال هر چیزی هستند... خرید، پیشنهادات یا هر چیز دیگری که روی وب سایت شماست. برای پیشرفت در این کار کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که آن را بیش از حد پیچیده می کند. برخی از این تکنیک ها های بازاریابی موتورهای جست و جو اخلاقی و قانونی است، در حالیکه برخی از آن ها اینطور نیستند. بهترین روش برای راه اندازی یک طرح بازاریابی موتورهای جست و جو بر دو جنبه تمرکز دارد :

- بهینه سازی موتورهای جست و جو – نمایش در فضاهای رایگان نتایج موتورهای جست و جو

- تبلغات کلیکی(پرداخت به ازای کلیک)- نمایش پرداخت در فضاهای حاصل از موتورهای جست و جو

برای بهینه سازی موتورهای جست و جو، اولین بار متوجه خواهید شد، تنها یک راه برای قرار گیری در بالاترین رنک ها وجود ندارد. وب سایت خود را بر اساس استانداردهای وب و با تمرکز بر قابلیت دسترسی برای همه افراد

3- عملکرد بهینه سازی موتورهای جست و جو :

هدف از بهینه سازی موتورهای جست و جو در بازاریابی اینترنتی ایجاد تغییرات برای وب سایت شما برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جست و جو است. با این حال هنوز هم بهینه سازی موتورهای جست و جو یک بخش گیج کننده است. از طرفی افرادی هستند که با روش های قلابی اعلام آمادگی می کنند تا با آخرین ترفندها شما را به رتبه اول گوگل برسانند.

بهترین استراتژی منطقی و درست استفاده از سئو است :

ایجاد استانداردهایی برای تمام صفحات وب سایتتان که باید رعایت شود. اگر این کار را انجام دهید و اجرا کنید. شما می توانید بعضی دیگر از جنبه های سئو را توسعه بدهید.

در اینجا لیستی از استاندارهای سئو برای اجرا در سایت شما وجود دارد :

- نوشتن عناوین توصیفی HTML که واقعا پیج شما را توصیف کند(255 کاراکتر یا کم تر)

- نوشتن جملاتی کوتاه که فعالیت صفحه شما را شرح دهد(255کاراکتر یا کم تر)

- نوشتن محتوا برای صفحه که تمرکز بر موضوع شما دارد.

- قرار توصیف ALT برای همه تصاویری مفهوم تصویر را نشان می دهد و هرگز از تصاویر برای عکس ها استفاده نکنید.

- ساخت تمام صفحات مطابق با استانداردهای وب که توسط کنسرسیوم(W3C) وضع شده است.

فقط یک بار باید صفحات خود را بر اساس استانداردهای مذکور ایجاد کنید و سپس باید تکنیک های پیشرفته تر سئو را آغاز کنید. تکنیک هایی نظیر : کلمات کلیدی،ساختن لینک(گرفتن لینک بیشتر)، 301 تغییر مسیر،RSS اخبار روز، اخبار روز و پیگیری ها

4- نفوذ تبلیغات کلیکی :

تبلیغاتی کلیکی(پرداخت در ازای کلیک) به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری از طرف موتورهای جست و جو از طریق تبلیغات در نتایج جستجو روی سایت شما قرار بگیرد.

شما به ازای هرکلیک روی تبلیغتان هزینه ای پرداخت می کنید. و کسانی به دنبال محتوای شما هستند از این طریق شما را پیدا خواهند کرد و به وبسایت شما می ایند.

بنابر این تبلیغات کلیکی 3 جز دارد :

- چیدمان کلمات کلیدی برای تبلیغ

- تعیین پیشنهادات برای کلمات کلیدی هدف دار

- نوشتن نسخه برای تبلیغاتی که وقتی مردم در حال جست و جو هستند نمایش داده می شود.

ابزارهایی زیادی در بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند. اما بهترین راه یافتن کلمات کلیدی در هرماه است. شما باید روی این کار تمرکز کنید. برای مثال اگر کار شما نرم افزار ارتباط با مشتریان است

باید بر روی کلماتی مثل نرم افزار CRM، مقالات CRM کار کنید

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 0 دوست

لیست نظرات


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
 
 
 

جمله هفته

اگر از جایی که ایستاده اید راضی نیستید آن را عوض کنید ... شما "سنگ" نیستید.